Kenyataan Perosak Negara Jangan Ikut


 
Saban hari ada saja kenyataan kelakar yang ditutur oleh ahli politik. Contohnya hari ini, komentar dari Timbalan Ketua Penerangan GTA (Gerakan Tanah Air, bukan Grand Theft Auto) yang mereka perlu menang PRU bagi kembalikan kestabilan politik.

Apa yang kelakarnya, dia mengatakan yang GTA bergerak bersama NGO dan individu yang tidak menyertai mana-mana parti politik. Kononnya parti politik atau dipanggil kartel politik, menyebabkan politik negara tidak stabil (https://bit.ly/3dSRvaa).

Kalau GTA menang, yang akan jadi PM nanti adalah Mahathir. Apa Mahathir tu bukan orang politik ke? Dalam GTA pun ada beberapa parti politik termasuk Pejuang, parti yang diasaskan oleh Mahathir. Dia ni faham ke tidak apa yang dia sendiri katakan ni?

Mahathir bukan setakat ahli politik. Bahkan dialah yang merosakkan politik negara. Sewaktu dia jadi PM lah rasuah tumbuh mekar di negara ini. Dia juga yang mengasaskan kronisme. Bahkan bapa segala perasuah, Najib Razak, dipilih oleh Mahathir sendiri untuk jadi PM.

Kestabilan politik negara ini lebur kerana perbuatan Mahathir yang mengundang katak dari UMNO untuk melompat ke dalam PPBM. Dan kalau dia tak letak jawatan untuk jadi PM semula, kita takkan berdepan dengan situasi kegawatan politik seperti sekarang.

Kemudian dia sentuh pula tentang DS Anwar yang dikata sanggup bekerjasama dengan parti yang telah ditolak oleh rakyat (UMNO) demi untuk jadi PM. Dia mungkin tinggal di gua sampai tak baca yang DS Anwar tolak sokongan kluster mahkamah demi menjaga prinsip.

Tapi dia tak cerita tentang rakaman audio yang Mahathir mahukan sokongan UMNO selepas PPBM keluar dari PH untuk jadi PM semula. Dia tak ulas yang Mahathir kata mahu tawarkan jawatan kepada UMNO sebagai umpan sokong Mahathir untuk jadi PM lagi.

Dia sebut pula PH sanggup tandatangani MoU bersama UMNO. Tadi dia kata nak kestabilan politik kan? PH buat MoU dengan kerajaan untuk stabilkan politik Malaysia. Tapi kenapa tak suka? Dia nak yang macamana sebenarnya? Mabuk mamat ni.

Hakikat sebenar, GTA hanya debu jalanan yang tiada nilai. Cakap merapu dan perjuangan pun tak jelas. Tandus pemimpin sampai yang dah dekat sedekad umurnya pun nak dilantik jadi PM lagi. Orang yang khianat kerajaan sendiri pula tu!

Kalau ada terniat dalam hati nak sokong Pejuang ataupun GTA, lupakan sajalah. Sejujurnya, mereka akan bawa keburukan sama banyak dengan PPBM kerana mereka lahir dari rahim UMNO juga. Dasar parti mereka juga tidak berbeza. Kalau benci UMNO dan PPBM, maka tak logik kalau sokong GTA atau Pejuang. Guane boh?

Raja Gelap

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/10/kenyataan-perosak-negara-jangan-ikut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kementerian Pertahanan Negara Korea Keluarkan Kenyataan Rasmi Berhubung Perkhidmatan Ketenteraan Khas Untuk Bts

Kementerian Pertahanan Negara Korea Keluarkan Kenyataan Rasmi Berhubung Perkhidmatan Ketenteraan Khas Untuk Bts

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 148 hits
Kementerian Pertahanan Negara Korea telah mengeluarkan jawapan rasmi kepada isu perkhidmatan ketenteraan khas melibatkan kumpulan BTS Min Hong Cheol ahli Parti Demokratik Korea membangkitkan soalan berkenaan perkhidmatan ketenteraan BTS kep...
Jangan Panik Kalau Kunci Terpatah Ikut Cara Ni Keluarkan Kunci Settle

Jangan Panik Kalau Kunci Terpatah Ikut Cara Ni Keluarkan Kunci Settle

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 199 hits
Malang tidak berbau disaat kita mengejar masa untuk membuka kunci rumah ketika itulah kunci terpatah Jangan panik dan cemas kerana ada caranya untuk mengeluarkan kunci ini dari terperangkap di dalam lubang itu Perkongsian tip dari pengguna ...
Jangan Ikut Mahathir Dia Selalu Bawa Umno Menang 2 3 Majoriti

Jangan Ikut Mahathir Dia Selalu Bawa Umno Menang 2 3 Majoriti

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 110 hits
Masuk mahkamah pun Zahid takut macam macam alasan Banjir Zahid nak redah hilang akal kalau ada yang percaya Kahkahkah Kikikikikikikikiki Lebih baik ikut Najib rakyat banjir dia main golf Ismail boleh ikut najib rakyat banjir buat PRU SELAMA...
Ismail Sabri Akan Sampai Kenyataan Negara Di Perhimpunan Agung Pbb

Ismail Sabri Akan Sampai Kenyataan Negara Di Perhimpunan Agung Pbb

papar berkaitan - pada 24/9/2022 - jumlah : 106 hits
PERDANA Menteri Ismail Sabri Yaakob akan menyampaikan Kenyataan Negara pada Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu ke 77 Jumaat Beliau dijadual memulakan ucapan di ibu pejabat Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu pada 3 30 petang
Kenyataan Istana Negara Tak Sebut Pembubaran Parlimen

Kenyataan Istana Negara Tak Sebut Pembubaran Parlimen

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 81 hits
Tangkap layar kenyataan media dalam hantaran Facebook di laman Istana Negara Istana Negara hari ini menjelaskan pertemuan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dengan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah han...
Hiburan Jangan Ikut Perangai Ayah Mizz Nina Post Gambar Dengan Anak Netizen Ungkit Kes Ludah Noh Salleh

Hiburan Jangan Ikut Perangai Ayah Mizz Nina Post Gambar Dengan Anak Netizen Ungkit Kes Ludah Noh Salleh

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 146 hits
Baru baru ini bekas isteri kepada Noh Salleh Mizz Nina telah membuat hantaran di Instagram memaparkan dia mendukung anaknya Musa Gambar itu turut dikongsikan di laman Facebook sebuah portal hiburan dengan caption mendoakan supaya kanak kana...
Hari Kesaktian Pancasila Ganjar Amalkan Nilainya Jangan Tergoda Ideologi Lain

Hari Kesaktian Pancasila Ganjar Amalkan Nilainya Jangan Tergoda Ideologi Lain

papar berkaitan - pada 2/10/2022 - jumlah : 150 hits
Ganjar berpesan kepada seluruh masyarakat untuk selalu mengamalkan nilai nilai pancasila Selain itu Ganjar juga berpesan untuk tidak tergoda dengan ideologi lain yang dapat memecah belah bangsa
Yang Keluar Dari Mulut Ibu Itu Doa Sebutlah Yang Baik Baik Jangan Ringan Maki Anak

Yang Keluar Dari Mulut Ibu Itu Doa Sebutlah Yang Baik Baik Jangan Ringan Maki Anak

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 125 hits
Sepanjang proses membesar sudah tentu anak anak banyak ragamnya Ada masa mereka akan buat perangai yang menyebabkan ibu ayah rasa marah Permainan emosi begini bukan sahaja mempengaruhi tumbesaran mereka tetapi ia mengganggu perhubungan anta...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air