Ketika Umno Dilanda Krisis Kepercayaan Ismail Sabri Muncul Selamatkan Keadaan



Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dalam satu kenyataan bersama Ahli-ahli Parlimen UMNO dan BN, berkata mereka menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu agar sidang Dewan Rakyat dibuka secepat mungkin serta memperkasa langkah kawalan penularan Covid-19.
Ahli Parlimen Bera berkata mereka menyokong Parlimen dibuka dan berharap sidang akan memberi tumpuan kepada isu yang dihadapi rakyat dalam mendepani pandemik Covid-19.
“Kami bersetuju agar Parlimen bersidang semula mengikut Peraturan Mesyuarat sedia ada atau mengikut apa-apa kesesuaian pindaan yang diperlukan.
“Bagi menjunjung titah Tuanku supaya suhu politik dapat diredakan maka kami setuju untuk tidak menyokong usul undi tidak percaya sekiranya dikemukakan.
“Ahli-ahli Parlimen daripada parti UMNO dan BN juga sepakat untuk terus mendukung Pelan Pemulihan Negara yang telah dibentangkan oleh kerajaan sebagai suatu usaha dalam memperkasa langkah-langkah kawalan penularan wabak COVID-19 dalam negara,” katanya.
Ismail yang juga Menteri Kanan Keselamatan berkata menteri dan timbalan menteri daripada UMNO serta BN akan komited sepenuhnya dalam melaksanakan tugas- tugas, terutama membabitkan tugas dan portfolio yang berkait secara langsung dalam mengekang penularan Covid-19, pelaksanaan vaksinasi serta pemulihan ekonomi rakyat dan negara.
“Apa yang pasti keutamaan Ahli-ahli Parlimen daripada parti UMNO dan BN adalah demi kelangsungan hidup rakyat dengan fokus kepada keselamatan dan kesejahteraan di samping masa hadapan negara Malaysia,” katanya..
Felo Penyelidik Institut Penyelidikan Politik Malaysia, Universiti Utara Malaysia (UUM), Achmad Dzariean Mohd Nadzri berkata, perakuan sedemikian yang diwakili Naib Presiden UMNO itu merupakan satu langkah dan tindakan yang tepat.
Bahkan, beliau menyifatkan keputusan itu juga menunjukkan kepekaan kepimpinan tertinggi UMNO untuk sama-sama membantu kerajaan dalam menangani wabak COVID-19.
Laporan berkaitan..
KUALA LUMPUR: Komitmen Datuk Seri Ismail Sabri bersama ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang lain untuk tidak menyokong usul undi tidak percaya sekiranya Parlimen bersidang semula boleh meredakan suhu politik negara ketika UMNO berdepan krisis kepercayaan antara pemimpin ketika ini.
Felo Penyelidik Institut Penyelidikan Politik Malaysia, Universiti Utara Malaysia (UUM), Achmad Dzariean Mohd Nadzri berkata, perakuan sedemikian yang diwakili Naib Presiden UMNO itu merupakan satu langkah dan tindakan yang tepat.
Bahkan, beliau menyifatkan keputusan itu juga menunjukkan kepekaan kepimpinan tertinggi UMNO untuk sama-sama membantu kerajaan dalam menangani wabak COVID-19.
"Kenyataan Ismail Sabri dan ahli Parlimen BN yang lain itu merupakan tindakan tepat bagi UMNO untuk terus memberikan komitmen terutama mereka yang memegang jawatan dalam Kabinet bersama kerajaan dalam menangani pandemik.
"Ini adalah satu langkah baik dan terpuji dan kita sedar bahawa keadaan UMNO sejak dua tiga hari ini sedang berhadapan krisis dengan kenyataan daripada Presiden sendiri bahawa Parlimen perlu bersidang 14 hari selepas notis dikeluarkan
"Saya yakin tindakan sama juga akan dilakukan menteri-menteri Kabinet yang lain untuk terus bekerja sebagai satu pasukan bagi menamatkan pandemik sekali gus menaikkan imej parti itu di mata rakyat sebagai satu contoh teladan pemimpin UMNO yang baik," katanya dalam kenyataan.
Pada Rabu, dalam satu kenyataan, Ismail Sabri dan ahli-ahli Parlimen UMNO serta Barisan Nasional (BN) bersetuju Parlimen bersidang semula mengikut Peraturan Mesyuarat sedia ada atau kesesuaian pindaan yang diperlukan.
Tegasnya, mereka bagaimanapun tidak akan menyokong usul undi tidak percaya sekiranya dikemukakan pada sidang berkenaan kelak.
Sebelum ini, Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berpendirian tegas mendesak kerajaan supaya menghormati titah Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Pemerintah dan memanggil sidang Parlimen dalam tempoh 14 hari.
Tegasnya, kegagalan kerajaan melaksanakan titah tersebut dianggap satu bentuk penderhakaan dan tidak menghormati institusi Raja-Raja Pemerintah ~ Astro Awani



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/06/ketika-umno-dilanda-krisis-kepercayaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mp Umno Bn Sepakat Sokong Pelan Pemulihan Negara Ismail Sabri

Mp Umno Bn Sepakat Sokong Pelan Pemulihan Negara Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 215 hits
PETALING JAYA Naib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob mengisytiharkan Ahli Parlimen Umno dan Barisan Nasional sepakat untuk terus mendukung Pelan Pemulihan Negara yang dirancang pentadbiran Muhyiddin Yassin di sebalik kritikan presidennya se...
Ismail Sabri Details What Future Phases Of Lockdown Will Entail

Ismail Sabri Details What Future Phases Of Lockdown Will Entail

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 239 hits
Defence Minister Ismail Sabri Yaakob today detailed what future phases of lockdown will entail but reiterated that the country was not ready to move ahead yet He echoed Prime Minister Muhyiddin Yassin s announcement that Phase 1 will contin...
Emco In Five Localities In Sabah Two In Pahang Ismail Sabri

Emco In Five Localities In Sabah Two In Pahang Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 260 hits
The government will impose an enhanced movement control order in five localities in Sabah and two localities in Pahang from June 28 to July 11 said Senior Minister Ismail Sabri Yaakob He said that the Emco in Sabah involved the Kepayan Pris...
No Coordination Between Hajiji And Ismail Sabri On Policies

No Coordination Between Hajiji And Ismail Sabri On Policies

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 443 hits
The Federal Government should formulate policies by taking into account situations in every state NSTP file picKOTA KINABALU The Federal Government should formulate policies by taking into account situations in every state Sepanggar member ...
Sabah Must Adopt Sop Issued By Nsc Ismail Sabri

Sabah Must Adopt Sop Issued By Nsc Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 238 hits
The Sabah government must abide by and adopt the standard operating procedure issued by the National Security Council just like other states said Senior Minister Ismail Sabri Yaakob He said the NSC decided that there must be only one SOP to...
Ismail Sabri Hints At Tougher Measures In Klang Valley

Ismail Sabri Hints At Tougher Measures In Klang Valley

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 248 hits
Senior minister for security Ismail Sabri Yaakob says details on EMCO like measures in Selangor and Kuala Lumpur are being ironed out PETALING JAYA Senior minister for security Ismail Sabri Yaakob has hinted that stronger action would be ta...
Timbalan Menteri Umno Berkumpul Sambut Hari Bapa Ketika Pkp Penuh

Timbalan Menteri Umno Berkumpul Sambut Hari Bapa Ketika Pkp Penuh

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 247 hits
FAZLI RADZITimbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Sri Dr Ismail Abd Muttalib dilihat mengadakan majlis sambutan Hari Bapa ketika pelaksanaan sekatan pergerakan penuh dalam PKP 3 0 Sambutan di Kampung Sungai Ling Maran itu me...
Ingkar Sop Meningkat Ismail Sabri Nasihat Tak Boleh Selesa

Ingkar Sop Meningkat Ismail Sabri Nasihat Tak Boleh Selesa

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 149 hits
Oleh ISMAIL SABRI foto FACEBOOK MKN KES harian jangkitan COVID 19 negara pada hari ini meningkat sedikit kepada 4 743 kes Buat hari kedua berturut turut penularan baharu itu berada di bawah angka 5 000 Semalam negara mencatatkan sebanyak 4 ...
Terkini Pkp 3 0 Dilanjutkan 14 Hari Lagi Hingga 28 Jun 2021 Ds Ismail Sabri

Terkini Pkp 3 0 Dilanjutkan 14 Hari Lagi Hingga 28 Jun 2021 Ds Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 311 hits
Menteri Kanan Keselamatan Dato Seri Ismail Sabri hari ini mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan 3 0 yang sedang dilaksanakan di seluruh negara akan dilanjutkan 14 hari lagi dari 15 Jun sehingga 28 Jun 2021 Jelas beliau keputusan tersebut ...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer