Karmaine Diumum Calon Ph Untuk Prk Tanjung Pia


THE MALAYSIAN TIMES 

PONTIAN: Ketua Bahagian Bersatu Tanjung Piai, Karmaine Sardini, 66, diumumkan sebagai calon Pakatan Harapan untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjung Piai pada 16 Nov ini.

Perkara itu diumumkan oleh Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Johor, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu majlis mengumumkan calon dan pelancaran jentera PH PRK di Dewan Hai Kee, di sini, petang ini.

Muhyiddin, yang juga Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berkata meskipun ramai calon yang berkelayakan untuk bertanding di kerusi parlimen itu, pemilihan Karmaine sebagai calon adalah satu pilihan yang tepat bersesuaian dengan kriteria-kriteria yang digariskan oleh PH.

“Memang banyak nama yang diberikan tetapi pihak pimpinan berpendapat Karmaine calon yang sesuai berdasarkan beberapa ciri iaitu dia anak tempatan, dilahirkan di sini dan berkelayakan.

“Ini kriteria yang difikirkan oleh pimpinan sesuai untuk meneruskan kesinambungan perjuangan Allahyarham Datuk Dr Md Farid Md Rafik di Tanjung Piai, kerana kawasan ini masih memerlukan pembangunan dari segi ekonomi, sosial, pendidikan dan lain-lain lagi,” kata beliau kepada pemberita selepas majlis itu, di sini, hari ini.

Muhyiddin turut menyifatkan tanggungjawab Karmaine amat berat memandangkan beliau bukan sahaja akan meneruskan kerja-kerja yang ditinggalkan oleh Allahyarham Dr Md Farid tetapi pada masa sama memberi layanan yang adil dan saksama kepada masyarakat berbilang kaum di situ sekiranya dipilih.

“Saya yakin bahawa apabila beliau dipilih selepas 16hb, Insya-Allah, kerja-kerja untuk melaksanakan tugas akan mudah. Kenapa?

“Kerana sebagai wakil rakyat PH, kalau isu berkaitan negeri, dia boleh berjumpa Menteri Besar Johor dan jika berkaitan urusan Kerajaan Negeri, akan jadi lebih mudah, bantuan dan peruntukan disalurkan kepada beliau bagi membangunkan Tanjung Piai,” kata Muhyiddin.

Ketika ditanya mengenai persediaan PH, Muhyiddin berkata jentera PH telah bergerak dan beliau berpuas hati dengan persiapan jentera sejak sebulan lepas.

“Kita juga tahu apa isu dan masalah yang dihadapi masyarakat tempatan. Sebahagian besar telah diselesaikan, bukan sebab pilihan raya tetapi secara kebetulan pilihan raya diadakan… seperti projek-projek pembangunan yang sedang dijalankan,” kata Muhyiddin, yang juga Menteri Dalam Negeri.

Beliau berkata usaha jentera turut akan difokuskan bukan sahaja kepada 16 Pusat Daerah Mengundi (PDM) yang kalah pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tetapi juga dalam mempertahankan PDM yang menang pada PRU berkenaan.

Terdahulu, dalam ucapannya, Muhyiddin mengucapkan terima kasih kepada Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berhubung peruntukan tambahan sebanyak RM7 juta bagi pembangunan Parlimen Tanjung Piai.

Sebelum ini, parlimen itu menerima peruntukan RM14.7 juta melibatkan 17 projek pembangunan hasil usaha Dr Md Farid.

Dr Md Farid, yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, meninggal dunia pada 21 Sept lepas akibat komplikasi jantung.

Beliau, yang juga seorang pakar bius, menewaskan calon Barisan Nasional Datuk Seri Wee Jeck Seng dan Nordin Othman dari PAS dengan majoriti 524 undi pada PRU14.—Bernama 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/10/karmaine-diumum-calon-ph-untuk-prk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Calon Prk Tanjung Piai

Senarai Calon Prk Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 3/11/2019 - jumlah : 374 hits
Senarai Calon PRK Tanjung Piai PRK Tanjung Piai yang bermula hari ini menyaksikan pertembungan enam penjuru membabitkan calon Pakatan Harapan BN Gerakan Parti Barisan Jemaah Islamiah dan dua calon Bebas Ketua Bersatu Tanjung Piai Karmaine S...
Biodata Wee Jeck Seng Calon Prk Tanjung Piai

Biodata Wee Jeck Seng Calon Prk Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 671 hits
Biodata Wee Jeck Seng calon PRK Tanjung Piai Selepas semua faktor diambil kira melalui perbincangan dan permesyuaratan akhir kepimpinan BN sebulat suara memilih Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng sebagai calon Ahli Parlimen Tanjung Piai Ini merupa...
Pertandingan 6 Penjuru Proses Penamaan Calon Prk P 165 Tanjung Piai Lancar

Pertandingan 6 Penjuru Proses Penamaan Calon Prk P 165 Tanjung Piai Lancar

papar berkaitan - pada 3/11/2019 - jumlah : 369 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Pas Desak Berjasa Tarik Balik Hasrat Letak Calon Untuk Prk Tanjung Piai

Pas Desak Berjasa Tarik Balik Hasrat Letak Calon Untuk Prk Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 616 hits
BERNAMA Barisan Jemaah Islamiah Se Malaysia yang mahu meletakkan calon untuk Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai diharap dapat menarik balik hasrat itu bagi menghormati kerjasama parti itu bersama Pas di bawah Gagasan Sejahtera Pesuruh...
Spr Gesa Bakal Calon Prk Tanjung Piai Isi Semak Borang Awal

Spr Gesa Bakal Calon Prk Tanjung Piai Isi Semak Borang Awal

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 284 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Calon Penyatuan Ummah Prk Tanjung Piai

Calon Penyatuan Ummah Prk Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 336 hits
Calon Penyatuan Ummah PRK Tanjung Piai Seperti yang dijangka bekas ahli parlimen Tanjung Piai Wee Jeck Seng dicalonkan oleh BN dalam pilihan raya kecil Tanjung Piai Keputusan itu diumumkan oleh pengerusi Umno Johor Hasni Mohammad pada malam...
Enam Calon Berentap Di Prk Tanjung Piai Termasuk Bebas Suara Tv

Enam Calon Berentap Di Prk Tanjung Piai Termasuk Bebas Suara Tv

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 276 hits
Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai pada 16 Disember ini menyaksikan pertembungan enam penjuru Pengumuman rasmi calon bertanding dibuat Pengurus Pilihan Raya Tanjung Piai Zulkifly Mohd Tahir pada 11 pagi selepas tempoh penamaan calon di pusat p...
Prk Tanjung Piai Teka Teki Siapa Calon Bn Terjawab Hari Ini

Prk Tanjung Piai Teka Teki Siapa Calon Bn Terjawab Hari Ini

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 328 hits
KUALA LUMPUR Barisan Nasional akan mengumumkan calon pilihan raya kecil Parlimen Tanjung Piai hari ini Presiden MCA Datuk Seri Wee Ka Siong berkata pengumuman akan dibuat di Pusat Gerakan BN selepas waktu solat Isyak baca sini PRK Tanjung P...
Calon Mca Di Prk Tanjung Piai Tidak Penuhi

Calon Mca Di Prk Tanjung Piai Tidak Penuhi

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 282 hits
MALAYSIA DATELINE Berjasa di dalam sidang media memperkenalkan calon untuk PRK Tanjung Piai hari ini Berjasa bersetuju dan menyokong kerjasama Pas dan Umno demi mengukuhkan kesepakatan sesama parti politik Melayu Namun menurut Presiden Berj...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats