Kurus Dengan Makan Mentega Kacang Jom Ikut Tiga Cara Ni Kalau Nak Berkesan


Kurus Dengan Makan Mentega Kacang?? Jom Ikut Tiga Cara Ni Kalau Nak Berkesan! || Alhamdulillah, masih bernyawa. Ok, topik harini bagi aku agak menarik sebab aku pernah berjaya turunkan berat badan dengan cara makan mentega kacang bersama-sama roti wholemeal weh!  In English, mentega kacang ialah peanut butter. Kadang-kadang pilih jenis creamy, di mana kacangnya lebih hancur tapi sometimes pilih jenis crunchy, saja nak gigit gigit gituh.


Kalau korang, suka makan mentega kacang tak?? Dulu aku kurang minat terhadap peanut sebab aku fikir jerawat manjang, tapi sejak pernah berazam nak kurus masa 2018-2019 tu, tetiba berubah selera, aku boleh terima sebaiknya mentega kacang! Macam macam brand aku dah try untuk mengelakkan bosan tapi tetap pilih yang membantu dalam pengurangan berat badan ler. Tengok column nutrient, perhatikan kandungan di dalamnya. Jangan pilih yang ada banyak bahan tambahan tau!
Setuju sangat dengan tajuk entri kalini, memang bagus sangat makan mentega kacang namun jangan terlebih-lebih sampaikan tak seimbang diet, risau jadi macam aku, tetiba kandungan darah dalam badan menurun dan rendah!!
Jom ketahui lebih lanjut tentang mentega kacang!
1. Mentega kacang mempunyai banyak nutrien.
2 sudu kecil (32 gram) peanut butter mungkin akan menyajikan anda dengan kira-kira:
Kalori: 188Lemak: 19 gramProtein: 8 gramKarbohidrat: 7 gramSerat: 3 gramSelain itu, ia juga adalah sangat tinggi dengan mineral dan vitamin seperti mangan, magnesium, potasium, fosforus serta variasi jenis vitamin: B3, B6, B9 dan E.

Ini sekali gus menjadikannya sebagai antara makanan yang penting dalam diet anda, namun mentega ini turut mendatangkan tanda tanya terhadap kaitannya dengan pengawalan berat badan individu.



Bagaimana ia boleh bantu kawal berat badan?
Menurut International Tree Nut Council Nutrition Research and Education Foundation, peanut butter adalah salah satu makanan yang bagus untuk kurus.
Ini kerana kekacang adalah antara makanan yang tinggi dengan lemak tidak tepu tunggal dan ia adalah salah satu faktor untuk individu hilang berat badan.
Kajian selama 8 tahun melibatkan lebih 50,000 individu yang kerap ambil mentega kacang membuktikan bahawa risiko berat badan meningkat dapat dikawal dengan diet ini!
SETUJU LAHH!
#1. Kenyang Lebih Lama
Asalkan malam je, perut berlagu-lagu..
Dengan itu, mentega ini adalah pilihan yang terbaik sebagai snek kerana ia tinggi dengan kalori dan nutrien yang boleh buat anda kenyang lebih lama.
#2. Ia mampu bantu tindak balas glisemik anda
Sebenarnya, anda tidak boleh risau dengan protein dan lemak sahaja kerana apa yang mungkin boleh jadi punca anda gemuk adalah gula dan karbohidrat.
Ini kerana kedua-duanya mungkin boleh menyebabkan kadar gula dalam darah meningkat yang kemudiannya akan jadi faktor risiko diabetes serta obesiti.

Kajian pada tahun 2018 menyatakan bahawa mentega ini mengandungi indeks glisemik yang rendah lantas boleh membantu membaiki tindak balasnya.
#3. Bantu Mengekalkan Berat Badan.
Meskipun mentega ini mengandungi kalori, karbohidrat, lemak, protein dan lain-lain, namun tiada kajian yang menyatakan ia akan menambahkan berat badan.
Sebaliknya, pelbagai kajian telah menyimpulkan bahawa diet yang tinggi dengan kekacang mampu bantu dalam usaha anda untuk mengekalkan berat badan ideal.
 Konklusinya, mentega kacang memang mungkin mampu bantu usaha kita untuk menurunkan berat badan ekoran manfaatnya seperti tertulis di atas tadi.
Selain itu juga, ia turut mungkin mampu menurunkan pelbagai risiko penyakit termasuklah obesiti, diabetes, kanser serta penyakit berkaitan organ lain.
Disebabkan itu, anda harus mengubah persepsi anda mengenai makanan ini kerana ia mungkin tidak akan membuat anda lebih gemuk, namun sebaliknya membantu anda untuk kurus serta terkandung lain-lain manfaat!

Dah start buat ke tuhh?





Info : Hello Health Group tidak menawarkan nasihat perubatan, diagnosis atau rawatan.
SENYUM SAJA

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nonasani.com/2021/11/kurus-dengan-makan-mentega-kacang-jom.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pack Ikut Menu Nak Makan Seminggu Lagi Jimat Masa Suami Pun Boleh Masak

Pack Ikut Menu Nak Makan Seminggu Lagi Jimat Masa Suami Pun Boleh Masak

papar berkaitan - pada 23/11/2021 - jumlah : 271 hits
Sebenarnya nak jimatkan masa memasak ada macam macam cara yang boleh dibuat ikut style masing masing Ada pasangan yang lebih suka beli stok bahan mentah seminggu sekali Tak kurang juga yang yang suka beli barang dapur sebulan sekali atau pu...
Cara Cara Nak Makan Di Sushi King

Cara Cara Nak Makan Di Sushi King

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 237 hits
Semalam me and hubby menjakunkan diri kat Sushi King Ntah tibe tibe tekak rasa nak makan kat tempat yang kitorang lom penah try Hamek kaw jakun giler Memula dok tercongok kat depan menu stand tu agak agak nanti ada la waiter jemput masuk ka...
Klikjer Cara Buat Duit Online Berkesan

Klikjer Cara Buat Duit Online Berkesan

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 213 hits
Klikjer platform yang menyediakan bahan bacaan atau panduan secara digital Saya pernah ceritakan berkenaan klikjer dan saya yakin ramai yang sudah mengenali klikjer ni Pada saya Klikjer adalah platform buat duit online yang masih relevan hi...
Makan Pun Nak Tipu Ka Aiyo Order Makan Tapi Tak Nak Bayar Ramai Rider Foodpanda Grab Food Kena Game Dengan Mamat Ni

Makan Pun Nak Tipu Ka Aiyo Order Makan Tapi Tak Nak Bayar Ramai Rider Foodpanda Grab Food Kena Game Dengan Mamat Ni

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 226 hits
The ReporterTindakan tidak bertanggungjawab seorang lelaki membuat pesanan makanan secara dalam talian tetapi enggan membuat pembayaran menyebabkan sekumpulan penghantar makanan berang lalu nekad datang berjumpa dengan lelaki terbabit Difah...
Cara Nak Buat Konten Yang Berkualiti Tinggi Mengikut Standard Google

Cara Nak Buat Konten Yang Berkualiti Tinggi Mengikut Standard Google

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 252 hits
Cara Nak Buat Konten Yang Berkualiti Tinggi Mengikut Standard Google Anda seorang blogger Susah ke nak buat konten atau menulis entri setiap hari Dah lah tak ada idea nak pulak kena buat post yang berkualiti tinggi Nak kena ikut standard Go...
Jom Makan

Jom Makan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 145 hits
Simple2 saja makan ngan hubby dan ANAK2
Ayda Jebat Kongsi Foto Anak Dah Ready Nak Pi Klfw Netizen Cakap Muka Ana Nayla Sebijik Ikut Mummy

Ayda Jebat Kongsi Foto Anak Dah Ready Nak Pi Klfw Netizen Cakap Muka Ana Nayla Sebijik Ikut Mummy

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 324 hits
Seperti semua sedia maklum pasangan selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir telah memilih nama Ana Nayla bagi cahaya mata sulung mereka yang selamat dilahirkan pada 21 September lalu Terbaru Ayda dan Nabil memuat naik beberapa foto puteri kesa...
Cara Nak Remove Facebook Timeline

Cara Nak Remove Facebook Timeline

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 117 hits
Bosan dengan Timeline Jom tukarkan kepada yang asal Jadi kepada sesiapa yang berniat untuk membuang Facebook Timelineberikut merupakan caranya Selamat kembali ke fb lama DOWNLOAD PILIH BROWSER ANDA k l i k b u t t o n
Cara Nak Dapatkan Keyakinan Dari Ibu Bapa Untuk Kahwin Muda

Cara Nak Dapatkan Keyakinan Dari Ibu Bapa Untuk Kahwin Muda

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 166 hits
Perkahwinan merupakan salah satu tuntutan Islam yang wajib sekiranya seseorang individu tersebut mempunyai kelayakan dan cukup syarat untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami ataupun isteri Dalam masyarakat kita pada hari ini t...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams