Hidup Mewah Emas Banyak Tiket Penerbangan Kelas Pertama Tak Layak Duduk Ppr Khalidah Nazir Tampil Beri Penjelasan


ISU SEMASA | Salah seorang dari enam penghuni PPR Taman Mutiara yang berkampung di hadapan Komtar selama 4 hari mahu menyaman pihak yang menyebarkan gambar tiket penerbangannya di sosial media.

Gambar itu disebarkan bagi tujuan mengecam penghuni yang dihalau itu dan menyokong tindakan kerajaan yang menghalau mereka sehelai sepinggang.


Selain dari gambar tiket penerbangan kelas pertama gambar-gambar lain turut disebarkan bagi mengaitkan aktiviti itu dengan kemewahan. 

Antara gambar-gambar yang disebarkan ialah aktiviti melancong, aktiviti membeli belah, keadaan rumah yang cantik, dan gambar penghuni itu yang sedang memakai emas yang banyak.



Penghuni yang berusia 63 tahun itu, Khalidah Nazir Ahmad yang berang kerana dikecam itu kemudiannya tampil menjelaskan beberapa perkara.

Menurut wanita itu, beliau sebenarnya adalah antara penghuni terawal yang diarahkan berpindah dari perobohan rumah Sungai Pinang ke PPR Taman Mutiara.

Ketika diarahkan berpindah sememangnya beliau tidak layak menduduki PPR namun kerana rumahnya dirobohkan maka satu unit PPR diberikan sebagai ganti.

Bagaimanapun beliau terikat dengan pembayaran sewa setiap bulan dan tidak pernah ada bayaran yang tertunggak kerana menjelaskan mengikut tempoh yang ditetapkan.

Tiket penerbangan kelas pertama yang tular pula katanya ada versi cerita yang lain, yang rata-rata netizens tidak mengetahui kisah disebaliknya.

Tiket itu pada asalnya adalah tiket kelas ekonomi tetapi dinaiktaraf kepada tiket penerbangan kelas pertama selepas abangnya memindahkan 'bonus penerbangan' kepadanya.

Katanya, abangnya kerap terbang dan mempunyai banyak bonus boleh dituntut, oleh itu beliau berpeluang menaiki penerbangan kelas pertama selepas tiket itu dinaiktaraf.

Khalidah juga berkata beliau tidak mengetahui unit PPR yang ditawarkan padanya adalah untuk orang miskin. Beliau yang telah menetap disana sepanjang 13 tahun selama ini merasakan layak untuk menduduki unit itu selepas rumahnya dirobohkan dan penghuni penempatan itu semuanya diusir keluar termasuklah dirinya.

Dalam perkembangan berkaitan, kerajaan negeri telah membenarkan penghuni PPR yang bermalam di Komtar itu memasuki kediaman mereka bermula semalam untuk tempoh 3 hari.

Tindakan itu dibuat bagi memberikan masa kepada penghuni untuk memindahkan kesemua barang-barang milik mereka ke kediaman baru.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan samada kesemua penghuni tersebut bersetuju untuk berpindah atau tidak.

Kumpulan yang menyokong penghuni itu juga mendesak kerajaan untuk mengubah syarat PPR daripada bergaji bawah RM1,500 kepada gaji RM3,000 sebulan dengan mengambilkira kos sara hidup yang tinggi di Pulau Pinang.

Menteri Perumahan, Zuraidah Kamaruddin juga berkata kerajaan akan membina sekurang-kurangnya 3 projek perumahan PPR baru di Pulau Pinang bagi menampung populasi B40 yang semakin menambah. Kerajaan negeri tidak membina PPR baru selama memerintah sebaliknya menumpukan kepada rumah kos yang lebih tinggi dari yang mampu dimiliki B40. - 9 Mac 2019.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://laiyeker.blogspot.com/2019/03/hidup-mewah-emas-banyak-tiket.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perghh Tediaa Wanita Diarah Kosongkan Unit Ppr Terbang Guna Tiket Kelas Perniagaan

Perghh Tediaa Wanita Diarah Kosongkan Unit Ppr Terbang Guna Tiket Kelas Perniagaan

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 439 hits
Keratan tiket penerbangan Khalidah bersama suaminya menjadi tular di media sosial KEMELUT Projek Perumahan Rakyat Taman Manggis memasuki episod baharu yang lebih menarik apabila seorang wanita yang terlibat melakukan bantahan pengosongan ke...
Kecoh Ppr P Pinang Netizen Dedah Bukti Penyewa Tak Layak

Kecoh Ppr P Pinang Netizen Dedah Bukti Penyewa Tak Layak

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 384 hits
Susulan kejadian kekecohan di Projek Perumahan Rakyat Taman Manggis baru baru ini maka ramai pihak yang menuduh Kerajaan Negeri Pulau Pinang bertindak kejam dan tidak berperikemanusiaan Tambahan pula rata rata yang dihalau itu majoritinya b...
Isu Ppr Berilah Pada Yang Layak

Isu Ppr Berilah Pada Yang Layak

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 311 hits
AssalamualaikumWalaupun diviralkan seolah olah penyewa PPR yamg diusir tersebut sebagai mangsa kesian dizalimi dan sebagainya tahukah anda bahawa ada kisah disebalik wayang tersebut Aku kongsikan disini Ini adalah salah seorang penyewa yang...
Klia 2 Mempunyai Banyak Tempat Menarik Yang Perlu Anda Ketahui Semasa Menanti Penerbangan

Klia 2 Mempunyai Banyak Tempat Menarik Yang Perlu Anda Ketahui Semasa Menanti Penerbangan

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 605 hits
KLIA 2 Kuala Lumpur International Airport sememang sentiasa sibuk dengan orang ramai yang masing masing mempunyai tujuan ke sini sama ada dalam urusan perniagaan bercuti bersama family travel ke luar negara atau pun just window shopping and...
Dron Pengiring Kratos Xq 58a Valkyrie Berjaya Melakukan Penerbangan Pertama

Dron Pengiring Kratos Xq 58a Valkyrie Berjaya Melakukan Penerbangan Pertama

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 258 hits
Selepas dua minggu Boeing Airpower Teaming System diumumkan untuk Tentera Udara Diraja Australia dron Kratos XQ 58A Valkyrie telah melakukan penerbangan pertamanya minggu lalu Ini ialah sebuah lagi dron yang direka khusus untuk menjadi pesa...
Kai Belum Banyak Masyarakat Berburu Tiket Kereta Mudik Lebaran

Kai Belum Banyak Masyarakat Berburu Tiket Kereta Mudik Lebaran

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 208 hits
EVP Daop 1 Jakarta PT Kereta Api Indonesia R Dadan Rudiansyah mengatakan dalam tiga hari ini tiket kereta yang terjual baru 5 209 seat Semua itu terbagi dalam kelas ekonomi dan eksekutif
Langgar Lampu Isyarat Adakah Ambulans Bersalah Peguam Ini Tampil Beri Penjelasan

Langgar Lampu Isyarat Adakah Ambulans Bersalah Peguam Ini Tampil Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 729 hits
Kemalangan yang berlaku di Kuching melibatkan sebuah kenderan jenis SUV dan Ambulans sangat mengejutkan kita tengahari tadi Kejadian yang berlaku jam 9 45 pagi itu sangat menyedihkan tambahan pula pesakit yang berada di atas ambulans terseb...
Ingat Nak Nyanyi Sama2 Tak Sengaja Peluk Peminat As Ad Motawh Tampil Beri Penjelasan

Ingat Nak Nyanyi Sama2 Tak Sengaja Peluk Peminat As Ad Motawh Tampil Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 726 hits
Berikutan insiden penyanyi As 8217 ad Motawh dipeluk ketika mengadakan persembahan di sebuah pusat beli belah di Petaling Jaya semalam peminat wanita itu tampil memberikan kenyataan Menurut Nurul Hayati tindakan meluru ke atas pentas ketika...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan