Kisah Najib Jual Tapak Tudm Sungai Besi 1mdb


NAJIB JUAL TAPAK TUDM SUNGAI BESI, APA ATM DAPAT?!
Najib suka bantu rakyat yang tak bersyukurDari Facebook Najib Razak Dis 2018 :
Saya tahu ada yang masih menuduh saya "menjual" tapak TUDM Sungai Besi tanpa mengetahui kisah sebenar langkah ini.
Berkali-kali penjelasan sudah dibuat tetapi mereka tetap dengan tuduhan yang sama. Adakah mereka tidak membaca? 
Sebenarnya, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berpendirian bahawa Pangkalan Udara (PU) Sungai Besi yang keluasan tanahnya 486 ekar tidak lagi sesuai dari aspek operasi dan keselamatan.
Ini penjelasan dari Panglima TUDM: Pemindahan pangkalan udara atas faktor keselamatan - Panglima TUDM
Berbanding 60 tahun dahulu, lokasi di tengah bandaraya dan dikelilingi kepesatan pembangunan dengan adanya bangunan tinggi dan kepadatan penduduk bermakna Pangkalan Udara di Sungai Besi ini amat terdedah dengan ancaman luar dan usaha risikan.
Sebab itu juga, mengapa kebanyakan lapangan terbang antarabangsa di dunia dipindahkan dari tengah bandaraya kepada kawasan pinggir bandar.
Selain itu, kebanyakan bangunan dan fasiliti di PU Sungai Besi ini sudah berusia 60 tahun ke atas serta dalam keadaan usang.
Oleh itu, satu perjanjian telah dibuat dengan 1MDB.
Apa yang ATM perolehi dengan penyerahan tanah 486 ekar Sg Besi?
1) ATM dapat Pangkalan Udara di Sendayan di atas tanah 750 ekar yang jauh lebih besar.
Dengan keluasan tiga kali ganda daripada saiz fasiliti dibina sedia ada di PU Kuala Lumpur, PU Sendayan telah dilengkapi dengan fasiliti moden, sejajar dengan pelan modenisasi nasional TUDM. 
Ada yang bertanya mengapa Pangkalan Udara (PU) Sendayan yang satu kali lebih besar dari PU Sungai Besi tidak ada landasan penerbangan.
Ini di atas keperluan perancangan pihak TUDM sendiri kerana mereka percaya pangkalan-pangkalan lain di negara termasuk pembinaan dan kenaikkan taraf di PU yang lain oleh 1MDB seperti di Subang sudah memenuhi keperluan TUDM pada masa ini.
Kalau TUDM memerlukan landasan di PU Sendayan, kerajaan pada masa itu tentu akan membina juga.
PU Sendayan sudah bermula operasi pada 16 Mac tahun ini: https://bit.ly/2B3oSzz
Kos pembelian tanah, kos pemindahan dan kos pembinaan dibiayai oleh 1MDB.
Apa lagi yang ATM dan pihak polis dapat?
2) PDRM dapat Pangkalan Udara (PGU) PDRM Subang yang luasnya 40 ekar dengan 17 buah bangunan dan fasiliti baru yang lebih besar berbanding fasiliti lama. PGU ini juga membolehkan operasi PGU berjalan 24 jam tanpa henti yang tidak dapat dijalankan sebelum ini.
PGU Subang ini telah bermula operasi pada 28 Februari 2018. https://bit.ly/2RMNy6j
Kos pembelian tanah, kos pemindahan dan kos pembinaan juga dibiayai oleh 1MDB.

Apa lagi yang ATM perolehi?
3) ATM juga dapat menaiktaraf dan membina 6 lagi aset dan pangkalan mereka.
Ini termasuk PU Gong Kedak (Terengganu), PU Butterworth dan PU PDRM di Ipoh yang telah siap tahun lepas.
Manakala pembinaan dan kerja naik taraf masih dijalankan di PU Kuantan, PU Subang dan Rejimen Artileri Diraja (31 RAD) di Kajang.
Kos ini juga ditanggung oleh 1MDB.

Ada apa lagi yang ATM dapat?
4) Kesemua projek-projek yang bernilai RM2.7 bilion ini dianugerahkan kepada Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) - bukan kepada kroni.
Dengan ini, keselamatan aset-aset ini boleh dipastikan dan LTAT boleh menjana untung untuk wang pesara ATM.
Saya amat hairan mengapa saya sering dituduh menjual PU Sg Besi. Mengapa tidak pula mereka katakan saya kejam atau zalim kerana membina PU Sendayan yang jauh lebih besar dan canggih, PGU Subang untuk RMP yang lebih besar dan moden serta menaikkan taraf 6 lagi pangkalan ATM?
Walaupun 1MDB mengambil alih tanah ini dari pihak TUDM sama seperti tanah TRX, harga jualan RM400 juta juga tidak memberi gambaran yang penuh.
Antara syaratnya ialah 1MDB tidak boleh memulakan sebarang pembinaan di atas tanah tersebut dan terpaksa menanggung kos pinjaman untuk beberapa tahun sehingga kesemua 8 pangkalan ATM telah siap dibina dan memulakan operasi.
Setelah kesemua pembinaan dan pemindahan selesai, 1MDB boleh mula memaju dan membangunkan projek Bandar Malaysia yang mempunyak nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM200 bilion - jauh lebih tinggi dari hutang 1MDB kini.
Ini yang propaganda PH telah sembunyikan mengenai 1MDB sehingga kini seperti TRX bernilai RM40 bilion yang saya telah jelaskan di sini: https://bit.ly/2G7qoGq 
Begitu juga dengan peranan 1MDB dalam penyelesaian perjanjian legasi Penjanaan Tenaga Bebas (IPP) berat sebelah yang akan dan telah membolehkan Petronas dan Tenaga untung sebanyak RM400 bilion dalam tempoh 20 tahun ini seperti saya jelaskan di sini: https://bit.ly/2Pq97aY
Oleh kerana ramai tidak suka baca dan sering panggil saya lukis, maka saya juga lukis kesimpulan untuk isu PU Sungai Besi ini.
DS Mohd Najib Tun RazakMantan Perdana Menteri Malaysia

Daeng : Najib sepatutnya tidak mendedahkan hal ini kerana jumlah pengundi daripada badan beruniform kini berpihak kepada kerajaan Pakatan Harapan. Yang mana kerajaan ada kisahkan kebajikan dan keperluan mereka. Mereka hidup selesa seperti mana Mahathir sendiri mengatakan mereka (penjawat awam) "GEMUK" (merujuk kepada pemalas, tidak efeysen dan manja) semasa di zaman pemerintahan Barisan Nasional yang sering memberikan penghargaan kepada usaha mereka. 
Hari ini mereka sendiri dihukum oleh Mahathir dengan mengurangkan kan perbelanjaan, dipotong bonus tahunan, disekat kenaikan gaji, tidak ada pengambilan baru dan berkira kira untuk menamatkan lebih ramai penjawat awam pada masa akan datang kerana ia adalah agenda utama DAP yang konsisten untuk mengecilkan saiz penjawat awam yang rata ratanya diduduki oleh orang Melayu.
Sehingga hari ini 17,000 telah dibuang kerja oleh Kerajaan Pakatan Harapan dari pelbagai gred terutama bagi yang berjawatan Kontrak.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://blog.daengselili.space/2018/12/kisah-najib-jual-tapak-tudm-sungai-besi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FvMNZX+%28%D8%AF%D9%85%D9%8A+%D9%85%D9%84%D8%A7%

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Informasi Kisah Puak Asli Aneh Berkeliaran Di Tebing Sungai

Informasi Kisah Puak Asli Aneh Berkeliaran Di Tebing Sungai

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 468 hits
GELAGAT beberapa orang asli Mashco Piro yang berada di tebing sungai Madre de Dios di tenggara Peru dirakamkan menerusi teleskop oleh seorang pengembara Sepanyol Diego Cortijo pada 16 November tahun itu yang didedahkan oleh Survival Interna...
Kisah Emmett Till Remaja 14 Tahun Yang Dibunuh Dengan Kejam Dihumban Kedalam Sungai Kerana Difitnah

Kisah Emmett Till Remaja 14 Tahun Yang Dibunuh Dengan Kejam Dihumban Kedalam Sungai Kerana Difitnah

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 565 hits
Kali ini admin nak kongsikan cerita mengenai kematian yang tak dituntut Tapi ia bukan cerita pasal pembunuh bersiri dan kisah misteri ia lebih kepada pembunuhan tragis dimana remaja ini menjadi mangsa kekejaman akibat fitnah dan perkauman B...
Kisah Para Migran Di Mesir Diperdaya Dan Dipaksa Jual Ginjal

Kisah Para Migran Di Mesir Diperdaya Dan Dipaksa Jual Ginjal

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 212 hits
Di Mesir para migran ditahan dengan sewenang wenang dan tingginya biaya penyelundupan menjadi peluang bagi para makelar organ yang tidak bermoral untuk memangsa mereka yang putus asa bagaimana mengumpulkan dana agar bisa menyeberangi Medite...
421 Documents Given To Defence On Najib S 1mdb Case

421 Documents Given To Defence On Najib S 1mdb Case

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 229 hits
Former prime minister Najib Razak has been slapped with multiple charges of corruption and money laundering in relation to 1MDB KUALA LUMPUR The High Court here was told today that the prosecution had handed over to the defence 421 document...
Sprm Bakal Siasat Najib Pula Jika Sahih Kes Rm90 Juta Dana 1mdb Untuk Pas

Sprm Bakal Siasat Najib Pula Jika Sahih Kes Rm90 Juta Dana 1mdb Untuk Pas

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 276 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia akan memanggil Datuk Seri Najib Razak jika asas Umno memberi wang RM90 juta kepada musuh lamanya PAS Namun ketua pesuruhjayanya berkata SPRM buat masa sekarang masih tidak pasti sama ada bekas perdana ...
Perbicaraan Pertama Najib Berkait 1mdb Tidak Jadi Esok

Perbicaraan Pertama Najib Berkait 1mdb Tidak Jadi Esok

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 249 hits
Diterbitkan 1 jam yang lalu pada 11 February 2019Oleh Ida LimDatuk Seri Najib Razak dijadual menghadapi perbicaraan pertama berkait 1MDB esok Foto oleh Mukhriz HazimPUTRAJAYA 11 Feb Datuk Seri Najib Razak berjaya menunda perbicaraan berkait...
Ini Baru Betul Pahlawan Bugis Netizen Terhibur Video Aksi Najib Pandu 4wd Melepasi Arus Sungai

Ini Baru Betul Pahlawan Bugis Netizen Terhibur Video Aksi Najib Pandu 4wd Melepasi Arus Sungai

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 408 hits
Tular rakaman bekas perdana menteri iaitu Dato Seri Najib Razak memandu 4WD melepasi sebuah sungai Dipercayai Najib sedang dalam perjalanan ke sebuah perkampungan orang asli di sekitar Cameron Highland dalam usaha beliau membantu hari hari ...
Projek 1mdb Mula Jana Keuntungan Kerajaan Baru Boleh Ambil Kredit Kata Najib Razak

Projek 1mdb Mula Jana Keuntungan Kerajaan Baru Boleh Ambil Kredit Kata Najib Razak

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 390 hits
Alhamdulillah Fasa 1 Projek TRX bernilai RM40 bilion dari 1MDB sudah hampir siap walaupun telah tertunggak setahun selepas PH menang PRU14 Apabila semua fasa fasa projek ini siap sebanyak 250 syarikat dan firma antarabangsa akan beroperasi ...
Najib Serang Lim Guan Eng Lagi Kadar Makanan Di Sbp Dan Tarif Elektrik Yang Dinaikkan Serta Rebat Yang Dimansuhkan

Najib Serang Lim Guan Eng Lagi Kadar Makanan Di Sbp Dan Tarif Elektrik Yang Dinaikkan Serta Rebat Yang Dimansuhkan

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 491 hits
Antara yang menjadi kepantangan besar kepada para pemimpin Pakatan khususnya Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang adalah Najib Abdul Razak Setiap kali Najib menulis di media sosialnya sama ada di Twitter apatah lagi di Facebook tulisannya seakan ...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Buat Apa Jika Terseliuh



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Secret To Effortless Living Collaboration With Ashdown Studio

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Alhamdulillah Hujan Turun Lebat

Wajibkan Fasih Bm Untuk Dapat Warganegara Pemuda Umno