Kisah Menaiki Teksi Berhantu Di Singapura

Pengalaman seram ini tidah mudah untuk aku lupakan. kisah seram ini berlaku pada 12 tahun yang lalu dan sukar untuk dipercayai. Aku nak kongsi kisah seram ini supaya kita berhati-hati bila dalam keadaan sepi dan sunyi. Kejadian ini berlaku semasa aku baru sebulan berpindah ke block 13, Eunos Crescent. Ketika itu kawasan tersebut belum membangun pesat seperti sekarang

Waktu itu waktu selepas maghrib, aku bersama kakak memandu kereta dalam perjalanan pulang dari membeli pakaian untuk majlis perkahwinan saudara kami. Setibanya dipersimpangan Bedok/Chai Chee, kereta kami tiba-tiba buat hal. Apalah daya kami sebagai wanita untuk membaikinya. Aku dan kakakku bukan tahu apa-apa pun mengenai kerosakkan kereta. kalau rosak, kami berdua akan hantar kereta ke bengkel ataupun menghubungi pomen untuk membaiki kereta

Mula-mula kakakku pun menghubungi pomen untuk membaiki kereta kami. Akan tetapi, pomen tidak berjaya dihubungi. Aku pun cuba untuk menghubungi abang kami untuk mendapat bantuan. Namun malangnya, abang kami masa tu tengah bertugas pada waktu malam. Dan kami pun terus membuat keputusan meninggalkan kereta di tepi jalan sahaja, menantikan hari esok untuk membaikinya

Kami pun teruskan perjalanan dalan keadaan gelap dan ditemani cahaya lampu jalan. Kami berjalan perlahan-lahan disepanjang Bedok/Chai Chee sambil melihat kalau ada teksi yang melimpas. Setelah penat berjalan kami terus berhenti mengharapkan kedatangan teksi. Yang peliknya, hampir satu jam kami menunggu, langsung tiada kenderaan yang lalu lalang termasuk teksi

Dalam keadaan bosan menunggu, tiba-tiba entah dari mana munculnya teksi yang berhenti betul-betul dihadapan kami. Aku dan kakak aku tidak menahan teksi tersebut tiba-tiba teksi itu berhenti sendiri. Tanpa berlengah kami terus menaikinya sambil mengucapkan rasa syukur

Dalam teksi entah mengapa banyak cerita kami bualkan sehinggakan kami tidak sedar masa berjalan. Dan pak cik yang memandu teksi itu pun hanya mendiamkan diri dan terus memandu. Pada masa itu, barulah aku sedar bahawa hampir satu jam kami berada di dalam teksi setelah aku melihat jam di tangan.. Dalam satu jam, kami berada di dalam teksi berkenaan dan masih belum juga tiba di tempat tujuan kami sedangkan perjalanan dari Bedok ke Eunos Cresent hanya memakan masa lebih kurang 20 minit sahaja

Apa yang pelik, tiada pun jem ataupun kereta yang lain lalu lalang sepanjang perjalanan kami. Mustahil mengambil masa satu jam untuk sampai ke destinasi kami. Aku segera mencuit kakak dan bertanyakan akan keganjilan yang kami rasakan dan tempat dilalui benar-benar kami tidak kenali langsung. kakak pun memberi isyarat menyuruh membaca apa saja ayat Al-Quran yang kami tahu. Terkumat kamit mulut kami membaca

Setelah selesai, aku pun beranikan diri bertanya, " Apek kami nak ke Eunos Cresent! Ini jalan ke mana?" Apek tu hanya mengganggukkan kepalanya. Melihat situasi itu memnbuat aku bertambah gementar seperti hendak menanggis rasanya. Kakak pun menunjukkan wajah kerisauannya. Kami cekalkan hati dan terus membaca apa saja ayat-ayat yang kami ingat

Tiba-tiba, kami seperti keluar daripada dunia lain. Teksi tadi terus membelok ke Eunos Crescent. Tanpa perlu kami memberitahu pemandunya, pemandu teksi itu terus berhenti betuk-betuk dihadapan blok kami

Tanpa berlengah, kakak aku yang duduk di tepi pintu pun seperti terjun sahaja dari teksi tersebut dan aku terus menghulurkan wang note rm10 kepada pemandunya. Waktu aku menghulurkan wang tersebut, alangkah terperanjatnya aku apabila menyedari yang pemandu teksi yang kami naiki itu adalah seorang tua yang benar-benar lanjut usianya. Ketara sejuta kedutan ditangannya. Sayangnya aku tidak dapat melihat wajahnya langsung. Dia seperti cuba untuk menggelak wajahnya untuk di pandang

Tanpa bersuara, pemandu itu menolak wang pemberian saya dengan isyarat tangannya. Dalam ketakutan dan kehairanan, aku terdengar kakak aku menyuruh aku keluar dari teksi tersebut dengan segera. Aku yang dari tadi terasa seperti terpaku, terus keluar dari teksi tersebut tanpa menutup pintunya kembali

Belum sampai beberapa tapak kami melangkah, alangkah terkejutnya kami bila menoleh teksi itu sudah tidak kelihatan lagi. Menurut penerangan kakak aku, sewaktu turun dari teksi tadi, dia terperanjat apabila menyedari sebenarnya kami bukanlah menaiki teksi tetapi sebuah kereta yang dah terlalu usang pada pandangannya. Waktu itu aku melihat jam hampir pukul 11:30 malam. Sejak dari itu, aku dan kakak aku jarang lagi keluar malam-malam apatahlagi berjalan kaki. Alangkah anehnya perjalan dari Bedok ke Eunos Crescent mengambil masa tiga jam

Kisah Mimpi Ngeri Sim Swap Attack

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 362 hits
Benda ni bukan baru sedara sedari Bare hok lamo doh ni Tapi tak mengapa kami tetap konsisten berkongsi maklumat agar kalian tidak berada dalam kegelapan terlalu lama Janganlah anda berasa diri terlalu noob kerana SIM Swap pernah berlaku kep...
Hiburan Ada Yang Kata Anak Saya Anak Luar Nikah Wawa Zainal Kongsi Kisah Suka Duka Bergelar Isteri Dan Artis

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 376 hits
Pelakon Wawa Zainal dan suami Aeril Zafril yang kini bergelar usahawan berkata mereka berdua pernah mengalami detik sukar ketika awal perkahwinan View this post on InstagramAdvertisementIni berikutan kontroversi di mana peminat hanya menget...
Kisah Wartawan Atlet Fencing Nam Joohyuk Kim Taeri Dilamar Berlakon Drama Twenty Five Twenty One

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 302 hits
Sejak dua menjak ini K Drama sepertinya suka mempelopori kisah yang berlaku pada masa lalu Sama seeprti drama terbaru terbitan tvN iaitu Twenty Five Twenty One yang menceritakan kisah daripada tahun 1998 hingga 2021 Pada tahun 1998 ketika d...
Tak Kisah Boy Atau Girl Seronok Layan Permintaan Isteri Issey Anak Teruja Nak Sambut Ahli Baru

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 307 hits
Bakal menerima kelahiran cahaya mata sulungnya sekitar bulan Ogos nanti pelawak dan penyampai radio Issey memaklumkan keadaan isterinya yang kini hamil empat bulan itu berada dalam keadaan baik dan sihat Namun kata Issey menerusi satu petik...
Kisah Pekerja Yang Jujur

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 297 hits
Oleh Abu Malik Usamah bin Kamal bin AbdurraziqDisini ialah kisah pernikahan ayah Imam Al Azhim Abdullah bin Al Mubarak Rahimahullah yang diberkati Ayahanda Imam Al Azhim merupakan seorang lelaki berbangsa Turki dan hamba sahaya milik seoran...
Angger Laoneis Feat Ikhsan Kisah Anak Perantau Chord

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 295 hits
Am Em F CDm Am F G Am Am Emterlalu letih kaki iniF Cuntuk ku melangkah Dm Ammenyusuri jalan hidupkuF G Amyang penuh dengan liku Am Eminilah aku ini hidupkuF Cyang jauh dari keluarga kecilku Dm Amku harus melawan sebuah rinduF G Amdemi orang...
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria