Kerja Dari Rumah


Kerja dari rumah bukan lagi suatu perkara yang pelik di zaman sekarang. Ramai orang yang berjaya menjana pendapatan secara online. Malah ada yang melakukannya secara sepenuh masa.

Sebenarnya ada banyak cara atau kaedah yang boleh kita lakukan untuk buat duit secara online. Lebih tepat saya boleh katakan ia sebenarnya bergantung kepada minat serta kemahiran yang kita ada.

Sekali imbas kita mendengar orang bercerita tentang kerja dari rumah macam senang dan mudah. Kita sebenarnya silap. Mana ada kejayaan datang dengan begitu mudah, sudah pasti kita perlu bekerja keras untuk memulakan langkah pertama kita untuk berjaya.

Baiklah apakah bidang kerja yang boleh kita lakukan dari rumah untuk menjana pendapatan.


Bisnes OnlineBisnes adalah sumber pendapatan yang paling besar, tak kiralah secara online atau offline. Menjual produk secara online kini sudah menjadi perkara biasa, ramai yang lakukan secara sepenuh masa dan separuh masa.

Apa yang kita perlu lakukan adalah mencari satu produk yang sesuai serta mendapat permintaan ramai untuk dijual secara online.

Apabila kita sudah ada produk untuk dijual, apa langkah kita seterusnya adalah membuat promosi. Paling ramai orang buat promosi adalah di media sosial seperti Facebook. Kenapa? Sebab disitulah lubuk tempat berpusu-pusu manusia berkumpul.

Disinilah usaha yang tekun perlu kita lakukan, buat promosi, promosi, promosi sehingga produk kita jual laku keras.


Buat BlogTak dinafikan ramai juga blogger Malaysia yang berjaya menjadikan blog sebagai sumber pendapatan. Malah ada beberapa blogger yang sya kenal sanggup menjadi blogger sepenuh masa.

Sumber pendapatan daripada blog kebanyakkan datang daripada pengiklanan. Ada yang menjana pendapatan daripada pengiklanan adsense, cas sewa banner di blog, advertorial dan review artikel.

Namum begitu ada juga blogger yang berpengaruh di media sosial mendapat job untuk buat promosi di media sosial, malah ada job datang daripada mereka yang buat bisnes online.

Cuba bayangkan jikalau anda berjaya gabungkan kedua-duanya, buat bisnes online dan blog. Tetapi nasihat saya, jangan terlalu gopoh untuk mengejar. Buat sesuatu sehingga stabil barulah kita fikir yang mulakan langkah yang lebih jauh.


Menjadi FreelancerFreelancer mungkin salah satu kerja yang agak kurang  di Malaysia, tetapi saya ada kenal mereka yang buat kerja seperti ini. Ramai rakan saya itu adalah yang buat grafik design dan menulis artikel.

Namum ia juga boleh menjana pendapatan jika dilakukan secara bersungguh-sungguh dengan strategi yang bijak. Saya juga sering melakukan freelancer dengan membuat grafik design untuk rakan-rakan yang buat bisnes online.

Anda juga boleh buat kerja dari rumah dengan iLancee. ia dimana satu laman yang mengumpulkan freelancer di satu tempat dan mereka akan promosikan servis yang freelancer tawarkan.


3 perkara diatas adalah jenis kerja dari rumah yang pernah aku buat dan masih buat. Sememangnya ia mampu menghasilkan pendapatan yang lumayan jika kita lakukan dengan bersungguh-sungguh serta rajin belajar ilmu untuk memajukan diri. Yang paling penting adalah kita perlu ada disiplin yang tinggi serta bijak mengatur jadual agar kerja kita sistematik.

Anda boleh kongsikan jika anda ada pengalaman kerja dari rumah yang pernah atau sedang anda lakukan, untuk beri semangat kepada rakan-rakan yang baru hendak bermula.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.bicarasemasa.com/2017/01/kerja-dari-rumah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Control Komputer Di Rumah Dari Tempat Kerja Anda

Control Komputer Di Rumah Dari Tempat Kerja Anda

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 120 hits
Pernah dengar TeamViewer tak Bagi kaki kaki game or pakar pakar it di luar sana tu mesti mmg tidak asing lagi bagi diorg pasal software ni Bagi yang belum pernah guna fira nk citer sikit pasal software ni Kelebihan 1 Kawal pc kita dari temp...
Jenuh Aku Fikir Benda Apa Rupa Rupanya Vide0 Jawapan Dalam Kerja Rumah Pelajar Bikin Netizen Terhibur

Jenuh Aku Fikir Benda Apa Rupa Rupanya Vide0 Jawapan Dalam Kerja Rumah Pelajar Bikin Netizen Terhibur

papar berkaitan - pada 22/11/2021 - jumlah : 266 hits
Setelah sekian lama sekolah dilaksanakan secara Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah sudah pasti ramai pelajar yang sudah dapat membiasakan diri Begitu juga dengan ibu bapa atau adik beradik yang perlu memantau ahli keluarga ketika mengikut...
Impian Kerja Dari Rumah Atau Dari Mana Saja

Impian Kerja Dari Rumah Atau Dari Mana Saja

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 204 hits
Kerja dari rumah sememangnya membawa maksud bebas bekerja dengan pengawasan yang minima Kerja dari mana sahaja atau kerja remote pula membawa maksud bebas menetapkan tempat dan masa bekerja mengikut citarasa anda Jikalau diamati betul betul...
Jadi Isteri Ibu Tak Ada Istilah Cuti Penat Sakit Tetap Buat Kerja Rumah

Jadi Isteri Ibu Tak Ada Istilah Cuti Penat Sakit Tetap Buat Kerja Rumah

papar berkaitan - pada 23/11/2021 - jumlah : 247 hits
Isteri suri rumah atau yang bekerjaya dua dua berkorban untuk ahli keluarga mereka Masing masing memainkan peranan untuk uruskan rumah tangga dengan baik Cuma bagaimana kita mencorakkan untuk semuanya berjalan lancar terpulang pada budi bic...
Rezeki Tanam Pisang Awak Belakang Rumah

Rezeki Tanam Pisang Awak Belakang Rumah

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 198 hits
Ini kali kedua pokok pisang yang ditanam ditepi dan belakang rumah berbuah Tak perasan rupanya pisang dah masak Tanah rumah semi D tak besar pun hanya sekangkang kera je Boleh la sekadar untuk menanam sayur kangkung cili dan ulam ulaman sep...
Lelaki Ceroboh Rumah Orang Tua Noda Warga Emas

Lelaki Ceroboh Rumah Orang Tua Noda Warga Emas

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 140 hits
JOHOR BAHRU Seorang lelaki sanggup menceroboh pusat jagaan orang tua untuk melempiaskan nafsunya dengan melakukan perkara tidak senonoh terhadap seorang warga emas berusia 71 tahun di Rumah Kebajikan Orang Tua di Seri Alam tengah malam sema...
Kakaktua Bongkar Suami Curang Dengan Pembantu Rumah

Kakaktua Bongkar Suami Curang Dengan Pembantu Rumah

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 142 hits
BANDAR RAYA KUWAIT KUWAIT Seekor burung kakaktua peliharaan di Kuwait mengejutkan majikan wanitanya apabila ia mendedahkan hubungan sulit suami wanita berkenaan dengan pembantu rumah mereka lapor laman berita Suara com hari ini Kejadian ber...
Video Netizen Terhibur Isteri Kena Beb3l Dengan Suami Lepas Nampak Pasangan Tua Sweet Depan Rumah

Video Netizen Terhibur Isteri Kena Beb3l Dengan Suami Lepas Nampak Pasangan Tua Sweet Depan Rumah

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 162 hits
Setiap pasangan suami isteri pasti ada cara tersendiri nak bermanja dan berkasih sayang kan Lagi lagi kalau pasangan yang dah lama mendirikan rumah tangga ni Bukan apa bila anak anak semua dah besar baru lah ada masa nak diluangkan bersama ...
Video Buat Hal Adik Adik Merajuk Phone Kena R4mpas Sanggup Lari Rumah Pukul 5 Pagi

Video Buat Hal Adik Adik Merajuk Phone Kena R4mpas Sanggup Lari Rumah Pukul 5 Pagi

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 336 hits
Zaman sekarang memang tak dapat dinafikan yang gajet menjadi satu barang yang wajib dimiliki oleh semua orang Tak kiralah umur dari remaja ataupun yang sudah bergelar warga emas Tetapi sekiranya penggunaan gajet dided4hkan sejak usia yang m...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid