Kes Covid 19 Di Sunway Pyramid Cetus Kebimbangan


 The management of Sunway Pyramid Mall has been made aware of one Covid-19 case on 26/9/2020, involving one staff of Nike outlet at first floor of mall who had a travelling history.


We would like to assure all tenants, vendors and customers that the case is an isolated case and has been attended to immediately upon identification, together with the affected tenant in full compliance with the Ministry of Health (MOH) guidelines.


MOH has also reached out to those who have had close contact with the affected, and have been ordered to do screening and self-quarantine. The case is well managed and under control due to the swift actions taken by the tenant together with the authorities.


Sunway Pyramid Mall has immediately carried out and completed deep cleaning, thorough disinfection as well as sanitisation throughout the premises; and is increasing the frequency of such processes on a daily basis. 


We have also been working closely with the affected tenant to coordinate holistically the completion of deep sanitization work, as well as securing timely and accurate updates to address the matter effectively and efficiently.


The mall and its personnel have been trained to apply the highest standards and protocol for hygiene and sanitation in accordance with the MOH safety and health guidelines on Covid-19. 


As we continue to closely monitor the developments, we would like to encourage all visitors, tenants and our communities to remain calm and vigilant during this time, and adopt good personal hygiene practices.


The management of Sunway Pyramid Mall is fully committed to protecting the health and safety of our tenants and communities.
Thank you.


sumber gambar dari Page facebook Sunway Pyramid
Pengurusan Sunway Pyramid Mall telah diberitahu mengenai satu kes Covid-19 pada 26/9/2020, yang melibatkan satu kakitangan kedai Nike di tingkat pertama pusat membeli-belah yang mempunyai sejarah perjalanan.


Kami ingin meyakinkan semua penyewa, vendor dan pelanggan bahawa kes itu adalah kes terpencil dan telah dihadiri segera setelah dikenal pasti, bersama-sama dengan penyewa yang terlibat mematuhi sepenuhnya garis panduan Kementerian Kesihatan (KKM).


KKM juga menghubungi mereka yang telah berhubungan dekat dengan yang terkena dampak, dan telah diperintahkan untuk melakukan pemeriksaan dan karantina diri. Kes ini dikendalikan dengan baik dan terkawal kerana tindakan pantas yang dilakukan oleh penyewa bersama dengan pihak berkuasa.


Sunway Pyramid Mall telah segera melakukan dan menyelesaikan pembersihan mendalam, pembasmian kuman menyeluruh serta pembersihan di seluruh premis; dan meningkatkan kekerapan proses sedemikian setiap hari.


Kami juga telah bekerjasama dengan penyewa yang terjejas untuk menyelaraskan secara menyeluruh penyiapan kerja pembersihan yang mendalam, serta mendapatkan kemas kini tepat pada masanya dan tepat untuk menangani masalah ini dengan berkesan dan cekap.


Pusat membeli-belah dan pegawainya telah dilatih untuk menerapkan standard dan protokol tertinggi untuk kebersihan dan sanitasi sesuai dengan garis panduan keselamatan dan kesihatan KKM di Covid-19.


Semasa kami terus memantau perkembangannya, kami ingin mendorong semua pengunjung, penyewa dan masyarakat kami untuk tetap tenang dan waspada selama ini, dan menerapkan amalan kebersihan diri yang baik.


Pengurusan Sunway Pyramid Mall komited sepenuhnya untuk melindungi kesihatan dan keselamatan penyewa dan komuniti kami.


Terima kasih.


Ramai mula meminta agar dikuarintin tutup 14 hari
Rata-rata ramai yang memberi respond yang kurang senang dengan tindakan Sunway pyramid yang tidak menutup atau kuarintin secara keseluruhan kerana dibimbangi akan merebak kepada semua pelanggan tanpa disedari.. 
Mungkin Sunway ada guideline untuk dorang handle kes macam ini. Jadi kita harap yang terbaik untuk kes dorang ini.

Kalau korang rasa takut dijangkiti korang tak payahlah datang sana, banyak shopping mall kat luar sana,, yang penting jaga jarak, gunakan hand sanitizer dan pakai mask selalu. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.adarain.com/2020/09/kes-covid-19-di-sunway-pyramid-cetus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sunway Pyramid Sahkan Seorang Kakitangan Nike Positif Covid 19

Sunway Pyramid Sahkan Seorang Kakitangan Nike Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 373 hits
Sunway Pyramid mengesahkan sebuah premis peralatan sukan di kompleks beli belahnya ditutup pada Sabtu susulan salah seorang kakitangan kedai itu disahkan positif Covid 19 Menurut pengurusan pusat berkenaan dalam kenyataan medianya berkata k...
Covid 19 52 Kes Baharu 27 Daripadanya Kes Baharu Kluster Benteng Ld

Covid 19 52 Kes Baharu 27 Daripadanya Kes Baharu Kluster Benteng Ld

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 255 hits
Dr Noor Hisham Abdullah KUALA LUMPUR Kluster Benteng LD hari ini menyaksikan peningkatan apabila sebanyak 27 kes baharu dilaporkan di Sabah Ia merupakan sebahagian daripada 52 kes baharu positif Covid 19 yang dilaporkan setakat 12 tengahari...
Kedai Pengalaman Realme Di Sunway Pyramid Lebih Besar Dan Lebih Baik

Kedai Pengalaman Realme Di Sunway Pyramid Lebih Besar Dan Lebih Baik

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 378 hits
realme Malaysia hari ini mempunyai pembukaan untuk kedai pengalaman baru di Sunway Pyramid Peminat dan pembeli yang mengunjungi kedai akan menikmati pengalaman yang baik kerana realme telah meningkatkan kedai gambarnya menjadi kedai pengala...
Covid 19 Malaysia Catat 57 Kes Baharu Satu Lagi Kluster Di Kesan Di Sabah Hari Ini

Covid 19 Malaysia Catat 57 Kes Baharu Satu Lagi Kluster Di Kesan Di Sabah Hari Ini

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 290 hits
KUALA LUMPUR Kes baharu COVID 19 hari ini mencatat sedikit peningkatan kepada 57 kes berbanding 52 semalam dengan 51 jangkitan tempatan dan enam kes import Menurut Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah Sabah kekal sebagai...
Diluar Negara Pemimpin Risau Kes Covid Di Malaysia Rakyat Yang Risau Sebab Pemimpin Bangang

Diluar Negara Pemimpin Risau Kes Covid Di Malaysia Rakyat Yang Risau Sebab Pemimpin Bangang

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 235 hits
HAMDAN TAHASaya baca satu tulisan Di indonesia dan di india para menteri dan pemimpin negara risau pening tak reti nak berbuat apa apa kerana arahan supaya rakyat berhati hati dan ikut sop dan elakkan berkumpul beramai ramai rakyat tak ikut...
Pkp Terpaksa Dilaksanakan Semula Jika Kes Covid 19 Meningkat Mendadak Pm

Pkp Terpaksa Dilaksanakan Semula Jika Kes Covid 19 Meningkat Mendadak Pm

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 209 hits
Dalam perutusan perdana sebentar tadi Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi peringatan Perintah Kawalan Pergerakan akan terpaksa dilaksanakan semula sekiranya kes COVID 19 di dalam negara meningkat dengan mendadak Beliau berkata ...
Tiga Kematian Covid 19 Di Catatkan Sebanyak 147 Bilangan Kes Baharu Hari Ini

Tiga Kematian Covid 19 Di Catatkan Sebanyak 147 Bilangan Kes Baharu Hari Ini

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 220 hits
PETALING JAYA Tiga kematian akibat Covid 19 dicatatkan hari ini dengan bilangan kes baharu terus meningkat kepada 3 angka iaitu 147 Ia sekali gus menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 133 kematian dicatatkan setakat ini Daripada 147 kes ba...
Realme Membuka Kedai Terbaru Lebih Besar Juga Pusat Service Di Sunway Pyramid

Realme Membuka Kedai Terbaru Lebih Besar Juga Pusat Service Di Sunway Pyramid

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 622 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada kawan kawan sekalian Siapa sini pengguna telefon realme Korang tahu tak yang realme adalah jenama telefon pintar ketujuh di dunia dan diiktiraf sebagai salah sat...
2 Di Sabah Amp 1 Di Kedah Kes Kematian Covid 19 Meningkat Ketara Hari Ini

2 Di Sabah Amp 1 Di Kedah Kes Kematian Covid 19 Meningkat Ketara Hari Ini

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 273 hits
Walaupun tiada sidang media dilaporkan pada hari ini berkenaan Perkembangan Covid 19 di Malaysia namun Kementerian Kesihatan Malaysia dan Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia Tan Sri Datuk Sri Dr Nor Hisham Abdullah masih memuat naik laporan t...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah