Kerajaan Persekutuan Lulus Tiga Projek Naik Taraf Dan Bina Baharu Rompin


 


ROMPIN - Kerajaan Persekutuan meluluskan tiga projek pembinaan baharu dan menaiktaraf infrastruktur melibatkan kos keseluruhan bernilai RM25 juta di sini.
Kesemua projek yang diluluskan ini melibatkan cadangan menaiktaraf jeti kargo di Kampung Tekek, Pulau Tioman bernilai RM7 juta; cadangan membina baharu masjid di Felda Selendang 2, Kuala Rompin bernilai RM3 juta; dan cadangan membina baharu stadium mini di Kampung Kolam, Kuala Rompin bernilai RM15 juta.
Timbalan Perdana Menteri 1, Datuk  Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, ini bagi memberikan kemudahan dan manfaat kepada orang ramai khususnya penduduk di Dewan Negeri (DN) Tioman.
“InsyaAllah jika di minta itu, maka bereslah, saya akan tunaikan sepenuhnya. Untuk masjid, ianya bukan hanya untuk ibadah, mendirikan solat adalah mndirikan agama dan meninggalkan solat itu meruntuhkan agama. Takkan lah saya tak setuju dengan (permintaan) MB (Menteri Besar Pahang).
“Anggaplah Kompleks Sukan yang diminta ini akan merupakan satu komitmen Kerajaan Negeri dan Kerajaan Pusat untuk menyelami hati anak-anak muda di sini.
“Di sini perlu tambah baik atau naiktaraf jeti (Jeti Kargo di Kampung Tekek), tak akan saya tak boleh kata beres juga,” katanya ketika berucap pada Program Himpunan Rakyat Timbalan Perdana Menteri di Dewan Terbuka Kuala Rompin, di sini.
Turut hadir,  Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohamad Hasan; Menteri Luar Negeri, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir; Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang, Dato’ Sri Dr. Sallehuddin Ishak; Penasihat Undang-undang Negeri Pahang, Tuan Saiful Edris Zainuddin; Pegawai Kewangan Negeri Pahang, Dato’ Indera Nazri Abu Bakar; dan barisan Exco Kerajaan Negeri Pahang.
Sebelum itu, Wan Rosdy dalam ucapan berkata, ketiga-tiga projek yang diajukan kepada pengetahuan Timbalan Perdana Menteri tersebut adalah mustahak dan sangat diperlukan oleh masyarakat di kawasan terlibat.
“Memandangkan Jeti Kargo (di Kampung Tekek) sedia ada tidak sesuai dan tidak boleh digunakan sepenuhnya, maka penaiktarafan adalah sangat diperlukan. Ia mampu memberi kemudahan kepada penduduk serta pemborong dalam menjalankan aktiviti harian. Dan ini sudah pasti berupaya untuk dalam merancakkan perkembangan ekonomi penduduk tempatan.
“Pembinaan masjid baharu pula adalah bagi menambah keselesaan kepada penduduk setempat. Cadangan membina stadium mini ini dijangka mampu memperhebat penganjuran segala aktiviti sukan dan rekreasi di kawasan ini,” katanya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/12/kerajaan-persekutuan-lulus-tiga-projek.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kabinet Baharu Kerajaan Diharap Tidak Abai Aspirasi Belia Mbm

Kabinet Baharu Kerajaan Diharap Tidak Abai Aspirasi Belia Mbm

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 93 hits
Majlis Belia Malaysia berharap Kerajaan Perpaduan di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim lebih cakna dan tidak mengabaikan harapan belia Penolong Ketua Penerangan Majlis Belia Malaysia Mohammad Syafiq Ridzwan Jamaluddin menyuarak
Ayraf Wajdi Kini Sokong Kerajaan Ph Bn Selepas Kalah Tiga Kali

Ayraf Wajdi Kini Sokong Kerajaan Ph Bn Selepas Kalah Tiga Kali

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 90 hits
agendaily com28 11 2022Datuk Asyraf Wajdi Dusuki kini menjadi penyokong DAP dan Pakatan Harapan Pembentukan kerajaan yang terdiri daripada Pakatan Harapan dengan DAP bersama sama Barisan Nasional disokong sepenuhnya Datuk Asyraf Wajdi Dusuk...
Huazong Minta Kerajaan Ph Umno Tambah Peruntukan Tiga Universiti

Huazong Minta Kerajaan Ph Umno Tambah Peruntukan Tiga Universiti

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 71 hits
agendaily com27 11 2022Presiden Huazong Tan Sri T C Goh Persekutuan Pertubuhan Cina Malaysia meminta kerajaan baharu PH UMNO memberi peruntukan yang diperlukan untuk memulihkan tiga universiti yang dikendalikan oleh komuniti Cina Tiga unive...
Kerajaan Perpaduan Terdiri Daripada Tiga Komponen Terbesar Ph Bn Gps

Kerajaan Perpaduan Terdiri Daripada Tiga Komponen Terbesar Ph Bn Gps

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 104 hits
Kerajaan Perpaduan setakat ini terdiri daripada tiga komponen terbesar iaitu Pakatan Harapan Barisan Nasional dan Gabungan Parti Sarawak kata Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim AWANInews PilihanMalaysia AnwarIbrahim PM10 S
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Patut Tak Boleh Daftar

Masa Naik Kata Harga Dunia Naik Masa Jatuh Salahkan Pmx Wakaliamput

Dpr Hotline Rim Polri Bisa Cegah Calo Dan Penipuan

Polisi Tetapkan 3 Tersangka Pengeroyok Prajurit Tni Prada Lukman Di Cikini

Dito Mahendra Minta Dibebaskan Dari Semua Dakwaan Saya Hobi Koleksi Senjata Dan Tidak Bertindak Onar

Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad