Kesetiaan Dalam Umno Kian Hancur Tindakan Keluar Kerajaan Tak Boleh Dilengahkan Lagi


 
Nampaknya satu demi satu rakaman audio mesyuarat MT UMNO pada 7 Julai lalu dibocorkan kepada umum.
Setelah sebelum ini audio Zahid Hamidi dan Abdul Rahman Dahlan dalam mesyuarat tersebut dibocorkan, semalam audio Tajuddin Abdul Rahman pula didedahkan.
Dengan berturut-turut audio itu didedahkan, sepertinya ada pihak tertentu sedang memiliki rakaman penuh keseluruhan mesyuarat MT itu.
Sehari dua akan datang entah audio siapa lagi akan menjadi mengisi halwa telinga kita.
Dengan ada pemimpin UMNO yang pernah berada dalam MT turut bangga berkongsi rakaman audio itu di media sosial, pembocoran itu tidak lain bertujuan mewujudkan kekeliruan, kecelaruan, huru-hara dan penentangan dalam UMNO sendiri terhadap kepimpinan sedia ada.
Mereka itu tentunya sedar dan faham bahawa butiran mesyuarat adalah sulit dan bukan untuk diperdengarkan kepada umum secara terbuka, tetapi demi kepentingan politik, semua itu telah dipersetankan sesuka hatinya.
Dalam hal ini, yang jelas, kesetiaan di kalangan pemimpin dan ahli MT kepada parti sendiri telah mula luntur dek kepentingan jawatan serta kedudukan, walaupun sekadar jadi penumpang.
Keutamaan mereka hanyalah kuasa, jawatan dan kedudukan tanpa menghiraukan tindakan itu akan memusnahkan masa depan parti sendiri.
Berikutan perkembangan ini dan sebelum petualang lebih bebas bergentayangan dengan misi mereka meniupkan angin kehancuran, UMNO di bawah kepimpinan Ahmad Zahid Hamidi wajar bertindak pantas dan tifak lagi berdiam diri.
Keputusan MT UMNO baru-baru ini yang sekadar mengambil ketetapan menarik sokongan secara serta-merta terhadap Mahiaddin Md Yasin sambil menggesa Perdana Menteri meletak jawatan dengan segera, jelas tidak memadai dan tidak menggoncang langsung kerusi yang didudukinya.
Setelah UMNO mengumumkan menarik sokongan, hanya seorang dua saja Ahli Parlimen yang berani secara terbuka memaklumkan mereka akur dengan ketetapan parti dan dengan itu tidak lagi menyokong Perdana Menteri.
Selebihnya hanya diam membatu, jauh sekali untuk berani melepaskan jawatan dan kedudukan dalam kerajaan.
Pihak yang menentang seterusnya tampil dengan pelbagai agenda untuk menggagalkan ketetapan MT itu sehingga ternampak kini yang bergoncang ialah UMNO dan bukannya Mahiaddin.
Walaupun ada pihak dalam UMNO mengatakan, keputusan menarik sokongan itu akan dapat dilihat hasilnya apabila Parlimen bersidang pada 26 Julai ini, namun apa jadi kiranya sidang lima hari itu nanti sekadar sesi taklimat serta ceramah daripada kerajaan kepada Ahli-Ahli Parlimen tanpa perbahasan, bertanya soalan dan undian?
Dalam masa yang sama, kiranya Mahiaddin tidak dijatuhkan dalam waktu yang dekat ini, kelompok kluster kabinet yang lebih sayang jawatan daripada perjuangan tentu saja akan terus menimbulkan perkara-perkara yang mampu mewujudkan kekeliruan dan kecelaruan dalam UMNO.
Akhirnya, sementara Mahiaddin mampu bertahan lebih lama, UMNO pula terus berpecah dan berantakan.
Pilihan di tangan UMNO kini hanya satu – bersama penarikan sokongan yang telah sedia ada, MT wajar membuat ketetapan tambahan dengan segera atau sebelum 26 Julai mengumumkan perletakan jawatan semua Ahli Parlimennya dalam kerajaan.
Dengan kegagalan Mahiaddin yang berterusan, tiada sebab lagi untuk UMNO terus menongkat kerusi yang didudukinya.
Jika mahu menjatuhkannya, lakukan dengan sungguh-sungguh, bukan hangat-hangat tahi ayam.
Dengan membuat ketetapan Ahli Parlimen UMNO mesti meletak jawatan bagi mengakhiri era kerajaan gagal lagi menyusahkan rakyat ini, mereka yang setia dan sayang kepada perjuangan parti pasti tiada masalah untuk akur kepada arahan tersebut.
Hanya mereka yang lebih sayangkan jawatan dan setia kepada kedudukan saja akan memilih untuk mengingkarinya, seterusnya sedia untuk berdepan tindakan disiplin atau memilih menjadi katak menyertai Bersatu.
Dengan cara ini saja UMNO dapat membendung amalan ketidaksetiaan yang semakin parah di kalangan pemimpinnya di mana ratib mereka adalah untuk perut dan jawatan saja dalam kehidupan.
Memberi lebih banyak masa berlalu akan hanya mendedahkan UMNO kepada perpecahan berbanding mencapai matlamat menumbangkan Mahiaddin. 


(ShahbudinHusin 13/07/2021)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/kesetiaan-dalam-umno-kian-hancur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hanya 5 Dari 40 Ahli Parlimen Umno Nak Keluar Dari Kerajaan Pn

Hanya 5 Dari 40 Ahli Parlimen Umno Nak Keluar Dari Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 251 hits
July 4 2021 Hanya 5 ahli parlimen Umno nekad keluar kerajaan PN 35 daripada 40 Ahli Parlimen Barisan Nasional menyokong kerajaan Perikatan Nasional sehingga akhir penggal 31 Ahli Parlimen UMNO tidak akan mematuhi sebarang keputusan Majlis T...
Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

Terkini Zahid Najib Gagal Minta Ahli Parlimen Umno Keluar Kerajaan Sumber

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 197 hits
July 6 2021Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional menolak cadangan yang dikemukakan oleh Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Pengerusi Lembaga Penasihat BN Datuk Seri Najib Razak supaya keluar daripada kerajaan Perikatan Nasion...
Hanya Ahli Mkt Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Atau Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Sebelum 1 Ogos

Hanya Ahli Mkt Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Atau Umno Akan Keluar Dari Kerajaan Pn Sebelum 1 Ogos

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 183 hits
July 6 2021 Ahli MKT yakin Umno akan keluar kerajaan sebelum 1 Ogos Anggota majlis tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi berkata dia yakin parti itu akan memuktamadkan keputusan untuk keluar daripada kerajaan Perikatan Nasional sebelum 1 Ogos I...
Cadangan Keluar Kerajaan Ditolak Mp Umno Semasa Pertemuan Zahid Najib

Cadangan Keluar Kerajaan Ditolak Mp Umno Semasa Pertemuan Zahid Najib

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 248 hits
agendadaily com5 7 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bersama bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dikatakan sedang galak mengutip akuan bersumpah untuk menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahli Parlimen UMNO dan Barisan ...
Puad Zarkashi Yakin Umno Keluar Kerajaan

Puad Zarkashi Yakin Umno Keluar Kerajaan

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 149 hits
Hilmi MalikKUALA LUMPUR Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Mohd Puad Zarkashi yakin parti itu akan keluar serta menarik balik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional Memetik laporan Sinar Harian kenyakinan itu adalah berdasarkan p...
Ahli Mt Umno Berkumpul Di Pwtc Putuskan Keluar Kerajaan Malam Ini

Ahli Mt Umno Berkumpul Di Pwtc Putuskan Keluar Kerajaan Malam Ini

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 216 hits
Beberapa ahli Majlis Tertinggi UMNO kini berada di PWTC menurut laporan wartawan Agenda Daily di lokasi Beberapa ahli Majlis Tertinggi UMNO dan pemimpin komponen Barisan Nasional kini berada di ibu pejabat UMNO PWTC yang difahamkan sedang b...
Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 243 hits
Ahli ahli Parlimen Umno hari ini menolak cadangan parti itu untuk keluar daripada kerajaan mengetepikan presidennya Ahmad Zahid Hamidi susulan tarikh akhir bersama kerajaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin MalaysiaNow dimaklumkan Difahamkan...
Umno Umum Keluar Kerajaan Serta Merta

Umno Umum Keluar Kerajaan Serta Merta

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 166 hits
Umno perlu keluar kerajaan sebelum program vaksinasi berjaya Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO yang berlangsung malam ini merancang untuk meneruskan tindakan keluar daripada kerajaan Perikatan Nasional dengan segera dan mahu jawatan Perdana M...
Umno Tinggal Satu Step Sahaja Lagi Sebelum Keluar Kerajaan

Umno Tinggal Satu Step Sahaja Lagi Sebelum Keluar Kerajaan

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 138 hits
Umno tinggal satu step lagi sebelum keluar kerajaan PN Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zarkashi berkata kerajaan Perikatan Nasional boleh tumbang pada bila bila masa kerana keputusan parti itu menarik balik sokongan kepada Putrajaya a...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis