Kit Ivd Antigen Sars Cov 2 Lollipop


Pada hari ini, air liur membuktikan bahawa ia adalah rembesan cecair berharga dalam membantu petugas kesihatan menyaring kes Covid-19 dan seterusnya memantau perkembangan jangkitan Covid-19 di seluruh dunia . Air liur mempunyai banyak fungsi yang bermanfaat . Selain bertindak sebagai bahan pelembap dalam mulut , ia juga memelihara struktur gigi dan organ dalam mulut daripada jangkitan kuman. Selain itu, ia membantu proses merasa makanan dan proses pencernaan . Malah , ia juga faktor penting sebagai pelekatan bagi mereka yang memakai prostesis pergigian seperti gigi palsu . Umumnya, 99 peratus daripada kandungan air liur adalah terdiri daripada air . Selebihnya adalah zat terlarut yang terdiri daripada elektrolit seperti natrium , klorida , kalium , kalsium , magnesium , bikarbonat dan fosfat , selain mengandungi imunoglobulin , protein , enzim , urea serta ammonia .
Kit IVD Antigen SARS-CoV-2 Lollipop dari EAGLE BIO Di Malaysia, kajian yang dijalankan oleh Institut Penyelidikan Perubatan (IMR) melaporkan bahawa sampel air liur ( awal pagi ) dan kahak ( deep throat saliva ), terbukti boleh digunakan sebagai kaedah penyaringan jangkitan virus Covid-19. Ia dilaporkan setara dengan sampel yang biasa diguna pakai ketika ini iaitu cara calitan di hidung dan tekak ( nasopharyngeal dan oropharyngeal ).
sampel air liur adalah penemuan terbaharu bagi menggantikan sampel yang diambil hasil calitan pada hidung dan tekak . Kaedah ini terbukti memberi keputusan ketepatan ( specificity ) sebanyak 100 peratus , manakala keputusan sensitiviti ( sensitivity ) ialah 96.67 peratus.
Fakta Mengenai Novel Coronavirus ( Covid-19 ) Kredit gambar kepada : Listings of WHO’s response to COVID-19 Coronavirus (CoV) adalah sejenis virus yang boleh menyebabkan jangkitan saluran pernafasan. Terdapat beberapa jenis coronavirus seperti severe acute respiratory syndrome coronavirus (SARS) dan Middle East Respiratory syndrome-related coronavirus (MERS-CoV). Coronavirus terbaru yang ditemui di China adalah Novel Coronavirus 2019 (2019-nCoV).
Jangkitan Coronavirus boleh menyebabkan spektrum gejala daripada selesema biasa kepada radang paru-paru ( pneumonia ) yang teruk . Novel Coronavirus atau 2019-nCoV adalah virus corona yang baru dan Kementerian Kesihatan Malaysia sentiasa berhubung dengan pihak antarabangsa termasuk Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) untuk mempelajari characteristic and behavior virus ini.

Kit IVD Antigen SARS-COV-2 Lollipop SARS-CoV-2 Antigen IVD Kit Lollipop dari EAGLE BIO adalah merupakan ujian diagnostik ” in vitro” yang digunakan untuk pengesanan kualitatif antigen Coronavirus ( Covid-19 ) di dalam air liur manusia dengan menggunakan kaedah imunokromatografi yang cepat . Jadi secara keseluruhan , pengenalpastian dibuat berdasarkan antibodi monoklonal khusus untuk antigen Coronavirus .
Untuk pengetahuan semua , Kit IVD Antigen SARS-COV-2 Lollipop ini adalah ujian membran imunokromatografi yang menggunakan antibodi monoklonal yang sangat snsitif terhadap Novel Coronavirus . Jalur ujian terdiri daripada tiga bahagian berikut iaitu pad sampel , pad reagen dan membran reaksi . Membran reagen mengandungi koloid-emas yang disambung dengan antibodi monoklonal terhadap Novel Coronavirus . Manakala membran reaksi mengandungi antibodi sekunder untuk Novel Coronavirus dan antibodi poliklonal terhadap globulin tikus yang menjadikan ia pra-imobilisasi pada membran .
Semasa alat ujian dimasukkan ke dalam sampel air liur , konjugat yang dikeringkan di pad reagen dilarutkan dan bermigrasi bersama sampel . Sekiranya Novel Coronavirus ada di dalam sampel , kompleks yang terbentuk antara konjugasi anti- Novel Coronavirus dan virus akan diperangkap oleh monoklonal anti-Novel Coronavirus yang dilapisi di bahagian T .
Sama ada sampel tersebut mengandungi virus atau tidak , penyelesaiannya terus bermigrasi untuk menemui reagen lain iaitu Antibodu IgG anti-tetikus yang mengikat konjugat yang berlebihan sehingga menghasilkan garis merah di bahagian C .
Produk kit antigen IVD SARS-COV-2 ini dapat mengesan protein nukleo SARS-COV-2 khasnya dan juga protein yang berlebihan . Lebih 90% antibodi yang digunakan di dalam Kit IVDAntigen SARS-COV-2 Lollipop adalah anti-nukleoprotein SARS-COV-2 dan menyasarkan nukleoprotein SARS-COV-2 . Antibodi selebihnya yang digunakan dalam Kit IVD Antigen SARS-COV-2 Lollipop adalah anti-Spike dan protein sasaran adalah SARS-COV-2 dari lebihan konstan protein Spike .
Pada masa kini , sama ada N501Y di United Kingdom atau 501Y V2 di Afrika Selatan , fragmen varian terutamanya fragmen RBD protein S dan lebihan sasaran antibodi yang digunakan di dalam kit antigen IVD Coronavirus SARS-COV-2 masih lagi belum dimutasi .Kesimpulannya , Kit IVD Antigen SARS-COV-2 Lollipop ini mampu mengesan varian SARS-Cov-2 dengan tepat . Oleh itu , Kit IVD Antigen SARS-Cov-2 Lollipop dapat mengesan dengan lebih awal protein nukleo dan protein lonjakan SARS-COV-2 genetik .
Langkah Berjaga-jaga Untuk Pengambilan Sampel / Spesimen Untuk pengambila sampel atau spesimen vitro sahajaSila pastikan tarikh luputPastikan pelindung atau sarung foil yang mngandungi alat ujian tidak rosak sebelum dibukaJalankan ujian di dalam suhu bilik antara 15 higga 30 darjah celciusKesemua sampel atau spesimen yang telah digunakan hendaklah dibuang dengan selamatElakkan menggunakan sampel atau spesimen yang berdarah Penyimpanan Kit IVD Antigen SARS-Cov-2 Lollipop Seelok-eloknya Kit IVD Antigen SARS-Cov-2 Lollipop disimpan pada suhu bilikatau disejukkan ( antara 2 hingga 30 darjah celcius ) dan tidak dibekukan . Sila lihat tarikh luput .

Penyediaan Dan Pengumpulan Spesimen Penyediaan Spesimen
Semasa spesimen disediakan , pastikan mengikuti arahan yang diberikan di dalam kit
Pengumpulan Spesimen
Pastikan pengumpulan spesimen hanya dengan menggunkan kit ini sahaja . Kit ujian ini boleh dilakukan pada bila-bila masa seeloknya pada awal pagi sebelum mengambil sarapan .
Kandungan Di Dalam Kit IVD Antigen SARS-Cov-2 Lollipop Kit ujian SARS-COV-2Manual penggunaBag pelupusan Biohazard ( 15cm x 7.7 cm ) Cara Guna Kit Kandungan Di Dalam Kit IVD Antigen SARS-Cov-2 Lollipop Sila pastikan Kit ujian berada di dalam suhu bilik ( 25 hingga 30 dajah celcius ).
Setelah kit ujian tersebut kembali ke suhu bilik , buka beg aluminium foil dan keluarja kit ujian .
Tanggalkan penutup berwarna biru kit ujian . 2. Turunkan hujung lidah dan rahang atas mulut dan tunggu air liur memenuhi mulut , masukkan hujung kit ujian ke dalam mulut ( semua hujung penyerap ditekankan di bawah lidah ) , letakkan hujung penyerap di bawah lidah selama 2 minit .
3. keluarkan kit ujian dari mulut dan tutup penuutp kit ujian berwarna biru .
4. Letakkan kit ujian secara melintang , kemudian baca hasil yang ditunjukkan dalam15 hingga 30minit . Hasil ujian yang dibaca setelah 30 minit adalah tidak sah .
Catatan : Semasa mengambil sampel , masukkan kit ujian ke dalam mulut dengan lembut sehingga air liur diserap secara semula jadi pada hujung penyerap.
Jangan makan , minum atau merokok sekurang-kurangnya 30 minit sebelum ujian .
Sampel air liur sesuai untuk diuji pada kit ini, tetapi disyorkan untukmengumpul sampel air liur pada waktu pagi sebelum berkumur , makan atau minum .
Perhatian : Komponen kit ujian yang telah digunakan hendaklah dimasukkan ke dalam bag plastik Biohazard dan dibang di tempat yang sesuai .
Saya sertakan contoh video dari youtube untuk rujukan pembaca :
Video kredit kepada : Myweld Equipment & Gases Sdn. Bhd.
Untuk pembelian boleh ke : https://shp.ee/69fmv8b
dan boleh guna kod : MEDIWAN ( untuk Face mask KF99 dan Face mask 4 lapis ) dan nikmati potongan 10%
The post Kit IVD Antigen SARS-CoV-2 Lollipop appeared first on wanzawawi[dot]net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wanzawawi.net/2022/01/kit-ivd-antigen-sars-cov-2-lollipop/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph S Mou With Govt Best Chance For Institutional Reforms Says Kit Siang

Ph S Mou With Govt Best Chance For Institutional Reforms Says Kit Siang

papar berkaitan - pada 16/1/2022 - jumlah : 174 hits
Opposition strongman Lim Kit Siang has urged Sarawak DAP to find out the reasons for its poor performance in the recent Sarawak state elections and prepare for GE15 KUCHING A lack of understanding on the historic significance of the memoran...
Author Summoned Over Sop Breach During Kit Siang Book Launch

Author Summoned Over Sop Breach During Kit Siang Book Launch

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 159 hits
Author Kee Thuan Chye has been summoned by the police tomorrow over the launch of his book on DAP veteran Lim Kit Siang for alleged breach of standard operating procedures Kepong MP Lim Lip Eng had today sent out a notice to the press about...
We Would Ve Done Better Without Emergency Kit Siang Tells Muhyiddin

We Would Ve Done Better Without Emergency Kit Siang Tells Muhyiddin

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 148 hits
Iskandar Puteri MP Lim Kit Siang has disputed former prime minister Muhyiddin Yassin s justification of the national emergency that took place from January to August last year by stating that the Covid 19 pandemic was worse than war Lim sai...
Cops Question Kit Siang Over Alleged Sop Breach At Book Launch

Cops Question Kit Siang Over Alleged Sop Breach At Book Launch

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 169 hits
The police called up Iskandar Puteri MP Lim Kit Siang over claims he breached Covid 19 standard operating procedures at the launch of his self titled book on Jan 11 This follows a viral photo at the event depicting Lim Muar MP Syed Saddiq A...
Polis Siasat Majlis Pelancaran Buku Kit Siang Disyaki Langgar Sop

Polis Siasat Majlis Pelancaran Buku Kit Siang Disyaki Langgar Sop

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 111 hits
Polis siasat majlis pelancaran buku Kit Siang disyaki langgar SOP Polis sedang menyiasat dakwaan pelanggaran prosedur operasi standard pada majlis pelancaran buku yang dihadiri veteran DAP Lim Kit Siang dan pengasas bersama MUDA Syed Saddiq...
Musa Hitam The Best Pm That Malaysia Never Had Says Kit Siang

Musa Hitam The Best Pm That Malaysia Never Had Says Kit Siang

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 238 hits
Lim Kit Siang and Musa Hitam shared a common vision to build Malaysia as a developed and dignified country says Syed Saddiq Syed Abdul Rahman KUALA LUMPUR Musa Hitam was the best prime minister that Malaysia never had according to DAP veter...
Daur Ulang Alat Rapid Test Antigen Eks Manajer Pt Kimia Farma Dihukum 10 Tahun Bui

Daur Ulang Alat Rapid Test Antigen Eks Manajer Pt Kimia Farma Dihukum 10 Tahun Bui

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 202 hits
Sementara Sepipa Razi dan Depi Jaya masing masing dituntut 5 tahun penjara serta denda masing masing Rp100 juta subsider 3 bulan kurungan
Kit Siang Pm Should Act Immediately On Azam To Salvage Premiership

Kit Siang Pm Should Act Immediately On Azam To Salvage Premiership

papar berkaitan - pada 10/1/2022 - jumlah : 147 hits
Prime Minister Ismail Sabri Yaakob should lead his cabinet to terminate Azam Baki s appointment as MACC chief commissioner if the latter is not prepared to appear before the relevant parliamentary committee to clear his name said Iskandar P...
Kit Siang Musa Hitam Pm Terbaik Yang Tak Pernah Malaysia Ada

Kit Siang Musa Hitam Pm Terbaik Yang Tak Pernah Malaysia Ada

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 220 hits
Imran AriffKUALA LUMPUR Musa Hitam dianggap sebagai Perdana Menteri terbaik yang tidak pernah dimiliki Malaysia kata veteran DAP Lim Kit Siang Bekas Ketua Pembangkang itu bersetuju terhadap cadangan membabitkan Musa selepas diajukan soalan ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment