Kulit Bayi Sangat Lembut Dan Sensitif Sebab Itu Pentingnya Ibu Memilih Produk Bebas Paraben


Seronok bergelar ibu membuatkan ramai teruja untuk membeli pelbagai produk untuk si manja mereka. Dalam keterujaan tersebut, ibu kena tahu memilih produk yang sesuai untuk bayi yang mempunyai kulit lembut dan sensitif.
Jangan mudah terpengaruh dengan faktor cantik dan menarik tanpa mengambil tahu apa bahan-bahan yang tak sesuai untuk kulit anak. Risiko bayi terkena alergi atau masalah kulit lain sangat tinggi.
Tahukah ibu, produk yang mengandungi bahan kimia seperti paraben perlu bayi hindari demi memastikan kulit mereka tidak berisiko mempunyai masalah alergi dan sebagainya. Paraben adalah bahan pengawet yang murah dan berkesan untuk menghalang pertumbuhan acuan dan bakteria yang merosakkan produk tetapi berpotensi membahayakan kulit lembut si manja anda.

Produk Paraben Dan Bahan Kimia Yang Berbahaya
Memang ibu bapa sanggup berhabis wang ringgit semata-mata untuk membeli produk penjagaan kulit bayi agar kulit si kecil mereka kekal lembut dan gebu. Namun, anda perlu berhati-hati dalam memilih produk untuk bayi anda.
Pastikan sebelum membeli produk penjagaan diri si manja, ibu dan ayah buat beberapa langkah ini ya.
Langkah 1: Baca Label Terlebih Dahulu
Ini merupakan langkah pertama yang perlu dilakukan oleh ibu bapa setiap kali ingin membeli sesuatu produk, termasuklah produk penjagaan kulit bayi. Ini bertujuan untuk memastikan produk tersebut tidak mengandungi apa-apa bahan pewarna atau bahan kimia yang boleh menyebabkan kerengsaan pada kulit bayi.
Selain itu, periksa juga bahan dan ramuan, deskripsi penggunaan, tempoh luput, tempat dan nama kilang pembuatan serta jika terdapat apa-apa amaran pengunaannya.
Langkah 2: Jenama Produk Yang Diiktiraf
Pilih jenama produk bayi yang diiktiraf oleh dermatologi dan pakar pediatrik
Langkah 3: Testimoni
Semak komen daripada ibu bapa yang berpengalaman menggunakan produk bayi tersebut.

Segalanya Untuk Bayi Anda
Bila bercakap tentang produk penjagaan kulit bayi, perkara pertama yang ditanya oleh pengguna ialah bahan yang digunakan untuk menghasilkan produk tersebut. NIVEA telah mengeluarkan produk terbaru iaitu NIVEA BABY, rangkaian produk bayi yang diiktiraf oleh dermatologi dan pakar pediatrik yang bebas daripada paraben dan pewarna. Selain itu, NIVEA BABY mengandungi bahan-bahan yang mesra kulit untuk mengurangkan risiko alahan serentak juga mengekalkan kesihatan dan kelembutan kulit bayi.
Produk yang boleh didapati antaranya ialah:
NIVEA BABY Head to Toe Shampoo & Bath

NIVEA BABY Head to Toe Shampoo & Bath mengandungi Chamomile yang membantu melindungi kelembapan kulit halus bayi. Produk 2 dalam 1 yang direka khas untuk membersihkan kulit halus dan rambut halus bayi dan yang paling penting tidak memedihkan mata bayi.
NIVEA BABY Gentle Touch Moisturizing Lotion

NIVEA BABY Gentle Touch Moisturizing Lotion di formulasi dengan Aloe Vera (lidah buaya) yang melembapkan dan melindungi kulit bayi dan mengimbangi kelembapan kulit bayi.
NIVEA BABY Soothing Caring Oil

NIVEA BABY Soothing Caring Oil di formulasi dengan Almond Oil (minyak badam) membentuk lapisan pertahanan yang licin untuk membantu mencegah kehilangan lembapan berlebihan. Ia mampu melembapkan dan menguncikan kelembapan kulit bagi daripada kekeringan. Produk ini bagus untuk urutan bayi dan ideal untuk aktiviti mengeratkan ikatan antara ibubapa dengan si manja.
NIVEA BABY No Tears Mild Shampoo

 
NIVEA BABY No Tears Mild Shampoo di formulasi dengan Chamomile yang lembut untuk menenangkan kulit kepala dan rambut bayi dengan bersih dan lembut. Anda tidak perlu risau kerana produk ini tidak memedihkan mata bayi.
NIVEA BABY Daily Protection Smoothy Cream

NIVEA BABY Daily Protection Smoothy Cream di formulasi dengan Calendula dan mampu melembapkan kulit bayi selama 24 jam. Selain itu ia juga membantu menenangkan kerengsaan kulit, tidak berminyak dan mudah diserap serta melembap dan melindungi muka dan badan bayi.
NIVEA BABY Soft & Cream Wipes
NIVEA BABY Soft & Cream Wipes bebas paraben dan pewarna. Ianya mampu membersihkan kulit bayi di bahagian-bahagian yang sangat penting seperti tangan, kaki, muka dan sekeliling mata. Tisu basah ini mengandungi rumusan krim lunak dan lembut dan tidak memedihkan mata bayi anda.
Ibu bapa tidak perlu risau lagi untuk mendapatkan produk bayi bebas paraben, alcohol dan pewangi. Sekarang anda boleh dapatkan rangkaian produk NIVEA BABY dari farmasi dan hypermarket yang terkemuka.
The post Kulit Bayi Sangat Lembut Dan Sensitif, Sebab Itu Pentingnya Ibu Memilih Produk Bebas Paraben appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kulit-bayi-sangat-lembut-dan-sensitif-sebab-itu-pentingnya-ibu-memilih-produk-bebas-paraben/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kulit Bayi Sangat Sensitif Pastikan Buat Tip Ini Untuk Si Manja Selesa

Kulit Bayi Sangat Sensitif Pastikan Buat Tip Ini Untuk Si Manja Selesa

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 345 hits
Kulit bayi sangat lembut dan memerlukan penjagaan rapi agar tidak memberi kesan sampingan yang menyebabkan ketidakselesaan pada si kecil Ibu bapa seharusnya tahu cara penjagaan yang betul serta apa yang sepatutnya dilakukan untuk menjaga ku...
Cara Memilih Produk Double Cleansing Mengikut Jenis Kulit

Cara Memilih Produk Double Cleansing Mengikut Jenis Kulit

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 394 hits
Bismillah Assalamualaikum Double cleansing adalah method membersihkan wajah yang penting untuk kita lakukan setiap hari Method ini akan mengangkat makeup dan kotoran yang bakal menjadikan pores kita tersumbat Dua tahap pembersihkan wajah ya...
Tips Makanan Untuk Bayi Yang Perlu Diketahui Oleh Para Ibu Bapa Mudah Sahaja

Tips Makanan Untuk Bayi Yang Perlu Diketahui Oleh Para Ibu Bapa Mudah Sahaja

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 708 hits
Apabila anak berusia 6 bulan dan ke atas ibu pasti sudah mulai sibuk dan mungkin sedikit bingung berapa kali nak bagi makan dan banyak mana nak bagi makan Ibu sebenarnya tidak perlu gusar atau bingung kerana its simple And when its simple t...
Bagaimana Cara Ingin Memilih Produk Affiliate Yang Terbaik Untuk Menjana Pendapatan

Bagaimana Cara Ingin Memilih Produk Affiliate Yang Terbaik Untuk Menjana Pendapatan

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 275 hits
Yang ini selalu menjadi masalah kepada seorang affiliate Ia berbeza menjadi agen kepada perniagaan online kerana anda selalunya kena ikut tuan milik perniagaan agen di internet adalah bos kepada pemilik perniagaan Jika anda mendapati laman ...
Ibu Hamil Jangan Buat 7 Kerja Rumah Ini Boleh Beri Kesan Negatif Pada Kehamilan Dan Bayi Anda

Ibu Hamil Jangan Buat 7 Kerja Rumah Ini Boleh Beri Kesan Negatif Pada Kehamilan Dan Bayi Anda

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 590 hits
Ramai yang tahu menjaga kehamilan mungkin satu perkara yang agak rumit tambah tambah lagi awal kehamilan anak pertama Tidak dinafikan mengandung adalah perkara yang paling menggembirakan bagi pasangan yang berkahwin Lebih lebih lagi kandung...
Ibu Buang Bayi Perempuan Dari Jambatan Selepas Bertengkar Dengan Ibu Mertua

Ibu Buang Bayi Perempuan Dari Jambatan Selepas Bertengkar Dengan Ibu Mertua

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 350 hits
The ReporterTergamak seorang ibu di Shaanxi China membuang bayi perempuannya dari jambatan selepas bertengkar dengan ibu mertuanya Dalam kejadian 3 Ogos lalu suspek Zhou menziarahi ibu mertuanya untuk menguruskan hal berkaitan dengan pengeb...
Saya Tak Rasa Gambar Itu Mengaibkan Nabila Razali Jelas Isu Baju Jarang Nampak Kulit

Saya Tak Rasa Gambar Itu Mengaibkan Nabila Razali Jelas Isu Baju Jarang Nampak Kulit

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 2247 hits
Selepas kecaman demi kecaman daripada netizen akhirnya penyanyi tampil menjawab isu pakaiannya yang dianggap kurang sopan oleh netizen baru baru ini BACA Menurut Nabila isu tersebut bukanlah perkara yang besa dan tidak mengaibkan dirinya ke...
Cara Atasi Masalah Kulit Jerawat Dengan Cara Yang Selamat Dan Bebas Kesan Sampingan

Cara Atasi Masalah Kulit Jerawat Dengan Cara Yang Selamat Dan Bebas Kesan Sampingan

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 545 hits
Cara Atasi Masalah Kulit Berjerawat Secara Semulajadi Dan SelamatBagi anda yang mempunyai muka berjerawat tentunya akan mencari pelbagai cara atau petua untuk menghilangkan jerawat Cara merawat muka berjerawat perlu dilakukan dengan betul a...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lotter Sumandak Cantik Chord

Selangor Ph To Continue Working With Bn Despite Likely Mca Mic Polls Snub

Mahb S Sacking Of Staff With High Medical Bill Unlawful Court Rules

Decision On Sabah Pkr Chief To Be Made Soon Says Anwar

Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya