Kenapa Lelaki Bujang Sekarang Lebih Sukakan Janda Untuk Dijadikan Pasangan Mereka Ini Jawapannya




Abang pilih yang mana…Perawan atau janda…Perawan memang menawan…JANDA lebih menggoda… Itulah lirik lagu yang cukup popular yang dinyanyikan oleh Cita Citata.

Jadi…. Benarkah lelaki bujang sekarang lebih sukakan janda untuk dijadikan pasangan mereka daripada gadis perawan? Kalau benar mengapa mereka lebih sukakan janda?

Perkara ini sedikit sebanyak menyedarkan dan memberi sedikit pengetahuan kepada wanita yang belum berkahwin mempelajari bagaimana untuk memikat hati bakal suami seterusnya supaya lebih tahu untuk melayan suami.

Gadis-gadis yang belum berkahwin eloklah mengambil tahu sebab-sebab kenapa lelaki lebih suka janda untuk dijadikan isteri mereka.

Kadang-kadang penampilan seorang janda lebih menarik daripada gadis muda.

Ini kerana janda sedar bahawa alam perkahwinan tidak sama seperti yang ditunjukkan di dalam drama-drama TV. Hanya mereka yang pernah bercerai sahaja mengetahui bahawa pentingnya mempertahankan sesebuah perkahwinan. Kuncinya mudah sahaja iaitu dengan memastikan ego tidak menguasai diri. Jadi, anda dianggap bertuah jika berkahwin dengan seorang janda.

Kenapa Janda menjadi pilihan sesetengah lelaki? Antara jawapannya ada di bawah ini:

LEBIH BERPENGALAMAN

Walaupun mereka pernah mengalami kegagalan, namun mereka telah melalui pengalaman dalam dunia berumahtangga. Dengan status janda yang mereka bawa, mereka akan lebih berhati-hati dalam memulakan hubungan yang baru. Kerana mereka tidak mahu lagi gagal bagi kali kedua.

LEBIH MENGHARGAI PASANGAN

Walaupun mereka pernah bercerai, tidak bererti mereka golongan janda tidak menghargai pasangan mereka. Akan datang mereka akan lebih berhati-hati dan lebih menghargai terhadap hubungan baru sekiranya terjalin kembali. Ini kerana pengalaman lalu mengajar mereka. Jika mendapat pasangan baru masih di takuk lama, mereka bukan termasuk dalam senarai yang dibincangkan ini.

Pengalaman lalu membuatkan janda lebih menghargai pasangan mereka

PANDAI MENGGODA

Tidak dinafikan ada juga janda yang menggoda suami orang. Ini juga berdasarkan pengalaman mereka yang lalu betapa pentingnya pasangan yang berpengalaman dan berkemampuan. Dalam bab melayan suami pula, mereka sudah bersedia. Ini kerana mereka sudah ada pengalaman dalam perkahwinan yang lalu. Jadi tidak perlu lagi diajar bagaimana cara untuk melayan suami.

BERSEDIA APA SAJA

Dalam apa jua keadaan termasuk jodoh, mereka lebih bersedia untuk menumpukan hidup alam berumahtangga. Pengalaman terdahulu mengajar mereka untuk memperbaiki kesilapan serta meneruskan apa kebaikan yang ada pada diri mereka. Sebagai contoh mudah adalah berkaitan dengan anak. Bagi janda mereka tiada istilah “tidak mahu anak lagi” kerana mereka lebih bahagia jika suami mereka bahagia tambahan dengan kehadiran anak. Asalkan si suami turut membantu dan tidak berkira sangat untuk memberi nafkah.

Kehadiran anak adalah sebagai bonus kepada kebahagiaan mereka

SENANG BERKIRA

Apa sahaja masalah yang timbul kelak, mereka boleh bertolak ansur dengan suami. Pengalaman lalu mengajar mereka menjadi lebih matang dan tidak berkira dengan suami dalam segala hal. Mungkin dulu mereka terlalu berkira dalam beberapa aspek.

MUDAH MESRA

Mereka lebih pandai bergaul dan mudah mesra. Mereka akan menjadi lebih terbuka, peramah dan tidak suka orang lain memandang rendah pada diri mereka terutamanya berkaitan dengan perkahwinan terdahulu. Jadi, tiada istilah mereka bersikap sombong dengan keluarga atau kawan-kawan keluarga sebelah suami. Secara spontan mereka memang pandai membawa diri.

ADA SEGALANYA

Selepas bercerai janda akan lebih berusaha. Ada janda yang menjadikan kegagalan mereka pada perkahwinan pertama sebagai cabaran untuk mereka lebih berjaya daripada semasa mereka mempunyai suami dahulu. Dan seperti yang kita ketahui, ramai janda-janda telah berjaya membuktikan mereka telah berjaya melebihi orang yang bersuami.

MULUT MANIS

Nak hidup mesti kena pandai dalam segala hal. Biasanya janda pandai jaga hati dan mengambil hati. Lelaki juga akan cair dengar ayat-ayat manis dari seorang janda. Biasanya janda tidak terlalu memilih asalkan dia nampak lelaki itu mampu untuk menjaganya.



Seorang janda harus mudah mesra serta mulut manis

PANDAI JAGA PASANGAN

Oleh kerana mereka pernah menempuh alam perkahwinan, pastinya golongan janda lebih bijak menguruskan hal rumah tangga. Seharusnya mereka tidak akan mengulangi kesilapan dalam hubungan dengan suami seperti sebelum ini. Sudah pasti suami pergi kerja atau balik dari kerja makanan sudah disediakan. Kalau dengan anak dara belum tentu pandai masak dan mengambil masa. Silap-silap bangun pagi pun suami kejutkan atau ada yang bangun pukul 10 pagi.

PANDAI MENCARI REZEKI

Bukan menafikan gadis perawan tidak pandai mencari rezeki. Zaman sekarang ramai yang pandai mencari rezeki. Namun pengalaman janda yang pernah bersusah payah sebelum ini kerana ditinggalkan suami (ada yang tidak memberi nafkah anak) menjadikan mereka sangat kental berganda berbanding orang bujang. Paling bagus, mereka tidak lagi memilih kerja asalkan menjadi duit dan halal. Golongan ini sudah biasa tidak cukup tidur dalam menguruskan anak-anak serta mencari rezeki semasa hidup sendiri tanpa seorang suami dahulu. Jadi tidak mustahil janda lebih sikit dalam bab ini.

Biasanya janda pandai mencari rezeki sendiri

TAHU SERBA SERBI

Semasa bergelar janda, merekalah ibu dan merekalah bapa. Sudah pasti mereka tahu semua benda walaupun sebelum ini hanya diuruskan oleh kaum lelaki. Bagi janda yang tidak mempunyai anak, sudah pasti mereka lebih suka belajar dan berusaha memajukan diri sendiri dalam segala hal. Jika bab memasak, janda memang terkehadapan. Resepi apa yang suami minta, dia sememangnya mampu menyediakan untuk anda.

PENTINGKAN KECANTIKAN

Kebiasaannya penampilan seorang janda sangat berbeza dengan gadis. Ini kerana mereka perlu menjaga nilai diri mereka supaya orang tidak memandang rendah kepada mereka. Kecantikan juga adalah salah satu senjata untuk memikat lelaki.

Tidak dapat dinafikan jika seorang janda itu memiliki tubuh yang cantik

PANDAI JAGA BADAN

Semasa mula-mula bersuami dulu, mungkin ada yang tidak mengambil berat tentang kecantikan terutama dalam bab menjaga badan. Ada yang cakap, “bukan ada orang nak dah”. Apabila bercerai, mereka mula sedar salah satu faktor ditinggalkan mungkin kerana tidak menjaga badan. Selepas bercerai biasanya mereka automatik akan pandai menjaga badan dan kesihatan.

Mungkin disebabkan mahu sentiasa nampak cantik dan menarik selepas status mereka menjadi janda. Mereka akan lebih pandai menghargai tubuh badan dan kesihatan untuk mengelak orang lain memandang rendah kepada mereka. Pernah tak anda melihat janda sangat bergetah? Pernah bukan? Walhal sebelum bergelar janda agak kurang menarik.



PERKAHWINAN SIMPLE

Zaman sekarang berkahwin dengan gadis memerlukan belanja yang sangat tinggi dan majlis yang besar-besar. Namun biasanya jika berkahwin dengan janda tidaklah terlalu mahal dan majlisnya juga simple sahaja (sebahagian). Mereka lebih pandai berjimat. Niat mereka cuma satu. Untuk masa depan diri dan anak-anak (jika ada anak). Jika bernasib baik, lelaki yang berkahwin dengan janda, akan ditaja oleh janda itu sendiri. Jangan pula ambik kesempatan atau hanya nak kahwin free.

Perkahwinan biasanya simple dan majlis yang sederhana

RUMUSAN

Gadis atau janda wajib mengetahui pentingya tiga elemen iaitu komunikasi, keterbukaan dan kepercayaan antara satu sama lain kerana ketiga-tiga elemen tersebut merupakan kunci kebahagiaan dalam berumahtangga.

PENUTUP

Umumnya lelaki lebih sukakan perempuan yang bersedia untuk melakukan perkara-perkara yang disebutkan diatas. Bagi gadis pula, jadikan sebab-sebab di atas sebagai cabaran atau tips supaya apabila berkahwin, menjadi isteri yang tahu selok belok berumahtangga. Jika anda kaki tidur atau apa-apa yang negatif, tinggalkan tabiat itu.?

JADI ABANG PILIH YANG MANA? © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/01/kenapa-lelaki-bujang-sekarang-lebih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bergelar Janda Kawan Kawan Semua Jauhkan Diri Takut Suami Mereka Dirampas Ezlynn

Bergelar Janda Kawan Kawan Semua Jauhkan Diri Takut Suami Mereka Dirampas Ezlynn

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 496 hits
SELEPAS rumah tangganya musnah dan menggalas status janda Ezlynn akui ada rakan rakan wanita yang mula menjauhkan diri daripadanya Katanya dia sedar perkara itu disebabkan mereka bimbang statusnya yang kini kembali single menjejaskan hubung...
Stop Ngeluh Dari Sekarang Karena 12 Kejadian Ini Jauh Lebih Bikin Nelangsa Dibanding Bad Day Kamu Lo

Stop Ngeluh Dari Sekarang Karena 12 Kejadian Ini Jauh Lebih Bikin Nelangsa Dibanding Bad Day Kamu Lo

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 224 hits
Di atas langit masih ada langit Dalam nasibmu yang sial masih ada orang sial yang jauh lebih sial daripada kamu Tetap tegar Guys
Mereka Lebih Mementingkan Bangsa Daripada Negara Ridhuan Tee

Mereka Lebih Mementingkan Bangsa Daripada Negara Ridhuan Tee

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 394 hits
Proses pencinaan teramat ketara dalam sekolah Cina sehinggakan menjadikan ia lebih Cina daripada sekolah Cina di negara komunis CinaMINGGU lalu saya dipanggil oleh Pasukan Petugas Dasar UEC Kementerian Pendidikan Malaysia dalam sesi sumbang...
Pasangan Kerap Bergaduh Anak Lebih Ramai

Pasangan Kerap Bergaduh Anak Lebih Ramai

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 417 hits
Pasangan Kerap Bergaduh Anak Lebih Ramai Mengapa situasi pertengkaran dikatakan perlakuan yang merapatkan hubungan hidup pasangan Selidiki tahap hubungan anda Bila kali terakhir anda bergaduh atau berselisih pendapat Tidak pernah Erm ada se...
Hari Itu Mereka Mengejek Kakak Saya Sekarang Mereka Baru Sedar Baru Mengaku Itu Kampung Mereka Sendiri Budak Koboi

Hari Itu Mereka Mengejek Kakak Saya Sekarang Mereka Baru Sedar Baru Mengaku Itu Kampung Mereka Sendiri Budak Koboi

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 564 hits
Hari itu mereka mengejek kakak saya Sekarang mereka baru sedar baru mengaku itu kampung mereka sendiri Budak koboi Ejekan dan penghinaan berubah menjadi sanjungan selepas gambarnya bersama sekawan kerbau tular di media sosial dan mendapat r...
Minta Bayaran Lebih Janda Dibunuh Dan Dicampak Ke Dalam Sungai

Minta Bayaran Lebih Janda Dibunuh Dan Dicampak Ke Dalam Sungai

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 485 hits
The ReporterPenemuan mayat seorang wanita berstatus janda tidak memakai seluar di Pantai Paseban mengejutkan para penduduk do Lumajang Indonesia Dalam kejadian Jumaat 25 Januari 2019 mayat mangsa ditemui dalam keadaan tertiarap tanpa memaka...
20 Alternatif Panggilan Sayang Buat Kamu Dan Pasangan Lebih Mesra Dari Mama Papa Istri Pasti Suka

20 Alternatif Panggilan Sayang Buat Kamu Dan Pasangan Lebih Mesra Dari Mama Papa Istri Pasti Suka

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 315 hits
Bosan ah kalau manggilnya cuma Papa Mama pas berduaan Sesekali agak manis manja dan nakal boleh kan
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday