Kami Bukan Pengkhianat Tapi Gagalkan Konspirasi


KUALA LUMPUR: Kumpulan 11 bekas Ahli Parlimen PKR yang keluar daripada parti itu dan Pakatan Harapan (PH) bagi membentuk gabungan baharu, menegaskan mereka bukan pengkhianat seperti dituduh beberapa pihak.

Sebaliknya, kumpulan itu mendakwa pihak yang berusaha mengubah Perdana Menteri di tengah-tengah penggal adalah pengkhianat sebenar kerana mementingkan kuasa berbanding melaksanakan dasar kerajaan.

Dalam satu kenyataan bersama yang diketuai Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, tindakan mereka adalah perlu bagi menggagalkan konspirasi menjatuhkan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad di tengah-tengah penggal.

Kumpulan itu percaya, peralihan kuasa sedemikian akan menggugat kesinambungan dasar dan persepsi rakyat terhadap PH, manakala kempen menyingkirkan Dr Mahathir pula menghakis keyakinan rakyat dan pelabur terhadap kewibawaan kerajaan PH.

“Kami yakin bahawa percubaan memaksa Perdana Menteri menentukan tarikh peralihan kuasa sebagai usaha jahat untuk menjadikan Perdana Menteri sebagai “lame duck PM” (Perdana Menteri tanpa kuasa).

“Justeru itu, kami mengambil langkah proaktif untuk menggagalkan konspirasi bagi menjatuhkan Perdana Menteri di tengah-tengah penggal.

“ Langkah yang kami lakukan adalah untuk menjamin keyakinan rakyat dan pelabur terhadap kestabilan dan kelangsungan dasar kerajaan bertujuan meningkat tahap sosio-ekonomi rakyat seperti yang terkandung dalam Wawasan Kemakmuran Bersama 2030.

“Usaha kami terbukti benar apabila pihak tersebut kini sedar kesalahan mereka, berdasarkan kenyataan mereka menyokong Dr Mahathir meneruskan tugasnya sebagai Perdana Menteri hingga akhir penggal.” kata kenyataan itu, hari ini.

Selain Mohamed Azmin, turut dinamakan dalam kenyataan itu adalah Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin; Ahli Parlimen Indera Mahkota, Datuk Saifuddin Abdullah; Ahli Parlimen Selangau, Baru Bian dan Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, Datuk Kamaruddin Jaffar.

Selain itu, Ahli Parlimen Nibong Tebal, Datuk Mansor Othman; Ahli Parlimen Batu Pahat, Datuk Rashid Hasnon, Ahli Parlimen Segamat, Datuk Seri Dr Santhara Kumar; Ahli Parlimen Saratok, Ali Biju, Ahli Parlimen Puncak Borneo, Willie Mongin dan Ahli Parlimen Ranau, Jonathan Yasin.

Terdahulu, semua 11 Ahli Parlimen itu mengadakan mesyuarat di sebuah hotel di Damansara di sini, dipercayai bagi membincangkan percaturan seterusnya, termasuk kemungkinan menubuhkan parti baharu.

Mereka turut dipercayai membincangkan langkah susulan mereka selepas Dr Mahathir yang meletakkan jawatan tengah hari tadi, dilantik sebagai Perdana Menteri interim.

Menurut pihak yang rapat dengan kumpulan berkenaan, mereka menjangka sesuatu yang besar akan berlaku di Istana Negara esok, namun enggan mengulas lanjut.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kakipalu.blogspot.com/2020/02/kami-bukan-pengkhianat-tapi-gagalkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
039 Kami Mahu Gagalkan Konspirasi Menjatuhkan Pm 039

039 Kami Mahu Gagalkan Konspirasi Menjatuhkan Pm 039

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 160 hits
SEBELAS Ahli Parlimen PKR yang mengumumkan keluar dari parti itu mendakwa mereka sebenarnya mengambil langkah proaktif untuk menggagalkan konspirasi menjatuhkan Perdana Menteri di tengah tengah penggal Dalam kenyataan yang dikeluarkan malam...
Kami Gagalkan Konspirasi Singkir Pm Di Tengah Penggal Azmin

Kami Gagalkan Konspirasi Singkir Pm Di Tengah Penggal Azmin

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 221 hits
Kami gagalkan konspirasi singkir PM di tengah penggal Azmin Usaha pihak tertentu menyokong Dr Mahathir Mohamad sekarang membuktikan mereka kini sedar kesalahan yang mereka lakukan kata sekumpulan bekas pimpinan PKR yang diketuai Azmin Ali D...
Cerita Anji Ada Penyanyi Minta Dibuatkan Lagu Dengan Harga Murah Tapi Doyan Pamer

Cerita Anji Ada Penyanyi Minta Dibuatkan Lagu Dengan Harga Murah Tapi Doyan Pamer

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 252 hits
Musisi Erdian Aji Prihartanto atau yang dikenal dengan nama Anji mengungkapkan keprihatinannya soal adanya penyanyi yang kerap menawar murah lagu yang dia ciptakan Namun di sisi lain oknum penyanyi tersebut kerap pamer barang barang mewah d...
Dpr Sepakat Kembali Bahas Ruu Kuhp Tapi Cuma Pasal Krusial Saja

Dpr Sepakat Kembali Bahas Ruu Kuhp Tapi Cuma Pasal Krusial Saja

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 134 hits
DPR sepakat kembali membahas RUU KUHP dan RUU Pemasyarakatan RUU ini sempat mendapatkan penolakan besar masyarakat Bahkan memicu demonstrasi besar di sejumlah daerah
Setakat Ini Pbsnt Bersih Tapi Kita Akan Siasat Fam

Setakat Ini Pbsnt Bersih Tapi Kita Akan Siasat Fam

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 236 hits
Kuala Lumpur Dakwaan mengatakan Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu berdepan tunggakan gaji seakan tidak selari dengan maklumat dimiliki Persatuan Bolasepak Malaysia Setiausaha Agung FAM Stuart Ramalingam menjelaskan mereka tidak pernah b...
Agama Bangsa Dipijak Tapi Masih Ada Kata Tak Mengapa

Agama Bangsa Dipijak Tapi Masih Ada Kata Tak Mengapa

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 232 hits
Oleh Siti Fatimah Ishak Ultra kiasu makin kuat sehingga kerajaan terpaksa mengalahBANGI Apa sudah jadi dengan negara seolah olah tidak diperintah oleh kerajaan yang sebenar tetapi oleh ultra kiasu yang tidak pernah setia kepada negara Agama...
Stahlwerk Dan Vector Tawarkan Mesin Las Kualitas Eropa Tapi Harga Rupiah

Stahlwerk Dan Vector Tawarkan Mesin Las Kualitas Eropa Tapi Harga Rupiah

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 112 hits
Produk mesin las asal Koln Jerman Stahlwerk dan Vector semakin optimis terhadap pasarnya di Indonesia di tengah perkembangan revolusi industri 4 0 Apalagi memiliki kantor cabang atau representative office di Indonesia lewat PT Stahlwerk Jay...
Gambar Imej Sebenar Covid 19 Cantik Tapi Membunuh

Gambar Imej Sebenar Covid 19 Cantik Tapi Membunuh

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 304 hits
Pada 11 Februari 2020 pakar pakar di Institut Alergi dan Penyakit Berjangkit Kebangsaan di Montana Amerika Syarikat telah memuat naik sebuah galeri yang mengandungi imej terbaharu koronavirus menggunakan pelbagai jenis mikroskop pengimbas e...
Kemon La Awak Doktor Tapi B H Pesakit Nak Viralkan Doktor Tapi Terviralkan Kebodohan Sendiri

Kemon La Awak Doktor Tapi B H Pesakit Nak Viralkan Doktor Tapi Terviralkan Kebodohan Sendiri

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 661 hits
Kemon la awak doktor tapi b h Pesakit nak viralkan doktor tapi terviralkan kebodohan sendiriViral di media sosial video pertengkaran di antara pesakit dengan pegawai perubatan di dipercayai berlaku di klinik kerajaan mengundang pelbagai rea...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing