Kini Kau Rasa Pedih Macam Najib Dahulu



Langar tembok, langar bukit,langar gunung nak terjun laut ke atau nak gantung diri di tiang lampu lebuhraya ke itu hang punya pasal.
Isu sayrikat tujuan khas (SPV), Prokhas Sdn. Bhd tidak mengendalikan aset dan harta Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) seperti kenyataan Datuk Seri Dr. Mujahid Yusof sebenarnya syarikat itu mengendali aset dan harta syarikat mana jika benar tiada kaitan dengan Tabung Haji.
Apabila rakyat tidak tahu kerana tiada penerangan atau pencerahan sewajarnya pasti berlaku kekeliruan, manakala itu musuh politik parti kerajaan akan mengambil kesempatan.

Bila sedar ketidak cerdikan berlaku atas diri sendiri tuding pula kepada pihak yang kononya bersikap rasis, walhal rakyat tahu siapa sebenarnya tak cerdik sehingga dispin pihak musuh politik.

Dah lama rakyat melihat sikap tarik tali yang dimainkan dalam isu ini, bila tali dah putus pihak lain pula dituding?
KUALA LUMPUR 1 April - Syarikat tujuan khas (SPV), Prokhas Sdn. Bhd. tidak mengendalikan aset dan harta Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji), sebaliknya hanya menguruskan aset dan harta yang tidak menguntungkan yang berjumlah RM19.9 bilion.

Tegas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mujahid Yusof, Prokhas mengendalikan beberapa perkara lain kerana mereka merupakan golongan profesional, justeru sama sekali tidak timbul pertikaian berkaitan isu bangsa atau agama.

“Salah sama sekali jika menuduh Prokhas menguruskan Tabung Haji, bukan macam itu. Prokhas hanya menguruskan aset yang tidak menguntungkan itu.
“CEO (Tabung Haji) masih lagi Datuk Seri Zukri Samat, Pengerusi masih lagi Tan Sri (ketika ini adalah Tan Sri Mohammed Nor Md. Yusof). Saya sebagai menteri yang bertanggungjawab atas segala urusan dalam Tabung Haji, bukannya Menteri Kewangan (Lim Guan Eng) atau Prokhas,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.






Sehubungan itu Ahli Parlimen Parit Buntar berkenaan berkata, Ketua Pegawai Eksekutif Prokhas Sdn. Bhd., Chen Yin Peng tidak menguruskan aset dan harta Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji), sebaliknya harta itu diuruskan oleh Urusharta Jamaah Sdn. Bhd. (Urusharta).
Kata beliau, isu Tabung Haji sengaja dimainkan oleh pihak-pihak yang bersikap rasis seolah-olah institusi yang mengendalikan urusan ibadah haji itu diuruskan oleh orang Cina.

“Perkara ini tidak masuk akal, sebagai rakyat Malaysia, kami tak boleh terima. Kami dalam usaha selamatkan RM9.7 juta wang pendeposit iaitu milik orang Islam dan sudah tentu kepentingan Tabung Haji menjaga kebajikan mereka,” katanya.

Masa jadi pembangkang belakang mantan perdana menteri,Najib Razak kau orang cakar sepuas puasnya, kini kau orang pula yang rasa panas pedih.
Media Shah Alam Kini di Tukar Kepada www.suarabiru.com (https://mediashahalam.blogspot.com)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediashahalam.blogspot.com/2019/04/kini-kau-rasa-pedih-macam-najib-dahulu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SuaraBiru+%28SUARA+BIRU%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berbagai Kesalahan Ph Di Prk Tetapi Tiada Tindakan Oleh Spr Sehingga Kini Najib

Berbagai Kesalahan Ph Di Prk Tetapi Tiada Tindakan Oleh Spr Sehingga Kini Najib

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 251 hits
Selepas PRK Semenyih bulan lepas pihak BERSIH dan pihak SPR pernah mengeluarkan kenyataan Menurut Pengerusi BERSIH Thomas Fann kesalahan paling tinggi dilakukan oleh Pakatan Harapan Kami kecewa di sebalik usaha memberi kesedaran tentang kes...
Malaysia Najib U Turn Kini Mahu Perbicaraan Disiar Di Tv

Malaysia Najib U Turn Kini Mahu Perbicaraan Disiar Di Tv

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 333 hits
Najib Razak menyokong siaran langsung perbicaraannya berdepan 7 tuduhan berkaitan SRC International pada Rabu 3 April meski pun sebelum ini beliau memohoh perintah mahkamah menghalang orang awam dari membincangkan perbicaraan dirinya di med...
Siasat Kesahihan Isu Terowong Dahulu Kata Najib

Siasat Kesahihan Isu Terowong Dahulu Kata Najib

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 283 hits
MALAYSIAKINI Kerajaan mesti mengesahkan kesahihan kertas siasatan sulit SPRM yang terbongkar dan tersebar luas mengenai projek terowong bawah laut Pulau Pinang dan menjelaskan mengapa tiada tindakan telah diambil sebelum terus mendakwa baha...
Nourul Syukur Hamil Usia 40 An Semuanya Lancar Rasa Macam Mengandung Anak Pertama

Nourul Syukur Hamil Usia 40 An Semuanya Lancar Rasa Macam Mengandung Anak Pertama

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 496 hits
Dalam tempoh beberapa minggu lagi penyanyi Nourul akan melahirkan anak keempatnya Apa yang mengagumkan di usianya yang bakal memasuki usia 42 tahun dia masih lagi bertenaga dan sihat View this post on Instagram A post shared by on Mar 21 20...
Malaysia Perbicaraan Najib Macam Sarkas Wan Azizah

Malaysia Perbicaraan Najib Macam Sarkas Wan Azizah

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 406 hits
Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail bimbang siaran langsung perbicaraan kes bekas perdana menteri Najib Razak dijadual bermula 3 April ini menjadikannya kecoh dengan sorak sorai seperti persembahan sarkas Itu bidang kuasa mahk...
Dahulu Rum Sabotaj Kerajaan Bn Kini Sabotaj Kerajaan Ph Pula

Dahulu Rum Sabotaj Kerajaan Bn Kini Sabotaj Kerajaan Ph Pula

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 359 hits
Kami di KLChronicle merujuk kepada satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Railwaymen Union Malaysia yang telah mempersoalkan keputusan yang diambil oleh kerajaan Pakatan Harapan berkaitan usaha usaha yang akan dan bakal dilakukan oleh Menteri...
Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Viral Macam Di Kedai Boleh Rasa Ketagih

Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Viral Macam Di Kedai Boleh Rasa Ketagih

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 564 hits
Teringin ayam goreng kunyit tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu Bukan sahaja orang dewasa malah kanak kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit rangup macam yang dijual di kedai makan Sesuai untuk dima...
Perbicaraan Kes Najib Bermula Hari Ini

Perbicaraan Kes Najib Bermula Hari Ini

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 423 hits
KUALA LUMPUR Perbicaraan kes tujuh pertuduhan RM42 juta milik SRC International melibatkan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di Mahkamah Tinggi akan bermula hari ini Secara kebetulannya pada hari ini 10 tahun lepas Najib Anggota ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City