Kumpulan Kata Kata Doa Penuh Makna Terbaru 2019


Kumpulan Kata Kata Doa Penuh Makna - Sahabat Asmaul Husna yang terhormat pada kali ini kami akan memberikan sedikit rangkaiaan kata kata Doa, Yang mana pengertian doa sendiri adalah permohonan kepada Allah yang disertai kerendahan hati untuk mendapatkan suatu kebaikan dan kemaslahatan yang berada di sisi-Nya. Sedangkan sikap khusyu’ dan tadharru’ dalam menghadapkan diri kepada-Nya merupakan hakikat pernyataan seorang hamba yang sedang mengharapkan tercapainya sesuatu yang dimohonkan. Itulah pengertian doa secara syar’i yang sebenanya.Firman Allah : Berdo’alah kepadaKu, niscaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk Neraka Jahannam dalam keadaan hina dina”. [Ghafir : 60].Kumpulan Kata Kata Doa Penuh Makna 
Ya Allah, berikanlah kami rezeki yang baik & halal (secukupnya). Jadikanlah kami orang yang pandai bersyukur atas segala nikmat yang telah Kau berikan. Aamiin

Ya Allah, ampunilah segala khilaf dan dosa yang pernah aku perbuat, baik disengaja maupun tidak. Masukanlah aku sebagai orang yang beiman dan bertakwa. Aamiin"Ya Allah aku memohon kepada Engkau taufik yang di berikan kepada orang-orang yang mendapatkan petunjuk dan amalan-amalan orang yang memperoleh keyakinan. Keikhlasan hati orang-orang yang sabar dan kesungguhan orang-orang yang takut dan susah mencari yang dilakukan oleh orang-orang yang gemar kepada Engkau. Dan ibadah orang-orang yang berilmu hingga aku takut kepada Engkau."

"Dengan nama Allah atas diriku, hartaku dan agamaku. Ya Allah berilah aku rasa ridha terhadap putusanMu dan berkahilah segala apa yang Engkau berikan kepadaku, sehingga aku tidak suka mempercepat apa yang Engkau lambatkan dan memperlambat apa yang Engkau cepatkan.""Ya Allah, limpahkanlah rahmat kepada junjungan kita Nabi Muhammad sebanyak aneka rupa rezeki. Wahai Dzat yang meluaskan rezeki kepada orang yang dikehendakinya tanpa hisab. Luaskan dan banyakkanlah rezekiku dari setiap penjuru dari pendaharaan rezekiMu tanpa pembelian dari mahluk, berkat kemurahanMu juga. Dan limpahkan pula rahmat dan salam atas keluarga dan para sahabat beliau."

"Ya Allah, sungguh aku memohon kepadaMu segala sesuatu yang menyebabkan turunnya rahmatMu segala sesuatu yang memastikan ampunanMu, keselamatan dari segala dosa,keberuntungan dari setiap perbuataan baik, kemenangan meraih surga dan selamat dari neraka.""Ya Allah, berikanlah kami limpahan nikmat & janganlah Engkau kurangi, Muliakanlah kami, janganlah Engkau binasakan. Berikanlah kami, jangan Engkau tutupi. Utamakan kami jangan Engkau abaikan. Jadikanlah kami ridha & ridhailah kami." (H.R. Tirmidzi)

"Ya Allah, bukakanlah pintu-pintu karuniaMu, turunkanlah keberkahanMu. Berilah kemampuan untukku kepada penyebab keridhoanMu & tempatkanlah aku di dalam surgaMu yang luas. Wahai Penjawab doa hamba yang dlm kesempitan."Ya Allah, permudahkanlah segala urusan, harapan dan keinginan kami. Aamiin

Orang yang paling bahagia, ialah orang yang membahagiakan orang tuanya.Ya Allah, lindungilah kami. Kami hanya manusia yang rapuh, mudah tergoda akan kesesatan. Tanpa pertolonganMu kami bukan apa-apa.

Ya Allah, bimbing kami akan kebaikan, hiasilah kami dengan iman. Dan janganlah Engkau jadikan kami, orang-orang yang tak pandai bersyukur.Ya Allah Yang Maha pemilik segalanya, bukakanlah pintu rezeki kepada kami berupa nikmat yang kekal dan mudahkanlah kami untuk meraihnya.

Ya Allah! Aku mengharapkan (mendapat) rahmatMu, oleh karena itu, jangan Engkau biarkan diriku sekejap mata (tanpa pertolongan atau rahmat dariMu). Perbaikilah seluruh urusanku, tiada Tuhan yang berhak disembah selain Engkau.”Ya Allah! Tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mu-dah. Sedang yang susah bisa Engkau jadikan mudah, apabila Engkau meng-hendakinya.”

“Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari (hal yang) menyedihkan dan menyusahkan, lemah dan malas, bakhil dan penakut, lilitan hutang dan penindasan orang.”Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari keluh kesah dan rasa sedih, dari kelemahan dan kemalasan, dari sifat bakhil dan penakut, dari cengkraman utang dan laki-laki yang menindas-(ku)“

Aku berlindung dengan kalimat Allah yang sempurna dari kemarahan dan siksaanNya, serta kejahatan ham-ba-hambaNya, dan dari godaan setan (bisikannya) serta jangan sampai mere-ka hadir (kepadaku).”Ya Allah jangan biarkan hati- hati yang berputus asa tenggelam dalam keputusasaannya

Ya Allah, Berilah kami pemahaman bahwa sesungguhnya memberi maaf adalah jalan untuk mendekatkan diri kepadaMUYa Robbi, berilah petunjuk pada hati kami agar mudah bagi kami untuk memberi maaf pada orang yang salah pada kami

Ya Allah, aku memohon kepada Engkau taufik yg diberikan kepada orang yg mendapatkan petunjuk dan amalan-amalan orang yg memperoleh keyakinanYa Allah, mohon selalu petunjuk dan bimbinganMu agar hati ini selalu ikhlas

Ya Allah, jika ujian berat ini adalah caraMu untuk menguji imanku, kuatkanlah akuTuhan, kuatkan hamba jika hamba tak lagi kuasa menahan beban yang hinggap di punggung hamba

 “Ya Allah! Cukupilah aku dengan rezekiMu yang halal (hingga aku terhindar) dari yang haram. Perkayalah aku dengan karuniaMu (hingga aku tidak minta) kepada selainMu.”Doa Dalam Alquran “Ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari memohon kepada Engkau sesuatu yang aku tiada mengetahui (hakekat)nya. Dan sekiranya Engkau tidak memberi ampun kepadaku, dan (tidak) menaruh belas kasihan kepadaku, niscaya aku akan termasuk orang-orang yang merugi” (QS. Huud: 47).

“Ya Tuhan kami, kami telah beriman, maka ampunilah kami dan berilah kami rahmat dan Engkau adalah Pemberi rahmat Yang Paling Baik” (QS. Al Mu’minun: 109)Ya Tuhanku berilah ampun dan berilah rahmat, dan Engkau adalah Pemberi rahmat Yang Paling baik” (QS. Al Mu’minun: 118).

“Ya Tuhan kami, ampunilah dosa-dosa kami dan tindakan-tindakan kami yang berlebih-lebihan dalam urusan kami dan tetapkanlah pendirian kami, dan tolonglah kami terhadap kaum yang kafir” (QS. Al Imran: 147).“Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah beriman, maka ampunilah segala dosa kami dan peliharalah kami dari siksa neraka” (QS. Al Imran: 16).

Ya Tuhanku, sesungguhnya aku telah menganiaya diriku sendiri karena itu ampunilah aku”. Maka Allah mengampuninya, sesungguhnya Allah Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang” (QS. Al Qashash: 16).Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir” (QS. Al Baqarah: 286)

“Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami mendengar (seruan) yang menyeru kepada iman, (yaitu): “Berimanlah kamu kepada Tuhanmu”, maka kamipun beriman. Ya Tuhan kami, ampunilah bagi kami dosa-dosa kami dan hapuskanlah dari kami kesalahan-kesalahan kami, dan wafatkanlah kami beserta orang-orang yang banyak berbakti. Ya Tuhan kami, berilah kami apa yang telah Engkau janjikan kepada kami dengan perantaraan rasul-rasul Engkau. Dan janganlah Engkau hinakan kami di hari kiamat. Sesungguhnya Engkau tidak menyalahi janji” (QS. Al Imran: 193-194).“Ya Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan jika Engkau tidak mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, niscaya pastilah kami termasuk orang-orang yang merugi” (QS. Al A’raf: 23).

“Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang saleh. an jadikanlah aku buah tutur yang baik bagi orang-orang (yang datang) kemudian. dan jadikanlah aku termasuk orang-orang yang mempusakai surga yang penuh kenikmatan” (QS. Asy Syu’ara: 83-85).“Ya Tuhan kami, kami telah beriman, maka catatlah kami bersama orang-orang yang menjadi saksi (atas kebenaran Al Quran dan kenabian Muhammad)” (QS. Al Maidah: 83).

“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik” (QS. Al Anbiya: 89)“Ya Tuhanku, anugrahkanlah kepadaku (seorang anak) yang termasuk orang-orang yang saleh” (QS. Ash Shaffat: 100).

“Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa” (QS. Al Imran: 38).“Ya Tuhan kami, anugrahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa” (QS. Al Furqan: 74).Demikianlah informasi yang dapat kami berikan pada kesempatan kali ini mengenai rangkaian kata kata doa. Mudah mudahan apa yang yang kami berikan bermanfaat.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.asmaul-husna.com/2019/07/kumpulan-kata-kata-doa-penuh-makna.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kata Kata Nasehat Dalam Kehidupan Yang Penuh Motivasi Dan Inspirasi Terbaru

Kata Kata Nasehat Dalam Kehidupan Yang Penuh Motivasi Dan Inspirasi Terbaru

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 836 hits
Sahabat Asmaul Husna yang berbahagia pada kesempatan kali ini admin akan memberikan rangkain kata kata Nasehet namun sebelum kami berikan kata nasehat kami akan sediki t menjelaskan terlebih dahulu pengertian nasehat Dalam Kamus Besar Bahas...
Kata Menhub Budi Soal Tiket Pesawat Turun Harga Mulai 11 Juli 2019

Kata Menhub Budi Soal Tiket Pesawat Turun Harga Mulai 11 Juli 2019

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 225 hits
Pemerintah menyatakan pemberlakuan penurunan 50 persen tiket pesawat mulai dilakukan pada Kamis 11 Juli 2019 Adapun 3 hari penjualan tiket murah ini berlaku pada Selasa Kamis dan Sabtu Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi kembali menegaska...
Mangsa Perisian Hasad Yang Khusus Mencuri Kata Laluan Meningkat Sehingga 60 Pada Tahun 2019

Mangsa Perisian Hasad Yang Khusus Mencuri Kata Laluan Meningkat Sehingga 60 Pada Tahun 2019

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 228 hits
Reading Time 2 minutesSetakat separuh pertama tahun ini sahaja seramai 940 000 pengguna telah menjadi mangsa kecurian kata laluan Pembangun perisian dan pemerhati keselamatan siber Kaspersky mendapati pengguna internat yang menjadi mangsa k...
Kata Kata Maaf Yang Indah Menyentuh Hati Terbaru

Kata Kata Maaf Yang Indah Menyentuh Hati Terbaru

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 3146 hits
Maaf adalah ungkapan permintaan atau permohonan ampun ataupun penyesalan karena suatu kesalahan Meminta maaf berarti memberi ampunan atas kesalahan tersebut dan tidak menganggap lagi kesalahan tersebut Kata maaf sering kita dengar terutama ...
Ustaz Ebit Lew Kongsi 3 Doa Supaya Anak Dengar Kata Dan Rumah Tangga Bahagia

Ustaz Ebit Lew Kongsi 3 Doa Supaya Anak Dengar Kata Dan Rumah Tangga Bahagia

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 572 hits
Semua pasangan yang mendirikan rumah tangga dan mempunyai anak mengimpikan keluarga mereka bahagia dunia akhirat Macam mana nak bahagia rumah tangga Macam mana nak anak anak dengar kata baik soleh dan solehah Menurut Ustaz Ebit Lew tiada si...
Suaramu Syairku Harry Khalifah Lirik Penuh Makna

Suaramu Syairku Harry Khalifah Lirik Penuh Makna

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 1493 hits
Assalamualaikum dan selamat pagi semua Apa khabar anda semua Naim harap semua baik baik belaka bersama keluarga tercinta Jangan di lupa untuk berselawat kepada Baginda Nabi Muhammad S A W Kerana berselawat menambah kecintaan kepada Nabi Muh...
Jdt Berada Dalam Kumpulan B Piala Malaysia 2019

Jdt Berada Dalam Kumpulan B Piala Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 462 hits
JDT berada dalam Kumpulan B Piala Malaysia 2019 Ya majlis undian bagi menentukan kumpulan bagi 16 pasukan yang bertanding di dalam Piala Malaysia 2019 telah pun selesai diadakan baru baru ini Kesemua 16 wakil pasukan bertanding telah hadir ...
Target Mumtaz Tarikh Adab Nusus Stam 2019

Target Mumtaz Tarikh Adab Nusus Stam 2019

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 448 hits
BUKU NOTA TARGET MUMTAZ TARIKH ADAB DAN NUSUS EDISI 2019HARGA RM16 00JUMLAH MUKA SURAT 80PENGARANG IBNU RAJAB AL KADAHIDilengkapi nota ringkas dan padat matapelajaran Adab dan NususMengikuti sukatan terkini STAM 2019Soalan latihanAnalisa so...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe