Kerana Tidak Sanggup Lagi Melihat Rakyat Sengsara Sultan Johor Akhirnya Buat Keputusan Ini


SULTAN Johor, Sultan Ibrahim Iskandar mengambil keputusan membatalkan penganjuran dua acara sempena sambutan Hari Keputeraan baginda.
Dua acara itu ialah Majlis Jamuan Teh serta Majlis Jamuan Negeri yang dijadualkan pada 24 dan 25 Mac ini.
Sultan Johor bertitah, keputusan itu dibuat demi rakyat kerana sedih melihat ada di antara mereka yang sengsara akibat pencemaran kimia di Pasir Gudang.
“Ramai yang terjejas kerana pencemaran bahan kimia akibat pihak tidak bertanggungjawab, malah ada yang masih dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan sekolah masih ditutup.
“Saya membatalkan dua acara ini kerana tidak mahu berada di majlis yang meriah sedangkan ada rakyat yang masih menghadapi masalah dan menderita,” titahnya kepada Royal Press Office (RPO) hari ini.
Sultan Ibrahim bertitah, dengan pembatalan acara itu, ia membolehkan petugas membabitkan pelbagai jabatan dan agensi kerajaan termasuk pasukan keselamatan memberi tumpuan pada kerja pembersihan sisa kimia di Sungai Kim Kim.
“Sebagaimana kita tahu, ramai petugas yang juga penjawat awam, pasukan keselamatan serta perubatan terbabit dalam operasi pembersihan dan saya amat menghargai komitmen serta dedikasi mereka.
“Saya berasakan adalah wajar untuk membatalkan acara ini demi rakyat dan pasukan petugas yang bekerja keras tanpa mengira waktu,” titahnya.
Menerusi halaman Sultan Ibrahim Sultan Iskandar :
SULTAN JOHOR BATAL DUA PROGRAM JAMUAN SEMPENA HARI KEPUTERAAN, TITAH TUMPU PADA MANGSA DI PASIR GUDANG
DYMM Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar membatalkan penganjuran dua acara sempena Hari Keputeraan Baginda iaitu Majlis Jamuan Teh serta Majlis Jamuan Negeri.
DYMM Sultan Johor bertitah Baginda membuat keputusan itu demi rakyat kerana sedih melihat ada diantara mereka yang sengsara akibat pencemaran sisa kimia di Pasir Gudang.
“Ramai yang terjejas kerana pencemaran sisa bahan kimia akibat dibuat pihak tidak bertanggungjawab, malah ada yang masih dirawat di Unit Rawatan Rapi, manakala sekolah juga masih ditutup.
“Saya membatalkan dua acara ini oleh sebab tidak mahu berada di majlis yang meriah sedangkan ada rakyat yang masih menghadapi masalah dan masih menderita” titah DYMM Sultan Johor kepada Royal Press Office (19 Mac).
Majlis Jamuan Teh itu dijadualkan berlangsung pada 24 Mac ini, manakala Majlis Jamuan Negeri pula sepatutnya diadakan pada 25 Mac.
Tuanku Sultan Ibrahim bertitah, dengan pembatalan acara itu, ia juga membolehkan petugas-petugas membabitkan pelbagai jabatan dan agensi kerajaan termasuk pasukan keselamatan bertumpu pada kerja-kerja pembersihan sisa kimia di Sungai Kim Kim.
“Sebagaimana kita tahu, ramai petugas yang juga penjawat awam dan juga pasukan keselamatan serta perubatan terbabit dalam operasi pembersihan dan saya amat menghargai komitmen serta dedikasi mereka.
“Oleh demikian, saya berasakan adalah wajar untuk membatalkan acara ini demi rakyat dan pasukan petugas yang bekerja keras tanpa mengira waktu,” titah Baginda Tuanku Sultan.

Jom Lihat Juga Apa Kata Netizen :
Bila hatinya ada pada rakyat, nak buat ape pun pasti akan memikirkan rakyat. tapi kalo rakyat xpernah ada dihatinye, mungkin ke batam hatinya pergi.
Beza antara sultan & MB..Daulat Tuanku
DAULAT TUANKU..MMG BERJIWA RAKYAT..
Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.
Sumber : Harian Metro
The post Kerana Tidak Sanggup Lagi Melihat Rakyat Sengsara, Sultan Johor Akhirnya Buat ‘Keputusan’ Ini appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/kerana-tidak-sanggup-lagi-melihat-rakyat-sengsara-sultan-johor-akhirnya-buat-keputusan-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Keputeraan Rasmi Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor

Hari Keputeraan Rasmi Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 640 hits
Hari Keputeraan Rasmi Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor Daulat Tuanku Semoga Allah Lanjutkan Usia Tuanku terbaeekkk kipidap mknaceunlimited mknace blogger photography photoblog SJCAM SJ4000 J3 Samsung GalaxyCamera altek cubic love followme ...
Sultan Johor Batal 2 Program Sempena Hari Keputeraan Tumpu Pada Pencemaran Toksik

Sultan Johor Batal 2 Program Sempena Hari Keputeraan Tumpu Pada Pencemaran Toksik

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 285 hits
Sultan Johor membatalkan penganjuran dua acara sempena Hari Keputeraan Baginda iaitu Majlis Jamuan Teh serta Majlis Jamuan Negeri yang dijadualkan pada Ahad ini Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah keputusan itu demi rakyat kerana sedih ...
Piala Sultan Azlan Shah Khm Tunggu Keputusan Poland

Piala Sultan Azlan Shah Khm Tunggu Keputusan Poland

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 199 hits
MALAYSIA selaku tuan rumah kejohanan hoki Piala Sultan Azlan Shah berharap pasukan hoki Poland dapat memberi kata putus berhubung penyertaan mereka dalam saingan berkenaan sebelum Jumaat ini Timbalan Presiden Konfederasi Hoki Malaysia Datuk...
Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia

Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 483 hits
Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia BILAKAH tarikh Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 bakal dibuka Untuk makluman anda Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 yang juga merupakan edisi ke 28 bakal berlangsung mulai 23 hi...
Sultan Johor Sertai Statut Rom Bercanggah Perlembagaan Persekutuan

Sultan Johor Sertai Statut Rom Bercanggah Perlembagaan Persekutuan

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 288 hits
MALAYSIAKINI Sultan Johor dalam titah ucapan sempena hari keputeraan baginda hari ini menyifatkan tindakan kerajaan persekutuan yang menandatangani Statut Rom Mahkamah Jenayah Antarabangsa sebagai bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan ...
Johor Sultan Step Up Enforcement Shut Down Factories That Flout Laws

Johor Sultan Step Up Enforcement Shut Down Factories That Flout Laws

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 275 hits
The Sultan of Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar has called on the government to immediately step up enforcement and control against all factories using toxic chemicals This is to ensure that the March 7 incident where chemcial w...
Insiden Pencemaran Sisa Kimia Sultan Johor Mahu J Kuasa Khas Ditubuh

Insiden Pencemaran Sisa Kimia Sultan Johor Mahu J Kuasa Khas Ditubuh

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 338 hits
THE MALAYSIAN TIMES JOHOR BAHRU Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar mahu Menteri Besar Datuk Osman Sapian menubuhkan satu jawatankuasa khas bagi mengenalpasti beberapa perkara dalam menangani isu pencemaran sisa kimia Menur...
Pencemaran Sungai Maszlee Junjung Titah Sultan Johor

Pencemaran Sungai Maszlee Junjung Titah Sultan Johor

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 380 hits
MP Simpang Renggam akan pastikan isu sungai tercemar selesai BANGI Ahli Parlimen Simpang Renggam Maszlee Malik menjunjung kasih titah Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Ismail hari ini untuk segera menyiasat pencemaran yang berlaku...
Pihak Sentuh Hak Kuasa Raja Boleh Dianggap Penderhaka Sultan Johor

Pihak Sentuh Hak Kuasa Raja Boleh Dianggap Penderhaka Sultan Johor

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 280 hits
Sultan Ibrahim Sultan Iskandar mengingatkan Putrajaya mengenai kontrak sosial yang dipersetujui semasa pembentukan negara di mana hak Melayu dan kuasa Raja Raja Melayu tidak boleh dikurangkan JOHOR BAHRU Tindakan kerajaan sejak kebelakangan...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally