Kereta Baru Atau Terpakai Cara Pengiraan Bayaran Bulanan


Kereta baru atau terpakai? Cara pengiraan bayaran bulanan
Korang pernah terfikir tak waktu nak beli kereta, sama ada nak beli kereta yang baru atau pun yang terpakai? Kalau nak tahu saya ada pengalaman beli kedua-dua jenis kereta ni.
Dulu saya fikir nak beli kereta baru sebab tak nak risiko kereta rosak. Kalau beli kereta second hand, banyak pula belanja yang perlu saya keluarkan untuk bayaran maintenance dan nak tukar spare part.
Dalam keadaan sekarang, kalau nak beli kereta memang nak buat kiraan yang terperinci. Nak pula ramai yang terkesan akibat Covid-19 kan. Ramai yang kehilangan pekerjaan, gaji dipotong dan tak kurang juga yang sudah mula berniaga kecil-kecilan.
Jadi bila kita dalam situasi macam ni, memang penting untuk buat keputusan yang munasabah agar tidak menyusahkan di masa hadapan. Melihat faktor statistik luaran juga boleh mempengaruhi keputusan kita juga.
Pengalaman beli Proton Savvy
Sebelum saya guna kereta second hand sekarang, saya ada pengalaman beli kereta Proton Savvy yang baru. Yelah kereta baru, semangat pun baru sebab serba serbi baru kan ;).
Sebelum beli kereta, saya akan pertimbangkan bayaran ansuran kereta tersebut. Bila kita dapat gaji bulanan, mesti ada komitmen yang perlu dibayar. Contohnya bayaran ansuran rumah, sekolah anak-anak, duit belanja parents, duit belanja dapur dan sebagainya.
Jadi penting untuk kita buat kira-kira supaya kita tahu kemampuan kewangan kita. Sewaktu nak beli kereta baru, saya dah peruntukkan sejumlah wang untuk monthly instalment. Untuk lagi mudah, saya kira bayaran bulanan dengan menggunakan CarPaymentCalculator.net
Cara kiraan guna CarPaymentCalculator.net  

 
CarPaymentCalculator.net ni boleh digunakan untuk kiraan pembelian kereta baru atau terpakai, untuk trade in atau tanpa trade in. Memang mudah sangat sebab kita boleh tahu anggaran monthly instalment dan masukkan dalam kiraan bajet bulanan.
Dalam kalkulator ni ada pelbagai feature yang membolehkan kita ‘link’ kan dengan pengiraan spesifik mengguna pakai kiraan setelah kita tekan butang ‘calculate’. Apa yang uniknya tentang kalkulator ini adalah, kita akan terus dapat kiraan serta merta.
Kita boleh mengira jumlah harga kereta yang bersesuaian dengan bayaran bulanan mengikut kemampuan atau bayaran bulanan kepada bank. Dan jadual pembayaran bulanan tersebut boleh terus di cetak. Mudah kan? ;).
Selain itu, ada juga features lain contohnya budget penggunaan petrol, bayaran kereta secara mingguan dan banyak lagi features lain yang menarik. Boleh explore untuk korang tahu lebih details sebelum membuat keputusan pembelian kereta.
Kereta baru atau terpakai? Jadi sekarang ni kalau tiba-tiba kita hadapi situasi dengan soalan nak beli kereta baru atau terpakai? Dengan yakinnya kita sudah boleh membuat keputusan yang tepat. Jadi jika korang nak tahu apa breakdown perbelanjaan yang terlibat untuk membeli kereta, saya cadangkan boleh gunakan kalkulator di atas.
Jika tanya soalan ini pada saya, jawapan saya adalah, selain dari komitmen bulanan yang perlu dibayar kepada bank. Perlu juga pertimbangkan keadaan kereta juga nilai spare part kereta tersebut. Senang cerita pelbagai aspeklah kena ambil kira.
Juga kena ambil tahu nilai kereta tersebut jika ianya ingin dijual pada masa hadapan. Maka, jadikanlah pengalaman untuk membeli kereta ini sesuatu pengalaman yang menggembirakan dan tidak menyesakkan. Kita tahu kemampuan poket kita.
Jika ianya sudah menjadi satu keperluan dan korang mampu untuk memilikinya, jadi berusahalah ke arah itu. Semoga entri ini bermanfaat dan dapat memberi sedikit sebanyak input sebelum korang membuat keputusan untuk memiliki kereta idaman :).
The post Kereta baru atau terpakai? Cara pengiraan bayaran bulanan appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ajumohit.com/2022/07/kereta-baru-atau-terpakai-cara-pengiraan-bayaran-bulanan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macammana Cara Nak Trade In Kereta Lama Untuk Beli Kereta Baru

Macammana Cara Nak Trade In Kereta Lama Untuk Beli Kereta Baru

papar berkaitan - pada 6/7/2022 - jumlah : 244 hits
Cara Trade in Kereta Lama Alkisahnya kereta pertama yang saya beli tahun 2010 dulu kini dah berusia 12 tahun Kereta yang diberi nama Sophie ini masih elok dan selesa digunakan untuk ambil dan hantar anak ke sekolah atau untuk dibawa pulang ...
Pinjaman Lppsa Cara Permohonan Semakan Status Baki Bayaran

Pinjaman Lppsa Cara Permohonan Semakan Status Baki Bayaran

papar berkaitan - pada 14/7/2022 - jumlah : 269 hits
Sebagai penjawat awam anda mempunyai banyak kelebihan untuk membeli rumah dengan pinjaman LPPSA berbanding dengan pakej yang ditawarkan bank Ini kerana berbanding pinjaman LPPSA sangat menguntungkan kerana ia menawarkan kadar bunga yang ren...
Pakar Kongsikan Ini Cara Nak Kenal Pasti Anak Kita Lambat Cakap Atau Tak

Pakar Kongsikan Ini Cara Nak Kenal Pasti Anak Kita Lambat Cakap Atau Tak

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 159 hits
Ramai yang tanya macam mana nak tahu anak speech delay ke tak Umur berapa baru boleh dikatakan anak lambat bercakap Menerusi perkongsian Patologis Pertuturan Bahasa Aishah Kassim ibu bapa mesti alert mengenai hal ini Ok jom saya bagi roughl...
Cara Kira Loan Kereta Dengan Betul

Cara Kira Loan Kereta Dengan Betul

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 326 hits
AssalamualaikumBismillahSejak berkahwin nie antara benda baru yang aku belajar dalam rumahtangga ialah pasal kereta Suami minat sangat dengan kereta Jadi banyak sangat term atau istilah pasal kereta yang aku baru dengar Aku kalau bab kereta...
Bantuan Kepada Pelajar Lepasan Spm Dan Ipt Bantuan Khas Berupa Elaun Rm 300 L Ikuti Cara Permohonan Dan Bayaran

Bantuan Kepada Pelajar Lepasan Spm Dan Ipt Bantuan Khas Berupa Elaun Rm 300 L Ikuti Cara Permohonan Dan Bayaran

papar berkaitan - pada 9/7/2022 - jumlah : 331 hits
Bantuan Kepada Pelajar Lepasan SPM Dan IPT Bantuan Khas Berupa Elaun RM 300 l Ikuti Cara Permohonan Dan Bayaran Berita gembira khas kepada pelajar lepasan sekolah dan graduan baharu daripada IPT IPTS Kerajaan Malaysia telah mengumumkan bant...
Cara Menghitung Modal Usaha Pada Saat Awal Memulai Atau Ketika Sudah Berjalan

Cara Menghitung Modal Usaha Pada Saat Awal Memulai Atau Ketika Sudah Berjalan

papar berkaitan - pada 3/7/2022 - jumlah : 185 hits
Abang dan Kakak tahu berapa modal usaha yang dimiliki sekarang pertanyaan ini Blogger Borneo lontarkan ketika pertemuan baru saja dimulai Waktu mulai usaha sekitar 50 juta Pak demikian jawab dari salah seorang peserta pelatihan Cara Menghit...
Bagaimana Cara Memilih Guru Atau Ustadz

Bagaimana Cara Memilih Guru Atau Ustadz

papar berkaitan - pada 1/7/2022 - jumlah : 148 hits
Bagaimana Cara Memilih Guru atau Ustadz Pertanyaan Saya sudah mengetahui bahwa wajib belajar agama dari ustadz yang bermanhaj salaf Namun saya masih bingung bagaimana cara mengetahui seorang ustadz itu bermanhaj salaf dan layak diambil ilmu...
Cara Claim Perkeso Jika Mc Atau Cuti Sakit

Cara Claim Perkeso Jika Mc Atau Cuti Sakit

papar berkaitan - pada 1/7/2022 - jumlah : 212 hits
Cara Claim Duit Bantuan Perkeso untuk sesiapa yang dapat MC atau Cuti Sakit Tahukah anda pencarum PERKESO yang layak boleh membuat tuntutan seperti berikut 80 peratus daripada gaji harian andaMaksimum boleh claim sehingga RM105 33 sehari Sy...
Cara Betul Simpan Daging Korban Jangan Terus Masuk Freezer Lepas 4 Jam Baru Simpan

Cara Betul Simpan Daging Korban Jangan Terus Masuk Freezer Lepas 4 Jam Baru Simpan

papar berkaitan - pada 9/7/2022 - jumlah : 165 hits
Waktu sambutan Aidiladha ini biasa ramai yang akan menerima daging korban Kadang kala sampai beberapa kilo Separuh akan dimasak dan selebihnya akan disimpan dalam peti dahulu Tapi untuk menyimpan daging yang baru disembelih ini ada caranya ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11