Kem Latihan Pusat Rtt Di Bukit Jalil Ditunda Kepada 8 Jun


KUALA LUMPUR, 27 Mei (Bernama) — Kem Latihan Pusat Program Road To Tokyo (RTT) 2020 di Bandar Sukan Kuala Lumpur, Bukit Jalil, di sini yang sepatutnya bermula pada 1 Jun ini, ditunda kepada 8 Jun.
Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Ahmad Shapawi Ismail  berkata pindaan berkenaan adalah bagi membolehkan Casa 1 yang akan digunakan sebagai penginapan rasmi, perlu menjalani proses nyah kuman setelah ia digunakan sebagai salah satu Pusat Kuarantin COVID-19 oleh pihak Majlis Keselamatan Negara yang berakhir hari ini.
Ahmad Shapawi memaklumkan ia selaras dengan saranan daripada Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
Katanya skuad badminton dan skuad pelayaran negara pula tetap akan memulakan latihan persiapan RTT mengikut tarikh asal iaitu pada 1 Jun ini masing-masing di Akademi Badminton Malaysia, Bukit Kiara dan Pusat Latihan Perahu Layar di Langkawi.
“Semua yang terlibat dengan Kem Latihan Pusat ini akan menjalani beberapa proses saringan sebaik melapor diri seperti menjalani ujian swab pada hari pertama pendaftaran, menjalani kuarantin kendiri di bilik penginapan dari hari pertama sehingga keputusan ujian diperoleh pada hari kedua atau ketiga selepas ujian.
Ketiga ialah menjalani ujian swab pada hari kelima (prasimptom) dan ujian swab hari ke-13 (tanpa simptom),” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Ahmad Shapawi berkata hanya 207 orang melibatkan atlet, jurulatih, atlet sparing, pengurus sukan, anggota sokongan serta pegawai khidmat sokongan sains dan perubatan sukan akan terlibat dalam Kem Latihan Pusat itu berbanding jangkaan asal iaitu 265 orang, yang termasuk anggota sokongan (anggota keselamatan, pembersihan dan pemandu) seramai 52 orang bagi menyediakan perkhidmatan secara berkala dari luar kem berkenaan.
Beliau berkata dua atlet para negara dari Sabah, iaitu Brenda Anelia Larry (para renang) dan Wong Kar Gee (para olahraga) serta tiga jurulatih paralimpik, diberi pengecualian untuk meneruskan latihan bersendirian di negeri berkenaan kerana keadaan mereka yang memerlukan perhatian sepenuh masa daripada keluarga, serta boleh menjalani latihan spesifik mengikut sukan masing-masing.
Ahmad Shapawi mendedahkan seorang atlet para menembak telah menarik diri daripada program RTT kerana ranking semasa tidak meletakkannya dalam kedudukan terbaik untuk meraih slot ke Sukan Paralimpik Tokyo 2020.
 Sebanyak 146 atlet dan pegawai sukan serta anggota sukan akan diletakkan di Bandar Sukan Kuala Lumpur, dan sukan-sukan terlibat adalah akuatik (terjun dan renang), gimnastik (artistik), memanah dan karate.
Atlet paralimpik yang terlibat dengan kem latihan RTT di Bukit Jalil pula melibatkan sukan renang,  memanah, berbasikal, olahraga, badminton, boccia, powerlifting, ping pong dan tenis berkerusi roda.
Sejumlah 37 orang termasuk sembilan atlet (lapan atlet normal dan satu atlet para) di bawah Program RTT akan terlibat dengan kem latihan di Akademi Badminton Malaysia, manakala 24 orang terdiri daripada atlet, jurulatih dan anggota sokongan akan terlibat dengan kem latihan di Pusat Latihan Perahu Layar, Langkawi.
Sumber: BERNAMA
The post Kem Latihan Pusat RTT Di Bukit Jalil Ditunda Kepada 8 Jun appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/05/28/kem-latihan-pusat-rtt-di-bukit-jalil-ditunda-kepada-8-jun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kluster Baru Covid 19 Dikesan Di Depot Tahanan Imigresen Bukit Jalil 35 Kes Positif Setakat Ini

Kluster Baru Covid 19 Dikesan Di Depot Tahanan Imigresen Bukit Jalil 35 Kes Positif Setakat Ini

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 246 hits
Putrajaya 21 Mei Kementerian Kesihatan mengesahkan kewujudan satu kluster baru COVID 19 melibatkan penghuni di depot tahanan Imigresen di Bukit Jalil Menurut Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah seramai 645 tahanan telah d...
187 New Cases Bukit Jalil Depot Is Second Largest Covid 19 Cluster

187 New Cases Bukit Jalil Depot Is Second Largest Covid 19 Cluster

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 327 hits
CORONAVIRUS Malaysia recorded 187 new Covid 19 cases in the 24 hour period up to noon today the bulk of which was found at the Bukit Jalil Immigration Detention Depot The brings the total of Covid 19 cases in Malaysia to 7 604 cases Health ...
Bukit Jalil Cluster Sparks Fears Of New Covid 19 Wave

Bukit Jalil Cluster Sparks Fears Of New Covid 19 Wave

papar berkaitan - pada 22/5/2020 - jumlah : 312 hits
The Bukit Jalil immigration depot is now classified as a new Covid 19 cluster following 35 new cases PETALING JAYA Various groups have voiced fears of a new wave of Covid 19 infections caused by the detention of large numbers of migrants ar...
Pkpb Jpj Buka Sektor Latihan Pengujian Pemandu 1 Jun Ini

Pkpb Jpj Buka Sektor Latihan Pengujian Pemandu 1 Jun Ini

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 336 hits
KUALA LUMPUR 29 MEI Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia akan membuka semula sektor Latihan dan Pengujian Pemandu berkuat kuasa 1 Jun ini JPJ dalam kenyataan hari ini berkata pengoperasian institut memandu dan proses melesenkan pemandu oleh ...
Google Menangguhkan Acara Android 11 Yang Dijadualkan Pada 4 Jun

Google Menangguhkan Acara Android 11 Yang Dijadualkan Pada 4 Jun

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 243 hits
Google sebelum ini telah mengumumkan sebuah acara khusus pembangun berkaitan dengan Android 11 dimana sejumlah ciri baru dijangka diperlihatkan pada acara berkenaan berkaitan dengan sistem operasi akan datang Android Namun kini Android meng...
Pindaan Undang Undang Hukuman Lebih Berat Kes Pemandu Mabuk Dimuktamad Jun Kata Muhyiddin

Pindaan Undang Undang Hukuman Lebih Berat Kes Pemandu Mabuk Dimuktamad Jun Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 723 hits
PETALING JAYA Kerajaan memandang serius keresahan rakyat berhubung peningkatan kes kemalangan jalan raya akibat pemandu mabuk Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata susulan itu beliau mengarahkan Kementerian Pengangkutan supaya merangka p...
Pecat Muhyiddin 30 Jun Depan Jadi Kenyataan Ker Hahahaha

Pecat Muhyiddin 30 Jun Depan Jadi Kenyataan Ker Hahahaha

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 648 hits
Parti Pribumi Bersatu Malaysia perlu menunggu selepas 30 Jun depan sekiranya berhasrat memecat Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada parti itu Pengerusi Bersatu Pulau Pinang Datuk Marzuki Yahya yang mendakwa masih kekal sebagai Seti...
Perlu Tunggu Selepas 30 Jun Pecat Muhyiddin

Perlu Tunggu Selepas 30 Jun Pecat Muhyiddin

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 348 hits
SHAH ALAM Parti Pribumi Bersatu Malaysia perlu menunggu selepas 30 Jun depan sekiranya berhasrat memecat Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada parti itu
Kim Soohyun Ji Changwook Buat Comeback 3 K Drama Baru Bakal Temui Anda Jun Ini

Kim Soohyun Ji Changwook Buat Comeback 3 K Drama Baru Bakal Temui Anda Jun Ini

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 420 hits
Seperti biasa masuk sahaja bulan baru akan ada beberapa drama Korea baru yang akan dihadiahkan kepada penonton bagi menggantikan drama lama yang sudah sampai ke penghujungnya Nah Di sini disertakan senarai naskhah baru daripada pelbagai gen...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Makan Tengahari Di Kafe Alaf Sejahtera Teluk Bahang Pulau Pinang

Sarapan Pagi Di Teratak Wan Din 478 Kampung Permatang Bogak Pulau Pinang

Drama Bercakap Dengan Jun Lakonan Nadiya Nisaa Dini Schatzmann

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Yuecheng Yanyuan Entrepreneurial Space By Jin Design In Hebei China

15 Delightful Dried Flowers Spring Wreath Designs