Kami Reda Tak Salah Pemandu Bayi Dilanggar Bas Sekolah Anak Bongsu Manja


Ibu kanak-kanak perempuan yang dilanggar bas sekolah dalam satu kejadian di Taman Anggerik, Sepang reda dengan pemergian anak ketujuhnya itu serta tidak mahu mengambil sebarang tindakan ke atas pemandu bas berkenaan.
Tak salahkan pemandu bas sekolah
Zainab Mohideen Abdul Kadar, 37, berkata keluarganya sudah lama menggunakan perkhidmatan pemandu bas berkenaan untuk menghantar anaknya berulang-alik dari sekolah.
Beliau berkata, walaupun sedih dengan kejadian berkenaan, beliau memahami kejadian itu tidak disengajakan oleh pemandu bas berkenaan.

“Saya belum lagi bertemu dengan pemandu bas berkenaan, sebab dia masih lagi trauma dengan apa yang terjadi.
Tapi dia sudah menghubungi saya dan minta maaf atas apa yang berlaku dan saya maafkan.
“Saya pun tidak boleh salahkan pemandu bas, ketika keterangan yang diberikan kepada polis pun saya beritahu supaya pemandu ini tidak diapa-apakan. Tiada dendam pun saya simpan untuk pemandu bas ini, dia pun sudah lama menjadi pemandu bas iaitu kira-kira 25 tahun.
“Saya tiada masalah dengan dia (pemandu bas), begitu juga dengan suami, kita terpaksa reda dan tidak boleh berdendam,” katanya kepada pemberita, ketika ditemui di kediamannya.
Semalam, Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof memaklumkan seorang bayi perempuan berusia setahun empat bulan maut dilanggar bas ketika mengekori kakaknya untuk ke sekolah.
Dalam kejadian jam 12.15 tengah hari di Taman Anggerik, Bandar Baru Salak Tinggi (BBST), dekat sini, Wan Kamarul Azran berkata, mangsa keluar rumah dan mengekori kakaknya yang sedang menaiki bas untuk ke sekolah.
Wan Kamarul Azran berkata, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Nak cepat, tak perasan adik ikut belakang
Sementara itu, menceritakan mengenai kejadian menyayat hati itu, saksi kejadian yang juga kakak ketiga kepada mangsa, Nurul Aishah Mohamad Kassim, 13, berkata beliau berada di tangga bas berkenaan untuk memberikan duit poket kepada adik kelimanya yang pada ketika itu sudah berada di dalam bas.
“Lepas saya bagi duit pada adik, saya turun daripada bas. Saya nampak bas itu bergerak dan melihat Zahida (mangsa) sudah berada di bawah bas. Saya terus menjerit dan mengambil adik yang pada ketika itu sudah terperosok dibawah bas. Tindakan itu diambil kerana saya takut Zahida akan digilis kali kedua dengan tayar belakang bas berkenaan.
“Nenek dan jiran yang mendengar jeritan saya kemudiannya terus keluar dan bertanyakan apa yang berlaku sebelum jiran menolong kami menghantar Zahida ke klinik berdekatan,” katanya.
Nurul Aishah berkata, selepas pemandu bas berkenaan menyedari kejadian itu, beliau terus meminta maaf berulang kali kepada nenek dan memaklumkan tidak menyedari Zahida berada di bahagian kiri bas terbabit.
“Selepas meminta maaf, nenek menyuruh pemandu bas itu menghantar murid lain yang berada di dalam bas berkenaan ke sekolah sebelum terlambat. Pemandu bas berkenaan sangat bertanggungjawab kerana selepas menghantar kesemua murid itu, beliau datang ke rumah bertanyakan keadaan Zahida.
“Dia sekali lagi meminta maaf, kerana tidak nampak Zahida dan kejadian itu tidak disengajakan. Mak kata tidak mengapa, dia tak salahkan pakcik berkenaan atau pun saya. Kerana kami berdua tidak perasan Zahida keluar dari rumah,” katanya.

Adik yang manja 
Mengenangkan semula keletah adik bongsunya itu, Nurul Aishah berkata Zahida adalah seorang adik yang manja dengan semua orang dan sangat rapat dengan ayah serta neneknya.
“Saya memang rapat dengan Zahida, dia memang suka ‘mengekor’ walaupun ke mana sahaja saya pergi, saya juga selalu bergurau dengannya,” katanya.
Dalam pada itu, Wan Kamarul Azran ketika dihubungi memaklumkan, pihaknya kini sedang menyiapkan kertas siasatan untuk dibawa kepada pihak pendakwaan.
“Pemandu bas berkenaan sudah ditahan semalam dan selesai memberi keterangan kepada pihak polis. Dia juga sudah dibebaskan dengan jaminan polis,” katanya.
Kredit: Berita Harian

Ketahui fungsi carseat di E-Workshop Sayangi Nyawa Anak Dalam Kereta, Let’s Buckle Up! Daftar secara PERCUMA di https://toko.ideaktiv.com/product/sayang-nyawa-anak-dalam-kereta/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
 
 
 
 
 
 
The post “Kami Reda, Tak Salah Pemandu.” Bayi Dilanggar Bas Sekolah Anak Bongsu & Manja appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kami-reda-tak-salah-pemandu-bayi-dilanggar-bas-sekolah-anak-bongsu-manja/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kakak Tak Sedar Adik Ikut Bayi 1 Tahun 4 Bulan Maut Dilanggar Bas Sekolah

Kakak Tak Sedar Adik Ikut Bayi 1 Tahun 4 Bulan Maut Dilanggar Bas Sekolah

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 128 hits
Sekelip mata berlaku dan tanpa disedari ahli keluarga Itu yang berlaku pada seorang bayi perempuan apabila maut dilanggar bas sekolah dalam kejadian di hadapan sebuah rumah di Taman Anggerik Bandar Baru Salak Tinggi Sepang pada Khamis Ketua...
Nak Ikut Kakak Bayi Maut Dilanggar Bas Sekolah Di Hadapan Rumah

Nak Ikut Kakak Bayi Maut Dilanggar Bas Sekolah Di Hadapan Rumah

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 151 hits
Seorang kanak kanak perempuan berusia satu tahun empat bulan maut selepas dilanggar sebuah bas sekolah di hadapan rumahnya di Taman Anggerik Bandar Baru Salak Tinggi Sepang semalam Ketua Polis Sepang Wan Kamarul Azran Wan Yusof berkata mang...
Kami Sekeluarga Reda Dan Tidak Berdendam Dengan Pemandu Bas Kata Zainab Mohideen Abdul Kadar

Kami Sekeluarga Reda Dan Tidak Berdendam Dengan Pemandu Bas Kata Zainab Mohideen Abdul Kadar

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 145 hits
Editor KEKASIH GELAPMU Ibu kanak kanak perempuan yang meninggaI dunia selepas diIanggar bas sekolah di Taman Anggerik di sini reda dengan pemergian anak ketujuhnya itu serta tidak mahu mengambil sebarang tindakan ke atas pemandu berkenaan
Selamat Bersalin Bayi Perempuan Elfira Loy Terharu Suami Sambut Kelahiran Anak

Selamat Bersalin Bayi Perempuan Elfira Loy Terharu Suami Sambut Kelahiran Anak

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 149 hits
Petang tadi pelakon berbakat besar Elfira Loy dalam satu perkongsian di laman sosial miliknya memohon doa pada semua supaya proses bersalinnya dipermudahkan Terbaharu aktres tersebut memaklumkan dirinya selamat melahirkan cahaya mata keduan...
Wanita Maki Hamun Anak Sampai Kena Tegur Penumpang Bas Tergamam

Wanita Maki Hamun Anak Sampai Kena Tegur Penumpang Bas Tergamam

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 145 hits
Tular di media sosial baru baru ini apabila seorang penumpang bas berkongsikan satu situasi yang berlaku semasa dia menaiki bas Di dalam bas yang sama seorang wanita yang juga merupakan seorang ibu telah memaki hamun anaknya di sepanjang pe...
Golongan Ibu Bapa B40 Rayu Kerajaan Beri Subsidi Tambang Bas Sekolah Untuk Ringankan Beban

Golongan Ibu Bapa B40 Rayu Kerajaan Beri Subsidi Tambang Bas Sekolah Untuk Ringankan Beban

papar berkaitan - pada 30/5/2022 - jumlah : 333 hits
The ReporterFoto hiasan sahajaGolongan ibu bapa B40 merayu pihak kerajaan memberi subsidi tambang bas sekolah bagi meringankan beban perbelanjaan mereka susulan persatuan bas sekolah mahu menaikan tambang antara RM15 hingga RM25 sebulan bag...
Si Kembar Tak Kira Pun Terus Jawab Penting Ajar Anak Suka Matematik Dari Bayi Jadikan Rutin

Si Kembar Tak Kira Pun Terus Jawab Penting Ajar Anak Suka Matematik Dari Bayi Jadikan Rutin

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 116 hits
Matematik mungkin menjadi satu matapelajaran yang menyeronokkan bagi sesetengah kanak kanak mungkin juga menjadi satu mimpi ngeri bagi sekelompok kanak kanak yang lain Persepsi ini bergantung kepada keseluruhan penerimaan kanak kanak terseb...
Hiburan Kakak Tak Perasan Bayi Setahun 4 Bulan Maut Digilis Bas Lepas Ikut Kakak Keluar Rumah

Hiburan Kakak Tak Perasan Bayi Setahun 4 Bulan Maut Digilis Bas Lepas Ikut Kakak Keluar Rumah

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 125 hits
Ibu bapa mana yang tidak sayangkan anak lebih lebih lagi anak yang masih lagi berusia setahun jagung Namun begitu ada ibu bapa yang kurang bernasib baik apabila kehilangan anak pada usia muda akibat sebab sebab yang tidak dapat dielakkan Ad...
Pemberian Insentif Anak Kebanggaan Pahang Bagi Bayi Lahir Di Negeri Ini Di Naik Rm300

Pemberian Insentif Anak Kebanggaan Pahang Bagi Bayi Lahir Di Negeri Ini Di Naik Rm300

papar berkaitan - pada 3/6/2022 - jumlah : 141 hits
KUANTAN Pemberian insentif Anak Kebanggaan Pahang bagi bayi yang dilahirkan di negeri ini dinaikkan daripada RM200 kepada RM300 mulai tahun hadapan Menteri Besar Datuk Seri Wan1 Rosdy Wan Ismail berkata inisiatif itu adalah bagi menggalakka...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan