Kerjasama Dengan Anwar Ramai Pemimpin Umno Yang Setuju Sebelum Ini


oleh Dr Aznil Hisham
Kalau kita perhatikan dan perhalusi, sebenarnya ramai yang tidak kisah sama ada hendak bekerjasama dengan Anwar atau tidak.
Dan cadangan untuk bekerjasama dengan Anwar, bukan perkara baru. Terdapat beberapa pemimpin UMNO seperti Anuar Musa dan KJ, pernah secara terbuka untuk menerima Anwar sebagai rakan kongsi kuasa.
Pada ketika itu, tiada siapa yang kisah dan ambil berat. Jika tanya saya secara peribadi, sudah pasti saya juga tidak mahu.
Bekerjasama dengan Anwar, bukan suatu perkara mustahil. PAS, Bersatu, Wariasan – mereka juga pernah bersama dengan Anwar, dan ianya tidak menjadi pula menjadi isu. Malah tidak terfikir dek akal, Tun M juga bekerjasama dengan Anwar untuk membentuk pakatan politik. Politik ini sebenarnya amat volatile.
Namun, apabila ianya muncul dari mulut DS Najib, maka ianya menjadi polemik besar bukan sahaja dikalangan penyokong tetapi juga musuh.
Mereka tidak terkejut jika keluar dari mulut Anuar Musa mahupun KJ. Namun mereka tiba² terkejut apabila cadangan itu muncul dari DS Najib. Kenapa berlaku sikap “double standard” dalam menilai pemimpin walaupun dari kem yang sama?

Cadangan DS Najib itu adalah 1 dari beberapa cadangan yang diberikan. Dan sudah pasti, cadangan² yang diberikan ini adalah untuk parti dan kepentingan rakyat. Dan ianya akan ditentukan oleh majlis tertinggi sebagai kata putus.
Ini bukan kali pertama DS Najib memberi cadangan melawan arus semasa. Suatu ketika dulu beliau melaksanakan GST, yang mana satu tindakkan yang piling tidak popular. Satu lagi tindakkan beliau adalah menghapuskan ISA, yang akhirnya memakan diri beliau.
Setiap cadangan dan keputusan yang beliau lakukan akan mengutamakan rakyat, parti dan negara, walaupun ianya tidak popular untuk diri dan kerjaya politik beliau.
Perasaan terkejut dan panik dikalangan penyokong dan musuh sebenarnya memberi kita gambaran dan isyarat bahawa dia masih relevan dan berpengaruh.
Musuh dari dalam mahupun luar masih melihat Najib boleh individu yang boleh mengganggu dan menggugat mereka. Jadi tidak hairan lah, kalau kita melihat musuh² ini hampir setiap hari meratib nama beliau di mana sahaja.
Najib tak boleh itu dan ini. Tetapi pemimpin yang mereka sokong boleh – walaupun isu dan perkara pokok yang sama.
Dalam 2 hari ini, saya berkonfrantasi dengan seorang pegawai tinggi salah seorang menteri. Saya agak tidak senang dengan cara beliau menfitnah dan memburukkan DS Najib dengan info² separuh masak. Lebih teruk, beliau menyembunyikan sebahagian fakta, dan mengeluarkan fakta lain tentang DSN. Dan lebih menyedihkan, beliau dengan gigih memutar-beliau fakta yang beliau kongsikan.
Apabila beliau mula menyebarkan sebahagian transkrip ucapan DS Najib di dalam mesyuarat di PWTC (tidak pasti atas tujuan apa), maka tahulah saya bahawa dia seorang individu yang sangat tidak amanah dan tidak tahu menyimpan kerahsiaan. Malang kepada menteri berkenaan memperolehi pegawai seperti ini.
Beliau mula menyerang saya secara terbuka.
Beliau memberi justifikasi , beliaulah antara individu yang berhimpun dan berdemo di hadapan SPRM dan mahkamah mempertahankan DS Najib. Beliau lah pahlawan ketika itu. Beliau memperkecilkan saya dgn mempersoal di mana saya bersembunyi selama 22 bulan, hanya acah hero di wassap group kononnya.
Saya bukan kanak² untuk buat sebagaimana yg beliau lakukan. Namun, satu sahaja pesanan saya untuk anda:
“𝐋𝐢𝐨𝐧 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐢𝐠𝐞𝐫 𝐦𝐢𝐠𝐡𝐭 𝐛𝐞 𝐬𝐭𝐫𝐨𝐧𝐠𝐞𝐫, 𝐛𝐮𝐭 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐨𝐥𝐟 𝐝𝐨𝐞𝐬 𝐧𝐨𝐭 𝐩𝐞𝐫𝐟𝐨𝐫𝐦 𝐢𝐧 𝐜𝐢𝐫𝐜𝐮𝐬”
Saya tidak perlu menunjukkan secara fizikal bagaimana saya membantu agama, bangsa dan tanahair saya. Ketika anda sedang berdemo, percayalah, saya melakukan sesuatu yang lebih besar dari itu tanpa pengetahuan sesiapa. Dan tak perlu saya ceritakan buat masa ini.
Dan saya tumpang gembira, dengan usaha tersebut, dapat juga membantu anda menjawat jawatan yang tinggi dengan gaji yang lumayan.
Biarlah masa menceritakan..
Tak perlu melompat dengan cadangan dibuat Najib

The post Kerjasama dengan Anwar, ramai pemimpin UMNO yang setuju sebelum ini appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/10/28/kerjasama-dengan-anwar-ramai-pemimpin-umno-yang-setuju-sebelum-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Takkan Kerjasama Dengan Mp Umno Terbabit Kes Rasuah

Anwar Takkan Kerjasama Dengan Mp Umno Terbabit Kes Rasuah

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 203 hits
Pengasas bersama PKR Dr Syed Husin Ali percaya presiden parti itu Anwar Ibrahim akan mematuhi keputusan Pakatan Harapan untuk tidak bekerjasama dengan anggota parlimen Umno yang berhadapan kes rasuah di mahkamah dalam usaha membentuk keraja...
Wanita Umno Setuju No Dap Tiada Kerjasama Dengan Parti Yang Ada Hubungan Dengan Dap Noraini

Wanita Umno Setuju No Dap Tiada Kerjasama Dengan Parti Yang Ada Hubungan Dengan Dap Noraini

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 211 hits
Ahli Parlimen Parit Sulong Datuk Dr Noraini Ahmad menegaskan Wanita UMNO menyokong penuh keputusan mesyuarat Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang bersetuju agar partinya tidak menjalinkan sebarang usaha dengan sesiapa yang mempunyai hubung...
Ketegasan Umno Menolak Kerjasama Dengan Anwar Dapat Sokongan Ahli Akar Umbi

Ketegasan Umno Menolak Kerjasama Dengan Anwar Dapat Sokongan Ahli Akar Umbi

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 232 hits
Suhu politik negara menjadi tidak menentu muktakhir ini sama dengan ancaman Covid 19 yang graf jumlah kes turun naik setiap hari Sukar untuk meramal aktiviti politik kerana ia berkaitan sikap individu pemimpin politik itu sendiri Namun kema...
Seperti Permintaan Dengan Anwar Umno Nak Jawatan Tpm Muyhiddin Setuju Tapi Bukan Zahid

Seperti Permintaan Dengan Anwar Umno Nak Jawatan Tpm Muyhiddin Setuju Tapi Bukan Zahid

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 248 hits
Pendedahan mengejutkan membabitkan isi kandungan surat Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kepada Yang di Pertuan Agong baru baru ini yang menyatakan UMNO meminta jawatan TPM jika memberikan sokongan kepada Anwar surat yang diper...
Kalau Tak Setuju Keluar Aje Dari Pn Lokman Ada Gesa Letak Syarat Pemimpin Umno Jadi Perdana Menteri

Kalau Tak Setuju Keluar Aje Dari Pn Lokman Ada Gesa Letak Syarat Pemimpin Umno Jadi Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 319 hits
The ReporterDi kala UMNO masih dalam fasa mempertimbangkan keputusan untuk menarik diri dari menyokong Perikatan Nasional bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Lokman Noor Adam bersuara meminta UMNO mengenakan syarat baharu Lokman be...
Umno Kunci Mulut Ditanya Sokong Anwar Atau Tidak

Umno Kunci Mulut Ditanya Sokong Anwar Atau Tidak

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 228 hits
KUALA LUMPUR Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan mengunci mulut ketika ditanya sama ada parti itu kini telah beralih arah menyokong Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim Ada ke sebut begitu katanya pada sidang me...
Anwar Dapat Sokongan Jika Penuhi Kehendak Umno Kata Tajuddin

Anwar Dapat Sokongan Jika Penuhi Kehendak Umno Kata Tajuddin

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 422 hits
Anwar dapat sokongan jika penuhi kehendak Umno kata Tajuddin Dikemas kini 34 minit yang lalu Diterbitkan pada 14 Oct 2020 4
Bila Ada Gencatan Bermakna Sebelum Ini Ada Usaha Umno Nak Jatuhkan Pn Kata Anthony Loke

Bila Ada Gencatan Bermakna Sebelum Ini Ada Usaha Umno Nak Jatuhkan Pn Kata Anthony Loke

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 239 hits
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi yang mengumumkan gencatan politik semalam bagi mendukung kerajaan Perikatan Nasional secara tidak langsung mengakui bahawa memang ada rancangan untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin kata seorang pemimpin DAP Se...
Umno Bersatu Bergaduh Mengapa Anwar Dikatakan Game Over

Umno Bersatu Bergaduh Mengapa Anwar Dikatakan Game Over

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 166 hits
Kenyataan Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi kelmarin yang mengarahkan pimpinan Umno melakukan gencatan senjata politik dan menyokong kerajaan Perikatan Nasional ketika usaha memerangi wabak Covid 19 ditingkatkan tiada kena mengena denga...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang

Nep Influenced Policies In South Africa Created A Minority Elite Says Envoy

Lipat Baju Bersama Sofea