Kesian Jatuh Timpa Tangga Kena Tahi Wang Haram


 


‘Jatuh ditimpa tangga, terkena tahi ayam’KUALA LUMPUR: Dato’ Rasol Wahid (PN-Hulu Terengganu) mencadangkan pihak kerajaan agar menaikkan harga subsidi minyak daripada RM2.50 sekilogram kepada RM3.50 sekilogram.

Menurutnya, dengan kenaikan harga subsidi itu juga diharapkan dapat menyelesaikan banyak perkara termasuk menangani minyak yang telah digunakan dari dijual dengan harga lebih tinggi.
“Dengan peningkatan harga itu dapat mengelakkan dari beberapa perkara berlaku. Malah dengan kenaikan harga itu juga ia membolehkan orang ramai mampu membeli dengan kadar separuh lebih murah dari harga minyak biasa tanpa subsidi, kerana harga tidak bersubsidi ialah RM6.90.
“Diharapkan juga dengan peningkatan itu ia akan memberi ruang yang sempit kepada penyeludup minyak terutama ke negara sempadan kerana mereka boleh dapatkan di sini dengan harga RM2.50 sekilogram dan mereka bawa ke negara sempadan dengan menjual harga yang lebih tinggi iaitu RM4.50 sekilogram,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang (RUU) Perbekalan Tambahan (2023) 2024 Peringkat Jawatankuasa, di Dewan Rakyat, Parlimen di sini, hari ini.
Justeru dengan kenaikan kadar harga subsidi sebanyak RM3.50 itu berkemungkinan juga dapat mengurangkan sindiket ke atas barangan tersebut, sekali gus mengurangkan beban yang ditanggung kerajaan.
Sementara itu, beliau turut menyifatkan subsidi gandum yang akan berakhir tidak lama lagi merupakan satu beban akan ditanggung dan akan dihadapi oleh rakyat.
“Dalam keadaan kita dah jatuh, barang semakin naik dan susah untuk dapat ditambah harga makin meningkat.
“Masyarakat akan terus menanggung beban dari bahana yang berlaku termasuk masalah makanan yang telah berlaku dan ini akan bertimpa-timpa menimpa rakyat yang semakin hari semakin susah.
“Sudah jatuh ditimpa tangga, ‘terpetat’ (terkena) taik ayam,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 20/3/2024 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kesian, jatuh timpa tangga kena tahi.'& wang haram..'  
Komen lagi, 'Tangani sindiket pengurus wang haram warga asing'. 
Dato' Abdul Khalib Abdullah
KUALA LUMPUR: Malaysia diunjurkan kehilangan sebanyak RM70 juta dalam bentuk hasil cukai setiap tahun akibat aktiviti ekonomi bayangan.
Sehubungan itu, Dato’ Abdul Khalib Abdullah (PN-Rompin) meminta kerajaan menyatakan strategi khusus dalam menangani sindiket pengurus wang haram warga asing yang didapati menjalankan operasi perniagaan perkhdimatan wang.
Perkara itu, termasuk usaha mencegah aktiviti wang tidak sah khusunya pengendali perkhidmatan wang haram menjalankan aktiviti di sebalik perniagaan kedai runcit dan telekomunikasi di kawasan tumpuan warga asing.
“Aktiviti itu sekali gus menyebabkan kiriman wang secara haram ke negara jiran seperti Indonesia, Bangladesh, Myamar dan Filipina.
“Justeru, apakah langkah mitigasi telah diambil mengambil kira implikasi pemindahan wang dana secara haram ke luar negara terhadap ekonomi terutama saiz ekonomi bayangan negara,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika meminta penjelasan Timbalan Menteri Kewangan, Lim Hui Ying semasa menggulung perbahasan Rang Undang-undang Wang Tak Dituntut (Pindaan) 2024 di Dewan Rakyat, di sini, hari ini.
Sementara itu katanya, pemantauan perlu dilakukan secara sah untuk mengelak kerugian berlaku kepada negara. – HARAKAHDAILY 26/3/2024
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.






Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/03/kesian-jatuh-timpa-tangga-kena-tahi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pegawai Kanan Polis Lindung Aktiviti Haram Ditahan Sprm Jumpa Wang Lebih Rm1 Juta

Pegawai Kanan Polis Lindung Aktiviti Haram Ditahan Sprm Jumpa Wang Lebih Rm1 Juta

papar berkaitan - pada 24/3/2024 - jumlah : 117 hits
Muhaamad Hafis Nawawimhafis mediaprima com myKuala Lumpur Seorang pegawai kanan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia semalam selepas dipercayai terbabit melindungi aktiviti haram di seki...
Demi Wang Rm6 15 Juta Pelajar Sanggup Kaki Dipotong

Demi Wang Rm6 15 Juta Pelajar Sanggup Kaki Dipotong

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 799 hits
KOSMO TAIPEI nbsp Seorang pelajar universiti di Taiwan dituduh menipu syarikat insurans kerana mendakwa nbsp kakinya perlu dipotong akibat luka yang beku kerana menunggang motosikal pada waktu malam lapor portal berita VNExpress semalam Men...
Sebagai Gaji Isteri Sepanjang Jadi Suri Rumah Mahkamah Wajibkan Suami Bayar Wang Pampasan Rm450k

Sebagai Gaji Isteri Sepanjang Jadi Suri Rumah Mahkamah Wajibkan Suami Bayar Wang Pampasan Rm450k

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 101 hits
Baru baru ini Mahkamah Wilayah Ponteverdra telah membuat keputusan memihak kepada seorang wanita yang meminta pampasan selepas bertahun tahun 8216 bekerja keras 8217 menjadi suri rumah sepanjang perkahwinannya Bekas suami wajib bayar wang p...
Ringgit Akan Kukuh Tiada Keperluan Tambat Mata Wang Men Kewangan Ii

Ringgit Akan Kukuh Tiada Keperluan Tambat Mata Wang Men Kewangan Ii

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 68 hits
Kerajaan berkeyakinan nilai ringgit akan bertambah kukuh pada masa akan datang sekali gus tiada keperluan untuk mengulangi semula langkah tambatan ringgit sebagaimana pernah dilakukan pada 1998 kata Menteri Kewangan II Senator Datuk Seri Am...
Wang Rm500k Dalam Bagasi Merah Jambu Putih Siapa Yang Punya

Wang Rm500k Dalam Bagasi Merah Jambu Putih Siapa Yang Punya

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 123 hits
Hafidzul Hilmi Mohd Noorhafidzul hmetro com myHUSSEIN bersama pegawainya menunjukkan beg diisi duit hampir setengah juta ringgit dijumpai di tempat letak kereta pusat beli belah FOTO Hazreen MohamadSubang Jaya Pengawal keselamatan sebuah pu...
Penjual Ayam Dicekup Polis Cetak Wang Palsu

Penjual Ayam Dicekup Polis Cetak Wang Palsu

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 64 hits
KOSMO JAKARTA Seorang penjual ayam di Malang wilayah Jawa Timur ditangkap polis selepas dia didakwa mencetak dan menjual wang tunai palsu lapor laman berita TribunJatim semalam nbsp Lelaki bernama Rangga itu mengaku mencetak wang palsu ters...
Pengawal Keselamatan Temui Bagasi Berisi Wang Tunai Lebih Rm500 000 Polis Cari Pemilik

Pengawal Keselamatan Temui Bagasi Berisi Wang Tunai Lebih Rm500 000 Polis Cari Pemilik

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 71 hits
Seorang pengawal keselamatan menemukan sebuah bagasi berisi wang tunai berjumlah lebih RM500 000 di tempat letak kereta di sebuah pusat beli belah di Damansara di sini pagi semalam Ketua Polis Selangor Datuk Hussein Omar Khan berkata pihakn...
Tak Dapat Wang Mencukupi Remaja Upah 3 Orang Tembak Bapa

Tak Dapat Wang Mencukupi Remaja Upah 3 Orang Tembak Bapa

papar berkaitan - pada 25/3/2024 - jumlah : 64 hits
AgensiNew Delhi Gara gara tidak cukup diberi wang seorang remaja lelaki berusia 16 tahun di Uttar Pradesh baru baru ini sanggup mengupah tiga individu untuk membunuh bapa kandungnya Portal NDTV melaporkan polis berkata mangsa Mohammed Naeem...
Kaya Weh Peminat Terkejut Lihat Yg Entertainment Belanja Wang Sebanyak Ini Untuk Sambung Kontrak Dengan Blackpink

Kaya Weh Peminat Terkejut Lihat Yg Entertainment Belanja Wang Sebanyak Ini Untuk Sambung Kontrak Dengan Blackpink

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 77 hits
Merupakan antara aset terbesar syarikat tidak terkejutlah jika YG Entertainment sanggup menghabiskan wang yang banyak untuk kekalkan kontrak bersama BLACKPINK ARTIKEL BERKAITAN Pada Disember 2023 YG Entertainment mengumumkan bahawa semua ah...
Eugene Levy S Toronto

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

Ge14 S Impact On State Federal Relations

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Pg Pg 24 Top 74 By Jenny Pgslotth Games 1 67

Kemunculan As Sufyani Sebelum Keluarnya Imam Mahdi

User Generated Content

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Seni Membaca Surat Attin Dari Ustadz Manis Dan Seni Membaca Solawat By

Doa Agar Hati Tenang