Kj Tidak Buat Kerja Rumah


 Borhan Abu Samah
Keputusan Khairy Jamaluddin menetapkan SOP bagi pilihan raya negeri Melaka terus mendapat bantahan dan dianggap sebagai tidak melakukan kerja rumah.
Timbalan Speaker Dewan Negara, Datuk Seri Mohamad Ali Mohamad berkata, selaku Menteri Kesihatan Khairy sepatutnya meneliti dengan melakukan kerja rumah sebelum membuat keputusan.
Menurut beliau, SOP yang ketat seperti calon pilihan raya negeri Melaka tidak dibenarkan bertemu bersemuka para pengundi akan merencatkan demokrasi di negara ini.
Tambah beliau ini adalah kerana tidak semua pengundi yang menggunakan media sosial, dan masih ramai yang tidak mempunyai telefon pintar untuk mendapat maklumat berhubung kempen pilihan raya.
“Masalah utama ialah bagi calon baharu. Bagaimana untuk memperkenalkan calon baharu, jika tidak dapat diadakan majlis walaupun pada kapasiti kecil,” soal beliau ketika ditemui Suara Merdeka di Melaka.
Sebagai Ketua UMNO Bahagian Tangga Batu, beliau bimbang ini akan menjejaskan keberkesanan parti politik untuk menjelaskan polisi dan dasar yang akan dilaksanakan apabila dipilih sebagai kerajaan negeri kelak.
Selain itu, ujar beliau, keputusan menteri kesihatan itu juga dianggap sebagai memberi layanan dua standard terhadap orang politik berbanding orang awam.
Kata beliau, orang awam dibenarkan pergi ke pasar raya, mengadakan kenduri pada kapasiti kecil, menunaikan solat pada kapasiti sebenar dan banyak lagi, manakala orang politik tidak dibenarkan berjumpa bersemuka dengan pada penyokong.
Beliau juga mempersoalkan di mana keberkesanan vaksin yang disuntik kepada rakyat di negara ini dengan penduduk Melaka sudah sampai 90 peratus vaksinasi, dan sepatutnya sudah mempunyai kekebalan kelompok, tetapi perkara sebaliknya berlaku dan dengan pendirian menteri kesihatan telah menimbulkan kebimbangan umum.
Mohamad Ali turut memberi contoh pilihan raya negeri Sabah berlaku ledakan kes Covid-19 kerana ketika itu belum berjalan program vaksinasi.
Selain itu jelas beliau, beberapa pilihan raya kecil ketika pandemik seperti di Chini, tidak menyebabkan kluster baharu jangkitan, walaupun SOP agak longgar.
Perkara sedemikian, tegas beliau, perlu diperhalusi oleh Khairy sebelum membuat keputusan.
Justeru beliau berpandangan belum terlambat Khairy untuk memperbetulkan keputusan yang silap dibuat oleh beliau sebelum penamaan calon pada 8 November ini.
Menyentuh soal sokongan pengundi di Melaka kepada UMNO dan Barisan Nasional, Mohamad Ali berkata, rakyat negeri berkenaan kini memang mengharapkan Barisan Nasional menjadi kerajaan negeri yang kukuh dan menyelesaikan masalah rakyat serta meredakan kekalutan politik.
Menurut beliau, rekod Barisan Nasional dalam membantu rakyat dan menguruskan dengan baik negeri serta negara ini telah terbukti.
Perkara itu, ujar beliau, tidak berlaku apabila gabungan gagasan lain mengambil tampuk pemerintahan.
Tambah beliau, bahkan rakyat menderita dengan dasar yang menindas serta kegagalan kerajaan dalam menguruskan pembangunan ekonomi negara dan negeri.
“Beliau sedar Melaka kini menjadi tumpuan seluruh negara kerana bakal menjadi tanda aras sokongan rakyat kepada Barisan Nasional selepas tewas pilihan raya umum yang lalu pada 2018,” katanya.
Oleh itu beliau menyeru para pengundi Melaka supaya memilih kembali Barisan Nasional dengan majoriti yang lebih besar supaya sebuah kerajaan negeri dapat dibentuk dengan kukuh dan stabil.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/10/kj-tidak-buat-kerja-rumah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bapa Yang Tolong Jaga Anak Tak Akan Cakap Kerja Suri Rumah Tu Senang Dr Say Kongsi Pengalaman Jaga 2 Anak Bukan Mudah

Bapa Yang Tolong Jaga Anak Tak Akan Cakap Kerja Suri Rumah Tu Senang Dr Say Kongsi Pengalaman Jaga 2 Anak Bukan Mudah

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 436 hits
Baru baru ini tular seorang lelaki memperlekehkan emosi suri rumah yang kepenatan akibat menjaga bayi Kisah tersebut mendapat perhatian ramai termasuklah doktor selebriti Dr Say Menurut perkongsian Dr Say di laman instagram dia sangat tidak...
Kebakaran Rumah Di Kapuas Hulu Satu Penghuni Ditemukan Meninggal Dunia

Kebakaran Rumah Di Kapuas Hulu Satu Penghuni Ditemukan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 210 hits
Kejadian tersebut membuat korban tidak bisa turun sementara api sudah membakar atap rumah Akibatnya korban terjebak api dan tidak bisa menyelamatkan diri
Banjir Kilat 20 Rumah Terjejas Pembetung Lombong Pecah

Banjir Kilat 20 Rumah Terjejas Pembetung Lombong Pecah

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 235 hits
Hampir 20 buah rumah di Jalan Besar Kampung Poh Tambahan di Bidor Perak terjejas banjir kilat selepas pembetung lombong berdekatan rumah mereka pecah Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Perak mereka menerima panggilan me...
Amalan Doa Ini Ikhtiar Untuk Pagar Rumah Setiap Kali Meninggalkan Kediaman

Amalan Doa Ini Ikhtiar Untuk Pagar Rumah Setiap Kali Meninggalkan Kediaman

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 391 hits
Selalunya apabila hendak keluar rumah kita hanya akan mengunci pintu dan memeriksa pintu serta tingkap sama ada telah ditutup dengan rapi atau tidak Selepas itu barulah akan keluar dan meninggalkan rumah Kali ini dikongsikan amalan doa dan ...
Jiran Dari Neraka Lempar Najis Ke Halaman Rumah

Jiran Dari Neraka Lempar Najis Ke Halaman Rumah

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 270 hits
Oleh KOSMO Jiran tersebut melakukan aktiviti tidak bertamadunnya setiap hari The Sun LONDON Seorang wanita mendedahkan bahawa dia mempunyai jiran bersikap biadab yang gemar melempar najis kanak kanak dan anjing ke arah pintu hadapan rumahny...
Bekerja Dari Rumah Ubah Trend Pembelian Hartanah

Bekerja Dari Rumah Ubah Trend Pembelian Hartanah

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 176 hits
Pembeli rumah tidak lagi begitu terdorong untuk mencari rumah yang terletak di kawasan bandar Kawasan perumahan di sekitar Cyberjaya Trend pembelian rumah kini bertukar berpunca daripada pandemik Covid 19 Budaya kerja dari rumah yang diamal...
Hiburan Ular Sawa 50kg Di Siling Tandas Rumah Zoey Rahman Ucap Terima Kasih Kepada Apm

Hiburan Ular Sawa 50kg Di Siling Tandas Rumah Zoey Rahman Ucap Terima Kasih Kepada Apm

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 194 hits
Pelakon dan juga personaliti TV Zoey Rahman tampil mengucapkan penghargaan di atas tindakan pantas Angkatan Pertahanan Awam menangkap ular sawa seberat 50 kilogram yang dijumpai di siling tandas rumahnya baru baru ini ARTIKEL BERKAITAN Adve...
46 Kematian Akibat Covid 19 Semalam 59 129 Kuarantin Di Rumah

46 Kematian Akibat Covid 19 Semalam 59 129 Kuarantin Di Rumah

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 227 hits
AGENDA DAILY Pecahan kes berkaitan Covid 19 bagi setiap negeri pada 24 Oktober 2021 Sumber KKM Jumlah pesakit yang meninggal dunia akibat Covid 19 sejak awal tahun lalu hingga semalam kini mencecah 28 400 kes termasuk 5 740 pesakit yang men...
Lama Sangat Tak Keluar Rumah Anak Tak Pandai Nak Buat Kawan Baru Ajar Mereka 7 Skill Sosial Ini

Lama Sangat Tak Keluar Rumah Anak Tak Pandai Nak Buat Kawan Baru Ajar Mereka 7 Skill Sosial Ini

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 244 hits
Seiring dengan peningkatan usia si manja perkembangan sosial kanak kanak juga perlu diperluaskan Terdapat 7 skil perkembangan sosial anak yang perlu anda terapkan dalam diri mereka Perkembangan sosial kanak kanak Kanak kanak yang mempunyai ...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord