Kena Cerdik Sikit




 Benda yang paling kelakar ialah bila Muhyidin atau nama sebenar Mahiadin suruh PM dan TPM letak jawatan kerana penolakkan undi Melayu. Tapi apa yang mereka tak sebut ialah PHBN masih lagi menang undi popular, PH pegang 4 negeri ( termasuk persekutuan) BN 4 Negeri, GPS 1, GRS 1, PAS 4 dan Bersatu berapa negeri?







Itu belum masuk lagi kerusi Parlimen Perpaduan 147 ( tolak Pulai) dan PN hanya 74 kerusi. Kali terakhir saya periksa 74 masih lagi kecil dari 147, dan tak ada PM yang gila hendak letak jawatan secara suka-suka kecuali yang mudah lupa. Lagi satu, kalau PMX letak jawatan, takkan nak ganti dengan Din PDF yang incompetent? The only PM yang berbangga rakyat guna wang KWSP sendiri dalam masa yang sama ramai yang kebuluran sampai angkat bendera putih.


Tapi apa significant kemenangan ini terhadap pelaburan antarabangsa? Kita kena baca business news outlet macam The Edge atau Bloomberg, baru tahu apa yang pelabur cari.


Bloomberg via The Edge:


Danny Wong, ketua pegawai eksekutif Areca Capital Sdn Bhd:


Ia menghapuskan isu ketidakstabilan, dan menjadi petanda baik untuk situasi politik yang lebih stabil di Malaysia, di mana ini boleh menjadi salah satu pemangkin kepada sentimen yang lebih baik dan aliran pelaburan asing. Sesetengah pelabur dulu duduk di atas pagar untuk tunggu dan lihat, kini mereka berkemungkinan untuk terus melabur dari menahan pelaburan. 


Nirgunan Tiruchelvam, seorang penganalisis di Aletheia Capital Ltd:


Penampilan parti Anwar di peringkat negeri menunjukkan terdapat sokongan yang kuat terhadap gabungannya di seluruh negara, dan beliau boleh menyatukan parti yang berkuasa menjelang pilihan raya umum. Hasilnya adalah positif untuk pasaran saham, dan perniagaan yang bergantung kepada kontrak kerajaan, seperti infrastruktur dan pembinaan, sektor perniagan ini boleh berkembang dengan baik.


Tan Teng Boo, Ketua Pegawai Eksekutif dan pengarah urusan Capital Dynamics Sdn Bhd:


Ada harapan cerah untuk kerajaan Anwar jika ia boleh menangani beberapa masalah dengan Umno dengan berkesan. Kesan ke atas pasaran tidak terlalu significant. 


Penyelidikan TA:


 Kemenangan besar yang dibuat oleh PN di ketiga-tiga negeri yang dimenangi oleh kerajaan perpaduan adalah di luar jangkaan, dan boleh menjadi peredam sentimen bagi ekuiti tempatan, berikutan populariti fundamentalisme yang semakin meningkat. Kami cenderung untuk mengekalkan sasaran FBM KLCI akhir 2022 kami pada 1,515 mata, dan menyebarkan pembelian saham mewah yang terkurang nilai atas kelemahan, serta permainan bertahan dalam sektor pengguna, utiliti, penjagaan kesihatan dan pembinaan.


Insyallah, dalam masa 4 tahun ini kita akan lihat pelaburan masuk yang banyak dan Malaysia boleh menjadi lebih makmur dan maju di bawah kerajaan Perpaduan.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/08/kena-cerdik-sikit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sikit Lagi Perjalanan Anak Ke 5 Sarat Hamil Isteri Fad Bocey Lega Lepasi Alahan Teruk

Sikit Lagi Perjalanan Anak Ke 5 Sarat Hamil Isteri Fad Bocey Lega Lepasi Alahan Teruk

papar berkaitan - pada 8/8/2023 - jumlah : 255 hits
Bakal menimang cahaya mata kelima isteri kepada Fad Bocey Syaheera Rahman meluahkan rasa lega selepas kini berjaya melepasi trimester pertama kehamilannya Mana tidaknya akui Syaheera dia mengalami alahan yang teruk di awal trimester pertama...
Zaman Pengundi Hantu Tu 15 Tahun Dulu Jampi Sikit Pi Tangkap Soh Fawwaz Jampi

Zaman Pengundi Hantu Tu 15 Tahun Dulu Jampi Sikit Pi Tangkap Soh Fawwaz Jampi

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 189 hits
Bab reka cerita buat fitnah itu memang kepakaran PAS Tapi kalau suruh tunjuk bukti memang gagap la seumur hidup Jenis cakap main hembus mana ada fakta Ni tuduh pengundi hantu di Pulau Pinang Tapi bukti tak ada Cukup kami yakin Dia sendiri y...
Saman Sikit Je

Saman Sikit Je

papar berkaitan - pada 21/8/2023 - jumlah : 134 hits
Sejak berkawan dengan AtokCow Pemimpin PAS ni dah jadi mudah lupa Dia yang fitnah orang lain tapi dia nak nafikan X minta maaf kena saman ler jawabnya Takfiri MBKelateMudahLupa
Tidak Cerdik Itu Satu Pilihan Bukan Paksaan

Tidak Cerdik Itu Satu Pilihan Bukan Paksaan

papar berkaitan - pada 9/8/2023 - jumlah : 205 hits
Hari ini ramai yang berlumba lumba nak tunjuk pandai tambah tambah lagi dalam musim kempen pilihan raya sekarang Di pentas pentas ceramah jauh dan dekat masing masing ada hujah dan ada helah untuk saling mengatasi dalam berebutkan sokongan ...
What Is Driving The Ringgit Rally

Vaksin Arexvy Untuk Melindungi Warga Emas Dari Penyakit Rsv Telah Diluluskan

Nikmati Keenakan Lovns Coffee Dengan Keunikan Signature Cup

Western Food Murah Portion Besar Wajib Pergi

Sempat Presiden Pas Menulis Catatan Kenagan Al Hamdulillah

Khutbah Jumat Keutamaan Memberi Nafkah Dan Tuntunannya

Senarai Kelas Lesen Memandu B Penuh Seluruh Malaysia Terkini

Doa Menghindari Penyakit Ain


echo '';
Mr Hiiragi s Homeroom Info Dan Sinopsis Siri Jepun Kini Diadaptasi Sebagai Drama Berepisod Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Di Astro Ria Sooka

5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal

Resepi Sup Ayam Thai Paling Menarik dan Senang Dibuat Rasa Sekali Pasti Terpikat


Nikmati Kopi Lovns Dengan Cawan Berinsulasi Ais Pertama Dunia

Final Aeon Potato Bread Chompdown 2024

Demam Boleh Ke Kita Pandang Ringan

12 Waktu Paling Mustajab Untuk Doa Mudah Dikabulkan

Pesara Guru Maut Ditikam Anak Suspek Lari Sebelum Ditemukan Meninggal Dunia

M Sia Berhak Ada Hubungan Dengan Pelbagai Pihak Termasuk Rusia