Kes Khairuddin Lambat Apakah Kerana Pendakwaraya Di Bawah Menteri Pas


 




Oleh MALAYASIA DATELINESeptember 16, 2020 Kelambatan tindakan diambil oleh Pejabat Pendakwaraya terhadap kes menteri Pas yang melanggar kuarantin wajib kini menjadi isu yang perlu dijawab segera oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang) Datuk Takiyuddin Hassan.
“Mengapakah Pejabat Pendakwa Raya mengambil masa yang sebegitu lama untuk membuat keputusan mengenai kes Khairuddin ini?
“Adakah kerana Pejabat Pendakwa Raya kini berada di bawah bidang kuasa seorang menteri Pas?” tanya Ahli Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang.
Menurut veteran DAP itu, dua minggu yang lepas, pihak Polis mengumumkan yang mereka menjangkakan siasatan kes Khairuddin ini akan selesai dalam masa terdekat, dengan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Mior Faridalathrash Wahid mengatakan yang pihak Polis akan menyerahkan dapatan siasatan mereka ke Pejabat Pendakwa Raya dalam masa yang terdekat.
Mior Faridalathrash kini mengatakan yang Pejabat Pendakwa Raya masih belum memaklumkan sebarang perkembangan lanjut mengenai kertas siasatan ini, kata Kit Siang dalam satu kenyataannya hari ini.
Malaysiakini melaporkan yang terdapat laporan bercanggah mengenai dakwaan berkenaan dengan status Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Khairuddin Aman Razali yang sedang di bawah siasatan kerana pelanggaran SOP kuarantin Covid-19 selepas pulang daripada luar negara.
Sumber yang berkedudukan tinggi telah memaklumkan kepada Malaysiakini yang pemimpin Pas tersebut kini sedang bercuti sementara menunggu hasil siasatan ke atas beliau dan perkara ini telah pun disampaikan kepada Kabinet pada minggu lepas.
Namun begitu, perkara ini telah dinafikan oleh pegawai menteri tersebut, Muhammad Faudzi Jalil, yang mengatakan yang menteri beliau masih bertugas seperti biasa, kata Kit Siang.
Bagi beliau, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, perlu menjelaskan status Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi ini, sama ada beliau sedang bercuti atau pun tidak.
Bagi beliau, sambutan Hari Malaysia dan Jubli Emas Rukun Negara tahun ini disambut dengan perasaan yang agak janggal apabila Perdana Menteri sendiri terpaksa berdiam diri mengenai status seorang Menteri beliau yang kini berada di bawah siasatan Polis.
“Adakah terdapat sebarang bukti lain yang menunjukkan yang Perdana Menteri kita sekarang adalah Perdana Menteri yang terlemah dalam 63 tahun sejarah negara kita?
“Saya bertanyakan sebelum ini, sama ada Muktamar Pas ke-66 akan melupakan pelanggaran SOP kuarantin Covid-19 oleh Khairuddin jika beliau tidak mendermakan RM50,000 kepada partinya,” kata beliau lagi/
Sumbangan RM50,000 Khairuddin kepada Pas ini diumumkan oleh Pengerusi Tetap Muktamar PAS, Husin Ismail selepas ucapan daripada Presiden Pas, Abdul Hadi Awang pada hujung minggu lalu.
Penganalisa politik telah menjangkakan yang muktamar Pas ini akan berbincang mengenai episod Khairuddin ini berserta dengan prestasi menteri-menteri Pas dalam kerajaan Perikatan Nasional setakat ini, memandangkan rakyat tidak mempunyai keyakinan dengan kebolehan menteri-menteri Pas di dalam Kabinet, di mana para menteri dan timbalan menteri Umno dilihat sebagai mempunyai prestasi yang lebih baik.
“Tetapi, tidak ada sesiapa pun yang membangkitkan isu Khairuddin ini,” katanya.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/kes-khairuddin-lambat-apakah-kerana.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Melayu Islam Prestasi Menteri Antara Tumpuan Muktamar Pas

Isu Melayu Islam Prestasi Menteri Antara Tumpuan Muktamar Pas

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 250 hits
Selain membincangkan agenda berkaitan Melayu Islam PAS juga perlu melihat isu pengagihan kerusi untuk pilihan raya umum akan datang semasa bermuktamar nanti kata penganalisis politik Ini kerana menurut Prof Rusdi Omar dari Universiti Utara ...
Peguam Negara Jangan Lupa Kes Khairuddin Hud Hud Tak Kuarantin

Peguam Negara Jangan Lupa Kes Khairuddin Hud Hud Tak Kuarantin

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 270 hits
SEMALAM seorang jurutera BRITISH dipenjara 2 hari dan didenda RM5 000 kerana melanggar tempoh kuarantin https www msn com en my news berita langgar kuarantin jurutera warga england dipenjara 2 hari denda rm5000 ar BB18MKNQ Kita harap PEGUAM...
Wilayah Persekutuan Akan Tubuh Badan Urus Air Sendiri Kata Menteri

Wilayah Persekutuan Akan Tubuh Badan Urus Air Sendiri Kata Menteri

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 590 hits
Annuar Musa berkata dengan adanya badan pengurusan air sendiri Wilayah Persekutuan boleh menguruskan konsesi air sendiri dan membeli air mentah atau memproses air PUTRAJAYA Badan pengurusan air akan diwujudkan di Wilayah Persekutuan bagi me...
Makin Teruk Merapu Menteri Pas

Makin Teruk Merapu Menteri Pas

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 234 hits
Ipohmali Makin Teruk Gila Takiri Bayangkan masa baca tajuk laporan Berita Harian tadi dia Langgar SOP Tapi salahkan DAP dan PH Sabotaj Sabotaj atau tidak Jawb kat Mahkamah lah Jangan sembang di Facebook Aku pun tak faham apa keperluan soal ...
Di Sebalik Serangan Terhadap Menteri Pas

Di Sebalik Serangan Terhadap Menteri Pas

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 179 hits
Oleh Nooreni Abu Bakar DUNGUN Di sebalik serangan bertali arus pembangkang terhadap menteri dan timbalan menteri daripada Parti Islam Se Malaysia adalah perancangan musuh Islam untuk memadamkan cahaya Allah Yang Dipertua PAS Dungun Ustaz Wa...
Kes Khairuddin Senyap Rakyat Mudah Lupa Kata Ahli Mpt Bersatu

Kes Khairuddin Senyap Rakyat Mudah Lupa Kata Ahli Mpt Bersatu

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 239 hits
SITI NUR ZAWANI MISCON Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu Datuk Dr Rais Hussin Mohamed Ariff menganggap rakyat Malaysia mudah lupa apabila isu Menteri Pas yang melanggar perintah kuarantin wajib kini senyap tanpa tindakan lanjut yang di...
Tadah Air Hujan Ini Sajakah Idea Cemerlang Menteri Pas Untuk Rakyat Kelantan

Tadah Air Hujan Ini Sajakah Idea Cemerlang Menteri Pas Untuk Rakyat Kelantan

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 318 hits
Kesian dengan rakyat Kelantan yang nampaknya akan terus menghadapi masalah air bersih walaupun Pas kini merupakan sebahagian daripada kerajaan di persekutuan Ingatkan bila Pas sudah berada dalam kerajaan setidak tidaknya masalah air yang di...
Kes Ketua Menteri Sabah Apa Yang Tak Kena Dengan Bernama

Kes Ketua Menteri Sabah Apa Yang Tak Kena Dengan Bernama

papar berkaitan - pada 5/9/2020 - jumlah : 597 hits
Pelik sungguh bila membaca laporan BERNAMA agensi berita rasmi negara mengenai penghakiman Mahkamah Persekutuan yang memberikan Tan Sri Musa Aman kebenaran untuk membuat rayuan ke atas keputusan Mahkamah Rayuan yang menolak permohonan belia...
Ahli Parlimen Pas Kesal Ada Pemimpinnya Guna Pintu Belakang Untuk Jadi Menteri

Ahli Parlimen Pas Kesal Ada Pemimpinnya Guna Pintu Belakang Untuk Jadi Menteri

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 332 hits
Info Pantai Timur Ahli parlimen Pas kesal ada pemimpinnya guna pintu belakang untuk jadi menteri September 8 2020 8 30 am Ahli parlimen Pas kesal ada pemimpinnya guna pintu belakang untuk jadi menteri MAKAN DUIT HARAM Seorang ahli parlimen ...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Memahami Perbedaan Antara Jam Kerja Bobot Kerja Dan Beban Kerja

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Asthma

Colorado Springs Family Law Your Trusted Partner For A Secure Future

Mahalini Dah Peluk Islam

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists