Kuatkan Tulang Dengan Ostematrix


Meh sini semua, kita cerita pasal Ostematrix. Bersempena dengan promosi bulan Oktober ni, Beli 3 Ostematrix dan korang akan dapat 5% diskaun. 



1. Menguatkan TulangOf course, ini adalah perkara yang paling utama bila kita cakap pasal ostematrix, kenapa? Sebabnya, Ostematrix mengandungi Kalsium yang membantu untuk menguatkan tulang belakang selain dari mengurang risiko sakit belakang, osteoporosis, artritis yang mana boleh menjejaskan pergerakan korang.
2. Mencegah ObesitiObesiti ni sebenarnya perkara yang biasa pada rakyat Malaysia, nak buat camne kan, masakan orang Malaysia sedap-sedap. haha.. Jadi, di sini, Kalsium yang terdapat di dalam Ostematrix dapat membantu dalam mengekalkan berat badan yang optimum tak kisahlah lelaki atau perempuan. Untuk pengetahuan korang, sekiranya dalam diet korang terdapat kekurangan Kalsium, badan akan melepaskan hormon paratirod, yang mana akan merangsang tulang korang untuk melepaskan kalsium ke dalam darah supaya seimbang. Hormon paratirod ni juga meransang pengeluaran lemak dan mencegah pembuangan lemak yang confirm boleh buat korang gemok.
3. Melindungi Otot jantungBukan tulang saja yang Ostematrix jaga, tapi otot jantung pon dia nak jaga. Sebab apa? sebab kalsium yang mencukupi akan membantu otot jantung untuk melakukan penguncupan dan pengembangan betul selain dari membantu sistem saraf untuk mengekalkan tekanan di dalam arteri korang. Kalau kalsium dalam badan korang berkurangan atau mengalami penurunan, Calcitrol iaitu sejenis hormon akan dilepaskan dan meningkatkan tekanan darah. Menurut pakar, otot jantung memerlukan ion kalsium extracellular untuk penguncupan. Bila kepekatan intrasellular kalsium meningkat ion kalsium berkumpul bersama-sama dengan troponin protein yang meransang cecair extracellular dan ruang intrasellular, malah otot rangka, yang hany diaktifkan oleh kalsium yang disimpan dalam reticulum sarcoplasmic.

4. Mengelak dan mencegah Kanser Kolon.
Dengan kalsium yang mencukupi, ianya mampu untuk mengurangkan risiko kanser kolon dan mengelak pertumbuhan polip yang boleh mengurangkan risiko adenomas, aka tumor nonmalignant di dalam kolon.

5. Mencegah Blues pra-haid
Antara gejala sindrom prahaid adalah seperti pening kepala, mood swing, tekanan darah tinggi dan banyak lagi. Ini berlaku berkemungkinan kerana tahap kalsium dalam badan yang rendah yang mencetuskan pengeluaran hormon yang menyebabkan gejala-gejala tersebut aktif. So, untuk mengurangkan gejala-gejala tersebut, pengambilan kalsium yang mencukupi dapat membantu. 

6. Mencegah Batu Karang
Batu karang ni sebenarnya deposit terhablur kalsim dan lain-lain mineral dalam saluran kencing manusia. Bentuk yang paling umum batu karang ialah batu-batu oxalate. Kalau sebelum ni, semua orang ingat bahawa batu karang ni disebabkan oleh pengambilan kalsium yang tinggi atau penyerapan kalsium yang tinggi, tetapi, kajian terbaru menunjukkan bahawa pengambilan kalsium diet tinggi mengurangkan bahaya batu karang. Ini bermaksud, kalsium bukanlah penyebab batu karang, tetapi kalsium yang berlebihan didalam air yang boleh mengakibatkan batu karang.

7. Tahap pH alkali yang sihat
Makanan-makanan segera yang terlampau banyak dijual di pasaran sekarang ni, makanan ringan, dan barangan di dalam tin adalah salah satu faktor yang menyumbang pembentukan asid di dalam badan, yang mampu membawa penyakit seperti kanser, batu karang dan darah tinggi. Di sinilah fungsi ostematrix yang akan membantu untuk mengekalkan tahap pH yang sihat, seterusnya meningkatkan kecergasan dan kesihatan secara keseluruhan.

8. Kawalan Tekanan Darah
Beberapa penyelidikan mengisytiharkan bahawa diet vegetarian dengan jumlah yang tinggi dengan kalsium, magnesium dan kalium dan serat akan mengurangkan tekanan darah. Walaupun penyelidik lain membuat kesimpulan dengan pendapat yang berbeza dan berkata bahawa pengambilan kalsium menyebabkan darah tinggi. Kemudian ia melihat bahawa sebab bagi keputusan itu adalah kerana kajian-kajian ini menguji kesan nutrien tunggal dan bukannya sumber-sumber makanan yang mempunyai kandungan nutrien. Institut Kesihatan Negara menjalankan penyelidikan yang dikenalisebagai “Pendekatan Pemakanan Hentikan Tekanan Darah Tinggi ( DASH) “. Diet “tipikal American” berbanding dengan dua diet diubah yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran dan kombo “DASH” diet yang disumbat dengan buah-buahan, sayur-sayuran, dan kalsium. Hasil kajian menunjukkan peningkatan pengambilan kalsium menyebabkan tekanan darah menurun.9. Mengekalkan Gigi dan Gusi yang sihatMacam dalam iklan ubat gigi di TV, semua orang tahu gigi boleh jadi sihat dan kuat dengan pengambilan Kalsium. Kalsium mampu melindungi gigi dan menjaga tulang rahang.10. Pengangkutan NutrienKalsium memudahkan pergerakan nutrien melintasi membran sel


Banyak kan kebaikan dari Kalsium ni. So, untuk korang mendapatkan sumber kalsium, tapi, kalau korang nak tau, Kalsium ni tak mampu untuk bekerja sendiri. Kalsium memerlukan Vitamin D dan Magnesium untuk membantu. Maka dengan itu, ambillah Ostematrix sebagai satu pilihan supplement korang yang dilengkapi dengan  Kalsium, Magnesium, Boron, Vitamin D, Copper, Zinc dan juga Manganese.

Cara mendapatkan Supplement OstematrixSila hubungi kami untuk mendapatkan konsultasi tentang Ostematrix . Anda juga akan dapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada kami. Sekiranya anda berada di sekitar  Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Nilai dan Cyberjaya , kami merupakan PENGEDAR SHAKLEE ANDA di kawasan itu.
Cikgu YuseIg @cikguyuse_yusof Email :[email protected][email protected]/sms/whatsapp: 0134936064 / 0136406783 / 01123457219COD Area:  Sepang dan KLIA & Pos Seluruh Malaysia







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://cikguyuse.blogspot.com/2019/10/kebaikan-ostematrix.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Sazzy Falak Retak Tulang Rusuk Akibat Kemalangan Basikal

Suami Sazzy Falak Retak Tulang Rusuk Akibat Kemalangan Basikal

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 96 hits
NURUL HUDA ABHAR 08 Oktober 2019 2 23 PM KUALA LUMPUR Suami kepada pelakon Sazzy Falak Nazril Idrus patah tulang selangka dan retak tulang rusuk setelah terlibat d
Sup Tulang

Sup Tulang

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 139 hits
buat sup tulang bodo2 dengan bahan apa yang ada jer kat dapo bila tukang makan kata nak makan nasik bile ablik kerja nanti tukang masak pun masak lah seadanya tapi bila tukang makan balik kata dia dah kenyang dan tak nak makan nasik maka su...
Beruang Cokelat Sedang Berada Di Ambang Kepunahan Badannya Kurus Kering Tinggal Tulang

Beruang Cokelat Sedang Berada Di Ambang Kepunahan Badannya Kurus Kering Tinggal Tulang

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 63 hits
Nggak cuma beruang kutub aja yang nasibnya di ujung tanduk saudara nya pun juga Kasihan
Aftershokz Melancarkan Xtrainerz Aeropex Secara Rasmi Di Malaysia Set Fon Telinga Nirwayar Konduksi Tulang

Aftershokz Melancarkan Xtrainerz Aeropex Secara Rasmi Di Malaysia Set Fon Telinga Nirwayar Konduksi Tulang

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 44 hits
Aftershokz adalah syarikat yang menghasilkan set fon telinga jenis konduksi tulang Audio dialirkan dari tulang pipi terus ke dalam telinga tanpa perlu menutup telinga Dua hari lepas lebih lebih lagi jenis earbuds Jadi aksesori audio dari Af...
Sungguh Mulia Artis Indonesia Ini Banting Tulang Bahagiakan Orangtua

Sungguh Mulia Artis Indonesia Ini Banting Tulang Bahagiakan Orangtua

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 41 hits
Artis Indonesia ini rela banting tulang demi bisa bahagiakan orang tua mereka Inilah kisah mereka
Mencegah Penuaan Pramatang Menguatkan Tulang Inilah Manfaat Bayam Brazil Yang Ramai Ingin Menanamnya Di Halaman Rumah

Mencegah Penuaan Pramatang Menguatkan Tulang Inilah Manfaat Bayam Brazil Yang Ramai Ingin Menanamnya Di Halaman Rumah

papar berkaitan - pada 12/10/2019 - jumlah : 125 hits
17 Khasiat Bayam Brazil Senang Ditanam Dan Sedap Dimakan 17 Khasiat Bayam Brazil Bayam Brazil atau juga dikenali sebagai Brazillian Spinach Poor Man Spinach Sambu dan juga Samba Lettuce agak popular sejak kebelakangan ini Banyak group di Fa...
My Kuali Sup Tulang

My Kuali Sup Tulang

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 180 hits
buat sup tulang bodo2 dengan bahan apa yang ada jer kat dapo bila tukang makan kata nak makan nasik bile ablik kerja nanti tukang masak pun masak lah seadanya tapi bila tukang makan balik kata dia dah kenyang dan tak nak makan nasik maka su...
Isteri Bantai Saya Sampai 3 Tulang Patah Lelaki Jumpa Ustaz Mahu Berpisah Dengan Isteri

Isteri Bantai Saya Sampai 3 Tulang Patah Lelaki Jumpa Ustaz Mahu Berpisah Dengan Isteri

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 44 hits
Satu kisah sepasang suami isteri ini menjadi tular hasil perkongsian Tuan Anas Jamaluddin menerusi Facebook beliau Semoga cerita ini menjadi pengajaran buat semua Bangunan Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan NSTP GHAZALI KORISeorang lelaki...
Wow Mufti Wp Temui Sesuatu Semasa Spot Check Ke Wisma Fam Hanya 24 Jam Sebelum Aksi Malaysia Indonesia

Model Antarabangsa Tawan Dunia Dengan Muka Jeragat Mereka

3d Corridor Wallpaper Wall Decor

Wajah Sajat Semakin Pelik Selepas Buat Pembedahan

Beli Hp Secara Ansuran Kenapa Tidak

7 Lokasi Tempat Percutian Bajet Di Shah Alam

Uzur Lumpuh Lelaki Ini Tetap Layan Kehendak Ibu Mahu Makan Di Kedai Naik Motorsikal

Hidung Berdarah Apa Sebenarnya Terjadi Pada Tun Mahathir



Rupanya Sabhi Saddi One Nation Emcees Dan Anggota K Clique Ini Adik Beradik

Biodata Dan Latar Belakang Datuk Ramli MS Juri Gegar Vaganza 2019

Teknik Penjajahan Yang Merobek Hak Dan Budaya Pribumi Terra Nulius

Senarai Lagu Separuh Akhir Muzik Muzik 34 SFMM34 Minggu Kedua

6 Kisah Orang Sanggup Gadai Nyawa Untuk Matlamat Tersendiri


Pegawai Polis Tembak Isteri Sendiri Di Serian

Jelajah Barbie You Can Be Anything Di Taman Tema Lost World Of Tambun

Akaso Fitness Tracker H Band3 Peneman Aktiviti Kecergasan Anda

Petua Dapur Air Kelapa Melembutkan Ayam Tua Kelapa Parut Tahan Lama

Keganasan Yakjuj Makjuj

Syarhus Sunnah Melihat Wajah Allah Pada Hari Kiamat