Kasut Sekolah Yang Bagus Dan Tahan Lama Tak Payah Beli 3 4 Kali


Hi..

Dah siap ke persiapan untuk anak-anak masuk sekolah tahun 2019 nanti? Saya ada dua orang anak. Yang si kakak tu tak banyak barang nak beli sebab semuanya dia dah ada. Cuma belikan baju sekolah sehelai dan kasut sekolah.Yang lain masih boleh di pakai.



Cuma adiknya saja yang beli banyak barang sebab nak masuk darjah 1. Tak la banyak sangat pun.Inuform 2 helai, beg sekolah, dan kasut sahaja. Alat tulis pun tak payah beli sebab memang ada banyak kat rumah ni.

Kebanyakan alat tulis , si kakak dan adik dapat masa aktiviti dan program kat sekolah dan tadika diaorang dulu.Memang simpan untuk kegunaan bila perlu. Jadi tak payah beli dah.

Baru-baru ni saya baca di facebook ramai yang merungut dengan harga kasut sekolah yang sangat mahal. kebanyakan nya berharga rm30 ke atas untuk sepasang kasut sekolah.



Saya ni pun bukan lah orang senang. Tapi bagi saya sejak dulu lagi macam tu lah harga kasut sekolah. Tak de beza pun. Lain la kalau korang memang nak kasut yang memang dari jenama mahal-mahal.

Setakt ni yang saya beli cuma jenama-jenama biasa macam Pallas dan Jazz. Dan harganya pun tidak la mahal sampai cecah 4-5 puluh ringgit sepasang.

Bagi yang masih tercari-cari kasut sekolah yang tahan lama dan harga yang berpatutan saya akan kongsikan di sini kasut-kasut yang boleh korang boleh beli.



Korang boleh je beli kasut yang harga rm7 -rm15 macam kat atas ni. Tapi mengikut pengalaman saya kasut yang murah dan banyak dijual dalam bungkusan plastik tu tak tahan lama. Sebulan pakai korang dah boleh nampak kain nya berbulu.

Kalau nak pakai jarang-jarang contohnya untuk 2 hari seminggu boleh la guna kasut yang murah tu. Tapi korang tak boleh cuci selalu sebab mesti akan cepat rosak. Lagi-lagi kalau korang jenis keringkan kasut sekolah dalam mesin basuh.Memang jahanam kasut.

Masa Maisara tahun satu saya belikan kasut  Diadora. Kalau tak salah saya masa tu harganya 29.90. Beli di Tesco sebab promosi back to school. Kasut ni tahan lama sebab Maisara pakai sampai darjah dua.



Masa tu sepasang kasut ni je saya beli. Saya memang tak pernah beli 2 pasang kasut setahun untuk Maisara. Kasut ni masih saya simpan sebab elok.Sayang nak buang.Padahal tak pakai dah pun.

Tengok gambar pun tahu kasut ni masih elok..kan??Setakat nak buat salin-salin kalau kasut tak kering tu boleh sangat tapi siapa la nak pakai. Maisara pun dah besar. Adiknya pulak kaki kecil. Mungkin pertengahan tahun nanti dia dah boleh guna untuk salin-salin.


Naik darjah dua saya belikan kasut Jazz. Kasut ni dia pakai sampai darjah 3. Harganya Rm30++ . Beli kat atas kedai . Mungkin sebab tu mahal sikit. Kalau beli kat Tesco ke Aeon ke mungkin murah sikit sebab biasanya pasaraya ada jualan murah.


Yang ni terlalu kerap dia cuci sebab ada kasut backup. Masa ni dia pulak tak suka pakai kapur kasut. jadi bila nak cuci tu kena berus kuat-kuat.  Kasut sekolah ni kalau kerap di cuci memang akan rosak. Satu lagi kalau tak guna kapur kasut. Kasut macam tak de perlindungan. Bila kotor kita akan cuci fabrik kasut tu.

Berbeza kalau kita guna kapur. Bila cuci kasut cuma berus sikit2 sampai kapur pada kasut tertanggal dan kasut jadi bersih.Makna kata yang kotor tu bukan fabrik kasut tapi kaur nya. Terima kasih la pada orang yang menciupta kapur kasut.

Sebab tu saya bersetuju sangat bila kerajaan tetapkan anak-anak pakai kasut hitam. Orang yang tak pernah tahu pasal susahnya nak jaga kasut putih ni mungkin akan merungut macam-macam. Tapi lantak kan diaorang.. Saya suka berjimat jadi saya sokong je.



Kasut darjah 3 saya belikan kasut jenama Frozen. Kasut nya berharga rm29.90. Beli di Tesco. Maaf tak de gambar sebab kasut tu memang tak tahan. Cukup setahun pakai terus buang sebab rosak. Tapaknya lekang dan pelapik dalam tu pun hilang entah kemana. So saya tak galak kan korang beli kasut yang jenama tak ketahuan ni.

Kalau anak-anak  tengok memang la diaorang nak tapi demi poket kita lantak le dia nak meraung ke apa..hahahah

Darjah 4 saya belikan kasut Jazz pada Maisara. Kasut tu bertali dan memang tahan lama. Saya tak ingat saya letak kat mana kasut tu. Kasut tu masih elok lagi. Naik darjah 5 Maisara tak mau pakai dah sebab dah tak muat dan kasut bertali ni buat dia lambat bersiap pagi-pagi.

Jadi naik darjah 5 dia nak kasut lain. Saya belikan kasut Pallas pada dia. Kali ni kasut lekat je. Senang nak bersiap.


Tak de kasut backup dan dia cuma belasah kasut yang sepasang ni sepanjang tahun. Ini lah yang dibawa bersukan, rombongan dan segala aktiviti sekolah. Sebab sekolah mewajibkan pakai kasut sekolah.

Darjah 5 dia masih malas kapur kasut sebab tu la tak heran le kasut dia rosak sikit kat bahagian pelekat tu. Tapi katanya masih boleh di pakai.

Yang bestnya kasut Pallas ni bila kaki kau membesar, kasut pun ikut mengembang sekali.jadi tak la asyik nak tukar kasut walaupun belum cukup setahun.

Tahun 2019 maisara dah nak masuk darjah 6. Dan tahun depan dia akan pakai kasut hitam. Kali ni dia nak berubah angin sikit. Dia tak nak pakai kasut Pallas lagi. Dia pilih kasut Warrior. Harganya rm33.90 . Beli atas kedai. Bukan kat pasaraya.



Kasut ni ala-ala kasut yang dia pakai masa darjah 5. jenama je lain..Saya dah belek2 kasut ni dan tak banyak beza dengan kasut Pallas tu.Harap-harap prestasinya juga membanggakan.hahah..

Dan untuk adiknya saya pilih Pallas memandangkan kasut Pallas ni memang saya yakin tahan lama tambah-tambah anak lelaki ni lasak nya bukan main.


Masa nak masuk tadika dulu pun saya belikan kasut Pallas. Dia pakai dari umur 5 tahun sampai 6 tahun. Cuma masa bulan 10 2018 kasut dah tak muat padahal elok lagi.



Tengok la..Masih elok..kan??/sayang sebab dah tak muat.Kaki adik dah panjang.

Tu yang saya beli kan je kasut murah harga rm10 je.. Gambar kasut murah tu kat atas sekali. Yang no 2. Kalau kerap2 basuh mesti hancur dah kasut rm10 tu.



tu je la nak cerita.Harap dapat lah membantu korang mencari kasut yang bagus untuk anak-anak. Kasut murah pun ok lagi-lagi budak-budak sekarang dah pakai kasut hitam yang tak perlu basuh setiap minggu. Cuma jemur je kat tempat panas kalau hari cuti.

Jadi bila kurang dicuci kasut murah pun akan tahan lama.


bye


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2018/12/kasut-sekolah-yang-bagus-dan-tahan-lama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lega Dapat Beli Kelengkapan Sekolah Walau Berkerusi Roda

Lega Dapat Beli Kelengkapan Sekolah Walau Berkerusi Roda

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 253 hits
200 murid dan pelajar miskin dipilih sebagai penerima pada Program Titipan Kasih Kembali Ke Sekolah yang diadakan di Pasar raya Besar Giant Falim Ipoh
Tahan Kencing Balik Sekolah Dan Berdiam Diri Rahsia Terbongkar Anak 3 Tahun Dianiayai Rakan

Tahan Kencing Balik Sekolah Dan Berdiam Diri Rahsia Terbongkar Anak 3 Tahun Dianiayai Rakan

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 390 hits
Kes membabitkan gangguan seksual ke atas kanak kanak kini menunjukkan tahap membimbangkan Semakin banyak kes dilaporkan namun tidak kurang juga kes yang didiamkan kerana kekurangan bukti selain menutup aib pihak terbabit Perkongsian dari se...
Bisa Tahan Lama Untuk Kerja Di Satu Perusahaan Itu Prestasi 11 Karyawan Ini Ungkap Alasannya

Bisa Tahan Lama Untuk Kerja Di Satu Perusahaan Itu Prestasi 11 Karyawan Ini Ungkap Alasannya

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 262 hits
Antara betah karena banyak keuntungan atau bosan tapi bingung mau cari kerja di mana lagi Ups
Resipi Buat Bawang Goreng Lebih Rangup Dan Tahan Lama

Resipi Buat Bawang Goreng Lebih Rangup Dan Tahan Lama

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 382 hits
Bawang goreng selalu kita buat sebagai pelengkap pada hidangan Tak lengkap rasanya kalau buat sup tak ada bawang goreng Kalau buat nasi minyak pun mesti letak bawang goreng Selain menambah selera aroma pun semakin wangi Hari ini RASA kongsi...
Muat Turun Pekeliling Pemakaian Kasut Sekolah Stoking Berwarna Hitam

Muat Turun Pekeliling Pemakaian Kasut Sekolah Stoking Berwarna Hitam

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 1456 hits
Gambar hiasanPETALING JAYA Semua murid dikehendaki memakai kasut dan stoking warna hitam bermula sesi persekolahan 2021 kata Kementerian Pendidikan hari ini Kementerian berkata pemakaian kasut dan stoking warna hitam dilaksanakan secara ber...
Akhirnya Ada Stiker Yang Bikin Buah Tahan Lama Hmm Tapi Jangan Jangan Ini Sama Kayak Pengawet

Akhirnya Ada Stiker Yang Bikin Buah Tahan Lama Hmm Tapi Jangan Jangan Ini Sama Kayak Pengawet

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 254 hits
Akhirnya ada penemuan yang bisa bikin anak kosan dan emak emak nggak ragu beli buah karena takut cepet busuk D
Masa Tepat Arif Dapat Adik Tya Ariffin Tak Merancang Tunggu Lama Kali Ni Tiada Alahan Teruk

Masa Tepat Arif Dapat Adik Tya Ariffin Tak Merancang Tunggu Lama Kali Ni Tiada Alahan Teruk

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 472 hits
Tya Arifin mengakui sekarang merupakan masa yang tepat untuk dirinya hamil anak kedua Menurut menantu Datuk Seri Siti Nurhaliza dia dan suami Asyraf Khalid sudah bersedia dan tidak merancang tunggu lama lama menimang cahaya mata seterusnya ...
Tips Dan Cara Mudah Supaya Sambal Tumis Lebih Sedap Dan Tahan Lama

Tips Dan Cara Mudah Supaya Sambal Tumis Lebih Sedap Dan Tahan Lama

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 799 hits
As Salam Tips Dan Cara Mudah Supaya Sambal Tumis Lebih Sedap dan Tahan Lama Apa lagi yang mak mak akan buat time cuti sekolah ni kalau tak marathon kat dapur around the clock huhu Kadang tu siap sound kat anak anak mama dah masak sekali har...
Delapan Siswa Sd Di Bekasi Keracunan Usai Beli Jajanan Sekolah

Delapan Siswa Sd Di Bekasi Keracunan Usai Beli Jajanan Sekolah

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 164 hits
Penyidik di Polsek Bekasi Timur Kota Bekasi tengah menyelidik kasus dugaan keracunan makanan yang menimpa delapan siswa SDN Pengasinan II Kecamatan Rawalumbu Sebab mereka harus dilarikan ke rumah sakit lantaran lemas dan mual usai mengkonsu...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024