Kerajaan Digesa Tingkat Kelajuan Internet Harga Lebih Rendah


KUALA LUMPUR, 3 NOV: Kerajaan perlu memberi tumpuan untuk mempertingkatkan kelajuan capaian internet dengan caj lebih rendah susulan peningkatan penggunaan perkhidmatan itu dalam kalangan rakyat.
Presiden Persatuan Animasi Malaysia Amir Hamzah Hashim berkata budaya kerja baharu ketika ini memperlihatkan pelbagai urusan dibuat secara dalam talian berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi mengekang penularan pandemik Covid-19.
“Sebagai contoh, dalam bidang animasi sendiri apabila kita terlibat dengan PKP, kita ada kekangan untuk bekerja di studio dan terpaksa bekerja dari rumah dengan masa yang lebih panjang kerana situasinya berbeza serta banyak hantaran pekerjaan perlu dibuat secara dalam talian.
“Jadi, jika kelajuan capaian internet dapat ditingkatkan dengan bayaran yang lebih rendah, ia dapat menstabilkan kos operasi syarikat,” katanya kepada Bernama semasa menyatakan harapan industri animasi terhadap Belanjawan 2021 yang akan dibentangkan di Dewan Rakyat pada Jumaat ini.
Amir Hamzah turut mencadangkan agar kerajaan mewujudkan lebih banyak slot siaran animasi tempatan di stesen televisyen bagi mempergiatkan penerbitan animasi dan kelestarian studio animasi sedia ada.
“Apabila banyak stesen televisyen membeli produk animasi tempatan, ia akan mewujudkan lebih banyak ruang pekerjaan terutama buat siswazah baharu.
“Bagi menggalakkannya, kerajaan dicadang memberi insentif khas kepada stesen penyiar dalam bentuk potongan cukai supaya mereka membeli produk animasi ini,” katanya.
Turut senada, Presiden Persatuan Usahawan Internet Malaysia Mohd Azrul Mohd Nor yang mencadangkan agar kerajaan meningkatkan lagi fungsi kerajaan digital dengan memberi keutamaan dalam bidang keusahawanan.
Beliau berkata keadaan itu akan mempercepatkan peralihan kepada pendigitalan operasi perniagaan terutama buat perusahaan kecil dan sederhana (PKS).
“Harapan kita adalah untuk mengurangkan kekangan perniagaan yang dihadapi PKS dan usahawan akibat pandemik. Justeru, platform digital dilihat menjadi keperluan penting untuk membolehkan mereka mengadaptasinya dalam urusan perniagaan,” katanya.
Pada masa sama, Mohd Azrul turut menyarankan agar kerajaan memperbanyakkan lagi pelbagai kursus, latihan dan program berkaitan pendigitalan perniagaan kepada PKS dan usahawan yang berminat untuk mengembangkan atau menukar konsep perniagaan kepada platform e-dagang.
“Kita harapkan agar setiap perniagaan PKS ini didigitalkan, bukan sahaja dari segi jualan dan pemasaran tetapi juga dari segi pengurusan syarikat, pentadbiran, perkhidmatan dan sebagainya,” katanya.
-BERNAMA

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2020/11/kerajaan-digesa-tingkat-kelajuan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Digesa Tingkat Infrastruktur Air Di Selangor Kelantan Dan Pahang

Kerajaan Digesa Tingkat Infrastruktur Air Di Selangor Kelantan Dan Pahang

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 339 hits
SHAH ALAM 1 NOV Projek naik taraf infrastruktur air di Selangor Kelantan dan Pahang tersenarai cadangan utama Pakatan Harapan dalam Belanjawan Perpaduan 2021 PAKATAN turut menyarankan peruntukan disalur kepada projek Pelan Gentian Optik dan...
Rakyat Percaya Kerajaan Pn Lebih Baik Daripada Ph Keputusan Kajian

Rakyat Percaya Kerajaan Pn Lebih Baik Daripada Ph Keputusan Kajian

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 246 hits
SHAH ALAM Peratusan kepercayaan rakyat terhadap keupayaan kerajaan Perikatan Nasional menerajui negara ini jauh lebih baik berbanding ketika pemerintahan Pakatan Harapan Berdasarkan penyelidikan dijalankan badan pemikir bebas EMIR Research ...
Kerajaan Terima Lebih 6 000 Cadangan Belanjawan 2021

Kerajaan Terima Lebih 6 000 Cadangan Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 268 hits
KUALA LUMPUR 2 NOV Lebih 6 600 cadangan telah diterima daripada sesi konsultasi Belanjawan 2021 bersama parti politik dan juga melalui lawan sesawang Belanjawan 2021 sehingga 2 November kata Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku ...
Kekeliruan Arahan Bekerja Kerajaan Digesa Berbincang Dengan Mtuc

Kekeliruan Arahan Bekerja Kerajaan Digesa Berbincang Dengan Mtuc

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 216 hits
SHAH ALAM Kongres Kesatuan Pekerja Malaysia menggesa kerajaan mengadakan perbincangan dengan pihaknya sebagai organisasi yang mewakili pekerja susulan arahan mengelirukan dikeluarkan kerajaan kepada pekerja di kawasan pelaksanaan Perintah K...
Kadar Bpr Rendah Angkasa Syor Kerajaan Timbang Semula Keputusan

Kadar Bpr Rendah Angkasa Syor Kerajaan Timbang Semula Keputusan

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 236 hits
Oleh Athirah Huda Zalhe BANGI 20 Rabiulawal 1442H Jumaat Kerajaan perlu mempertimbangkan semula jumlah pemberian tunai melalui Bantuan Prihatin Rakyat pada kadar yang lebih tinggi Ini kerana pemberian tunai berkenaan akan mendorong rakyat
Jumlah Pampasan Kepada Fgv Lebih Rendah Daripada Jangkaan Abdul Wahid Omar

Jumlah Pampasan Kepada Fgv Lebih Rendah Daripada Jangkaan Abdul Wahid Omar

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 318 hits
KUALA LUMPUR Jumlah pampasan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan kepada FGV Holdings Bhd berikutan penamatan perjanjian pajakan tanah berkaitan ladangnya akan menjadi lebih rendah daripada jangkaan yang dinyatakan FGV iaitu antara RM3 5 bili...
Tingkat Kesembuhan Pasien Covid 19 Lebih Tinggi Dari Penambahan Kasus Positif

Tingkat Kesembuhan Pasien Covid 19 Lebih Tinggi Dari Penambahan Kasus Positif

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 208 hits
Laporan harian COVID 19 yang dirilis Satuan Tugas Penanganan COVID 19 menunjukkan pada Minggu pukul 12 00 WIB penambahan konfirmasi positif mencapai 2 696 kasus sedangkan kasus sembuh bertambah 4 141 orang
Sampai Kiamat Politik Dan Kerajaan Malaysia Akan Lebih Kurang Begini

Sampai Kiamat Politik Dan Kerajaan Malaysia Akan Lebih Kurang Begini

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 338 hits
Tidak akan ada any single party yang akan dapat 2 3 majority kecuali dalam bentuk pakatan dan di pertengahan pakatan ini akan berpecah dan kerajaan baru akan dibentuk dengan pakatan baru Di setiap kerajaan parti dan pihak pembangkang tidak ...
6059 Kerajaan Perlu Perjelas Kewujudan Lebih 1 Juta Talian Prabayar Meragukan Ppim Malaysia Gazette 04 11 2020

6059 Kerajaan Perlu Perjelas Kewujudan Lebih 1 Juta Talian Prabayar Meragukan Ppim Malaysia Gazette 04 11 2020

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 379 hits
KUALA LUMPUR Suruhanjaya Komunikasi dan Mulitimedia Malaysia digesa menubuhkan satu jawatankuasa khas untuk menangani isu berkaitan talian prabayar yang meragukan Dalam masa yang sama Persatuan Pengguna Islam Malaysia juga mendesak kerajaan...
8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nostalgia Bedak Sejuk



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional