Kerajaan Wajibkan Cctv Di Setiap Taska



KERAJAAN WAJIBKAN CCTV DI SETIAP TASKA. Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat (KPWKM) dalam pertimbangannya, sedang merancang langkah penting untuk memastikan keamanan kanak-kanak di taska. Menurut Menteri KPWKM, Datuk Seri Nancy Shukri, kini sedang dipertimbangkan untuk menjadikan pemasangan sistem kamera litar tertutup (CCTV) sebagai syarat wajib dalam proses pembaruan lesen premis taska yang terdaftar setiap lima tahun.
Tujuan langkah ini adalah untuk menangani isu serius penderaan terhadap kanak-kanak yang dilaporkan terjadi di beberapa premis taska. Meskipun sebelum ini pemasangan CCTV telah diwajibkan oleh kerajaan di bawah Akta Taman Asuhan Kanak-Kanak 1984 dan Peraturan-Peraturan Taman Asuhan Kanak-Kanak 2012, masih terdapat beberapa pengusaha taska yang enggan mematuhi syarat tersebut. Sumber : Sinar Harian
Khas kepada rakyat Malaysia, adalah penting untuk anda mengikuti perkembangan semasa melalui telegram kami sebagai salah satu inisiatif untuk mendapat berita semasa terkini:

KERAJAAN WAJIBKAN CCTV DI SETIAP TASKA Usaha Kerajaan Tangani Masalah Penderaan Kanak-Kanak Datuk Seri Nancy Shukri menyatakan bahawa langkah ini adalah penting untuk memberikan perlindungan yang lebih baik kepada kanak-kanak. Bagi pengusaha taska yang tidak memasang CCTV, kerajaan berbincang untuk tidak memperbaharui lesen mereka. Pihak berkuasa akan melibatkan agensi, jabatan, dan pemain industri dalam perbincangan esok untuk membincangkan langkah-langkah selanjutnya.
Beliau juga menegaskan bahawa kos pemasangan CCTV seharusnya bukan menjadi halangan, kerana teknologi CCTV kini tersedia dengan harga yang lebih terjangkau. Kerajaan ingin mendengar pandangan dari berbagai pihak sebelum melanjutkan pelaksanaan langkah ini.
Memastikan Keselamatan Anak-Anak Namun, Datuk Seri Nancy Shukri juga memberikan perhatian terhadap kesan langkah ini terhadap ibu bapa yang bekerja dan mengirimkan anak-anak mereka ke taska. Beliau mengakui perlunya penelitian yang mendalam untuk menilai implikasi penutupan taska terhadap ibu bapa.
Pada Jumaat lalu, menteri tersebut mengumumkan bahwa KPWKM merancang untuk menguatkuasakan undang-undang CCTV di setiap premis taska berdaftar, sebagai respons terhadap meningkatnya kes penderaan kanak-kanak di Malaysia. Sebanyak 3,767 kes dilaporkan terjadi dalam enam bulan pertama tahun ini, yang menunjukkan keperluan akan langkah-langkah tanggap terhadap isu ini.
Rujuk juga:
Isu semasa: Gaji Lepasan Ijazah Menurun Ke Paras Gaji Minimum Kerajaan Cadang Naikkan Minimum RM1,800 Bagi Penjawat Awam Lantikan Baharu Usaha Kerajaan Malaysia Dalam Melindungi Hak Kanak-Kanak Hak kanak-kanak merupakan aspek penting dalam pembangunan sebuah negara yang berkeadilan dan berwawasan. Malaysia sebagai sebuah negara yang memandang serius kepentingan kanak-kanak, telah mengambil pelbagai langkah untuk memastikan perlindungan dan kesejahteraan mereka. Dalam semangat memelihara masa depan negara, kerajaan Malaysia telah mengimplementasikan pelbagai inisiatif untuk melindungi hak kanak-kanak secara santai, tetapi efektif.
Menjaga Kepentingan Pendidikan Anak-Anak Penyediaan pendidikan berkualiti dan akses kepada peluang pembelajaran. Pendidikan yang berkualiti adalah hak asasi setiap kanak-kanak, dan kerajaan Malaysia telah memastikan akses pendidikan yang saksama melalui pelbagai dasar dan inisiatif. Program seperti Program Pendidikan Pra-Sekolah Permata KEMAS telah membantu kanak-kanak dari latar belakang berpendapatan rendah untuk mendapatkan akses pendidikan yang berkualiti.
Cakna Kesihatan Kanak-kanak Selain itu, hak untuk kesihatan kanak-kanak juga menjadi fokus utama kerajaan. Pelbagai program kesihatan awam dan klinik-klinik kesihatan yang disediakan secara percuma telah memastikan bahawa kanak-kanak memperoleh rawatan dan penyelenggaraan kesihatan yang mencukupi. Program imunisasi yang meluas di seluruh negara juga telah membantu mengekang penularan penyakit dan memastikan kanak-kanak tumbuh dengan sihat dan kuat.
Wujudkan Jabatan Kebajikan Masyarakat Kerajaan juga telah memberikan perhatian kepada perlindungan kanak-kanak daripada eksploitasi dan penderaan. Penubuhan agensi seperti Jabatan Kebajikan Masyarakat telah memberikan saluran untuk melaporkan kes-kes penderaan dan memberikan bantuan kepada kanak-kanak yang terdedah kepada risiko tersebut. Selain itu, inisiatif seperti pemasangan CCTV di taska dan premis yang berkaitan dengan kanak-kanak turut memastikan keamanan mereka dalam persekitaran tersebut.
Bantu Sebarkan Pengetahuan Orang Ramai!! Di samping itu, kerajaan juga berusaha untuk memberikan pendidikan dan kesedaran kepada masyarakat tentang hak kanak-kanak. Program-program pendedahan dan kempen kesedaran sering dijalankan untuk mengedarkan maklumat mengenai hak kanak-kanak kepada orang tua, guru, dan masyarakat secara amnya.
Dalam era digital yang semakin berkembang, kerajaan juga telah mengambil langkah untuk melindungi kanak-kanak daripada ancaman dunia siber. Dasar dan undang-undang berkaitan keselamatan siber dan penggunaan teknologi maklumat telah diperkenalkan untuk memastikan kanak-kanak terhindar daripada eksploitasi dalam dunia siber.
Secara umumnya, kerajaan Malaysia telah mengambil pendekatan bermacam-macam seperti KERAJAAN WAJIBKAN CCTV DI SETIAP TASKA tetapi komprehensif dalam melindungi hak kanak-kanak. Dengan pendidikan, kesihatan, perlindungan daripada penderaan, dan kesedaran yang diperhatikan, kanak-kanak Malaysia memiliki peluang untuk tumbuh dan berkembang dengan selamat, sihat, dan berpotensi. Melalui usaha berterusan ini, kerajaan memberi jaminan bahawa hak kanak-kanak akan terus diutamakan dalam pembangunan negara yang mampan dan inklusif.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/08/kerajaan-wajibkan-cctv-di-setiap-taska.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Didera Pengasuh Taska Dipukul Ketika Makan Pilu Lihat Rakaman Cctv

Anak Didera Pengasuh Taska Dipukul Ketika Makan Pilu Lihat Rakaman Cctv

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 163 hits
Juwan Riduanam hmetro com myRAKAMAN CCTV menunjukkan kanak kanak didera pengasuh taska FOTO tular media sosialKota Kinabalu Ditendang ditampar dan rambut ditarik Itu perlakuan pengasuh wanita terhadap seorang kanak kanak di sebuah Taman Asu...
Anak Ditampar Ditendang Ditarik Rambut Oleh Pengasuh Taska Meraung Si Ibu Tengok Rakaman Cctv

Anak Ditampar Ditendang Ditarik Rambut Oleh Pengasuh Taska Meraung Si Ibu Tengok Rakaman Cctv

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 128 hits
Seorang bapa tidak sanggup melihat video rakaman televisyen litar tertutup memperlihatkan anak lelakinya ditendang ditampar dan ditarik rambut didakwa dilakukan pengasuh di sebuah Taman Asuhan Kanak kanak di Penampang Malahan lebih memiluka...
Dipukul Ketika Makan Ibu Pilu Lihat Rakaman Cctv Anak Didera Pengasuh Taska

Dipukul Ketika Makan Ibu Pilu Lihat Rakaman Cctv Anak Didera Pengasuh Taska

papar berkaitan - pada 11/8/2023 - jumlah : 328 hits
Menerusi video yang tular kelihatan pengasuh terbabit telah bertindak menendang memukul menarik rambut serta menampar kanak kanak tersebut Baru baru ini tular satu video di media sosial memaparkan tindakan seorang pengasuh mendera seorang k...
Rentasan 1418 Gempar Kerajaan Perpaduan Madani Bakal Tumbang Pada Og

Rentasan 1418 Gempar Kerajaan Perpaduan Madani Bakal Tumbang Pada Og

papar berkaitan - pada 2/8/2023 - jumlah : 169 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1418 1 BERSIKAP ADIL BUKAN MENGHUKUM APABILA MENGKRITIK 2 NIK ABDUH BEREHAT ATAU MERAJUK 3 PTG KEDAH MAHU LINDUNGI SIAPA 4 ADAKAH ORANG MELAYU SANGGUP TERUS DIPERBODOHKAN
Hutang Negara Tinggi Kerajaan Tak Boleh Turun Harga Minyak

Hutang Negara Tinggi Kerajaan Tak Boleh Turun Harga Minyak

papar berkaitan - pada 4/8/2023 - jumlah : 211 hits
Janji manifesto pilihanraya lebih sedekad lalu untuk menurunkan harga minyak tidak boleh diguna pakai pada waktu Kerajaan Perpaduan mentadbir negara ketika ini Timbalan Presiden KEADILAN Rafizi Ramli berkata janji penurunan harga minyak dib...
Ak 34 Bekalan Air Diuruskan Kerajaan Negeri

Ak 34 Bekalan Air Diuruskan Kerajaan Negeri

papar berkaitan - pada 5/8/2023 - jumlah : 234 hits
Pemimpin Pas Kelantan menyalahkan kerajaan Pusat punca masalah air Kelantan Perkara yang sering dibangkitkan ialah kerajaan Pusat menyekat bantuan kepada Kelantan berkaitan pembangunan dan pengoperasian bekalan air Sekarang ini timbul pula ...
Kerajaan Negeri Pahang Berhasrat Anjur Pertandingan Perahu Naga Antarabangsa

Kerajaan Negeri Pahang Berhasrat Anjur Pertandingan Perahu Naga Antarabangsa

papar berkaitan - pada 1/8/2023 - jumlah : 217 hits
KUANTAN Kerajaan negeri berhasrat mengadakan pertandingan perahu naga bertaraf antarabangsa pada tahun hadapan sekali gus dapat melonjakkan lagi ekonomi Pahang dalam sektor pelancongan Pengerusi Jawatankuasa Perpaduan Pelancongan dan Kebuda...
Hiburan The Vellfire Is Mine Dituduh Guna Aset Kerajaan Amp Pakai Stiker Khas Intan Najuwa Bidas Kenyataan Individu

Hiburan The Vellfire Is Mine Dituduh Guna Aset Kerajaan Amp Pakai Stiker Khas Intan Najuwa Bidas Kenyataan Individu

papar berkaitan - pada 2/8/2023 - jumlah : 137 hits
Pelakon jelita Intan Najuwa tampil membidas satu kenyataan berbaur fitnah oleh seorang individu yang mendakwa dirinya menggunakan kereta milik kerajaan ketika bertolak pulang ke Kuala Lumpur dari sebuah lokasi Intan sebelum itu ada memuat n...
Pencapaian Kerajaan Perpaduan Sejak 7 Bulan Pertama

Pencapaian Kerajaan Perpaduan Sejak 7 Bulan Pertama

papar berkaitan - pada 2/8/2023 - jumlah : 425 hits
Pencapaian Kerajaan Perpaduan selama tujuh bulan mentadbir Malaysia selepas Pilihan Raya Umum ke 15 Pada 12 Ogos 2023 rakyat di enam buah negeri yang terbabit dengan Pilihan Raya Negeri seharusnya anda mengundi Kerajaan Perpaduan demi kesta...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa

Pengundi Dun Mahkota Pilih Wakil Rakyat Hari Ini

Resepi Ikan Singgang

Mahkota Poll A Test For Dap To Ensure Chinese Voters Back Bn

Saturday Jokes 231

Lirik Lagu Adiwira Firdaus Rahmat Faizal Tahir


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Gejala Kekurangan Vitamin D

Selalulah Istighfar Walau Apa Keadaanmu

Hariz Danial Materialistik Chord

Murshid Nazri Angan Chord

Makanan Sedap Di Penang Dari Nasi Kandar Ke Cendol Semua Ada

Rasmi Hizbulloh Umum Hassan Nasrullah Pergi Menghadap Ilahi Al Fatihah