Kematian Marini Bukan Disebabkan Pencemaran Sungai Kim Kim



Dakwaan kematian seorang wanita dikenali Marini Kasman, 38, yang didakwa menjadi korban pertama insiden pencemaran Sungai Kim Kim, di sini, adalah tidak benar.

Perkara itu dinafikan suaminya, A Bakar Abd Rahman, 47, yang turut kecewa berita sedih dia dan ahli keluarganya itu telah dijadikan bahan pihak tidak bertanggunjawab untuk kepentingan tertentu.

Menurutnya, isterinya yang disahkan meninggal dunia, jam 4 pagi semalam itu dimaklumkam hospital kerana kegagalan jantung dan bukan disebabkan bahan kimia.

“Arwah isteri saya memang ada sakit, sebelum ini dia juga menghidap darah tinggi. Sebelum meninggal dunia doktor juga ada maklumkan yang paru-paru isteri saya sudah dimasuki air dan kurang oksigen.

“Dia juga telah dikejarkan ke hospital malam itu (5 Julai) dengan ambulan kerana mengadu sesak nafas sebelum disahkan meninggal dunia jam 4 pagi,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Cahaya Masai di sini hari ini.

A Bakar berkata, maklumat mengenai kematian isterinya itu juga dikatakan telah dimanipulasi pihak tertentu dan dipercayai ketika dia ditanya pelbagai pihak semasa menguruskan jenazah isterinya.

“Saya terkilan kerana ada pihak sanggup buat begini di saat saya hilang seseorang paling dekat dengan saya, ketika itu semestinya saya sedikit beremosi dan tidak boleh menahan pelbagai perasaan.

“Jika ada kesilapan, saya minta maaf tetapi kenyataan saya bukan seperti itu, kenapa mesti ambil kesempatan,” katanya.

Bapa kepada seorang cahaya mata berusia tujuh tahun itu juga memaklumkan akibat daripada penularan berita palsu tersebut dirinya telah dipanggil polis untuk membantu siasatan.

“Perkara ini (berita kematian isteri) mula disedari saya pagi tadi, semuanya maklum isteri saya meninggal dunia kerana pencemaran Sungai Kim Kim. Disebabkan perkara ini juga saya telah dipanggil oleh polis untuk berikan keterangan lagi.

“Saya minta sangat berita ini dihentikan, saya tidak mahu perkara ini jadi lebih panjang dan tidak reda jika kuburnya pula perlu digali,” katanya.

Dia juga berharap pihak berkuasa dapat menjalankan siasatan sekali gus mengambil tindakan kepada pihak yang sengaja menimbulkan isu ini.

“Saya agak kesal dengan perkara seperti ini, diharapnya pihak polis dapat mengambil tindakan kepada mereka yang bertanggungjawab menularkan perkara tidak benar ini.

“Untuk bersihkan nama baik keluarga saya, saya juga akan membuat laporan polis untuk membolehkan tindakan diambil,” katanya.

Artikel penuh sila baca di SINI

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2019/07/kematian-marini-bukan-disebabkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pencemaran Tiada Kaitan Dengan Insiden Sungai Kim Kim

Pencemaran Tiada Kaitan Dengan Insiden Sungai Kim Kim

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 200 hits
PASIR GUDANG Pencemaran udara yang berlaku di sini tidak mempunyai kaitan dengan pencemaran di Sungai Kim Kim pada Mac lalu kerana tahap toksik yang dikenal pasti tidak sama JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www you...
Akibat Pencemaran Sungai Kim Kim Irfan Wafiy Positif Myokymia

Akibat Pencemaran Sungai Kim Kim Irfan Wafiy Positif Myokymia

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 234 hits
KUALA LUMPUR 4 Julai Irfan Wafiy Idham Wazir 12 sebelum ini sangat aktif berlari berenang dan bebas melakukan apa sahaja bagi menikmati zaman kanak kanaknya Kini setiap pergerakannya terbatas setelah disahkan menghidap Myokymia iaitu sejeni...
Kilang Minyak Sawit Punca Pencemaran Bau Di Sungai Semenyih

Kilang Minyak Sawit Punca Pencemaran Bau Di Sungai Semenyih

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 582 hits
Pencemaran bau yang tinggi di Sungai Semenyih berpunca daripada sebuah kilang memproses minyak sawit Justeru kerajaan Selangor telah mengarahkan kilang yang memproses minyak sawit mentah kepada minyak sawit bersih menghentikan operasi dan p...
Penemuan Cecair Hijau Di Hulu Sungai Kim Kim Pula

Penemuan Cecair Hijau Di Hulu Sungai Kim Kim Pula

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 244 hits
Lapisan cecair hijau seakan minyak atau cat dalam kuantiti yang banyak serta tidak diketahui kandungannya ditemui di hulu Sungai Kim Kim pada Rabu JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgP...
Tak Sama Dengan Kes Sungai Kim Kim

Tak Sama Dengan Kes Sungai Kim Kim

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 195 hits
PENCEMARAN bau dan udara di Pasir Gudang yang berlaku sejak Khamis lalu berbeza dengan insiden pencemaran Sungai Kim Kim sebelum ini Timbalan Menteri Tenaga Sains Teknologi Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Isnaraissah Munirah Majilis berkat...
Kawasan Sungai Kim Kim Telah Dibersihkan Sepenuhnya Zuraida

Kawasan Sungai Kim Kim Telah Dibersihkan Sepenuhnya Zuraida

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 216 hits
PUTRAJAYA 24 Jun Kawasan Sungai Kim Kim di Pasir Gudang Johor yang tercemar berikutan pembuangan sisa kimia sebelum ini telah dibersihkan sepenuhnya kata Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Zuraida Kamaruddin Beliau berkata sisa berbaha...
Kkm Nafi Punca Wanita Meninggal Disebabkan Pencemaran

Kkm Nafi Punca Wanita Meninggal Disebabkan Pencemaran

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 428 hits
Hari ini tular di media sosial mengenai kes pertama yang meragut nyawa seorang wanita dipercayai akibat pencemaran di Pasir Gudang Wanita berkenaan yang dikenali sebagai Marini Kasman merupakan penduduk di kawasan tersebut didakwa mengalami...
Pencemaran Bau Di Sungai Semenyih Bekalan Air Hampir Pulih

Pencemaran Bau Di Sungai Semenyih Bekalan Air Hampir Pulih

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 414 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Jangan Cemari Kejernihan Air Sungai Umno

Jangan Cemari Kejernihan Air Sungai Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 148 hits
05 Julai 2019 7 31 PMMOHAMAD HASSAN diiringi Jamil Khir Baharom bersalaman dengan para perwakilan yang hadir pada Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Jerai 2019 di Command Centre Jerai di Gurun Kedah hari ini UTUSAN ONLINE Fariz RusadioGUR...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams