Kenapa Masjid Masjid Tidak Berfungsi Gereja Beri Sumbangan Makanan


 


NI BUKAN KERJA MENTERI AGAMA. PATUT DIA FIKIR MACAMANA NAK BANTU UMMAT


NORMAN RADZUAN


KENAPA MASJID2 TIDAK BERFUNGSI

Glad Tidings Church @ Sunway giving free food. Look at the people from all races queuing to receive. Hunger cuts across all barriers.

Pihak gereja memang diakui bab kebajikan mereka memang utamakan. Sebab itu sejak dulu ramai org Melayu yg terdesak akn pergi ke gereja memohon bantuan. Bagi saya rasa sgt tercabar dan malu apabila pihak gereja selalu mengatasi kita bab kebajikan.

Kita org Islam hanya tahu menghukum dan tahu mengutip duit zakat. Bab ini org2 agama memang cekap. Persoalannya di mana fungsi ribuan masjid? Di mana fungsi Pusat Zakat??? Sepatutnya Pusat Zakat menggunakan masjid utk membekal food bank utk sesiapa yg memerlukan. Malangnya kita ada Menteri Agama...selain sibuk menikah selebriti dia pergi ke Zoo.

Islam sebenarnya hebat tetapi yg menghancurkan Islam ialah mentaliti umat Islam. Selain lembab berfikir, bagi mereka hanya cukup slogan kami mahu hudud.. mereka sudah Islamik dan dijamin ke syurga.

Sdgkan Islam itu menjaga kebajikan hingga tertubuhkan Baitul Mal. Tapi sayang mereka hanya tahu mengutip wang tapi tidak tahu bagaimana menguruskan utk tujuan asalnya Baitul Mal tersebut.

Sewajarnya Masjid2 dgn kerjasama Pusat Zakat menjadi bank makanan. Di mana ratusan juta simpanan zakat? Islam tercemar kerana org agama hanya tahu menghukum, hanya tahu menghafal hadis tetapi tidak tahu bagaimana menguruskan negara. Tapi mereka tetap mahukan jawatan tersebut demi keseronokkan dunia.

Org Melayu terkenal sgt takut dgn gereja. Kitab Injil di dlm laci hotel pun mereka sudah ketakutan mcm nampak hantu. Ketakutan mereka samalah seperti ketakutan termakan babi. Tetapi apabila mereka sanggup ke gereja berbaris panjang utk mendapatkan bekalan makanan... mereka sudah tidak peduli lagi ketakutan tersebut.

Org Melayu sanggup membunuh diri dan mereka sudah tidak peduli hukumnya. Semua ini terjadi kerana apa? Org Melayu lemah cara mereka berfikir dan hanya tahu sebut hari ink kes 9k, esok kes 10k... dan membebel 'kenapa org tu gak mahu stay at home'. Ia satu kebodohan org kita.

Org Melayu hari2 membebel perkara yg sama. Tapi mereka tak mahu mencari puncanya. Contoh org Melayu bila demam dia hanya tahu pergi klinik ambil ubat. Kenapa dia kerap demam dia tak ambil tahu. Ada tak dia terfikir dia kerap demam sebab kurang minum air, tidak makan sayur, kena hujan, kuat merokok dan sebagainya.

Begitulah dgn pandamik ini. Mereka hanya kata rakyat tak berdisiplin. Inilah kejayaan org politik kerana berjaya melahirkan persepsi ( dakyah politik ) kes tinggi kerana rakyat bukan salah kerajaan.

Org Melayu mudah di tanamkan persepsi hingga mereka tak tanya kenapa vaksin lambat sampai, kenapa proses vaksinasi perlahan, kenapa kilang2 91% tidak ditutup, kenapa dahulu Genting Highland tidak tutup.... akhirnya mereka keliru dan politikus2 terus mengambil kesempatan dari ketakutan yg ditanamkan kpd rakyat utk terus seronok dgn projek2 direct nego mereka, dgn gaji puluhan dan ratusan ribu mereka.

Seperti kata DS Najib... kerajaan sengaja membuat silap menguruskan pandemik kerana mereka perlukan numbers utk kekal sebagai kerajaan. Tapi sayang masih ramai org Melayu yg hidup kepartian dgn semangat Melayu walaupun jika bukan dirinya tetapi org sekeliling dlm keperitan dia tetap akn berkata syukurlah ini bukan kerajaan DAP.

Saya sgt kesal kegagalan Muhyiddin dan Azmin menguruskan negara. Lebih malang mereka tidak mahu menyerah kalah dan mengakui kelemahan tersebut.Mereka sebenarnya tidak serius pedulikan nasib rakyat! Duit lebih byk ditaburkan kpd pemimpin2 daripada kpd rakyat.

Mereka terus memikirkan siapakan ahli Parlimen yg mahu dibeli? Bagaimana caranya utk kekal menjadi PM. Terpulang rakyat... anda sendiri boleh menentukan nasib anda sendiri.

PKPP sudah, PKP sudah, PKPD sudah, ribuan kematian angkara Covid19 sudah, ratusan bunuh diri sudah, jutaan kehilangan pendapatan sudah, stay at home sudah... yg tak sudah2 kilang2 beroperasi dan Muhyiddin tetap mahu jadi Perdana Menteri.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/kenapa-masjid-masjid-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Senarai Lokasi Masjid Amp Surau Di Wilayah Yang Terlibat Dengan Sumbangan Makanan Amp Barang Dapur

Ini Senarai Lokasi Masjid Amp Surau Di Wilayah Yang Terlibat Dengan Sumbangan Makanan Amp Barang Dapur

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 281 hits
Susulan penularan wabak COVID 19 boleh dikatakan ramai individu yang terjejas pendapatan berikutan perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan yang telah dilaksanakan sebelum ini Ambil jika perlu sumbang sekadar mampu Prihatin terhadap nasib m...
Mana Pejuang Melayu Ramai Kelaparan Beratur Ambil Makanan Dari Gereja Persatuan Buddha

Mana Pejuang Melayu Ramai Kelaparan Beratur Ambil Makanan Dari Gereja Persatuan Buddha

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 199 hits
FAZLI RADZIPeranan pemimpin Melayu Islam terutama dalam kerajaan Perikatan Nasional dipersoal ketika pandemik Covid 19 menyebabkan ramai rakyat terjejas sehingga terputus bekalan makanan Tular di media sosial deretan orang Melayu Islam berb...
Cara Memilih Makanan Kucing Dan 3 Makanan Kucing Terbaik

Cara Memilih Makanan Kucing Dan 3 Makanan Kucing Terbaik

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 404 hits
Kucing tahu apa yang mereka suka makan dan banyak yang tidak mahu menyimpang dari apa yang mereka mahu makan tanpa membujuk Ramai orang menganggap ini kerana kucing sukar tetapi selektivitinya sebenarnya adalah sifat evolusi yang menghalang...
Makanan Kegemaran Rasululah S A W

Makanan Kegemaran Rasululah S A W

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 214 hits
1 Barli Bagus untuk demam jika dibuat sup 2 Kurma Nabi berkata rumah yang tidak mempunyai kurma adalah seperti rumah yang tidak ada makanan 3 Buah Tin Buah dari syurga Boleh mengubati buasir 4 Anggur Nabi suka buah anggur Ia membersihkan da...
Mcdonald S Taja Makanan Hospital Sungai Buloh Sebagai Tanda Penghargaan Buat Frontliners Perubatan Di Sini

Mcdonald S Taja Makanan Hospital Sungai Buloh Sebagai Tanda Penghargaan Buat Frontliners Perubatan Di Sini

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 250 hits
StartFragment McDonald s Taja Makanan Hospital Sungai Buloh Sebagai Tanda Penghargaan Buat Frontliners Perubatan Di Sini l Assalamualaikum Seperti yang kita tahu Hospital Sungai Buloh merupakan hospital pertama di Malaysia yang menerima dan...
Abang Grabfood Naik Mclaren 720s Hantar Makanan

Abang Grabfood Naik Mclaren 720s Hantar Makanan

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 227 hits
Abang grabfood naik McLaren 720S hantar makanan Pelanggan Terkejut Abang GrabFood Hantar Makanan Naik McLaren 720S Sejak pandemik COVID 19 melanda Malaysia jumlah penggunaan perkhidmatan food delivery semakin meningkat saban hari Menurut St...
Hiburan Beri Sabun Dan Tuala Wanita Naim Daniel Buka Bank Makanan Di Stesen Minyak

Hiburan Beri Sabun Dan Tuala Wanita Naim Daniel Buka Bank Makanan Di Stesen Minyak

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 223 hits
Bukan sahaja lantang bersuara mengenai kepimpinan negara pada ketika rakyat mengalami kesusahan sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan penyanyi dan pelakon Naim Daniel mengorak langkah setapak lagi apabila dia tampil menghulurkan bantuan kep...
Tak Banyak Soal Polis Hantar Makanan Kepada 14 Pekerja Selepas Dapat Aduan

Tak Banyak Soal Polis Hantar Makanan Kepada 14 Pekerja Selepas Dapat Aduan

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 262 hits
Prihatin dengan situasi semasa polis Sepang menghulurkan bantuan makanan kepada 14 pekerja kilang yang kehabisan bekalan makanan di Taman Bunga Raya Sepang malam tadi Menerusi perkongsian di Facebook Polis IPD Sepang tindakan itu dibuat sel...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Membuat Cerita Bergambar Dengan Tema Perubahan Iklim Global

Resepi Char Kuew Teow Udang