Kerap Mimpi Sehingga 2 Kali Keguguran Selepas Rawatan Dapat Kembar Sebagai Pengganti


Rezeki anak ibarat pelengkap dalam rumah tangga suami isteri. Sama ada cepat atau lambat, ia suatu rezeki yang ditunggu-tunggu. Namun tak semua pasangan berjaya untuk hamil dengan mudah. Ada yang diuji dengan ujian lain sebelum dapat memiliki zuriat sendiri.
Bagaimanapun, dalam tempoh ini doa dan ikhtiar tak putus untuk melakukan rawatan pasti akan ada sinarnya. Seperti yang dikongsikan oleh Ustaz Mujahidin ini kisah pengalaman pesakitnya yang berjaya dapat anak kembar selepas dua kali keguguran.
Kali ini saya nak berkongsi cerita pesakit dari Perlis Indera Kayangan. Pasangan ini selamat melahirkan anak kembar yang amat comel.
Disahkan hamil, mimpi bukan-bukan
Pada 2017 si isteri di sahkan hamil. Ketika hamil si isteri kerap bermimpi bukan-bukan.Salah satu mimpinya dia kerap mimpi bermain dengan budak kecil, menyusukan budak kecil, jatuh tempat tinggi, mimpi tumpah darah, mimpi tempat kotor, mimpi ada orang perempuan nak ambil anak dan macam-macam mimpi lagi.
Dua kali keguguran
Ketika kandungan berusia 5 bulan beliau kerap lagi bermimpi benda yang sama. Dalam tanpa sedar anak yang di kandung tiba-tiba gugur pada 26/7/2017. Mereka pasrah redha mungkin tiada rezeki. Anak mereka yang gugur adalah lelaki. Anak Syurga itu di beri nama Muhammad Arief B Muhammad Azim.
Pada tahun yang sama si isteri disahkan hamil lagi. Ketika hamil kali kedua ini, mimpi yang dialaminya ketika hamil yang pertama berulang kembali. Apa yang pelik dia kerap bermimpi hanya ketika hamil sahaja.
Seperti yang di jangka pada tanggal tarikh 6/3/2018 si isteri mengalami keguguran lagi sekali. Anak Syurga yang gugur ini adalah bayi lelaki juga adik Muhammad Alief nama yang di beri.

Ikhtiar hamil dapat anak kembar
Bila dah berlaku sebanyak 2x, pasangan ini berikhtiar untuk mendapat rawatan yang lebih baik. Mereka datang dari Perlis menaiki bas untuk ke Melaka. Sampai Melaka mereka sewa kereta terus datang untuk terima rawatan. Untuk memudahkan mereka berjumpa saya, mereka menyewa chalet berhadapan rumah saya.

Masih saya ingat 2x mereka datang buat rawatan. Rawatan pertama saya tengok keduanya sekali rupanya si isteri ada gangguan. Ketika di ruqyah belakang dan perut ternyata ada makhluk halus yang menumpang. Meronta juga tika itu. Menangis kesakitan. Syukur Alhamdulillah izin Allah apa yang menganggunya dapat di keluarkan dari tubuhnya.
Selang tak lama lepas itu si isteri disahkan hamil semula. Apa yang menarik kandungan kali ini mereka dapat kembar. Bila dapat tahu je isteri hamil pasangan ini terus book chalet dan terus ke Melaka untuk dapatkan rawatan susulan. Rawatan kali ini lebih kepada untuk buat perlindungan agar kandungan kali ini tidak lagi akan mengalami keguguran.
Syukur Alhamdulillah selepas rawatan susulan kedua, kali ni hamil tidak lagi mengalami mimpi bukan-bukan seperti sebelum ini. Kandungannya sihat. Sakitnya pun dah berkurang.
Pada 28 Ogos 2019 lahirlah khalifah adik Aqil Ammar dan Adik Aqil Amsyar. Berkat kesabaran pasangan ini Allah berikan mereka anak kembar ini. Bertuah juga buat mereka kerana 2 anak mereka telah menanti mereka disyurga.
Buat pesakit-pesakit saya di luar sana, berapa lama pun anda menanti untuk hamil, janganlah sesekali berputus asa. Yakin percayalah Allah sentiasa bersama kita. Cepat dan lambat bila izin Allah bila tiba rezeki itu pasti akan tiba juga.

Apa yang penting kita sebagai hamba Allah jangan terus terhenti untuk terus berusaha, ikhtiar, doa, rawatan hospital, urut dan sebagainya. InshaaAllah Allah sentiasa mendengar doa bagi orang-orang yang sabar.
Sempat bergambar dengan adik kembar ini ketika saya melawat mereka di Perlis Indera Kyangan. Moga kedua adik ini membesar dengan sihat, menjadi anak yang soleh berjaya dunia akhirat.
Saya doakan agar kalian semua yang masih belum di kurniakan cahaya mata di permudahkan Allah untuk mendapat cahaya mata pertama pada tahun ini Aamiin3x Ya Rabbal Allamiin.
Kredit: Pusat Perubatan Islam Al-mujahidin

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Kerap Mimpi Sehingga 2 Kali Keguguran, Selepas Rawatan Dapat Kembar Sebagai Pengganti  appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kerap-mimpi-sehingga-2-kali-keguguran-selepas-rawatan-dapat-kembar-sebagai-pengganti/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jurulatih Sukan Jadikan Pemainnya Sebagai Hamba Seks Untuk Memuaskan Nafsunya Dirgol 400 Kali

Jurulatih Sukan Jadikan Pemainnya Sebagai Hamba Seks Untuk Memuaskan Nafsunya Dirgol 400 Kali

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 284 hits
Versailles Seorang jurulatih tenis yang merogol empat gadis berusia antara 12 hingga 17 tahun dan digelar sebagai guru yang melayan mangsanya seperti hamba seks dijatuhi hukuman penjara selama 18 tahun oleh mahkamah Perancis
6 Tahun Mencuba Tahun 2020 Sahaja 3 Kali Diuji Keguguran Pengalaman Kali Ini Berbeza Benar Peritnya

6 Tahun Mencuba Tahun 2020 Sahaja 3 Kali Diuji Keguguran Pengalaman Kali Ini Berbeza Benar Peritnya

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 316 hits
Setiap pasangan yang berkahwin pastinya mengimpikan zuriat sebagai penyeri kehidupan rumahtangga Namun tak semua pasangan yang bernasib baik ada yang terpaksa menunggu bertahun lamanya ada juga yang berhabis ribuan ringgit hanya untuk menda...
Bibir Wanita Ini Membengkak 3 Kali Ganda Lepas Rawatan Kecantikan

Bibir Wanita Ini Membengkak 3 Kali Ganda Lepas Rawatan Kecantikan

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 379 hits
Seorang wanita dan juga ibu kepada dua anak memberi amaran tegas kepada sesiapa yang ingin melakukan rawatan kecantikan pada bibir mereka Dirinya mendakwa supaya orang ramai melakukan penyelidikan atau kajian terlebih dahulu sebelum mendapa...
Pesakit Minum Bir Akan Dipanggil Selepas Keluar Pkrc Kata Polis

Pesakit Minum Bir Akan Dipanggil Selepas Keluar Pkrc Kata Polis

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 229 hits
Baru baru ini tular satu video menunjukkan sekurang kurangnya lapan individu terbabit dalam aktiviti minum minuman keras di pusat rawatan Covid 19 KOTA KINABALU Polis akan memanggil individu terlibat meminum bir di Pusat Kuarantin dan Rawat...
Ferguson Lega Dominasi Liverpool Hanya Berlaku Selepas Beliau Bersara

Ferguson Lega Dominasi Liverpool Hanya Berlaku Selepas Beliau Bersara

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 121 hits
Sir Alex Ferguson mengakui kebangkitan Liverpool mendominasi bola sepak Inggeris membuatkan beliau merasa lega kerana sempat bersara sebelum musuh tradisi Manchester United itu mencapai tahap terbaik ketika ini Komen tersebut dikeluarkan me...
Sepatutnya Baca Doa Ini Dahulu Selepas Solat Dhuha

Sepatutnya Baca Doa Ini Dahulu Selepas Solat Dhuha

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 382 hits
Lazimnya sebaik sahaja solat sunat dhuha 2 rakaat kita akan terus baca doa dhuha Walaubagaimanapun tahu tak bahawa isteri Rasullullah saw iaitu Aisyah r a meriwayatkan Rasullullah ada membacakan satu doa yang lain dan ianya di baca sebanyak...
Umno Akan Luput Selepas Pru 15 Jika Salah Pilih Pakatan

Umno Akan Luput Selepas Pru 15 Jika Salah Pilih Pakatan

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 133 hits
UMNO tidak akan mampu bertahan malah kemungkinan akan terus luput jika tersalah pilihan pakatan dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke 15 Bekas Setiausaha Agung Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa berkata demi untuk kelangsungan parti itu p...
Selepas Zahirkan Tak Setuju Dengan Darurat Umno Mahu Tunggu Apa Lagi Dalam Kerajaan

Selepas Zahirkan Tak Setuju Dengan Darurat Umno Mahu Tunggu Apa Lagi Dalam Kerajaan

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 281 hits
Baik secara langsung atau tidak langsung tindakan Setiausaha Agung UMNO Ahmad Maslan mengutus surat kepada semua Ahli Parlimen parti itu untuk meminta persetujuan mereka bagi menggesa Yang Dipertuan Agong memanggil sidang khas Parlimen adal...
Selepas Sebulan Nikah Baru Saya Maklumkan Pada Isteri Pertama

Selepas Sebulan Nikah Baru Saya Maklumkan Pada Isteri Pertama

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 188 hits
Baru baru ini hangat diperkatakan mengenai pelakon dan penerbit terkenal Datuk Ziela Jalil yang mendedahkan sudah dua tahun berkahwin dan hidup bermadu Sebelum ini hanya Ziela sahaja yang tampil memberikan kenyataan mengenai perkahwinannya ...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir