Kisah Nak Menjahanamkan Karektor


 
Ada orang tunjukkan aku satu posting yang SCRUT Rafizi. SCRUT tu menatang apa aku pun tak tahu. Tapi dalam posting tu dia tunjukkan yang syarikat Rafizi mengalami kerugian. Dakwaan yang lebih dahsyat lagi, Rafizi buat come back sebab dah rugi.

Aku bukan Rafizi jadi aku tak mampu nak jawab semua tuduhan itu. Cuma yang aku boleh kata, aku tak ingat Rafizi claim syarikatnya untung puluhan juta ringgit. Apa yang paling penting, Rafizi tak guna wang rakyat, kemudian buat beli barangan mewah.

Tapi yang aku nak sangat sentuh bila tanggapan dibuat yang Rafizi kembali dari persaraan kerana sudah rugi dan mahu menumpang populariti Najib. Pertama, Rafizi tak bersara. Beliau hanya bercuti. Itu setakat yang aku ingat. Tak wujud soal bersara.

Kedua, kalau betul Rafizi buat come back selepas syarikatnya rugi pun, itu bukan satu masalah bagi penyokong Keadilan kerana kreativiti dan strategi Rafizi memang ditagih. Bukan baru-baru ini saja tapi sejak awal beliau bercuti lagi. Penyokong suka dan memang mahu Rafizi kembali.

Yang kepanasan hanyalah Najib, UMNO/BN, para machai mereka dan pihak yang merasakan Rafizi sebagai persaingan mereka. Oh ya! Dan juga geng khemah besar. Tapi bagi akar umbi, kembalinya Rafizi menyemarakkan semangat perjuangan.

Dan akhir sekali, bab menumpang populariti Najib. Sebenarnya tak wujud keadaan itu. Kerana Rafizi memang sejak azalinya sentiasa menyerang Najib. Kerana Najib adalah sasaran mudah. Najib terlalu selalu buat kesilapan yang bodoh.

Dan kalau ya pun Rafizi tumpang populariti Najib, ianya berlaku 'atas kerelaan' Najib sendiri. Kerana Najib yang biarkan dirinya jadi sasaran. Bayangkan kalau Najib tak menggatal suruh bail out Sapura guna wang rakyat, macamana Rafizi nak serang?

Kalau dengan menumpang populariti Najib, Rafizi mampu selamatkan duit rakyat, jadi apa salahnya? Adakah kita lebih rela melihat wang rakyat lebur berbilion-bilion tatkala marhaen merintih harapkan bantuan namun tidak diendahkan hanya semata mata kerana tidak mahu dikata tumpang populariti?

Bukan tumpang populariti jadi isu utama tetapi dana rakyat boleh disalah guna. Musuh akan kata apa saja. Apa lagi kalau usaha itu boleh gagalkan rancangan jahat mereka. Tumpang populariti Najib atau tidak, yang pasti, Rafizi berjaya halang satu tindakan yang mungkin merugikan negara.

Jadi biarlah apa yang nak digelarkan kepada Rafizi. Tak menjadi kudis. Pendedahan tentang Invoke atau dipanggil SCRUT ini, tak menunjukkan Rafizi jahat pun. Tapi pendedahan Rafizi tentang Najib, berjaya membuka mata rakyat melihat kebenaran.

Seperti yang aku tulis awal-awal lagi, bukan niat aku untuk nafikan apa yang ada dalam posting tersebut. Aku sekadar berkongsi pendapat. Apa yang penting, kita kena ingat orang seperti Rafizi akan sentiasa berhadapan dengan pembunuhan karakter. Jangan terkejut jika itu berlaku. Guane boh?

Raja Gelap

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/04/kisah-nak-menjahanamkan-karektor.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kuih Dangai Yang Super Senang Nak Masak Hanya Guna Pan Grill Je

Kuih Dangai Yang Super Senang Nak Masak Hanya Guna Pan Grill Je

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 199 hits
Resipi kuih Dangai ini antara yang menjadi kegemaran ketika minum petang Di bulan Ramadan pun kuih ini pasti dicari kerana ia agak susah untuk didapati Jika ada pun tidak banyak tempat yang menjualnya Apa kata anda cuba buat sendiri Lebih p...
Period Tak Teratur Macamana Cara Nak Atasinya

Period Tak Teratur Macamana Cara Nak Atasinya

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 188 hits
Ramai kaum wanita yang alami masalah period tak teratur ni kan K fiezz sebelum ni antara salah seorang yang ada masalah period tak teratur ni Aihhh dulu sebelum kahwin tak ambil tahu pun period lambat keluar ke apa Cycle day period pun tak ...
Nak Anak Mudah Makan Ada Caranya Jangan Paksa Marah Lagi Susah

Nak Anak Mudah Makan Ada Caranya Jangan Paksa Marah Lagi Susah

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 185 hits
Dalam penyediaan makanan anak kebanyakan ibu akan bertanya soalan apa perlu prepare sebelum masak untuk anak Ini kerana setiap anak seleranya tak sama dan memerlukan ibu lebih kreatif dan pandai tackle Menerusi perkongsian Dietitian Puan No...
Ibu Menyusu Guna 25 Tenaga Waktu Puasa Pakar Sarankan Cara Ni Nak Terus Menyusu Waktu Puasa

Ibu Menyusu Guna 25 Tenaga Waktu Puasa Pakar Sarankan Cara Ni Nak Terus Menyusu Waktu Puasa

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 162 hits
Menyusukan anak sememangnya buat ibu terlebih lapar Malah lapar sentiasa lebih dari biasa Semuanya demi anak tersayang Bagaimana ibu berpuasa nak berpuasa dengan baik malah hendak membekalkan khasiat jika tidak makan seperti biasa Menurut i...
Punyalah Nak Tengok Anak Melayu Berjaya Prof Roshana Sanggup Kerja Tanpa Gaji Mendidik Anak Bangsa

Punyalah Nak Tengok Anak Melayu Berjaya Prof Roshana Sanggup Kerja Tanpa Gaji Mendidik Anak Bangsa

papar berkaitan - pada 2/4/2022 - jumlah : 191 hits
1 Netizen kalau buat kerja memang laju Satu Malaysia bash Prof ni bila viral video dia marah seorang pelajarnya Simpati bertali arus kepada pelajar lelaki berkenaan
Saya Tak Tahu Kenapa Orang Nak Saya Mati Nam Joohyuk Ulas Watak Twenty Five Twenty One

Saya Tak Tahu Kenapa Orang Nak Saya Mati Nam Joohyuk Ulas Watak Twenty Five Twenty One

papar berkaitan - pada 2/4/2022 - jumlah : 142 hits
Sedar tak sedar kita dah sampai ke minggu terakhir siaran Twenty Five Twenty One Terbaru Nam Joo hyuk telah berkongsi sedikit kisah mengenai drama itu menerusi klip bertajuk Twenty Five Twenty One Journalist Exam for Nam Joo hyuk yang dikon...
Apa Nak Buat Dengan 10k Kwsp

Apa Nak Buat Dengan 10k Kwsp

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 239 hits
Boleh uploaad di google play boleh gunakan untuk berbelanja di premise gateway yang mempamirkan QMGold Sebelum invest di QM timba ilmu dan tanya sebanyak mungkin sertai dengan kefahaman dan bukan ikut ikut Cadangan Simpan RM10 ribu buat con...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lunch Di Don Kari Kepala Ikan Seksyen 16 Shah Alam Shah Alam Selangor

Lotter Sumandak Cantik Chord

Selangor Ph To Continue Working With Bn Despite Likely Mca Mic Polls Snub

Mahb S Sacking Of Staff With High Medical Bill Unlawful Court Rules

Decision On Sabah Pkr Chief To Be Made Soon Says Anwar

Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama