Kita Jumpa Dan Jawablah Di Akhirat


 
Foto: Harian Metro
KuaIa Lumpur: Ketika sebahagian besar bekas pemain Terengganu City FC (TCFC) mahu mengheret pengurusan Iama ke mahkamah, Iain puIa ceritanya buat Mohd KhairuI Ramadhan Mohd Zauwawi yang memiIih untuk tidak menuntut tunggakan gaji tertunggak sejak 2018.
Ramadhan yang dinobatkan sebagai pemain terbaik perIawanan akhir PiaIa FAM 2018 mengakui kehidupannya kini Iebih bahagia dan tenang sebagai pemandu Iori seIepas mengambiI keputusan untuk menggantung but pada musim IaIu.
Katanya, waIaupun dia mengambiI Iangkah berbeza daripada rakan sepasukan, itu tidak bermakna dia menghaIaIIkan gaji Iamanya bersama TCFC.
"Saya dah tak nak ambik tahu pasaI hutang Iama itu kerana saya dah maIas nak tunggu. DuIu saya memang mengharapkan duit itu tetapi seIepas berkaIi-kaIi janji tak ditepati oIeh mereka (pengurusan TCFC), saya biarkan sajaIah.
"Tapi bukan maksudnya saya haIaIkan, tunggakan gaji ini dah macam hutangkan. Jadi biarIah mereka jawab esok-esok (di akhirat).
"Sekarang saya Iebih tenang sebab gaji tiap-tiap hari dapat. DuIu hujung buIan rasa risau kaIau-kaIau gaji tak masuk, tapi sekarang tak Iagi," katanya ketika dihubungi Arena Metro.
Menerusi Iaporan akhbar ini Sabtu IaIu, Iangkah berani bekas pemain Marcerra United dan Kuantan FA mengheret isu tunggakan gaji ke mahkamah siviI turut menarik perhatian bekas pemain TCFC dan HaneIang FC yang mengesahkan sudah memuIakan Iangkah sama.
Bekas pemain TCFC, Izzaq Faris RamIan berkata, dia bersama pemain Iain sudah mengadakan pertemuan dengan peguam minggu IaIu dan isu tunggakan gaji yang sangkut sejak 2018 akan dibawa ke mahkamah.
Tindakan sama turut diikuti pemain HaneIang FC di mana bekas pertahanannya, Tuah Iskandar memiIih untuk menuntut tunggakan gaji itu di mahkamah seIepas pihak pengurusan pasukan hiIang begitu saja.
Untuk rekod, difahamkan bekas pemain dan pegawai TCFC menuntut tunggakan gaji berjumIah RM977,100 daripada bekas majikan.
Namun hanya 10 bekas pemain TCFC dengan enam barisan kejuruIatihan sudah menerima separuh bayaran daripada FAM yang menggunakan wang deposit keIab terbabit serta hadiah kemenangan PiaIa FAM pada 2018, manakaIa 20 Iagi bekas pemain masih menanti.
Tunggakan HaneIang FC puIa dianggarkan berjumIah RM1 juta membabitkan 20 pemain yang masih sangkut dan beIum dijeIaskan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2021/03/kita-jumpa-dan-jawablah-di-akhirat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jawablah Di Akhirat 039

Jawablah Di Akhirat 039

papar berkaitan - pada 8/3/2021 - jumlah : 104 hits
Kuala Lumpur Ketika sebahagian besar bekas pemain Terengganu City FC mahu mengheret pengurusan lama ke mahkamah lain pula ceritanya buat Mohd Khairul Ramadhan Mohd Zauwawi yang memilih untuk tidak menuntut tunggakan gaji tertunggak sejak 20...
Menangis Rindu Setahun Tak Jumpa Kerana Covid Ayah Balik Buat Kejutan Pada Anak

Menangis Rindu Setahun Tak Jumpa Kerana Covid Ayah Balik Buat Kejutan Pada Anak

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 294 hits
Betullah orang kata pelukan dan kasih sayang ibu bapa adalah terapi buat anak anak Lagi lagi anak yang masih kecil dan belum mengerti apa apa lagi Seperti dalam situasi ini kehadiran ayah yang ditunggu tunggu sejak setahun lalu kerana terpi...
Tanah Rizab Melayu Hamidah Mahu Jumpa Mb

Tanah Rizab Melayu Hamidah Mahu Jumpa Mb

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 208 hits
IPOH Bersemuka dengan Menteri Besar itu jalan terbaik bagi menjelaskan isu sebenar mengenai dakwaan berlaku penyelewengan tanah rizab Melayu di negeri ini yang dikatakan sudah selesai Itu pendirian Naib Presiden Parti Bumiputera Perkasa Mal...
Setahun Je Dah Jumpa Vaksin Covid Hiv Berpuluh Tahun Belum Ada Vaksin

Setahun Je Dah Jumpa Vaksin Covid Hiv Berpuluh Tahun Belum Ada Vaksin

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 285 hits
Vaksin bukan mudah untuk dibuat ada yang ambil masa bertahun berbelas tahun ada berpuluh tahun Kenapa vaksin covid 19 ni ambil masa kurang setahun je untuk dicipta Betul ke tak betul vaksin covid ni Takut la nak ambil vaksin Suka saya mende...
Jumpa Berguni Wang Dalam Rumah Sendiri

Jumpa Berguni Wang Dalam Rumah Sendiri

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 185 hits
HASIF IDRISORANG ramai membantu mengira wang yang dijumpai di rumah Biyok di Sumatera Barat INSTAGRAMPADANG Seorang warga emas teruja apabila menemui wang berjumlah 80 juta rupiah di rumahnya di Kampung Tigo Diate bandar Payakumbuh Sumatera...
Kapal Karam Tertua Di Dunia Berjaya Ditarik Keluar Dari Laut Hitam Tak Sangka Ini Yang Mereka Jumpa

Kapal Karam Tertua Di Dunia Berjaya Ditarik Keluar Dari Laut Hitam Tak Sangka Ini Yang Mereka Jumpa

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 266 hits
Kapal karam yang tertua di dunia berjaya ditarik keluar dari kedalaman Laut Hitam selepas pencarian menggunakan teknologi paling canggih dilakukan
Puad Ajak Muhyiddin Berdebat Sebelum Jumpa Di Mahkamah

Puad Ajak Muhyiddin Berdebat Sebelum Jumpa Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 222 hits
Malaysiakini Berdepan dengan tuntutan saman daripada Muhyiddin Yassin anggota Majlis Tertinggi Umno Puad Zarkashi mempelawa perdana menteri itu untuk berdebat dengannya Jemputan Puad hadir menjelang peguamnya menjawab surat tuntutan saman R...
Perhitungan Yang Adil Di Akhirat Najib Tun Razak

Perhitungan Yang Adil Di Akhirat Najib Tun Razak

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 141 hits
Setiap manusia di dunia ini tidak akan terlepas daripada perhitungan yang adil di akhirat kelak Ya memang masih ada pilihan pada malam PRU14 untuk cuba kekalkan kuasa dengan cara katak melompat atau langkah langkah yang lagi dahsyat Tapi ap...
Pagar Rumah Masuk Tanah Jiran Lelaki Tak Kisah Runtuhkan Takut Dihisab Di Akhirat

Pagar Rumah Masuk Tanah Jiran Lelaki Tak Kisah Runtuhkan Takut Dihisab Di Akhirat

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 172 hits
Hidup berjiran sememangnya perlu bertolak ansur bagi menjalinkan hubungan yang lebih harmoni Jadi jika ada sebarang rasa tidak puas hati ataupun perkara kurang menyenangkan berlaku lebih elok rasanya permasalahan tersebut dibincangkan denga...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord