Kereta Baru Atau Keretaterpakai Mana Pilihan Anda


Baru atau Lama tetap sama kerana ia masih dapat pergi ke destinasi yang ingin dituju cuma yang menjadi isu dikalangan orang muda adalah faktor jenama dan bentuk sesebuah kenderaan.

Pemilik yang masih mempunyai hutang dengan bank sebahagian dari mereka pula memilih untuk memanfaatkan kenderaan selama 5 tahun sahaja atas beberapa faktor contohnya isu warranty dan nilai semasa. Ada juga yang bersifat gemar mengejar teknologi terkini yang direka oleh pengeluar kenderaan. Hobi tersebut memang tidak salah cuma yang penting pendapatan haruslah seperti jerung barulah pihak bank senang buat kerja dan anda tidak pening nak bayar ansuran dikemudian hari.

Bagi generasi yang baru masuk alam pekerjaan pula golongan ini boleh dikatakan dalam situasi yang mencabar dan merbahaya salah satu sebab dari segi ketahanan emosi apabila bekerja dengan majikan. 1 tahun 2 tahun lepas tu tak tahan cabut ? habis tu hutang lagi 7 tahun macam mana nak kira melainkan semasa keluar dari perut dah memang berada dalam keluarga yang senang dan ada tempat bergantung harap jika mengalami kesukaran.


Posting ini bukan suruh korang bergaduh untuk pilih Baru atau Terpakai cumanya ia ditulis mengikut ideologi sendiri dan ekonomi semasa. Sekadar pengetahuan bagi yang baru nak memiliki kereta haruslah berfikir sejenak sama ada ia satu keperluan atau saja-saja mengikut trend maklumlah 'rakan sebaya dah mula pegang stereng kita pun nak juga sebab pergi buat lesen sama-sama tak kan dia pula yang pakai kereta dahulu mana boleh jadi'.

Ceritanya bukan siapa yang pegang stereng dahulu tapi sebenarnya siapa yang dah bersedia untuk menanggung kos PENYELENGGARAAN kenderaan? tak kan nak minta bantuan dana dari orang tua atau saudara mara. Sini nak bagi sedikit perkongsian perkiraan dari rakan yang bekerja di bank berkaitan perkiraan kelayakkan seseorang yang ingin memiliki kereta secara ansuran.

Pihak bank akan meniliti transaksi keluar masuk akaun bank anda dahulu selama 3 bulan berturut maklumlah nak tahu korang buat apa dengan gaji bulanan manalah tahu guna buat belanja makwe ke pakwe kan. Seterusnya pihak akan tolong kira gaji bersih korang, maksud bersih ni gaji yang telah tolak EPF Socso IES serta komitmen korang macam topup juga duit untuk orang tua di kampung dan lain-lain.

Jadi baki dari segala potongan komitmen tu pula bank akan darab 12 bulan(setahun), katakan baki gaji korang (contoh) sekitar RM1000 sebulan manakala setahun baru ada RM12,000 maka harga kenderaan yang anda layak pakai adalah dibawah harga tersebut kecuali gatal ketiak nak juga pakai kereta harga lebih dari baki gaji bersih itu hak anda.

Kalau jatuh terduduk sila bangun sendiri sebab yang memilih adalah diri sendiri, dari segi faktor lain pula pihak bank tak peduli pun kereta yang kita pakai tu berteknologi tinggi atau tidak yang penting bagi mereka adalah kelayakkan pendapatan individu.

Yang sibuk tanya elok memiliki kereta baru atau lama sebenarnya itu semua bergantung pada kehendak dan kemampuan masing-masing asalkan baki gaji bersih anda itu mengikut kriteria yang disarankan oleh bank dan jangan hairan jika kita lihat ada pasangan yang berkhawin mampu memakai kenderaan yang diluar kemampuan kita kerana golongan yang berkhawin selalunya bank meminta mereka bergabung pendapatan jika kedua-dua bekerja.

Bagi isteri yang tidak bekerja pula maka teknik kiraan baki gaji bersih akan diguna oleh pihak bank kecuali anda ingin memohon pembiayaan kenderaan dari syarikat yang menawarkan Credit. Tak salah pun hutang bank atau hutang syarikat Credit yang penting kita mampu bayar ansuran bulanan sudah cukup memadai, jika tidak jeng jeng telefon anda akan sentiasa berdering tanda panggilan dari agensi pengutip hutang yang berkelakuan ala-ala samseng gitu.

Kepada golongan yang mempunyai perniagaan kecilan pula anda memang sangat layak jika akaun syarikat hari-hari ada duit masuk atau setengah bulan sekali. Jika hari ini duit masuk esok sudah keluar nampaknya susah juga pihak bank nak luluskan hutang kereta untuk CEO syarikat tersebut.
Oleh itu ada individu pendapatan pokok sebulan RM3,000 pun belum tentu dia layak memiliki kenderaan melainkan statement credit dia dapat memuaskan pihak bank iaitu memiliki baki gaji bersih yang mengikut kriteria.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2019/04/kerata-baru-atau-keretaterpakai-mana.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mana Lebih Utama Tanggungjawab Kepada Keluarga Atau Keluar Bersama Jemaah Dakwah

Mana Lebih Utama Tanggungjawab Kepada Keluarga Atau Keluar Bersama Jemaah Dakwah

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 465 hits
Soalan Saya ingin meminta penjelasan berkaitan keutamaan keluar berdakwah berbanding tanggungjawab kepada isteri dan anak anak dari sudut zahir dan batin Ini kerana ada dalam kalangan jemaah tabligh yang menyatakan bahawa keluar berdakwah l...
Baru Beli Civic Dah Nak Berkira Dengan Bini Netizen Kecam Suami Terlalu Sayangkan Kereta Berbanding Isteri

Baru Beli Civic Dah Nak Berkira Dengan Bini Netizen Kecam Suami Terlalu Sayangkan Kereta Berbanding Isteri

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 945 hits
The ReporterSememangnya menjadi perangai semua orang yang sangat sayang pada kereta yang baru dibeli dan jika boleh nyamuk pun tak dibenarkan hinggap di atas kereta Namun kebimbangan lelaki itu agak keterlaluan bilamana dia enggan meminjam ...
Coating Sendiri Lampu Kereta Dengan Bajet Serendah Rm13 Sahaja Terus Nampak Macam Baru Jimat Bossku

Coating Sendiri Lampu Kereta Dengan Bajet Serendah Rm13 Sahaja Terus Nampak Macam Baru Jimat Bossku

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 860 hits
Bagi sesiapa yang kreatif dan rajin mencuba terdapat pelbagai tricks dan cara DIY yang boleh anda praktikkan dalam kehidupan seharian Selain dapat menjimatkan masa dan wang ringgit hasilnya juga lebih memuaskan mengikut citarasa sendiri Sep...
Apple Memperkenalkan Tali Jam Kerangka Iphone Dengan Pilihan Warna Baru

Apple Memperkenalkan Tali Jam Kerangka Iphone Dengan Pilihan Warna Baru

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 248 hits
Apple pada minggu ini agak aktif dalam menawarkan kemaskini produk mereka Bersama sama dengan pengenalan AirPods baru pada hari ini Apple juga telah menawarkan koleksi tali jam kerangka iPhone baru dengan sejumlah pilihan warna berasaskan p...
Kereta Baru 2019

Kereta Baru 2019

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 448 hits
AssalamualaikumKereta Baru 2019 Lama betul nak update blog Maaflah hidup macam kelam kabut dan agak sibuk dengan kerja hakiki Serius kadang saya stress dengan kerja sampai rasa nak menjerit Mungkin kerana itu juga makin kerap check up appoi...
Minyak Wangi Mana Lagi Tahan Lama Eau De Parfum Eau De Toilette Atau Eau De Cologne

Minyak Wangi Mana Lagi Tahan Lama Eau De Parfum Eau De Toilette Atau Eau De Cologne

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 646 hits
Sebelum pergi sekolah sembur perfume Sebelum pergi kerja sembur perfume Sebelum pergi dating pun mesti wajib harus dan sunat untuk sembur perfume Tapi kalau beli perfume mesti nak yang tahan lama bukan Korang beli perfume jenis yang mana sa...
Alamak Hujan Lebat Ni Macam Mana Nak Bawak Kereta

Alamak Hujan Lebat Ni Macam Mana Nak Bawak Kereta

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 1049 hits
Negara kita mempunyai dua musim yang paling mudah diingati iaitu hujan dan panas Kalau musim durian kira macam mana pulak Apabila tiba musim hujan keadaan jalan raya terdedah kepada pelbagai risiko dek jarak penglihatan yang kurang jelas da...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal