Kerajaan Bantu Bersihkan Pemimpin Xboleh Pakai Dalam Umno 8772



Terima kasih Kerajaan Malaysia. 

Tanpa kita sedari Kerajaan Persekutuan membantu Umno secara undang-undang, membersihkan parti itu dari terus dipimpin oleh individu yang tidak boleh pakai, kaki songlap, tidak jujur, tidak amanah, suka melanggar larangan Allah, suka salah guna kuasa, gunakan pengaruh dan kuasa untuk kepentingan peribadi, keluarga, suku sakat dan kenalan, korupsi dan kleptokrasi. 

Memang pada awalnya ramai ahli biasa Umno marah-marah. 

Marah sangat bila pemimpin mereka didakwa, disiasat berjam-jam, didakwa dan bakal dibicarakan serta bakal jadi penghuni penjara bila didapati bersalah. 

Dalam diam ramai ahli biasa Umno yang tidak punya pengaruh dan kepentingan dalam parti mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan PH. 

Memang awalnya mereka rasa sakit hati, sasau dan sebagainya sebab dipengaruhi oleh orang-orang atau sekutu rapat pemimpin yang terdakwa. Mereka hujahkan sebab perlukan sokongan ahli Umno biasa kononnya kerajaan mahu malukan pemimpin mereka, jatuhkan Umno, dendam, dakwaan fitnah dan sebagainya. 
Terima kasih Kerajaan PH. 

Untuk jangka panjang itu adalah kemenangan bagi ahli biasa Umno. Bukan tiada pemimpin pelapis yang lebih berwibawa, lebih dipercayai dan lebih beriman dalam Umno. Ramai ahli Umno inginkan pemimpin yang senyap tetapi umpama diam-diam ubi berisi. Bukan pemimpin yang suka cari salah kerajaan hari ini. Bukan pemimpin yang suka memantau kerajaan hari ini. 

Mereka ahli biasa Umno tentu perlukan Pemimpin yang sepatutnya memantau dan menegur silap pemimpin mereka semasa Umno berkuasa. Bukan memecat pemimpin yang menegur pemimpin mereka yang korup. Sepatutnya yang salah kenalah turun dari tampuk kepimpinan. 

Kurap pun orang cari sesuatu untuk mengubati. 

Jadi memang benar badan-badan berwajib seperti SPRM dan Polis turut membantu membersihkan Umno dari manusia yang tidak berlaku benar. Ini bukan zaman yang mengadu kepada Polis jadi individu yang ditangkap dan didakwa. 

Sekarang ahli biasa Umno sudah nampak duit simpanan Tabung Haji pun kena kebas. 

Dikebas oleh orang kepercayaan Umno sendiri, senilai RM22 juta setakat tahun 2017 oleh Yayasan Tabung Haji yang ditubuhkan pada tahun 2016 untuk membantu orang yang miskin tetapi terarah kepada tujuan politik yang menyalahi terma persyarikatan Tabung Haji. ["Ia bertentangan dengan Memorandum dan Artikel Persatuan YTH."]

Orang desa yang jadi penyimpan di Tabung Haji pun sudah mula terasa yang kebetulan ramai kalangan mereka ahli biasa Umno. Perladangan TH di Indonesia pun dijual tanpa pengetahuan TH dengan meleburkan pegangan sebanyak 95% (Bukan TH melabur tetapi dileburkan oleh orang yang disangkakan AMANAH) dengan nilai USD910 juta. 

Jiwa ahli biasa Umno yang juga penyimpan TH telah dikhianati dan telah dirobak robekan keyakinan mereka selama ini Umno berkuasa. 

Sebenarnya seperti Felda, Tabung Haji juga terlalu dekat dengan hati jiwa rakyat banyak. 

Pemimpin Umno yang tidak jujur telah menghancurkan hati rakyat biasa. Orang desa, ahli biasa Umno, penyimpan Tabung Haji sudah mula buka mata dan minda, bahawa langkah kerajaan hari ini adalah tepat. Bukan kes fitnah, bukan kes membuli pihak Umno yang kalah tetapi membersihkan dan sapu bersih pemimpin yang menjatuhkan maruah Malaysia. 

Felda pun tanah di Kuala Lumpur telah bertukar tangan dan bagaimana pemimpin Umno semasa berkuasa berdolak dalih dalam memberi kenyataan semasa berkuasa tentang kes tanah felda tersebut. Perladangan Felda pun kena jual. Siapa punya angkara? Itulah pemimpin tidak jujur yang Umno miliki setakat hari ini. 

Pemimpin Umno yang riuh cari salah kerajaan hari ini, apakah mereka di kalangan yang boleh pakai? Rasanya tidak, mereka lebih kepada mencari pengaruh untuk menjadi pemimpin tertinggi Umno satu masa depan nanti. Suara mereka tak bunyi semasa era kleptokrasi. Kenapa baru sekarang bunyi lebih hentam kerajaan? 

Bila meletus soal ketirisan Felda dan TH mereka sepi. Orang macam itukah yang ahli biasa Umno mahukan sebagai pemimpin mereka? 

Ulama dalam politik. 

Mereka adalah ketua dalam politik, bukan mereka duduk bawah atau menjadi pihak pembangkang yang tidak pernah menang. Suara mereka Islami dan menjadi ikutan orang lain. Bukan caci maki, mencerca atau berbahasa kesat. Islam bahasanya indah. 

Ulama bukan sahaja mendekati rakyat Islam tetapi juga mendekati rakyat bukan Islam dan sama-sama doakan supaya mereka beroleh hidayah Allah seperti kita. In Syaa Allah. Teringat kisah Buya Hamka. Pernah dipenjarakan tetapi berhati mulia dengan pihak yang membuat beliau dipenjarakan. Aamiin. 

Ulama berani menegur Sultan, Raja dan kaum kerabat yang langgar perintah Allah. Bukan Ulama dengar cakap penguasa. Dalam kerajaan hari ini, semakin ramai Mufti Negeri bersuara. Berbeza dengan era Umno berkuasa. Kerajaan yang bagus ialah kerajaan yang tidak menutup mulut Mufti. 

Dengan cara itu In Syaa Allah sebagai cara menjemput rahmat Allah untuk bumi milik Nya bernama Malaysia. 

Allahu Akbar. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/12/kerajaan-bantu-bersihkan-pemimpin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Umno Enggan Ulas Najib Dakwa Kerajaan Ditipu Jho Low

Pemimpin Umno Enggan Ulas Najib Dakwa Kerajaan Ditipu Jho Low

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 279 hits
November 22 2018 6 13 PM Ismail Sabri Yaakob Noh Omar dan Nazri Aziz KUALA LUMPUR Tiga pemimpin Umno enggan mengulas lanjut berhubung kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang mengaku kerajaan pimpinannya ditipu ahli perniagaan Low Taek Jho ata...
Hukuman Mati Abdughapar Pas Umno Patut Demostrasi Protes Kerajaan China

Hukuman Mati Abdughapar Pas Umno Patut Demostrasi Protes Kerajaan China

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 301 hits
Pihak berkuasa rejim komunis China di barat laut Wilayah Autonomi Xinjiang Uyghur menjatuhkan hukuman mati ke atas seorang ahli perniagaan yang juga dermawan etnik minoriti Uyghur terkenal Abdughapar Abdurusul kerana mengerjakan haji di Ara...
Zahid Umno Syak Ada Tidak Kena Kerajaan Batal Icerd

Zahid Umno Syak Ada Tidak Kena Kerajaan Batal Icerd

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 302 hits
Presiden Umno Zahid Hamidi meragui keikhlasan kerajaan PH menolak Konvensyen Antarabangsa Mengenai Pembasmian Diskriminasi Kaum Foto Bernama Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata meskipun pembangkang berterima kasih atas pe...
Alhamdulillah Ramai Mufti Bersuara Sebagai Pemandu Kerajaan Setelah Umno Hilang Kuasa 8721

Alhamdulillah Ramai Mufti Bersuara Sebagai Pemandu Kerajaan Setelah Umno Hilang Kuasa 8721

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 469 hits
Takdir dan ketentuan Allah Subhanahu Wa Ta alla Mudah mudahan Kerajaan Malaysia hari ini tidak membonekakan Agamawan dan Cendikiawan Islam In Syaa Allah itu menjadi petanda baik dari Allah jua untuk Malaysia Aamiin Bro dan Sis PSI Syariat I...
Duit Rm116juta Umno Telah Saman Kerajaan Ph Tetapi Masih Belum Dibicarakan

Duit Rm116juta Umno Telah Saman Kerajaan Ph Tetapi Masih Belum Dibicarakan

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 422 hits
Walaupun saya pernah jelaskan dengan terperinci dan berulangkali ramai yang masih terperangkap dengan propaganda yang saya simpan duit RM116 juta di rumah Biar saya jelaskan lagi dengan ringkas dan bahasa yang mudah 1 Pangsapuri itu bukan r...
Habis Manis Sepah Dibuang Kerajaan Ph Selangor Tak Ikhlas Bantu Rakyat

Habis Manis Sepah Dibuang Kerajaan Ph Selangor Tak Ikhlas Bantu Rakyat

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 238 hits
KUALA LUMPUR 30 Nov Kepada penyokong Pakatan Harapan tak perlu menepuk air di dalam dulang yang ditatang selama ini 8230 takut terpercik diri sendiri Terimalah keputusan pemimpin pilihan anda Demikian kata Ketua UMNO Bahagian Shah Alam Datu
Panas Pedas Tun Mahathir Perli Umno Isu Icerd Kuil Seafield Dia Dapat Latihan Kerajaan Lama

Panas Pedas Tun Mahathir Perli Umno Isu Icerd Kuil Seafield Dia Dapat Latihan Kerajaan Lama

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 556 hits
Panas Pedas Tun Mahathir Perli Umno Isu Icerd Kuil Seafield Dia Dapat Latihan Kerajaan Lama
Icerd Timbalan Presiden Umno Sambut Baik Keputusan Kerajaan

Icerd Timbalan Presiden Umno Sambut Baik Keputusan Kerajaan

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 183 hits
KU MOHD RIZDUAN KU ABDUL RAHMAN 23 November 2018 6 25 PM SEREMBAN Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini menyambut baik keputusan tegas dan berp
Isu Icerd Pas Umno Akan Bentuk Kerajaan Campuran Di Masa Depan

Isu Icerd Pas Umno Akan Bentuk Kerajaan Campuran Di Masa Depan

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 315 hits
Isu ICERD Pas Umno akan bentuk kerajaan campuran di masa depan Posted By on November 22 2018Pelbagai isu melingkari Pas sejak Perhimpunan Perpaduan Ummah bersama Umno di Pasir Salak Perak menentang Konvemsyen Antarabangsa Mengenai Penghapus...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing