Kronologi Cuti Dan Kembali Presiden Umno Zahid Hamidi Memimpin Parti



Kronologi Cuti dan Kembali Presiden Umno Memimpin Parti

Semalam Ahad 30 Jun 2019 di Bagan Datuk Presiden UMNO Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan penamatan cuti beliau selama enam bulan semasa Majlis Hari Raya Aidilfitri Bagan Datuk di Kompleks Baru UMNO Bagan Datuk, Sg Sumun.

Pengumuman ini telah menggembirakan penyokong beliau dan telah membawa rasa kurang senang musuh beliau samada dalam parti atau luar.

Sama ketika mengumumkan pengunduran atas sebab bercuti bulan Disember yang lalu yang tidak dijangka oleh sesiapa pun, kali ini ia juga mengejutkan ramai pihak termasuk yang rapat dengan beliau.

Ketika ramai berharap Zahid akan berhenti meneruskan tugas menjadi Presiden selepas ditambah pertuduhan di Mahkamah beberapa hari lalu, namun tekaan mereka nampaknya meleset sama sekali kerana Zahid telah mengambil keputusan drastik untuk meneruskan perjuangan tanpa menghiraukan tekanan di Mahkamah atau desakan dari dalam yang digosipkan mahu menyingkirkan beliau dengan cara meminda Perlembagaan parti.

Kebangkitan 'harimau' dari tidurnya ini pasti akan membuka mata ramai pihak yang tidak akan berdiam diri untuk terus menyekat langkahnya membuat kerjasama / Ta'awun politik / Siyasi dengan PAS.

PAS juga telah meluluskan sebulat suara kerjasama ini dalam Muktamar terbaru mereka di Kuantan dan tindakan Zahid adalah tepat pada masanya berikutan perkembangan positif PAS yang sudah bersedia menggerakkan kerjasama ini ke peringkat seterusnya.

Walaupun bercuti namun Zahid masih mengikuti dengan dekat proses ta'awun ini dan terbukti aktif bersama Kelab Pendokong Perpaduan Ummah Ustaz Ahmad Husam dan team Akhirat DI Depan samada ketika PRK atau aktiviti kemasyarakatan.

Ini menunjukkan beliau tidak bercuti sepenuhnya dan sentiasa memberi kenyataan menyokong apa jua langkah diambil UMNO serta turun berkempen untuk BN / UMNO.

Jadi di mana logik dikatakan Zahid melepaskan tanggungjawab untuk berehat dan kembali hanya ketika UMNO sudah berjaya naik di bawah Tok Mat?

Rasional yang kita nampak ialah Zahid sendiri turun berkempen setiap PRK termasuk untuk Tok Mat dan sedikit sebanyak kesannya turut mempengaruhi kemenangan BN di Rantau.

Ramai jangan lupa bahawa bukan Zahid berhenti sendiri melepaskan diri berehat melupakan amanah. INGAT KEMBALI desakan Pemuda UMNO yang mahu beliau bercuti pada 25.10.2018 yang diikuti pengumuman Zahid dua bulan kemudiannya.

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/10/490353/pemuda-umno-nasihat-ahmad-zahid-bercuti


Bahkan beliau berbuat demikian juga kerana desakan begitu hebat Ahli Parlimen UMNO yang keluar parti demi menekan beliau agar meletakkan jawatan. Seperti Hamzah Zainuddin yang mengatakan mereka melompat parti kerana tidak percaya dengan Zahid. Akhirnya mereka masih di luar parti walaupun Zahid mengambil keputusan bercuti dan memberi laluan kepada Tok Mat menjadi pemangku Presiden.

Ketika ura-ura Zahid kembali timbul lagi kenyataan liar pada Mei lalu yang mahu menghalangnya seperti Ketua Pemuda Umno Tebrau yang cuba menghalang Zahid menamatkan cuti dengan membuat kenyataan agar beliau terus bercuti, juga satu cara untuk menghalang beliau dari kembali menjalankan amanah yang diberikan ahli parti.

http://m.utusan.com.my/berita/politik/gesaan-ahmad-zahid-terus-bercuti-pandangan-peribadi-1.904599

Sebagai seorang yang dilihat berjiwa agama yang tinggi DS Zahid bukan seorang yang tidak faham agama yang sentiasa menyuruh kita melaksanakan amanah yang diberikan dan menjadi munafik jika tidak menunaikannya.

Maka Zahid semalam telah kembali dengan penuh nekad dan beliau dilihat sudah bersedia dengan cabaran yang akan mula timbul seperti kenyataan KJ yang mahu perkara ini dibincangkan oleh MT walhal perkara ini sudah jelas diterima dengan baik sekali oleh Tok Mat yang berjaya menjalankan amanah memangku jawatan Presiden selama ini.

Kenyataan demi kenyataan samada Perhubungan Negeri atau Wanita dan Pemuda menerima baik kepulangan Zahid kembali wajar menjadi rujukan mereka yang berhasrat mahu menghalang kepulangan beliau sebagai Presiden parti.

Cukuplah mengganggu Zahid dan biarlah beliau mengemudi parti dengan selesa tanpa sebarang gangguan lagi. Wala' (taat setia) perlu diberikan dan fikirkan masalah rakyat jelata yang semakin tertekan. Selain isu agama dan Bahasa yang jelas menjadi semakin terancam di bawah kerajaan PH hari ini.

Selamat bertugas Mr Presiden dan mari kita doakan beliau akan berjaya menyatukan umat Melayu Muslim Malaysia dan menjadi penyatu kepada semua kaum yang hidup bersama kita di bumi bertuah ini.



PPC
Blog Penembak Tepat

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penembak-tepat.blogspot.com/2019/07/kronologi-cuti-dan-kembali-presiden.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Parti Keramat Umno Presiden Kembali Memimpin

Parti Keramat Umno Presiden Kembali Memimpin

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 233 hits
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi telah mengumumkan beliau kembali menguruskan UMNO sebagai Presiden parti Suara suara sumbang akan tetap ada di mana mana Namun adalah hak dan tanggungjawab beliau menguruskan UMNO seperti mana kepercayaan perwa...
Tok Mat Sambut Baik Ahmad Zahid Kembali Aktif Alu Alukan Presiden Umno

Tok Mat Sambut Baik Ahmad Zahid Kembali Aktif Alu Alukan Presiden Umno

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 292 hits
Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hassan menyambut baik pengumuman Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini bahawa beliau kembali aktif memimpin UMNO Katanya sememangnya Presiden UMNO itu patut kembali bertugas kerana UMNO perlu di...
Apakah Agenda Tersembunyi Zahid Kembali Memimpin Umno

Apakah Agenda Tersembunyi Zahid Kembali Memimpin Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 497 hits
ULASAN DAN ANALISAAhmad Zahid HamidiSAYA telah membaca dan menganalisa semua komen komen mengenai Ahmad Zahid Hamidi yang menamatkan cuti sabatikal daripada menjalani tugas dan tanggungjawab sebagai presiden Umno Tindakan Zahid itu ada pro ...
Zahid Umum Kembali Bertugas Sebagai Presiden Umno

Zahid Umum Kembali Bertugas Sebagai Presiden Umno

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 286 hits
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengumumkan menamatkan percutiannya dan meneruskan semula tugas sebagai Presiden UMNO Hari ini 30 Jun 2019 saya ingin umum saya menamatkan cuti saya Ini beerti bahawa mulai hari ini saya terus sambung ...
Umno Kelantan Sambut Baik Zahid Kembali Terajui Parti

Umno Kelantan Sambut Baik Zahid Kembali Terajui Parti

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 245 hits
Ahmad Jazlan YaakobKUALA LUMPUR Seluruh kepimpinan UMNO peringkat akar umbi di Kelantan menyambut baik keputusan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk kembali menerajui parti Pengerusi UMNO negeri Datuk Ahmad Jazlan Yaakob berkata keputusan d...
Kepulangan Ahmad Zahid Sebagai Presiden Umno Cetus Pelbagai Reaksi

Kepulangan Ahmad Zahid Sebagai Presiden Umno Cetus Pelbagai Reaksi

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 239 hits
Datuk Seri Mohamad Hassan dan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Kepulangan semula Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai Presiden UMNO Ahad lepas telah mencetuskan pelbagai reaksi ada suka ada yang tidak suka Ada pihak berpendapat penamata...
Ph Tidak Terjejas Walau Zahid Kembali Terajui Umno

Ph Tidak Terjejas Walau Zahid Kembali Terajui Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 277 hits
Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan Pakatan Harapan tidak terjejas walaupun Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kembali memegang jawatan sebagai Presiden Umno Ahli Parlimen Port Dickson itu berkata keputusan Ahmad Zahid itu menun...
Umno Bergolak Zahid Mahu Kembali Relevan Tapi Umno Dipertaruhkan

Umno Bergolak Zahid Mahu Kembali Relevan Tapi Umno Dipertaruhkan

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 218 hits
Usaha untuk menyingkir team Najib nampaknya berjalan separuh jalan Pada mulanya Mat Hassan dan Khaled Nordin cuba untuk menyingkirkan mereka melalui usul menghalang ahli Umno yang dituduh bersalah supaya dipecat Zahid mahu kembali relevan t...
Zahid Kecam Pihak Pertikai Keputusan Kembali Pimpin Umno

Zahid Kecam Pihak Pertikai Keputusan Kembali Pimpin Umno

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 216 hits
July 7 2019 1 46 PMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata keputusan untuk kembali memimpin adalah hak beliau yang dipilih sebagai presiden parti itu yang sah IPOH Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi hari ini menempelak kenyataan pihak yang m...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand