Kisah Paling Seram Dalam Hidup


KISAH PALING SERAM DALAM HIDUP | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera to all my lovely readers. Pagi ini terpanggil untuk berkongsi kisah seram yang baru sahaja berlaku hari Jumaat (20.12.2019) lalu dan pengalaman seram yang pernah dilalui. Sebelum ni saya pernah mengalami beberapa kisah seram tetapi masih rasa tak pasti dan gangguan pun tak terlalu extreme..

Seram
Ianya berlaku di pejabat tapi bukan niat saya mengaibkan pejabat sendiri. Anda sedia maklum, makhluk-makhluk halus ini berada di mana-mana dan pada bila-bila masa sahaja boleh 'mengganggu' sesiapa.

Untuk pengetahuan pembaca, pejabat saya ni boleh dikatakan premis baru. Menurut cerita yang pernah saya dengar, masa mula-mula pindah pernah ada gangguan dan histeria. Pernah juga panggil ustaz untuk buat bacaan yassin dan tabur garam di sekitar bilik dan tempat ceruk di tempat-tempat yang terlibat. So sejak itu takde gangguan extreme cuma masih ada lagi gangguan minor extreme. Contoh : kakitangan pejabat dengar budak kecil berlari, suara budak gelak etc.

Pengalaman saya sendiri :

GANGGUAN PERTAMA

Saya pernah masuk office untuk menyiapkan kerja-kerja di hujung minggu. Pada hari itu saya bawa anak saya Arief yang ketika itu berumur 3 tahun. Workstation saya terletak ceruk sedikit dari tempat umum dan agak privacy. Saya letak dia duduk di workstation sebelah yang kosong sementara saya menyiapkan kerja di workstation bersebelahannya. 

Semasa saya sedang ralit menyiapkan kerja, saya perasan Arief senyum-senyum sendiri sambil memandang ke workstation di belakang (ada dinding separuh). Saya biarkan sahaja, setakat senyum mungkin dia pun bermain dengan perasaan sendiri sampai satu ketika dia seperti bermain hide and seek. Badan dia terselindung sementara kepala melepasi dinding workstation di belakang. Lepas tu dia gelak seperti gelihati.. 


Saya tanya dia : "Arief main dengan siapa?" Dia jawab : "Main dengan Mak Andak." Mak Andak adalah panggilan kepada adik husband saya. Saya tanya semula : "Mak Andak? Mana ada Mak Andak?" Dia kata : "Adalah, itu Mak Andak." Jari telunjuknya menghala ke arah depan..

Bila sahaja dia jawab begitu, saya cepat-cepat shut down PC terus ambil beg dan balik. Tak lama selepas itu dengar azan Zohor berkumandang.

GANGGUAN KEDUA

Hari kejadian saya tiba di pejabat pukul 7.15 pagi. Waktu staff start ramai masuk office biasanya pukul 7.45 pagi. Saya sampai awal hari itu dan takde siapa lagi ketika itu. Saya letak bag di  locker bahagian atas workstation sambil berdiri. 

Tiba-tiba saya dengar suara dari belakang : "Pssttt.. pssttt.." Suara itu dekat jarak lebih kurang 3 meter.. Saya toleh belakang, takde orang, so saya buat macam takde apa-apa sambil sambung urusan letak beg tadi. 

Tak sampai 5 minit saya dengar lagi : "Pssttt.. pssttt.." Kali ni bunyi tu dekat dengan saya.. 
Dalam masa yang sama meremang bulu roma. Apa lagi saya terus capai wallet & handphone lari ke lobby.. Perasaan takut tiba-tiba datang.. Rasa di awang-awangan.. 

GANGGUAN KETIGA

Bila berlaku gangguan kali ini sangat extreme, saya terpanggil nak share cerita ni sebab pengalaman real seram betul-betul depan mata..

Lunch hour setiap Jumaat pada 12.30 tengah hari hingga 2.30 petang. Jumaat lepas saya takde plan ke mana-mana so saya tapau nasi dari restoran belakang office sahaja. Dalam pukul 12.50 tengah hari  saya masuk office semula. Untuk pengetahuan, office akan padam lampu during lunch hour (untuk penjimatan tenaga) tapi ada emergency lights dan nampak terang suram ditambah cahaya matahari dari luar cermin kaca.

Saya lalu workstation ni, dari sekilas pandangan tepi saya nampak belakang badan perempuan baju kurung sedang berdiri. Saya ingat adik yang biasa duduk tempat tu (nampak samar seperti asap halus).. Saya berhenti melangkah (sebab nak tegur adik tu). Bila saya toleh dengan pandangan sepasang mata, korang tahu saya nampak apa?


Seperti ini
Saya nampak perempuan rambut panjang (tutup muka) berdiri tunduk pandang bawah, baju putih lusuh seakan gambar di atas. Bezanya baju makhluk tu panjang tak berjahit dan tak nampak lengan. Saya terkejut sempat kata "aishhhh" sambil mengelak. Saya jalan semula sambil toleh lagi.. Masa tu dah takde.. Makhluk tu sudah hilang daaa..

So saya menuju ke workstation dan buat tak kisah tapi perasaan masih tak percaya dengan apa yang baru saya nampak sebantar tadi. Saya terus makan.. Masa saya makan lunch di workstation, kepala otak tertanya-tanya dari mana 'dia' muncul.. Tetiba ada bunyi telefon berdering (slow bunyi deringan telefon tu).. Saya ingat deringan telefon dari workstation sebelah atau belakang dinding sebab bunyi tak jelas sangat.. Tapi bila saya toleh meja kosong sebelah, rupanya phone atas meja tu yang berdering. Untuk pengetahuan meja kosong tu tempat Arief duduk semasa teman saya buat kerja bila berlaku gangguan pertama.
Saya gegas bangun nak angkat phone tu.. Saya nampak dari screen telephone nama officemate dept lain (jarak beberapa workstation). Dalam hati saya berkata, mustahil officemate tadi call sebab dia jarang berurusan dengan ex-officemate yang duduk di meja kosong ni apatah lagi dalam waktu lunch hour.. Saya letak phone terus berlari tempat officemate yang call tadi untuk pastikan sama ada sesiapa di situ. Ternyata takde orang di tempatnya. Lagi satu mustahil officemate tu call sedangkan dia tahu workstation kosong dan tiada siapa di situ.

Lepas lunch hour, saya cerita hal ni kepada officemate bersebelahan. Saya tunjuk bukti dari nombor extension panggilan masuk di phone tersebut. Sah ada nombor extension tetapi tiada nama sedangkan call masuk tadi tertera nama si pemanggil. Bila check telefon 'si pemanggil' tiada rekod call keluar ke extension meja kosong tersebut. Pelik tapi benar, menggeletar lutut saya... Aduhai, memang real pengalaman seram kali ini dan ianya merupakan paling seram seumur hidup saya.. 

Semalam, saya demam tanpa sebab. Rasa tak sedap badan walaupun saya tak rasa takut yang amat sangat. Tak pasti sama ada berikutan gangguan kelamarin atau sebaliknya.

Okay sekian sahaja perkongsian saya. Jika keadaan itu berlaku pada anda, apa yang anda buat? Kalau sesiapa ada pengalaman seram boleh kongsi di ruangan komen di bawah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ladyinredplanner.blogspot.com/2019/12/kisah-paling-seram-dalam-hidup.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dari Akar Umbi Kisah Hidup Bola Nik Akif Si Cilik Icha Yang Ramai Tak Tahu

Dari Akar Umbi Kisah Hidup Bola Nik Akif Si Cilik Icha Yang Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 298 hits
Bila sebut pasal MILO mesti korang terus teringat dengan air MILO yang bermalt coklat yang sedap dan bertenaga tu kan Tapi sebenarnya bukan tu sahaja yang MILO sumbangkan untuk rakyat Malaysia Untuk pengetahuan korang MILO juga ada menjalan...
Kisah Seram Hostel

Kisah Seram Hostel

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 941 hits
Saksikan telefilem Kisah Seram Hostel arahan Feroz Kader pada 28 Disember 2019 jam 9 malam hanya di Astro Citra dan Citra HD JUDUL KISAH SERAM HOSTELWAKTU SIARAN Sabtu 28 Disember 2019 9 00pmSIARAN TV Astro Citra Citra HDSKRIP Amalina Seri ...
Kisah Bunda Iin Puluhan Tahun Hidup Bersama Ratusan Ular Dalam Satu Rumah

Kisah Bunda Iin Puluhan Tahun Hidup Bersama Ratusan Ular Dalam Satu Rumah

papar berkaitan - pada 21/12/2019 - jumlah : 427 hits
Indrastuti atau lebih dikenal dengan Bunda Iin mendadak ramai menjadi buah bibir masyarakat dan warganet karena kecintaannya pada hewan reptil termasuk seratusan ular yang dipelihara dari ular berbisa maupun yang tidak Nenek berumur 55 tahu...
Kisah Seram 14 Hari Tinggal Bersama Hantu

Kisah Seram 14 Hari Tinggal Bersama Hantu

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 396 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraKembali lagi dalam rancangan Kisah Seram Apa Minggu ini Setelah lebih sebulan rancanganini tidak bersiaran hari ini rancangan ini kembali semula dengan satu kisah terbaru iaitu 14 Hari Tinggal Bersama Hant...
Kisah Pembunuhan Paling Sadis Keluarga Watt

Kisah Pembunuhan Paling Sadis Keluarga Watt

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 1107 hits
Christopher Lee Watts dan Shanann Cathryn Watts berkahwin pada tahun 2012 Sepanjang enam tahun tempoh perkahwinan mereka berdua telah dikurniakan dua orang anak perempuan iaitu Bella Marie Watts danCeleste Cathryn Chris bekerja sebagai peng...
Sejak Dari Malam Itu Kami Tak Keluar Malam Gps Berhantu Gadis Kongsi Kisah Seram Di Lebuhraya Kajang Seremban

Sejak Dari Malam Itu Kami Tak Keluar Malam Gps Berhantu Gadis Kongsi Kisah Seram Di Lebuhraya Kajang Seremban

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 1043 hits
Assalamualaikum pembaca FS aku Wawa Aku nak share kisah yg aku sendiri alami Kisah ini terjadi pada tahun 2015 Masa tu hari jumaat Malam tu aku dan kawan aku Hana dah plan untuk keluar makan Aku bertolak dari rumah aku yg terletak di Hulu L...
Kisah Seram Hostel Telemovie Lakonan Janna Nick Yuna Rahim

Kisah Seram Hostel Telemovie Lakonan Janna Nick Yuna Rahim

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 1832 hits
Saksikan telefilem Kisah Seram Hostel arahan Feroz Kader pada 28 Disember 2019 jam 9 malam hanya di Astro Citra dan Citra HD JUDUL KISAH SERAM HOSTELWAKTU SIARAN Sabtu 28 Disember 2019 9 00pmSIARAN TV Astro Citra Citra HDSKRIP Amalina Seri ...
Kisah Enno Lerian Tulang Punggung Keluarga Berjuang Hidup Dan Tinggal Di Kontrakan

Kisah Enno Lerian Tulang Punggung Keluarga Berjuang Hidup Dan Tinggal Di Kontrakan

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 240 hits
Mantan penyanyi cilik Enno Lerian menceritakan kisah pilu nya di masa lalu Enno merupakan tulang punggung keluarga yang berjuang hidup di Jakarta dan tinggal di kontrakan sempit
Kisah John Kei Preman Paling Ditakuti Tobat Dan Bebas Dari Nusakambangan

Kisah John Kei Preman Paling Ditakuti Tobat Dan Bebas Dari Nusakambangan

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 588 hits
John Refra Kei atau John Kei divonis 12 tahun penjara terkait kasus pembunuhan Direktur PT Sanex Steel Tan Harry Tantono alias Ayung Dia merupakan preman yang paling ditakuti
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

7 2567 1 Top 100 By Darlene Ssru Ac Th

Slotxo 3 2567 Xo Slot 24 Top 75 By Tonja Slotxo24hr Win

Rajabhat University 1 Top 73 By Shawnee Ssru Ac Th 8 67