Kisah 10 Penampakan Ufo Yang Terus Menjadi Misteri Dunia


Berbicara mengenai UFO, pasti akan menimbulkan banyak kontroversi. Ada yang percaya bahawa UFO atau makhluk asing sebenarnya tidak wujud dan hanya rekaan fiksyen semata-mata.

Namun ada juga yang berpendapat bahawa makhluk asing yang dikenali sebagai UFO memang benar-benar wujud, terbukti dengan kehadiran saksi yang melihat penampakan UFO di muka bumi.

Artikel ini akan membicarakan mengenai Kisah 10 Penampakan UFO Yang Terus Menjadi Misteri dunia.

Penampakan UFO 1942 Hopeh Province, China


Gambar penampakan UFO diatas diambil pada 1942 yang kemudiannya ditemui di dalam sebuah album. Pemilik album ini mendakwa membeli gambar ini dari seorang jurugambar jalanan di China.

Beberapa orang juga mendakwa, UFO tersebut kelihatan seperti topi atau burung dan mengatakan gambar tersebut merupakan piring terbang.

Penampakan UFO Lelaki Berbaju Hitam

Pada 1947, seorang nelayan mendakwa telah melihat UFO berbentuk donat terbang di udara di atas Pulau Maury, Puget Sound, Washington, Amerika Syarikat.

Salah satu objek ini telah menjatuhkan puing ke dek kapal yang telah mencederakan pemilik kapal dan anjingnya.

Penampakan UFO Pertama

Hanya beberapa hari selepas insiden lelaki berbaju hitam, Kenneth Arnold melaporkan telah melihat UFO terbang di udara berhampiran Mt. Ranier, Washington. Media kemudian menggunakan istilah piring terbang untuk menggambarkan objek itu. Arnold kemudiannya menjadi selebriti di dunia paranormal.

Penampakan UFO Foo Fighter

Sepanjang Perang Dunia II, juruterbang perang Amerika, Inggeris, Jerman dan Perancis telah melaporkan melihat bulatan raksasa bercahaya di langit yang tak mampu dijelaskan. Bulatan ini kemudiannya diberi nama 'Foo Fighter'.

Asal-usul nama ini sendiri tidak pernah diketahui namun, beberapa orang memiliki teori, nama ini muncul dari perkataan Jerman untuk feuer yang bermaksud api.

Hilangnya Felix Moncla

Ketika mengejar UFO di Superior Lake pada 1953, juruterbang angkatan tentera udara AS, Felix Moncla telah dilaporkan hilang begitu sahaja.

Operator darat mengaku melihat Moncla dan UFO 'bersatu' di radar sebelum kedua-duanya hilang.

Pada 1968, bahagian pesawat telah ditemui di sebuah danau namun bahagian itu tidak pernah dipastikan sama ada sebahagian dari pesawat Moncla ataupun bukan.

Penampakan UFO Insiden Kecksburg

Pada malam 9 Disember 1965, warga Kecksburg, Pennsylvania, mendakwa ada benda besar berbentuk seperti sebiji pohon ek dengan tulisan hieroglyphic telah jatuh di hutan. Pihak tentera dengan cepat mengepung kawasan tersebut.

Pada 2005, NASA menjelaskan objek yang jatuh itu mungkin merupakan puing satelit Rusia namun saksi mendakwa penjelasan NASA tidak konsisten dengan apa yang mereka saksikan.

Penampakan UFO Jimmy Carter

Presiden Jimmy Carter mengaku melihat objek putih terang yang kemudian berubah warna dari biru, merah dan kemudian berubah semula menjadi warna putih sebelum terjatuh ke Leary, Georgia pada 1969.

Walaupun kemudiannya menafikan telah melihat sebuah objek makhluk asing, dia mengatakan, "Satu perkara yang pasti, saya tidak pernah meremehkan orang yang mengaku telah melihat UFO di langit".

"Jika saya menjadi presiden, kata Carter pada 1976, Saya akan menerbitkan semua maklumat di negara ini mengenai penampakan UFO pada warga dan ilmuwan".

Penampakan UFO Lelaki Bengis

Walaupun lelaki bengis ini pertama kali ditemui setelah penampakan UFO pada 1966 di Elizabeth, New Jersey, ia muncul semula di seluruh bahagian AS setelah ada penampakan UFO dan mengatakan pada saksi namanya Indrid Cold.

Saksi menggambarkan lelaki ini bertubuh tinggi dan mirip manusia namun tidak memiliki hidung atau telinga, hanya mata dan senyuman lebar.

Penampakan UFO Bandar O’hare

Pada Selasa 7 November 2006, FAA menerima laporan 12 penumpang penerbangan di O'Hare, Chicago melihat pesawat piring terbang berlegar-legar di kawasan lapangan terbang.

Menurut saksi, objek ini melayang selama dua minit, namun ketika cuba diselidiki, objek ini meluru menuju ke arah awan dan kemudiannya menghilang.

FAA menyimpulkan, ini merupakan gangguan cuaca pada mata manusia namun saksi tetap berkeras menyatakan itu adalah objek UFO.

Penampakan UFO Turki 2008



Pengawal yang bertugas pada waktu malam di Turki bernama Yalcin Yalman telah menyaksikan sejumlah besar UFO pada 2008 dan berjaya merakam kejadian itu.

Video itu sendiri dianggap sebagai ‘gambar UFO paling penting yang pernah ada’ walaupun kebenarannya masih perlu dibuktikan.

Jangan lupa kongsi artikel misteri ini dengan kawan-kawan. Selamat membaca..:)

BACA INI JUGA: Tahukah Anda Bila Penerbangan Pesawat Concorde Yang Terakhir?

-Sentiasapanas.com



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2013/12/kisah-10-penampakan-ufo-yang-terus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Misteri Ufo Memburu Pesawat Udara

Misteri Ufo Memburu Pesawat Udara

papar berkaitan - pada 7/3/2023 - jumlah : 80 hits
Pada 4 Jun 2013 sebuah pesawat Boeing 757 milik China Airlines sedang dalam penerbangan dari Chengdu ke Guangzhou bila tiba tiba kedengaran suatu bunyi yang kuat di bahagian kepala pesawat Sebaik sahaja kedengaran bunyi tersebut pesawat mul...
Kisah Dunia Politik Siri Netflix Queen Maker Lancar Video Trailer Pertama

Kisah Dunia Politik Siri Netflix Queen Maker Lancar Video Trailer Pertama

papar berkaitan - pada 17/3/2023 - jumlah : 96 hits
Nampaknya tahun ini kita akan disajikan dengan K Drama baru lagi di Netflix ARTIKEL BERKAITAN Terkini Netflix telah mengesahkan tarikh tayangan bagi drama Queen Maker iaitu pada 14 April ini dan turut mengeluarkan video trailer untuk drama ...
Misteri Manusia Psikik Dari Kelantan

Misteri Manusia Psikik Dari Kelantan

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 107 hits
Rata rata orang berkata mereka yang mempunyai kuasa minda bawah sedar sebenarnya mempunyai kelebihan psikik Justeru ramai yang mengaitkan perihal kenampakan makhluk halus dengan keupayaan ini Gambar hiasan Perkara ini disemarakkan lagi apab...
Misteri Batu Yang Terbakar Selama 2 500 Tahun

Misteri Batu Yang Terbakar Selama 2 500 Tahun

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 145 hits
Info Misteri Kira kira 80 km sebelah barat daya ibu kota Turki Antalya bersebelahan dengan bandar Cirali di barat daya Turki ada batu yang terus menyala yang terletak di sebuah gunung berbatu dan di dalam batu itu pula terus mengeluarkan ap...
Misteri Pusara Di Lebuh Raya Utara Selatan

Misteri Pusara Di Lebuh Raya Utara Selatan

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 113 hits
Malam Jumaat itu selepas pulang daripada kerja saya merasa amat bosan dengan suasana hiruk pikuk di ibu kota Kuala Lumpur Kira kira pukul 10 00 malam selepas berehat seketika saya memutuskan untuk pulang menziarahi ibu bapaku di kampung Gam...
Misteri Manusia Bercahaya Lady Of Fatima

Misteri Manusia Bercahaya Lady Of Fatima

papar berkaitan - pada 7/3/2023 - jumlah : 219 hits
Segalanya bermula pada Mei 1917 apabila tiga orang kanak kanak mendakwa mereka melihat seorang wanita yang lebih bercahaya daripada matahari memancarkan satu sinar yang terang berbanding kristal dengan jasad seolah olah ditembusi cahaya Per...
Arca Veijo R Nkk Nen Taman Patung Yang Pelik Dan Misteri

Arca Veijo R Nkk Nen Taman Patung Yang Pelik Dan Misteri

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 178 hits
Jauh di dalam hutan Parikkala di bahagian paling timur Finland terletak salah satu tarikan pelancong paling gila di muka planet ini taman arca Veijo R nkk nen Dianggap oleh kebanyakan orang sebagai seni rakyat kontemporari paling penting di...
Misteri Permainan Spirit Of The Coin

Misteri Permainan Spirit Of The Coin

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 273 hits
Pelajar sekolah terutamanya mungkin pernah mendengar dengan satu permainan roh duit syiling atau dikenali sebagai Spirit Of The Coin Permainan ini merupakan aktiviti yang boleh dilakukan sendirian mahupun bersama kawan Kalau bercakap tentan...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap