Kenyataan Terbaru Ketua Pesuruhjaya Sprm Buatkan Lim Guan Eng Tak Tidur Malam



Laman blog ini menyiarkan artikel mengenai penahanan bekas Setpol Lim Guan Eng, Jeffry Chew Gim Eam, oleh SPRM pada 2 JUlai 2020 yang lepas (BACA DI SINI).

Ramai yang tanya, kenapa mantan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak dipanggil atau ditahan oleh SPRM?

Sedangkan sewaktu skandal Terowong Dasar Pulau Pinang didedah dan dibongkarkan, Lim Guan Eng adalah Ketua Menteri Pulau Pinang dan beliau yang beriya-iya mempertahankan projek Terowong Dasar Laut tersebut.

Mungkin juga bagi Lim Guan Eng sendiri merasakan beliau terselamat dan lega, bila sehingga SPRM memohon perintah reman terhadap Jeffry, beliau masih lagi tidak disoal siasat atau ditahan oleh SPRM.

Kalau beliau merasa sudah selamat, beliau silap sebab kenyataan terbaru dari Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Azam Baki akan membuatkan Lim Guan Eng tidak lena tidur.



Azam mengesahkan siasatan kes Terowong Dasar Laut Pulau Pinang kini telah memasuki peringkat akhir dan beliau juga membayangkan ada asas yang kukuh kes Terowong tersebut mempunyai unsur salah guna kuasa, rasuah dan penggubahan wang haram.



Azam juga memaklumkan dalam masa 5 hari, seramai 32 orang dari pejabat Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah dirakamkan keterangan mereka termasuk EXCO Kerjaraya, Utiliti dan Tebatan Banjir Pulau Pinang, Zairil Khir Johari.

Tambah Azam lagi pada minggu hadapan, SPRM akan memanggil seramai 10 hingga 15 orang untuk dirakamkan keterangan mereka.

Kenyataan terbaru dari Azam pasti akan membuat Lim Guan Eng tidak tidur malam kerana pihak SPRM dijangka akan melengkapkan siasatan mereka selewat-lewatnya pada akhir Julai ini.

Janji yang diberikan oleh Azam ialah pihak SPRM akan melakukan siasatan secara adil, menyeluruh dan terperinci.

Skandal Terowong Dasar Laut Pulau Pinang telah menyebabkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kerugian RM220 juta ringgit dalam nilai hartanah kerana pemilikan hak milik tanah sudah pun bertukar tangan, namun kerja-kerja awal pembinaan masih lagi belum dilakukan sehingga ke saat ini.

Sebenarnya terlalu banyak transaksi yang meragukan yang boleh melibatkan kerugian berbilion ringgit melalui pembinaan Terowong Dasar Laut Pulau Pinang ini sedangkan tiada keperluan mendesak dan perlu untuk membinanya.

Tentu kita masih ingat bagaimana Lim Guan Eng 'bersilat' ketika itu untuk mempertahankan diri ketika pembongkaran demi pembongkaran mengenai penyelewengan dan salah guna kuasa terhadap skandal Terowong Dasar Laut Pulau Pinang dilakukan.

Heret siapa sahaja yang terlibat dalam skandal Terowong Dasar Laut Pulau Pinang.

Kalau Pakatan Harapan dakwa tidak sempat membongkarkannya, kini Kerajaan Perikatan Nasional sudah membuktikan, tidak sampai satu tahun memerintah, siasatan kes Terowong Dasar Laut sudah dapat dilengkapkan dan diserahkan ke pejabat Peguam Negara untuk tindakan lanjut.

Jangan pula ada tangan ghaib yang menyapu kes berprofil tinggi ini ke bawah karpet seperti kes banglo Jalan Pinhon Lim Guan Eng.

Rakyat memerhati!!!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2020/07/kenyataan-terbaru-ketua-pesuruhjaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lepas Setpol Lim Guan Eng Di Tahan Sprm Setpol Mat Sabu Pula Di Tahan Sprm

Lepas Setpol Lim Guan Eng Di Tahan Sprm Setpol Mat Sabu Pula Di Tahan Sprm

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 1078 hits
Laman blog ini ada menyiarkan berita mengenai bekas Setpol Lim Guan Eng yang direman oleh SPRM selama 4 hari untuk disoal siasat berkaitan kes Terowong Ghaib Dasar Laut Pulau Pinang pada 2 Julai lepas Terkini belum selesai siasatan mengenai...
Sprm Dan Kekebalan Lim Guan Eng

Sprm Dan Kekebalan Lim Guan Eng

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 290 hits
Oleh Ab Jalil Backer MYKMU SPRM dan Lim Guan Eng KEKEBALAN bekas Menteri Kewangan dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sejak sedekad lalu mungkin akan berakhir jika Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia benar benar bertekad untuk me...
Bekas Pegawai Khas Guan Eng Ditahan Sprm

Bekas Pegawai Khas Guan Eng Ditahan Sprm

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 298 hits
Yang ditahan SPRM hari ini ialah bekas pegawai khas Guan Eng bernama Jeffrey Chew yang juga merupakan bekas timbalan bendahari DAP Pulau Pinang Selepas PRU14 dia dilantik Anthony Loke untuk menjawat sebagai pengerusi Suruhanjaya Pelabuhan P...
Sprm Tahan Bekas Setiausaha Politik Guan Eng

Sprm Tahan Bekas Setiausaha Politik Guan Eng

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 389 hits
GEORGETOWN Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini menahan Jeffrey Chew bekas pegawai tinggi di Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang Sumber berkata Jeffry yang juga merupakan bekas Setiausaha Politik kepada Lim Guan Eng itu ditahan se...
Lim Guan Eng To Testify In Damages Assessment Hearing Of His Suit

Lim Guan Eng To Testify In Damages Assessment Hearing Of His Suit

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 354 hits
Lim Guan Eng KUALA LUMPUR Former Finance Minister Lim Guan Eng will testify in the hearing of assessment of damages in his defamation suit against blogger Raja Petra Raja Kamarudin over allegation of corruption in the RM6 3 billion Penang u...
Undersea Tunnel Project Lim Guan Eng To Give Statement To Macc

Undersea Tunnel Project Lim Guan Eng To Give Statement To Macc

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 242 hits
Members of the press have been camped out since early morning at the Malaysian Anti Corruption Commission s state headquarters amid speculation that a former finance minister will be giving his statement today About 30 reporters and photogr...
Sambung Moratarium Ini Sebab Kenapa Kami Setuju Dengan Lim Guan Eng

Sambung Moratarium Ini Sebab Kenapa Kami Setuju Dengan Lim Guan Eng

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 225 hits
Kami setuju dengan idea moratarium yang diminta supaya kerajaan PN pada harini menyambung Tetapi bukan 6 bulan seperti yang dicadangkan LGE tetapi hanya sehingga penghujung tahun 2020 Penangguhan moratarium yang diperkenalkan memberi banyak...
Siasatan Terowong Ghaib Lim Guan Eng Di Buka Semula Bekas Setpol Lim Guan Eng Di Tahan

Siasatan Terowong Ghaib Lim Guan Eng Di Buka Semula Bekas Setpol Lim Guan Eng Di Tahan

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 622 hits
Antara kes berprofil tinggi yang sangat sangat dinantikan oleh rakyat Malaysia untuk di bawa ke mahkamah ialah kes rasuah dan salah guna kuasa dalam pembinaan Terowong Dasar Laut Pulau Pinang ketika Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau ...
Konspirasi Mujahid Dan Lim Guan Eng Melelong Aset Tabung Haji Terbongkar

Konspirasi Mujahid Dan Lim Guan Eng Melelong Aset Tabung Haji Terbongkar

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 518 hits
Sepanjang pemerintahan Pakatan Harapan banyak aset aset strategik negara terutamanya milik Melayu Bumiputera dijarah Antara yang menjadi sasaran utama ialah harta milik Tabung Haji atau TH dan Antara pendapatan utama TH adalah melalui pelab...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan