Umno Kelantan Sambut Baik Zahid Kembali Terajui Parti


Manzaidi Mohd Amin Ahmad Jazlan Yaakob
KUALA LUMPUR – Seluruh kepimpinan UMNO peringkat akar umbi di Kelantan menyambut baik keputusan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk kembali menerajui parti.

Pengerusi UMNO negeri, Datuk Ahmad Jazlan Yaakob berkata, keputusan dibuat Presiden parti itu amat tepat demi kepentingan parti.

“Kami sudah lama mengharapkan Ahmad Zahid kembali mengetuai UMNO dan pada masa sama kami mengucapkan terima kasih kepada Tok Mad (Datuk Seri Mohamad Hassan) kerana menjalankan tugas Presiden dengan baik dengan penuh tanggungjawab,” katanya.

Beliau berkata demikian Ahmad Zahid semalam yang mengumumkan menamatkan percutiannya dan meneruskan semula tugas sebagai Presiden UMNO.

“Hari ini 30 Jun 2019, saya ingin umum saya menamatkan cuti saya. Ini bererti bahawa mulai hari ini saya terus sambung tugas saya sebagai Presiden UMNO,” kata Ahmad Zahid Ketika berucap pada Jamuan Hari Raya di Bagan Datuk, Perak.

Menurut Ahmad Jazlan, UMNO Kelantan yakin kepimpinan yang ada sekarang tidak akan berundur, malah yang bersifat pengecut dan tidak berdaya tahan sudah lama tidak bersama parti lagi.

Ditanya berhubung kedudukan bekas Timbalan Perdana Menteri itu yang berdepan dengan puluhan tuduhan, beliau berkata, sebagai ahli UMNO jangan cepat membuat keputusan.

Katanya, sekiranya keputusan yang dibuat itu turut sama dengan pihak Pakatan harapan (PH), bererti mereka turut bersama membunuh pemimpin UMNO.

“Yang rugi adalah parti. Maka dalam soal ini solidariti kepada kepimpinan kita yang sedang didakwa, yang belum terbukti bersalah mesti kita tunjukkan.

“Kita mesti bersatu padu di kalangan kita untuk mempertahankan pemimpin kita.

“Pemimpin mereka yang ternyata bersalah pun mereka pertahankan, tapi pemimpin kita belum tentu terbukti bersalah,” katanya.

Menjawab pertanyaan ada kemungkinan keputusan Ahmad Zahid itu dibuat kerana tidak mempercayai cara kerja Tok Mad, Ahmad Jazlan yang juga Ahli Parlimen Macang memberitahu:

“Tidak, bagi saya Ahmad Zahid seorang yang cukup matang dalam politik. Beliau juga sedar Tok Mad dipilih melalui proses demokrasi dan kita yakin beliau akan tetap berganding dengan Tok Mad dalam memimpin parti.

“Saya juga yakin, peranan yang perlu dimainkan oleh Tok Mad akan terus diberi kepercayaan oleh Ahmad Zahid.

“Saya mengenali Ahmad Zahid, dia tidak pernah mengkhianati parti dan tidak mengkhianati rakan. Ini dia (sifat) Zahid Hamidi.”

Beliau menjelaskan, apatah lagi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rantau itu dipilih oleh akar umbi sebagaimana Ahmad Zahid.

“Sekiranya UMNO bersatu di bawah kepimpinan ini (Ahmad Zahid-Tok Mad), parti kita akan bertambah kuat, tetapi kalau kita menjadi tukang yang mengadu domba sudah pasti parti kita akan lemah.

“Kalau karamnya parti kita, kita sendiri yang akan lemas, bukan orang lain. Jangan ingat nakhoda sahaja lemas, kita kelasi juga akan lemas. Maka kesempatan sekembalinya Ahmad Zahid untuk menerajui parti ini sepatutnya disambut baik oleh segenap ahli di semua peringkat.

“Memberi kepercayaan kepada Ahmad Zahid dan menghormati Tok Mad adalah satu perkara yang penting,” katanya. – MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/07/umno-kelantan-sambut-baik-zahid-kembali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tok Mat Sambut Baik Ahmad Zahid Kembali Aktif Alu Alukan Presiden Umno

Tok Mat Sambut Baik Ahmad Zahid Kembali Aktif Alu Alukan Presiden Umno

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 292 hits
Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hassan menyambut baik pengumuman Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini bahawa beliau kembali aktif memimpin UMNO Katanya sememangnya Presiden UMNO itu patut kembali bertugas kerana UMNO perlu di...
Ph Tidak Terjejas Walau Zahid Kembali Terajui Umno

Ph Tidak Terjejas Walau Zahid Kembali Terajui Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 277 hits
Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan Pakatan Harapan tidak terjejas walaupun Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kembali memegang jawatan sebagai Presiden Umno Ahli Parlimen Port Dickson itu berkata keputusan Ahmad Zahid itu menun...
Pemimpin Umno Sambut Baik Pengumuman Ahmad Zahid

Pemimpin Umno Sambut Baik Pengumuman Ahmad Zahid

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 283 hits
Pengumuman Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi untuk kembali bertugas sebagai Presiden UMNO menerima reaksi positif daripada pemimpin parti itu Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa menyifatkan kepulangan Ahmad Zahid sebagai Presiden akan ...
Umno Sabah Sambut Baik Keputusan Presiden Kembali Bertugas Bung Mokhtar

Umno Sabah Sambut Baik Keputusan Presiden Kembali Bertugas Bung Mokhtar

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 235 hits
KUALA LUMPUR 1 Julai 8211 UMNO Sabah menyambut baik keputusan Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi untuk kembali bertugas bermula hari ini Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata pengumum...
Kronologi Cuti Dan Kembali Presiden Umno Zahid Hamidi Memimpin Parti

Kronologi Cuti Dan Kembali Presiden Umno Zahid Hamidi Memimpin Parti

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 372 hits
Kronologi Cuti dan Kembali Presiden Umno Memimpin Parti Semalam Ahad 30 Jun 2019 di Bagan Datuk Presiden UMNO Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan penamatan cuti beliau selama enam bulan semasa Majlis Hari Raya Aidilfitri Bagan Datuk...
Mt Perlu Bincang Jika Zahid Mahu Kembali Terajui Umno

Mt Perlu Bincang Jika Zahid Mahu Kembali Terajui Umno

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 198 hits
30 06 2019Beri tempat kepada golongan baharu ubah imej kepimpinan KJ Bekas Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin BANGI 26 Syawal 1440H Ahad Sekiranya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ingin kembali aktif dalam politik perkara itu sewajarnya pe...
Najib Zahid Boleh Kembali Terajui Umno Tanpa Persetujuan Mt

Najib Zahid Boleh Kembali Terajui Umno Tanpa Persetujuan Mt

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 325 hits
Diterbitkan Hari ini 8 28 pagiBekas presiden Umno Najib Razak berkata presiden Umno yang sedang bercuti Ahmad Zahid Hamidi boleh kembali menerajui parti jika dia mahu biarpun tanpa persetujuan pihak lain termasuk Ahli Majlis Tertinggi Kata ...
Zahid Kembali Umno Tertimbus

Zahid Kembali Umno Tertimbus

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 206 hits
Zahid kembali Umno tertimbus Posted By on July 02 2019Usahlah bertempik di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra jika pemimpin atasan Umno enggan mendesak Dr Ahmad Zahid Hamidi supaya berundur daripada jawatannya sebagai presiden kata be...
Zahid Umum Kembali Bertugas Sebagai Presiden Umno

Zahid Umum Kembali Bertugas Sebagai Presiden Umno

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 286 hits
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengumumkan menamatkan percutiannya dan meneruskan semula tugas sebagai Presiden UMNO Hari ini 30 Jun 2019 saya ingin umum saya menamatkan cuti saya Ini beerti bahawa mulai hari ini saya terus sambung ...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman