Kumpulan Pro Najib Bocor Maklumat Konon Pm Akan Dipecat Kepada Malaysiakini


agendaily.com27/08/2022
Portal Malaysiakini mendakwa UMNO mahu memecat Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Secara tiba-tiba UMNO dikejutkan dengan laporan portal Malaysiakini yang mendedahkan kononnya UMNO akan memecat Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob jika tidak mengikut arahan parti untuk mengadakan pilihan raya umum ke-15 (PRU-15) segera.

Laporan Malaysiakini itu sudah dinafikan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan yang menyifatkan ia sebagai satu laporan tidak tepat dan menyeleweng, sebaliknya menegaskan mesyuarat Biro Politik pada Rabu berlangsung tanpa sebarang isu pemecatan dibangkitkan.

Pendedahan portal tersebut dibuat sehari sebelum pemimpin akar umbi UMNO berhimpun pada Sabtu yang sudah pastinya mahu membangkitkan sentimen penolakan terhadap Perdana Menteri dan terus memberi tekanan supaya PRU-15 disegerakan.

Ketua Pemudanya, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki juga sudah memberi amaran UMNO akan mengambil tindakan undang-undang terhadap dua portal iaitu Malaysiakini dan Astro Awani behrhubung laporan yang mendedahkan perbincangan semasa mesyuarat Biro Politik tersebut.

Agenda Daily kemudiaan cuba mendapatkan maklumat berhubung kebocoran maklumat yang menyebabkan Malaysiakini menghasilkan laporan berhubung isu yang dibangkitkan semasa mesyuarat Biro Politik tersebut.

Daripada maklumat awal, difahamkan terdapat kumpulan pro kepada Datuk Seri Najib Razak yang berada dalam mesyuarat pada malam Rabu membocorkan maklumat dalaman parti kepada dua portal tersebut.

Bagaimanapun Agenda Daily tidak akan menamakan individu yang tidak bertanggungjawab membocorkan maklumat parti kepada portal tersebut untuk dijadikan modal memecahbelahkan UMNO.

Susulan daripada penafian dan ancaman akan disaman oleh UMNO, Malaysiakini kemudiaan meminda dan menambah beberapa maklumat baharu dalam laporan berita yang disunting kemudiaannya dengan mengatakan terdapat maklumat berbeza-beza yang diperoleh daripada sumber yang tidak dinamakan.

Bagaimanapun, umum mengetahui keputusan hukuman penjara yang dijatuhkan Mahkamah Persekutuan terhadap Najib menyebabkan beberapa pengikut setianya tidak berpuas hati dengan Ismail Sabri.

Pelbagai kritikan dan kecaman dihalakan kepada Ismail Sabri selepas Najib disumbat ke penjara, paling ketara adalah bekas ahli MT, Datuk Lokman Adam yang setiap hari mengadakan live di Facebook menghentam Ismail Sabri.

Kemudiaan beberapa hari lalu, seorang Ahli MT, Datuk Puad Zarkashi juga mengeluarkan kenyataan mencadangkan agar UMNO membatalkan pencalonan “poster boy” yang diputuskan sebelum ini.

Puad nampaknya secara terbuka sama ada secara langsung atau tidak langsung cuba memperlekehkan Ismail Sabri kononnya tidak berani mengambil tindakan untuk menyelamatkan Najib daripada meringkuk dalam penjara.

Ekoran laporan daripada dua portal tersebut, ia seakan memberi gambaran Ismail Sabri sedang diugut UMNO supaya tunduk kepada arahan parti atau berdepan tindakan balas selepas ini


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/08/kumpulan-pro-najib-bocor-maklumat-konon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 5 Juta Rakyat Akan Terputus Maklumat Dan Fakta Dari Najib Mahathir Rafizi Bakal Bermaharajalela

4 5 Juta Rakyat Akan Terputus Maklumat Dan Fakta Dari Najib Mahathir Rafizi Bakal Bermaharajalela

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 259 hits
Oleh Sirajuddin Ahmad Berkemungkinan empat juta rakyat bakal terputus maklumat dan fakta dari Datuk Seri Najib Razak selepas hari Selasa jika niat busuk Mahathir tercapai Facebook Milik DSNR yang sentiasa melondeh temberang Mahathir dan Raf...
Najib Fails To Disqualify Tommy Thomas Lawyers In Rm1 9m Suit

Najib Fails To Disqualify Tommy Thomas Lawyers In Rm1 9m Suit

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 207 hits
The Kuala Lumpur High Court today has dismissed Najib Abdul Razak s application to disqualify the appointment of two lawyers from Messrs Tommy Thomas to represent former attorney general Tommy Thomas in a RM1 9 million suit filed by the for...
Malaysian Bar Moots Disciplinary Action Against Unprofessional Lawyers In Najib S Src International Case

Malaysian Bar Moots Disciplinary Action Against Unprofessional Lawyers In Najib S Src International Case

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 189 hits
Former prime minister Datuk Seri Najib Razak arrives at Palace of Justices Putrajaya on August 19 2022 Picture by Shafwan ZaidonKUALA LUMPUR Aug 19 The Malaysian Bar has today recommended disciplinary action against certain lawyers who were...
Bar Slams Najib Lawyers For Abusing Judicial Process

Bar Slams Najib Lawyers For Abusing Judicial Process

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 196 hits
The Malaysian Bar has condemned the conduct of former prime minister Najib Abdul Razak and his lawyers at the SRC appeal before the Federal Court Its president Karen Cheah said it amounted to an abuse of Malaysia s judicial process and brou...
Penyokong Mohon Mahkamah Adil Terhadap Najib Tapi Banyak Macam Makcik Zuraida Ni

Penyokong Mohon Mahkamah Adil Terhadap Najib Tapi Banyak Macam Makcik Zuraida Ni

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 174 hits
MOHD SHAH RIMPuan Zubaida ni very Najib makan najib minum najib tidur pun najib kau tak boleh argue atau explain kenapa najib bersalah dia akan tetap cakap najib tidak bersalah Ni bukti kekuatan UMNO kerana ramai yang mcm Puan Zubaida Dulu ...
Lepas Src 1mdb Pula Menanti Tabahlah Najib

Lepas Src 1mdb Pula Menanti Tabahlah Najib

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 209 hits
Najib Razak Perdana Menteri keenam yang memegang jawatan itu lebih sembilan tahun mulai 2009 hingga 2018 dan kerajaannya disingkirkan pada pilihan raya umum ke 14 selepas gagal menahan tindak balas daripada kemelut 1MDB ditahan pada 3 Julai...
Najib Arah Dana Src International Di Pindah Melalui Operasi 3 Individu Termasuk Jho Low

Najib Arah Dana Src International Di Pindah Melalui Operasi 3 Individu Termasuk Jho Low

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 154 hits
PUTRAJAYA Datuk Seri Najib Razak mengarahkan dana SRC International Sdn Bhd dipindahkan melalui operasi dijalankan tiga individu termasuk ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho atau Jho Low Jho Low bersama sama bekas Ketua Setiausaha Sul...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku