Kerajaan Campuran Ismail Sabri Tak Dihormati Diserang Parti Lain



Kerajaan campuran ketika ini menyaksikan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tidak dihormati, malah diserang dan cuba dilemahkan anggota pentadbiran parti lain.
(Berita Harian) – Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata Barisan Nasional (BN) yakin rakyat akan memberi sokongan kuat kepada gabungan itu untuk kembali membentuk kerajaan dominan kerana pernah membuktikan kemampuan dalam menguruskan ekonomi negara.
Sehubungan itu, Ahli Parlimen Bagan Datuk itu berkata, Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) amat penting diadakan sekarang kerana negara sedang kesuntukan masa bagi berdepan kemelesetan ekonomi global yang diramalkan tahun depan.
“Ramalan kemelesetan ekonomi dunia pada 2023 bukan direka-reka oleh BN, sebaliknya berdasarkan pelaporan organisasi kewangan dan ekonomi antarabangsa.
“Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) tiga bulan lalu mengunjurkan prospek ekonomi global ‘menjadi gelap dengan ketara’ sejak April 2022 dan meramalkan dunia berdepan kemelesetan ekonomi tidak lama lagi.
“Agensi itu malah dikatakan akan menurunkan ramalan pertumbuhan ekonomi global tahun ini buat kali ketiga dan pakar ekonomi IMF dilaporkan mahu memuktamadkan angka baharu,” katanya menerusi Facebook hari ini.
Ahmad Zahid berkata, sebuah institut pelaburan terkemuka berpangkalan di Amerika Syarikat pula meramalkan kemelesetan ekonomi dunia mungkin berlaku lebih awal iaitu pada penghujung tahun ini.
“Ini bermaksud hanya berbaki tempoh kurang tiga bulan sebelum kemelesetan (recession) yang akan menjejaskan kebanyakan negara bermula atau lebih teruk ia mungkin terjadi seawal Disember tahun ini,” katanya.
Malaysia amat memerlukan sebuah kerajaan stabil dan kukuh yang mampu bergerak sehaluan dalam mengatur langkah serta strategi berkesan untuk melindungi Malaysia daripada impak buruknya.
“Sejarah Malaysia sesudah PRU14 berakhir pada 9 Mei 2018 membuktikan tiada gabungan politik selain BN memiliki kemampuan itu,” katanya.
Malaysia telah melalui pengalaman yang amat memeritkan sepanjang berkerajaan gagal selama 22 bulan di bawah Pakatan Harapan (PH) dan 17 bulan di bawah Perikatan Nasional (PN).
“Negara di bawah pentadbiran PH memiliki sebuah kerajaan cacamarba, tidak tersusun dan lebih mengutamakan agenda politik berbanding kepentingan rakyat dan negara.
“Pentadbiran negara jadi bersimpang-siur dengan setiap parti politik dalam kerajaan mentadbir portfolio Kabinet masing-masing mengikut agenda dan fahaman sendiri.
“Negara di bawah pentadbiran kerajaan PN disertai sebilangan wakil rakyat BN, namun diketuai pemimpin politik bermuslihat menamatkan lawan politik bagi mengukuhkan kedudukan,” katanya sambil menambah semoga harapan rakyat supaya mandat dikembalikan kepada mereka untuk memulihkan negara jadi kenyataan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2022/10/06/kerajaan-campuran-ismail-sabri-tak-dihormati-diserang-parti-lain/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Salahkan Diri Sendiri Bukan Orang Lain Kata Muhyiddin Kepada Ismail Sabri

Salahkan Diri Sendiri Bukan Orang Lain Kata Muhyiddin Kepada Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 12/10/2022 - jumlah : 164 hits
Salahkan diri sendiri bukan orang lain kata Muhyiddin kepada Ismail SabriPresiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin Gambar Agenda Daily oleh Hiekal Rosli 9 Oktober 2022 18SharesTan Sri Muhyiddin Yassin membalas kritikan terhadap Perdana Ment...
Dah 11 Tahun Tak Diberi Bonus Cuepacs Minta Kerajaan Ismail Sabri Beri Bonus Sebulan Gaji Kepada Penjawat Awam

Dah 11 Tahun Tak Diberi Bonus Cuepacs Minta Kerajaan Ismail Sabri Beri Bonus Sebulan Gaji Kepada Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 28/9/2022 - jumlah : 226 hits
Dah 11 tahun tak diberi bonus Cuepacs minta Kerajaan Ismail Sabri beri bonus sebulan gaji kepada penjawat awamMenjelang Belanjawan 2023 yang akan dibentangkan di Parlimen pada 7 Oktober ini Kongres Kesatuan Pekerja Pekerja Dalam Perkhidmata...
Umno Sec Gen Claims Ismail Sabri Govt Lost 40pc Legitimacy To Lead After Perikatan Mps Protest Letter To Agong

Umno Sec Gen Claims Ismail Sabri Govt Lost 40pc Legitimacy To Lead After Perikatan Mps Protest Letter To Agong

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 123 hits
Umno secretary general Datuk Seri Ahmad Maslan today claimed the current federal government has lost 40 per cent of its legitimacy after Perikatan Nasional ministers sent a letter to the King to object to a general election during the year ...
Pm Ismail Sabri Forced By Crazy People In Umno To Dissolve Parliament

Pm Ismail Sabri Forced By Crazy People In Umno To Dissolve Parliament

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 127 hits
Parti Pribumi Bersatu Malaysia Armada chief Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal said Ismail Sabri himself does not want to propose a dissolution BERNAMA picMOHD HUZAINI DAUDKUALA LUMPUR Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob is being f...
Hamzah Zainuddin Perikatan Letter Saying No To Monsoon Polls Not Same As Pulling Support For Pm Ismail Sabri

Hamzah Zainuddin Perikatan Letter Saying No To Monsoon Polls Not Same As Pulling Support For Pm Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 126 hits
Despite being opposed to the dissolution of Parliament anytime soon to trigger snap elections this year Perikatan Nasional secretary general Datuk Seri Hamzah Zainuddin said the coalition has not withdrawn its support for Prime Minister Dat...
Selepas Parlimen Bubar Siapa Yang Berkuasa Zahid Atau Ismail Sabri

Selepas Parlimen Bubar Siapa Yang Berkuasa Zahid Atau Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 135 hits
agendaily com05 10 2022Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri dan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Spekulasi kuat mengatakan Parlimen bakal dibubarkan juga pada minggu ini dengan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob su...
Saman Fitnah Ismail Sabri Lokman Adam Diarah Fail Pernyataan Pembelaan Hari Ini

Saman Fitnah Ismail Sabri Lokman Adam Diarah Fail Pernyataan Pembelaan Hari Ini

papar berkaitan - pada 12/10/2022 - jumlah : 134 hits
MAHKAMAH Tinggi Kuala Lumpur mengarahkan Datuk Lokman Noor Adam menjawab saman yang difailkan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob terhadapnya hari ini Hari ini adalah tarikh akhir untuk Lokman memfailkan pernyataan pembelaan terh...
Teruk Ismail Sabri Diberi Tekanan

Teruk Ismail Sabri Diberi Tekanan

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 132 hits
Teruk Ismail Sabri diberi tekananNORMAN RADZUAN Mahu kembalikan RM100b wang rakyat kepada rakyat NAJIB BAKAL PM KE 10 Sudah beberapa kali majlis pertemuan dgn ahli Ketua Bahagian dan parti komponen Utk apa atau apa keperluan buat majlis2 se...
Semua Perdana Menteri Mahathir Kacau Sejak Bila Mahathir Sayang Ismail Sabri

Semua Perdana Menteri Mahathir Kacau Sejak Bila Mahathir Sayang Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 9/10/2022 - jumlah : 159 hits
Oleh Adam MaikKedudukan Ismail Sabri terancam Sejak bila Mahathir Sayang Perdana Menteri UMNO Mahathir membuat kenyataan baru2 ini bahawa UMNO berpeluang memenangi pilihanraya ke15 namun kedudukan Ismail Sabri terancam kata nya Sambil itu M...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Packing Barang Kucing Kesayangan

Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air