Kedah Buat Kapal Terbang Ini Khidmat Pas


 

Presiden Boeing Asia Tenggara, Penny Burtt, (empat kiri) selepas Majlis Pelancaran Boeing Composites Malaysia di Taman Sains dan Teknologi Kedah (KSTP) di sini hari ini. FOTO Ihsan Boeing

1. Boeing pilih Kedah lancar kilang pertama di Asia Tenggara 

KUBANG PASU: Kerajaan negeri menyambut baik usaha Boeing Company yang komited melancarkan semula kilang pembuatan komponen kapal terbangnya sebagai Boeing Composites Malaysia (BCM) di Taman Sains dan Teknologi Kedah (KSTP), Bukit Kayu Hitam.Pengerusi Jawatankuasa Industri dan Pelaburan, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Inovasi Negeri, Dr Haim Hilman Abdullah berkata, […]                       -Harakahdaily August 29, 2024
2. Boeing lancar semula di Kedah, dikenali Boeing Composites Malaysia 
Gambar hiasan
Bukit Kayu Hitam: Boeing Company (Boeing) komited menjalinkan kerjasama dengan Malaysia untuk pelan jangka masa panjang bagi pembangunan industri aeroangkasa di negara ini.
Presiden Boeing Asia Tenggara, Penny Burtt, berkata komitmen itu dizahirkan apabila pihaknya melancarkan semula kilang pembuatan komponen kapal terbangnya sebagai Boeing Composites Malaysia (BCM) di Taman Sains dan Teknologi Kedah (KSTP) di Bukit Kayu Hitam di sini hari ini.
Katanya, ia sekali gus mengiktiraf keupayaan industri aeroangkasa Malaysia termasuk melalui pelbagai inisiatif yang diumumkan dalam majlis pelancarannya di kilang berkenaan.
"Boeing benar-benar gembira berada di Malaysia, kami sangat komited kepada Malaysia dan akan terus membina usaha yang sudah bertapak di sini untuk menerokai kerja-kerja baharu ke kilang ini.
"Ia adalah langkah yang tepat pada masanya untuk Boeing, kami melihat potensi jangka panjang untuk industri aeroangkasa di Malaysia, menyumbang kepada pembangunan keseluruhan ekosistem di sini," katanya ketika ditemui selepas Majlis Pelancaran Boeing Composites Malaysia di Taman Sains dan Teknologi Kedah (KSTP) di Bukit Kayu Hitam di sini hari ini.
(Selanjutnya sila lihat sambungannya 'Boeing lancar semula di Kedah, dikenali Boeing Composites Malaysia' My Metro Ogos 29, 2024 @ 8:47pm)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, mari kita lihat peluang pelaburan di Kedah di bawah payung PAS masakini. 

Menurut Ketua Eksekutif Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA), Mohamad Haris Kader Sultan, Kedah telah berjaya meraih RM15.26b pelaburan dalam tujuh bulan 2024 ini. 
Menerusi pelaburan itu Kedah mampu menawarkan 1,700 peluang pekerjaan dalam pelbagai bidang khususnya kepada anak-anak tempatan. Jumlah pelaburan itu mengatasi realisasi pelaburan sebanyak RM5.43 bilion yang dicatatkan untuk tempoh sama tahun lalu. 
Malah prestasi baik itu membuktikan keberkesanan Pelan Pembangunan Strategik Wilayah Ekonomi Koridor Utara (NCER). Dalam masa yang sama NCIA yakin prestasi keseluruhan Kedah tahun ini akan berjaya melepasi pencapaian tahun 2023.
Pelaburan yang direalisasikan NCER merupakan kerjasama antara NCIA dengan Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA) dan Kerajaan Negeri Kedah. Sejak 2019, NCIA berjaya merealisasikan pelaburan kumulatif sebanyak RM34.8 bilion dan lebih 16,000 peluang pekerjaan diwujudkan dalam sektor pembuatan bernilai tinggi di negeri ini. 
Bahkan, daripada jumlah itu, sebanyak RM1.56 bilion telah disumbangkan oleh industri peranti perubatan dan lebih 1,600 peluang pekerjaan mahir dan separa mahir berjaya diwujudkan.
Sebenarnya, industri peranti perubatan merupakan elemen penting dalam sektor pembuatan bernilai tinggi yang telah berkembang maju di Kedah terutama di Taman Teknologi Tinggi Kulim (KHTP) dan kawasan perindustrian di sekitar Sungai Petani.
Mohamad Haris Kader Sultan, juga yakin Kedah mampu menjadi hab pembuatan peranti perubatan pilihan sama ada di peringkat tempatan mahupun global menerusi Pelan Pembangunan Strategik NCER, pada masa akan datang.
Terdahulu, prestasi pelaburan NCER bagi negeri itu diumumkan pada Mesyuarat Jawatankuasa Pemandu yang dipengerusikan oleh Menteri Besar, Dato’ Seri Muhammad Sanusi Md Nor. NCIA juga pada tahun ini telah memperkenalkan inisiatif FaCi@NCER yang bertujuan mempercepatkan proses merealisasikan pelaburan di NCER.
Ini, antara sekelumit khidmat PAS kepada rakyat di negara ini.
Harap maklum. Mesti terus bersama PAS & kumpulannya.


Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/kedah-buat-kapal-terbang-ini-khidmat-pas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Jadi Sg4 Jika Pas Tumbang Di Kedah Terengganu Perlis

Apa Jadi Sg4 Jika Pas Tumbang Di Kedah Terengganu Perlis

papar berkaitan - pada 3/9/2024 - jumlah : 62 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 3 2024 10 38 AMSeorang anggota Majlis Kerja Tertinggi Umno hari ini tampil mempersoalkan nasib syarikat SG4 Group Sdn Bhd jika kerajaan negeri Perikatan Nasional tumbang di satu atau dua negeri yang menubuhka...
Pas Kaji Buruk Baik Jika Bersama Kerajaan Perpaduan Mursyidul Am

Pas Kaji Buruk Baik Jika Bersama Kerajaan Perpaduan Mursyidul Am

papar berkaitan - pada 28/8/2024 - jumlah : 136 hits
malaysiakini comDiterbitkan Aug 27 2024 6 08 PMMursyidul Am PAS Hashim Jasin mengakui terdapat usaha daripada pihak tertentu yang mempelawa parti itu untuk bersama dalam kerajaan perpaduan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim Malah katany...
Tak Payah La Terima Selagi Hadi Awang Ada Pas Kaji Baik Buruk Sertai Kerajaan Setuju Ka Anda Semua Pas Sertai Ker

Tak Payah La Terima Selagi Hadi Awang Ada Pas Kaji Baik Buruk Sertai Kerajaan Setuju Ka Anda Semua Pas Sertai Ker

papar berkaitan - pada 28/8/2024 - jumlah : 57 hits
Mursyidul Am PAS Hashim Jasin mengakui terdapat usaha daripada pihak tertentu yang mempelawa parti itu untuk bersama dalam kerajaan perpaduan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim Malah katanya perkara itu juga ada dibangkitkan pada Majlis...
Melingkup La Tapi Dengan Pas Pun Jangan

Melingkup La Tapi Dengan Pas Pun Jangan

papar berkaitan - pada 28/8/2024 - jumlah : 66 hits
Tiada seorang pun pemimpin PAS yang hadir beri sokongan buat Muhyiddin di Mahkamah Gua Musang hari ini Adakah ini tanda2 Abah bakal melingkup tak lama lagi Video go my Muhyiddin tiba di Mahkamah Gua Musang
Pas Spiritual Leader Claims Efforts Made For Party To Join Federal Govt

Pas Spiritual Leader Claims Efforts Made For Party To Join Federal Govt

papar berkaitan - pada 28/8/2024 - jumlah : 95 hits
PAS will have to weigh the pros and cons of joining the federal government said its spiritual leader Hashim Jasin According to a report by Utusan he admitted that there are efforts from certain parties to invite the party to join Prime Mini...
Pas Youth Slams Male Cross Dressers Men Who Love To Make Up Are Proud To Behave Like Women

Pas Youth Slams Male Cross Dressers Men Who Love To Make Up Are Proud To Behave Like Women

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 65 hits
ARE you guys inviting divine wrath from God While female artists and social media influencers are getting more eager to display their assets their male counterparts are simply proud to show off female characteristics Such was the observatio...
Pn Pas Menafikan Hak Wanita

Pn Pas Menafikan Hak Wanita

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 58 hits
Penerjun Wanita dan Gimnas Wanita mempunyai alasan untuk menyaman kerajaan PAS negeri Terengganu atas diskriminasi Jantina di bawah undang undang perlembagaan semula kod pakaian jika ada penalti tindakan di kenakan terhadap mereka Tindakan ...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Pattani Sea The Sun Cafe

Isu Mb Perlis Ahli Dan Pemimpin Bawahan Mula Bersuara

Zus Coffee With Ceo Latte

Mou Baru Terima Draf Dah Diriuhkan Di Luar Kata Saifuddin

Sijil Halal Dasar Sedia Ada Kekal Permohonan Bersifat Sukarela Zahid

Claim Mou Violated Constitution Untrue Insincere Says Umno Leader