Kita Juga Tidak Suka Biar Jadi Pembangkang Namun Mampukah Mahiaddin Hadi Awang Mengendalikan Ekonomi Negara


 
Pada ketika ini & saat ini, apa yg berlaku kami pun tak suka. Paling bagus & terbaik, PH tidak masuk dlm mana2 gabungan walaupun bersama umno Bn. Sekali lg, kami tak suka keadaan ini. 


Mungkin YDPA perlukan masa utk menimbal semua perkara. PH 82 : PN 73 : BN 30. 


Tapi arahan utk 112 kerusi, semua parti tergantung tak dapat cukupkan. PH harapkan dr Gabungan Parti Sarawak, dan parti yg lain tetapi Premier Sarawak terlebih dahulu nyatakan hanya utk bersama parti Muhyiddin saja. Dalam masa sama Muhyiddin juga mengharapkan agar Umno Bn buleh bersama mereka membentuk kerajaan. 


Malaysia sdg pergi ke "kerajaan campuran". YDPA panjangkan masa lg sehari agar parti politik berunding sesama mereka. 


Kegelojohan Bersatu & Pas dlm PN makan diri sendiri. Berkemungkinan YDPA serik di tipu lg di mana sdra Muhyiddin pernah hantar SD palsu kpd YDPA semasa sesi langkah Sheraton memasukkan nama Syed Saddiq & yg lain...akhirnya Muhyiddin jadi PM.


Ada apa sehingga Muhyiddin Yassin berada dlm keadaan cemas sehingga berani bertindak seolah dirinya di tabalkan sbg PM. Takkan kali ini YDPA nak kena sekali lg? Dah tentu tidak. 


Bukan saja pusat, kerajaan tempatan Perak & Pahang juga tergantung. 


Perkiraan yg ada di depan mata YDPA, bagaimana Malaysia nak hadap situasi ekonomi yg perit bermula tahun 2023 & siapa yg mampu lakukan perubahan. 


Jadi nak cakap panjang pun tak buleh, biar YDPA uruskan mengikut budi bicaranya. Dan terima kasih juga kpd Sultan Perak yg membantu situasi krisis politik sehari dua ni.


Hari ini, kami terlalu sibuk dgn pihak pelabur. Kami nyatakan, usah buat rumusan terburu-buru, banyak yg perlu di buat selepas pengumuman siapa PM nanti. Ada yg berkata, pertimbangan menarik pabila sdra Anwar yg menerajui. 


Kami, berlepas tangan dr dunia politik sebagaimana di arahkan sebelum langkah Sheraton. Apa yg terjadi, YDPA yg uruskan. Mungkin Anwar itu jadi PM @ mungkin tidak. Hanya terserah kpd budibicara Agong. 


Sekiranya Anwar di lantik oleh YDPA sbg PM, kami berikan apa yg termampu agar Malaysia buleh harungi detik ekonomi tahun hadapan. Dengan hutang RM1.2 trilion & RM600bilion yg di habiskan dlm masa 5-6 bulan semasa lockdown, silap pencaturan...Malaysia bakal jadi muflis. 


Terpaksa telan pahit, tp negara perlu di dahulukan. Kalau semasa Muhyiddin Yassin jadi PM, tidak bobrok & yg jaga Miti pun buleh kawal lahapan & keluar dr status hutang, mungkin PH nak pintas pun tetap kami biarkan kpd Muhyiddin. Tp, bila dh dapat kuasa...laparnya juga mengalahkan umno.


DAP ada dlm PH, Amanah juga ada. Sudah tentu mereka punyai perkiraan. 


Tp bagi kami, kami tidak berapa suka dgn keadaan ini. Lebih suka biarkan saja Muhyiddin & Hadi Awang mengemudi, tetapi apabila terfikirkan mereka tidak mampu nak lakukan sebagaimana mereka (Bersatu, Pas & Umno) memerintah selepas langkah Sheraton...maka baiklah ianya di beri ke tangan sdra Anwar. Setidaknya DAP menjadi imbang & sukat kpd gabungan. 


Selepas YDPA beri pengumuman esok, GM kan menulis lg. Sementara ini kami biarkan masalah politik ini ke tangan YDPA. Ada perkiraan di pemikiran YDPA yg kami tidak buleh umumkan. Biar kalian lihat sendiri esok.


Fb Gino Marvela.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/11/kita-juga-tidak-sukabiar-jadi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perikatan Nasional Tetap Berbakti Kepada Rakyat Negara Hadi Awang

Perikatan Nasional Tetap Berbakti Kepada Rakyat Negara Hadi Awang

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 210 hits
Perikatan Nasional tetap berbakti kepada rakyat negara Hadi AwangPresiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang Gambar Agenda Daily oleh Hiekal Rosli 17 November 2022 88SharesPerikatan Nasional akan terus memberi perkhidmatan kepada rakyat dan berba...
Surat Terbuka Untuk Hadi Renungan Bersama Buat Tuan Guru Tan Sri Hadi Awang

Surat Terbuka Untuk Hadi Renungan Bersama Buat Tuan Guru Tan Sri Hadi Awang

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 103 hits
SURAT TERBUKA UNTUK HADI RENUNGAN BERSAMA BUAT TUAN GURU TAN SRI HADI AWANG Pautan berita di SURAT PEMBACA Salam Hormat Tuan Guru yang dihormati 1 Terlebih dahulu ana ucapkan tahniah kepada parti dan pimpinan Tuan Guru atas kemenangan 49 ke...
Mahiaddin Tidak Layak Jadi Pemimpin Di Negara Berbilang Kaum Seperti Malaysia

Mahiaddin Tidak Layak Jadi Pemimpin Di Negara Berbilang Kaum Seperti Malaysia

papar berkaitan - pada 19/11/2022 - jumlah : 97 hits
Tuduhan liar Pengerusi PN Mahiaddin Md Yasin yang mengaitkan PH dengan kumpulan Yahudi dan Kristian yang cuba mengambil alih Malaysia bukan saja menunjukkan keterdesakannya berikutan gabungan itu kian ditolak rakyat menjelang hari pengundia...
Negara Memerlukan Pembangkang Yang Kuat Bagi Mengimbangi Kerajaan Pakatan Harapan

Negara Memerlukan Pembangkang Yang Kuat Bagi Mengimbangi Kerajaan Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 238 hits
UMNO dan lain lain parti yang memihak kepada PH tidak melengkapi untuk namakan Kerajaan Perpaduan kerana mereka bukan majoriti kedua terbesar seperti PN Selepas beberapa hari dengan belum membariskan senarai kabinet utama memberi gambaran j...
Negara Dalam Krisis Kerajaan Tak Wujud Macam Mana Pembangkang Nak Wujud

Negara Dalam Krisis Kerajaan Tak Wujud Macam Mana Pembangkang Nak Wujud

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 113 hits
Pertama kali dalam sejarah kerajaan tidak dapat dibentuk selepas diadakan pilihanraya Parlimen tergantung kerana kedudukan tiada satu gabungan mencecah garisan jumlah 112 kerusi Rakyat tidak memilih kestabilan dan kemakmuran tetapi memilih ...
Hadi Pas Lebih Rela Jadi Pembangkang Daripada Bentuk Kerajaan Dengan Bn

Hadi Pas Lebih Rela Jadi Pembangkang Daripada Bentuk Kerajaan Dengan Bn

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 164 hits
TANGGA BATU PAS lebih rela jadi pembangkang jika tidak berjaya membentuk kerajaan bersama Perikatan Nasional berbanding bekerjasama dengan Barisan Nasional yang masih dipimpin mereka terpalit kes rasuah Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang...
Dok Didepan Lagu Mana Hadi Awang Oiiii Dah Pakat Tarik Diri Dah Janganlag Menipu Walaun Yang Percaya Selama Ini

Dok Didepan Lagu Mana Hadi Awang Oiiii Dah Pakat Tarik Diri Dah Janganlag Menipu Walaun Yang Percaya Selama Ini

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 135 hits
Kekal tenang kita masih di hadapan kata Hadi November 24 2022 Abdul Hadi Awang berkata partinya di pihak yang benar sambil meminta penyokong kekal tenang buat masa ini PETALING JAYA Timbalan Pengerusi Perikatan Nasional Abdul Hadi Awang mem...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Packing Barang Kucing Kesayangan

Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air