Komik Tuah Digital Jilid 1 4 Boleh Dibeli Di Google Play


Salam. Dengan Rahmat dari Allah SWT, Alhamdulillah pada hari ini saya telah berjaya menerbitkan komik Tuah digital Jilid 1-4 di Google Play untuk pembelian di seluruh dunia. Komik Tuah digital boleh dibeli di Google Play dengan harga yang amat murah, iaitu USD 1 atau RM 4.52 sahaja untuk setiap jilid. 

Buat masa ini, anda boleh membeli komik Tuah digital di link berikut:

Tuah Jilid 1: https://play.google.com/store/books/details?id=5THwDwAAQBAJ

Tuah Jilid 2 : https://play.google.com/store/books/details?id=DzLwDwAAQBAJ

Tuah Jilid 3 : https://play.google.com/store/books/details?id=nzLwDwAAQBAJ

Tuah Jilid 4 : https://play.google.com/store/books/details?id=-TLwDwAAQBAJ

Dalam masa 24 jam dari sekarang, anda hanya perlu ke Google Play dan cari (search) buku Tuah Jilid 1, Jilid 2, Jilid 3 dan Jilid 4. Komik ini berkonsep seperti manga Jepun iaitu hanya muka depan dan belakang sahaja yang berwarna. Komik di dalamnya adalah hitam putih dan dialog komik ini adalah dalam bahasa melayu. Bilangan mukasurat (ms) ialah sebanyak 100 ms setiap jilid. 
Beginilah rupa komik Tuah Jilid 1-4 terbitan syarikat saya iaitu Sirrus Enterprise:



Sebenarnya tujuan saya menerbitkan komik Tuah adalah kerana saya ingin menyampaikan mesej yang tersirat tentang jin dan ilmu ghaib seperti berikut:
Bukan Semua Jin Itu Jahat


Saya ingin membetulkan persepsi orang melayu bahawa "sebaik-baik jin adalah sejahat-jahat manusia". Persepsi ini tidak benar sama sekali. Jin juga adalah makhluk Allah SWT yang diberi perintah untuk beribadat kepadaNya seperti manusia. Oleh itu, ada jin yang mengikut perintahNya dan termasuk dalam golongan beriman. Ada juga jin yang menolak perintahNya dan termasuk dalam golongan kafir. Bangsa Jin ini telah diceritakan di dalam Al-Quran oleh Allah SWT dalam surah 72, Al-Jinn.

Walaubagaimanapun para ulama sebenarnya tidak menggalakkan manusia bersahabat dengan jin walaupun jin itu jin Islam. Ini adalah kerana perkara berikut:1. Jin itu mungkin menyamar beragama Islam untuk dekat dengan kita sedangkan sebenarnya dia kafir.2. Persahabatan manusia dan jin ditakuti akan menimbulkan perasaan sombong kepada kedua-duanya. Manusia akan jadi sombong kerana dia boleh minta pertolongan kawannya jin untuk melakukan sesuatu yang luar biasa. Jin pula akan jadi sombong kerana ada manusia yang bergantung kepada kekuatannya.
Bukan Semua Benda Luar Biasa Itu Sihir
Dalam komik Tuah, Khai mempelajari hikmat kebal. Adakah ini dikategorikan sebagai sihir? Sebenarnya ilmu kebal yang Khai pelajari ialah ilmu putih/ilmu haq iaitu ilmu ilham para wali dan kekasih Allah SWT. Dalam komik Tuah, Khai tidak pernah meminta tolong Raden merasuk badannya agar kebal. Khai hanya menggunakan keris Taming Sari sebagai medium untuk menyerap tenaga dalam putih/haq. Dengan memanipulasi tenaga dalam warna putih/haq inilah Khai mengaktifkan hikmat-hikmatnya seperti hikmat menjelma, hikmat kebal dan hikmat bergerak sejenak.
Seperti yang saya ceritakan di artikel ini: 
https://lautan-biru.blogspot.com/2020/07/mengenal-alam-jin-sihir-dan-cara.html 
Sihir itu berlaku apabila manusia dan jin memeterai perjanjian bertulis untuk mendapat faedah dari satu dengan yang lainnya. Perjanjian ini memerlukan manusia itu melakukan perkara-perkara yang haram dan mungkar disisi Allah SWT. Dalam komik Tuah, jin keris Taming Sari@Raden telah memilih Khai sebagai pewaris baru Keris Taming Sari lalu mewariskan ilmu silat Hang Tuah kepada Khai setelah ia melihat beberapa tanda yang ada pada diri Khai.
Setelah saya mengkaji sejarah tanah melayu termasuk sirah hidup dan kehidupan harian 3 tokoh tanah melayu berikut: Mat Kilau, Tokku Paloh dan Tok Kenali, saya yakin bahawa ilmu kebal yang diamalkan oleh mereka adalah ilmu putih/ilmu haq, iaitu ilmu ilham para wali dan kekasih Allah SWT yang bertaraf kasyaf dan bukannya ilmu hitam/ilmu sihir/ilmu bathil. Jadi kalau anda nak kenal sama ada ilmu ghaib itu ilmu haq atau ilmu bathil, kenallah dengan ILMU. Kalau anda kurang pasti, tanyalah mereka yang lebih alim.
Ilmu Akan Membawa Kejayaan Di Dunia dan Di Akhirat

Perhatikan kata-kata Imam Syafie RA seperti berikut:


telah mengabarkan kepada kami Abu Abdir Rahman bin abil Hasan as-Shuufiy aku mendengar Abu Muhammad bin Abi Haamid berkata, aku mendengar Abu Nu’aim al-Jurjaani al-Faqiih berkata, aku mendengar ar-Rabii’ bin Sulaiman berkata, aku mendengar Imam asy-Syafi’i berkata : “Barangsiapa yang menginginkan dunia maka hendaklah dengan ilmu, barangsiapa yang menginginkan akhirat, maka hendaklah dengan ilmu”.

Untuk mendapatkan dunia dan akhirat, ilmu itulah alat yang paling utama. Dalam komik Tuah, Khai mengamalkan ilmu kuno zaman Hang Tuah. Saibog pula mengamalkan ilmu sains zaman moden. Kedua-duanya menghasilkan keputusan yang sama: kebal. Sebenarnya ilmu itu luas. Ilmu sains itu hebat. Ilmu perang pahlawan melayu zaman dahulu juga hebat. Di akhir zaman ini, ilmu perang pahlawan melayu zaman dahulu semakin sukar untuk diperolehi. Saya berdoa kepada Allah SWT agar ilmu perang pahlawan melayu zaman dahulu ini akan muncul semula di akhir zaman ini.
Komik Tuah Ialah Kisah Al-Haq Melawan Al-Bathil
Sejarah itu sentiasa berulang. Sejak dahulu hingga sekarang yang hak dan yang bathil akan sentiasa berlawan hinggalah hari kiamat. Rasul dan Nabi datang dan pergi. Nabi Musa AS telah dicari oleh Firaun untuk dibunuh, tapi beliau tetap selamat. Di akhir zaman ini, Al Mahdi AS pula dicari yahudi untuk dibunuh, tapi beliau tetap selamat.
Dajjal telah mengambil masa selama empat ribu tahun untuk melaksanakan perancangannya. Yang batil merancang dan yang hak (benar) merancang. Akhirnya yang hak itulah yang akan mencapai kemenangan kerana Allah SWT itu sentiasa bersama-sama yang hak.

Dan Allah akan mengukuhkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukai(nya). (Yunus 10:82)

Agar Allah menetapkan yang hak (Islam) dan membatalkan yang bathil (syirik) walaupun orang-orang yang berdosa (musyrik) itu tidak menyukainya. (Al-Anfal 8:8)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://lautan-biru.blogspot.com/2020/07/komik-tuah-digital-jilid-1-4-boleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kemaskini Ios 13 6 Boleh Dimuat Turun Mengaktifkan Fungsi Kunci Digital Untuk Kereta

Kemaskini Ios 13 6 Boleh Dimuat Turun Mengaktifkan Fungsi Kunci Digital Untuk Kereta

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 206 hits
Apple memberikan dikemaskini iOS 13 6 pagi ini dengan beberapa fungsi baharu yang pastinya dinantikan pemilik kenderaan yang menyokong sistem nyahkunci Kemas kini adalah sebesar 285 6 MB dan boleh dilakukan secara OTA pada kesemua peranti y...
Gajet Dapur Yang Boleh Dibeli Jika Anda Ke Daiso

Gajet Dapur Yang Boleh Dibeli Jika Anda Ke Daiso

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 439 hits
Selain ECO Mr DIY dan Kaison Daiso merupakan antara kedai yang berhantu Pantang masuk mesti tangan akan membawa plastik dan jaranglah keluar dengan tangan kosong Jika anda ke Daiso pastikan anda beli 7 gajet dapur ini Gajet ini membantu dan...
Dr M Parlimen Digital Bukti Parlimen Boleh Bersidang Tanpa Kehadiran Mp

Dr M Parlimen Digital Bukti Parlimen Boleh Bersidang Tanpa Kehadiran Mp

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 258 hits
MALAYSIAKINIParlimen Digital membuktikan bahawa persidangan Dewan Rakyat boleh diadakan tanpa kehadiran anggota parlimen khususnya ketika wabak Covid 19 kata Dr Mahathir Mohamad Bekas perdana menteri itu berkata persidangan Dewan Rakyat mas...
Google Play Protect Kini Menyekat Pemasangan Aplikasi Antutu Benchmark

Google Play Protect Kini Menyekat Pemasangan Aplikasi Antutu Benchmark

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 241 hits
AnTuTu Benchmark merupakan aplikasi popular yang digunakan dalam kalangan peminat serta pengeluar untuk menguji dan menanda aras prestasi peranti pintar mereka Namun pada awal tahun ini Google telah mengambil langkah drastik membuang aplika...
Kredit Epenjana Rm50 Melalui Dompet Digital Tidak Boleh Digunakan Untuk Pembelian Atas Talian

Kredit Epenjana Rm50 Melalui Dompet Digital Tidak Boleh Digunakan Untuk Pembelian Atas Talian

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 298 hits
Kerajaan dijangka memberikan kredit RM50 melalui dompet digital untuk rakyat Malaysia pada penghujung bulan Julai 2020 ini Buat masa ini kerajaan sekadar mengatakan pengguna perlu mempunyai aplikasi MySejahtera untuk mendapatkan kredit berk...
Google Contacts Versi Web Kini Boleh Mengembalikan Kenalan Yang Dibuang Secara Tidak Sengaja

Google Contacts Versi Web Kini Boleh Mengembalikan Kenalan Yang Dibuang Secara Tidak Sengaja

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 242 hits
Google Contacts adalah aplikasi kenalan yang teribina pada banyak telefon pintar lagi lagi peranti Google Pixel Ia juga boleh dimuat turun secara percuma di Play Store Google Contacts turut merupakan aplikasi kenalan yang ringkas dan mudah ...
Anak Boleh Pendam Perasaan Kalau Mak Ayah Pilih Kasih Selalu Puji Anak Lain Je

Anak Boleh Pendam Perasaan Kalau Mak Ayah Pilih Kasih Selalu Puji Anak Lain Je

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 1115 hits
Sebagai ibu bapa memang kita tak dapat lari daripada melakukan kesilapan dalam mendidik anak anak Namun ianya bukan satu alasan untuk kita mengabaikan emosi anak ketika mereka membesar Amat peting untuk ibu bapa mengawal emosi dan mempelaja...
Xiaomi Keluarkan Smart Toilet Premium Boleh Laras Ketinggian Secara Automatik

Xiaomi Keluarkan Smart Toilet Premium Boleh Laras Ketinggian Secara Automatik

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 181 hits
Xiaomi sekali lagi kejutkan dunia dengan pelancaran set mangkuk tandas pintar mereka yang dipanggil Jenner XS Fully Automatic Flip Integrated Smart Toilet guys Pergh Xiaomi ni memang taknak duduk diam mesti ada jer robot baru yang mereka ke...
Peranti Boleh Lipat Samsung Seterusnya Mungkin Dikenali Sebagai Galaxy Z Fold 2

Peranti Boleh Lipat Samsung Seterusnya Mungkin Dikenali Sebagai Galaxy Z Fold 2

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 267 hits
Samsung seakan akan memberi gambaran akan meluaskan lagi penawaran di bawah siri Galaxy Z Ia berikutan timbul desas desus mengatakan peranti boleh lipat Samsung yang seterusnya mungkin tidak akan dikenali sebagai Galaxy Fold 2 Sebaliknya Sa...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds