Kt Online Semakan Pendaftaran Dividen Koperasi Angkatan Tentera


Koperasi Tentera merupakan sebuah koperasi yang berdaftar dibawah Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM).
Koperasi ini telah ditubuhkan atas tujuan untuk mengambil kira kebajikan para anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dengan misi utama bagi meningkatkan taraf sosio ekonomi ahlinya.
Artikel kali ini akan berkongsi lebih lanjut tentang Koperasi Tentera serta cara untuk membuat pendaftaran dan semakan online.
MENGENAI KOPERASI TENTERA (KT) Koperasi Angkatan Tentera Malaysia (KT) telah ditubuhkan pada tahun 1960 sebagai sebuah koperasi jimat cermat serta pinjam meminjam (thrift & loan).

Sesuai dengan konsep penubuhannya, koperasi ini telah menyediakan kemudahan menabung yang terjamin buat anggota dengan pulangan serta ganjaran menarik.
Kaedah ini akan menggalakkan ahli koperasi mengurus kewangan dengan lebih berhemah melalui nilai menabung.
Selaras dengan usaha ini, Koperasi Tentera telah memperkenalkan Polisi Pinjaman pada tahun 1966. Polisi ini bertujuan bagi mendidik anggota serta mengurangkan tabiat kerap meminjam yang sering berlaku.
Pada tahun 1976 pula, KT telah memperkenalkan produk insurans berkelompok bagi perlindungan ahli disusuli pelancaran Skim Pendidikan Tinggi pada 1983.
Tahun 90-an menjadi saksi perkembangan KT dengan penerimaan beberapa anugerah seperti Anugerah Kecemerlangan daripada Pertubuhan Koperasi Kebangsaan Malaysia.
Pada 2000-an pula, koperasi ini terus menerima pelbagai anugerah kecemerlangan. Zaman ini juga Koperasi Tentera telah dianugerahkan Sijil Piawaian MS ISO.
Dengan objektif utama bagi menjaga kebajikan warga ATM, KT tidak hanya menawarkan keahlian bagi anggota Angkatan Tentera Malaysia, bahkan kepada kakitangan awam yang berkhidmat di bawah Kementerian Pertahanan Malaysia serta pesara ATM.
Selaras dengan visi, misi serta objektif bagi meningkatkan taraf hidup ahli, KT turut menawarkan produk serta perkhidmatan berkaitan kewangan.
PEMBIAYAAN/ PINJAMAN KT & PRODUK LAIN Antara produk yang telah ditawarkan oleh KT ialah pembiayaan peribadi, perlindungan Takaful, pajak gadai Islam Ar-Rahnu, pembiayaan SME serta kemudahan pelaburan kepada anggota.
Antara pinjaman koperasi tentera yang telah ditawarkan adalah dalam bentuk pembiayaan peribadi berpenjamin dan tanpa penjamin, pembiayaan ekspres, pembiayaan yuran KT, serta pembiayaan takaful dan cukai jalan.
Semua pelan pinjaman ini merupakan pembiayaan Islamik yang patuh kepada Syariah.
Skim takaful bagi koperasi tentera pula telah menawarkan Skim Takaful Berkelompok ATM, Skim Medic KT, perlindungan takaful kenderaan serta takaful am.
Pelan perlindungan takaful yang telah ditawarkan ini ialah hasil daripada kerjasama antara KT dengan syarikat-syarikat takaful yang ada di Malaysia.
Selain daripada pembiayaan peribadi, KT juga telah menawarkan pembiayaan berjangka kepada usahawan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) atau SME.
Pelan ini juga menawarkan jumlah pembiayaan sehingga RM1 juta dengan tempoh masa 10 tahun.
Antara perkhidmatan KT yang sangat popular adalah Pajak Gadai Ar-Rahnu (AR-RahnuKT). Perkhidmatan ini telah dibahagikan kepada dua iaitu produk utama Ar-Rahnu Prihatin dan Ar-Rahnu Prima.
Ar-Rahnu Prihatin yang membenarkan pinjaman sehingga RM5,000 manakala Ar-Rahnu Prima pula yang membenarkan pinjaman sehingga RM100,000. Produk ini telah ditawarkan kepada seluruh rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas.
PENGENALAN KT ONLINE Sistem koperasi tentera online iaitu KT Online telah dibangunkan bagi memudahkan ahli untuk membuat transaksi kewangan di atas talian.

Sistem ini bukan sahaja boleh diakses melalui pelayar web, tetapi ianya juga dapat digunakan melalui aplikasi KT Online bagi telefon pintar, Android serta iOS.
Dengan melalui aplikasi ini ahli boleh menyemak baki akaun, melalukan transaksi pindahan wang, serta pembayaran atas talian bagi akaun pembiayaan dan takaful.
CARA DAFTAR KT ONLINE Sekiranya anda berminat ingin menjadi ahli KT, anda boleh mendaftar koperasi tentera secara online dengan muatturun borang permohonan menjadi anggota di laman web rasmi KT iaitu di pautan https://www.ktonline.com.my
Cara Login KT Buat Kali Pertama
Yang berikut ialah merupakan cara untuk anda login buat kali pertama:
Anda perlu masuk ke portal koperasi tentera klik pautan berikut bagi pendaftaran kali yang pertama: https://www.ktonline.com.my/ktib/app/?lang=ms#!/firstTimeLogin Pilih antara jenis pengenalan yang berikut: Tentera ID No Kad Pengenalan No Passport Klik setuju terma dan syarat dan klik butang teruskan Klik hantar OTP OTP akan dihantar melalui sistem pesanan ringkas (SMS) Masukkan ID pengguna Cipta dan tetapkan kata laluan Masukkan semula kata laluan Pilih imej dan frasa keselamatan Jawab soalan keselamatan Pendaftaran anda telah berjaya Anda juga boleh mendaftar menggunakan aplikasi di telefon pintar : https://play.google.com/store/apps/details?id=my.com.ktonline.mb&hl=en&gl=US
Login Koperasi Tentera (KT Online)
Setelah selesai mendaftar, anda boleh login koperasi tentera anda dengan langkah seperti yang berikut:
Klik pautan https://www.ktonline.com.my/ktib/app/?lang=ms#!/login Masukkan ID pengguna Tekan teruskan Sahkan ID pengguna melalui imej dan masukkan kata laluan Tekan masuk @ login Paparan akan menunjukkan akaun koperasi anda SEMAKAN DIVIDEN Anda boleh melalukan semakan dividen caruman anda di koperasi secara atas talian sahaja. Berikut adalah cara-caranya:
Klik pautan https://www.ktonline.com.my/ Masukkan ID pengguna Tekan teruskan Sahkan ID pengguna melalui imej dan masukkan kata laluan Tekan masuk @ login Paparan akan menunjukkan akaun koperasi anda Klik pada menu nombor akaun anda Anda akan dapat melihat transaksi dan baki terkini akaun anda Jika dividen telah disalurkan, ianya akan dicatat pada bahagian transaksi MAKLUMAT LANJUT No 1, Jalan 2/65C, Off Jalan Pahang Barat, 53300 Kuala Lumpur, Malaysia
Hotline: 1-300-8000-58
The post KT Online: Semakan & Pendaftaran Dividen Koperasi Angkatan Tentera appeared first on MySuara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/terkini/kt-online/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Login Myahli Online Pdrm Cara Daftar Semakan Dividen Koperasi Polis

Login Myahli Online Pdrm Cara Daftar Semakan Dividen Koperasi Polis

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 480 hits
LOGIN MyAhli ONLINE PDRM CARA DAFTAR SEMAKAN DIVIDEN KOPERASI POLIS Berita baik buat semua pegawai anggota dan kakitangan awam pdrm dalam dan luar kontinjen pengurusan pihak kpd telah menambah baik laman web MyAhli untuk memudahkan ahli men...
Myvac 2021 Pendaftaran Sukarelawan Vaksin Covid 19 Online

Myvac 2021 Pendaftaran Sukarelawan Vaksin Covid 19 Online

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 327 hits
MyVac 2021 Anda boleh daftar sebagai sukarelawan vaksin Covid 19 secara atas talian online dengan mudah dan cepat Dari proses pendaftaran sehinggalah ke proses menjalani kuiz kelulusan hanya di atas talian Sukarelawan juga akan diberikan el...
Ic Hilang Cara Permohonan Mykad Online Semakan Kadar Denda

Ic Hilang Cara Permohonan Mykad Online Semakan Kadar Denda

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 345 hits
IC HILANG CARA PERMOHONAN MyKAD ONLINE SEMAKAN KADAR DENDA Sebagai warganegara Malaysia sudah tentunya setiap individu mempunya Kad pengenalan IC MyKad atau kad pengenalan adalah salah satu dokumen peribadi yang perlu kita bawa ke mana mana...
Semakan Baki Akaun Bank Cara Check Balance Online

Semakan Baki Akaun Bank Cara Check Balance Online

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 488 hits
SEMAKAN BAKI AKAUN BANK CARA CHECK BALANCE ONLINE Pada kemajuan dalam teknologi zaman sekarang telah membawa banyak perubahan dalam kehidupan termasuk dalam pelbagai perkhidmatan yang kami gunakan setakat ini Dengan sokongan internet perkhi...
Pendaftaran Muet Sesi 3 2021 Online Tarikh Exam Muet

Pendaftaran Muet Sesi 3 2021 Online Tarikh Exam Muet

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 460 hits
Pendaftaran MUET Sesi 3 Perhatian kepada calon yang ingin mengambil peperiksaan MUET sesi 3 anda kini boleh mendaftar secara online di laman web Majlis Peperiksaan Malaysia Wajib ke ambil exam MUET ni Untuk makluman anda peperiksaan MUET in...
Redeem Reward Online Survey Yougov

Redeem Reward Online Survey Yougov

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 492 hits
Redeem Reward Online Survey YouGov Alhamdulillah syukur Ya Allah akhirnya KakYa dah dapat 5000 point untuk survey online YouGov Ini bermakna KakYa dah boleh redeem reward untuk 5000 point yang KakYa dapat Untuk survey online YouGov kalau ko...
Tempah Aqiqah Qurban Secara Online Dengan Aqiqah Centre Lebih Mudah Dan Murah

Tempah Aqiqah Qurban Secara Online Dengan Aqiqah Centre Lebih Mudah Dan Murah

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 312 hits
hai assalammualiakum Tempah Aqiqah Qurban Secara Online Dengan Aqiqah Centre Lebih Mudah dan Murah Teringat dulu buat Aqiqah anak sebelum adanya covid semua urusan kenduri Aqiqah nad buat dekat kampung Yela bila buat dekat kampung lagi meri...
Aqiqah Dan Qurban Online Wajib Atau Sunat Untuk Dibuat Aqiqahcentre Com

Aqiqah Dan Qurban Online Wajib Atau Sunat Untuk Dibuat Aqiqahcentre Com

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 730 hits
Seronok tengok gambar geng pak arab berkenduri aqiqah dan qurban diatas meriah Dalam beberapa bulan sahaja lagi juju akan menerima anak buah lagi tau Adik bongsu juju akan melahirkan anaknya yang ke 3 Seronoknya juju nak dapat anak buah lag...
Koleksi Kuiz Online Quizziz Kimia Tingkatan 5

Koleksi Kuiz Online Quizziz Kimia Tingkatan 5

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 300 hits
Koleksi Kuiz Online Quizziz Kimia Tingkatan 5 ini mengumpulkan senarai pautan kuiz kimia yang boleh digunakan oleh para guru sebagai latihan insentif kepada para pelajar sebagai bahan ulangkaji mereka Kuiz ini juga boleh membantu para pelaj...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar