Kalaulah Aku Hargai Dia Dari Dulu Kisah Suami Curang Ini Benar Benar Membuka Mata







Kisah suami curang ini patut dijadikan pengajaran buat suami isteri di luar sana. Hargailah pasangan anda selagi boleh, jangan menyesal di kemudian hari...
Kisah suami curang ini sewajarnya menjadi ikhtibar buat semua suami isteri di luar sana. Komitmen dalam berumah tangga bukan bermaksud menyayangi pasangan dalam masa yang sukar saja.
Malah, perkahwinan juga merupakan satu janji yang anda akan mengingati dan menghargai setiap usaha dan kebaikan pasangan. Perkahwinan bermaksud anda kekal berjuang walaupun ketika saat sukar.
Kisah suami curang dalam perkahwinan tidak sepatutnya terjadi dan ia merupakan kesilapan terbesar dalam hidup seorang lelaki. 
Tak percaya? Mari baca luahan hati seorang lelaki dan bapa kepada 2 orang anak ini. Kata-kata beliau sungguh bernas hingga anda akan faham apa ertinya perkahwinan. 


KISAH SUAMI CURANG : PENGAJARAN BUAT SUAMI ISTERI
Aku telah 15 tahun berkahwin dengan isteriku. Tapi 2 bulan sebelum ulang tahun perkahwinan kami yang ke-10, aku curang. Kami ibu bapa kepada 2 anak yang makin membesar. Mereka sekarang sudah remaja. Dulu masa aku curang dan tinggalkan mereka, mereka baru berusia 7 dan 9 tahun.
Aku jumpa Erra semasa aku sibuk ke luar negara atas urusan kerja. Mula-mula kami berkawan. Lama-lama kami kerap bergayut dan perasaan cinta itu makin berputik. 
Ketika berlaku curang. Shamsul *bukan nama sebenar tidak gembira dengan rumah tangganya. Beliau rimas untuk pulang ke rumah. 
Malas betul nak pulang ke rumah. Isteri makin gemuk. Dia nampak sungguh serabut setiap kali aku balik rumah. 
Aku rasa dia sudah tak sayangkan aku. Sebab itu dia tidak kisah pun nak melawa demi aku. Jadi aku cari jalan mudah. Aku curang. 
Shamsul meyakinkan diri sendiri yang isteri tercinta itu tidak mahu lagi melayan kehendak dan keinginanya. Sepanjang si isteri sibuk menguruskan rumah dan anak-anak, Shamsul berfoya-foya di luar.
Setiap kali aku dengar isteri buka mulut, aku hanya dengar dia membebel saja. Tapi sebenarnya aku tak sedar yang dia sebenarnya hanya mahukan perhatian aku. Kami asyik bergaduh. 


KASIH TIDAK KESAMPAIAN

Jadi aku angkat kaki. Aku tinggalkan isteri dan anak-anak aku. Aku pindah duduk dengan Erra. Mula-mula, memang semuanya indah.Tapi, setelah beberapa lama, walau serapat mana pun kami, walau sehebat mana pun aksi di ranjang, tiba-tiba fasa “jatuh cinta” itu hilang. 
Aku rindu rumah dan keluargaku. Aku rindu wanita yang membina rumah tangga aku. Aku paling rindu anak-anakku.
Kalaulah dari dulu aku menghargai isteriku, pasti dia juga akan kekal cantik dan berseri seperti Erra. Tapi aku yang salah. Aku tak pernah tunjuk kasih sayang aku padanya. 
Sampai sekarang, isteri Shamsul pasrah dan giat membesarkan anak-anak sebagai ibu tunggal. Walaupun hak penjagaan anak diperoleh oleh isteri, namun dia tidak kekok untuk membenarkan Shamsul berjumpa anak-anak mereka.
Dia tak pernah minta duit lebih pada aku. Aku tinggalkan seorang wanita yang kuat dan tak mudah berputus asa. Hanya aku saja yang berputus asa dengan perkahwinan kami. 


AKHIRNYA AKU MENYESAL TIDAK SUDAH
Selepas 8 tahun bercerai, akhirnya isteri aku menjumpai lelaki yang benar-benar menghargai dirinya, Haikal. Mereka berkahwin dan memulakan hidup baru. 
Ketika ini baru aku rasa apa yang bekas isteri aku itu rasa. Aku rasa macam nak mati. Menyesal? Tak payah cakaplah! Aku sangat sangat sangat menyesal. 
Jadi buat para suami isteri di luar sana. JANGAN JADI SEPERTI AKU. Hargai isteri kalian! Jangan mudah berputus asa dengan hubungan. Cuba sehabis baik!
Kepada para suami, jangan ambil mudah pada wanita yang berkorban segala-galanya pada anda itu. Dialah wanita istimewa yang membawa zuriat anda. Dia juga tulang belakang anda.
Hidup ini singkat saja. Tapi yang membuatkan ia cukup-cukup berharga adalah kerana kasih sayang. Jangan lupa kasih sayang yang pernah mengisi hati anda suami isteri. 
Walaupun ada masalah dalam rumah tangga, berfikiran positif. Cuba sehabis mungkin. 

Manusia ini tidak sempurna, namun perkahwinan bermaksud anda telah berjanji untuk komited bersama, berjuang bersama demi kebahagian keluarga anda. Laksanakan janji anda!


Kredit : theasianparent
Hantarkan luahan kisah anda di sini ==> lamanqaseh/borang


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.lamanqaseh.com/2022/04/kalaulah-aku-hargai-dia-dari-dulu-kisah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Viral Video Suami Hantar Isteri Ke Sekolah Ada Netizen Tak Setuju Kenapa Keluarga Benar Kahwin Awal Sangat

Viral Video Suami Hantar Isteri Ke Sekolah Ada Netizen Tak Setuju Kenapa Keluarga Benar Kahwin Awal Sangat

papar berkaitan - pada 6/4/2022 - jumlah : 192 hits
Jodoh adalah rahsia ada yang sudah menjangkau usia 40 an masih lagi single namun ada yang baru berusia belum 20 tahun namun sudah bergelar suami isteri
Isteri Tak Kisah Bantu Cari Nafkah Kalau Atu Tak Kerja Perlu Saling Melengkapi Kesian Suami

Isteri Tak Kisah Bantu Cari Nafkah Kalau Atu Tak Kerja Perlu Saling Melengkapi Kesian Suami

papar berkaitan - pada 29/3/2022 - jumlah : 179 hits
Isteri pelawak Atu Zero Shafeeqa Johari tidak kisah untuk membantu keluarga mencari pendapatan pada bulan Ramadan Menurut Shafeeqa pada kebiasaannya Atu tidak akan mengambil sebarang pekerjaan pada bulan puasa kerana mahu fokus beribadah Se...
Pernah Dengar 5 Kisah Seram 90 An Paling Popular Seram Sumpah Cerita Dulu Dulu Takut Oiiii

Pernah Dengar 5 Kisah Seram 90 An Paling Popular Seram Sumpah Cerita Dulu Dulu Takut Oiiii

papar berkaitan - pada 13/4/2022 - jumlah : 755 hits
Pernah tak dengar beberapa cerita seram yang popular pada tahun 90 an Kali ini nak kongsikan 5 kisah seram yang boleh buatkan kamu meremang bulu roma Jom baca kisah seram di bawah 1 Proton Wira Pada suatu malam sepasang suami isteri memandu...
Ucapan Selebihnya Saya Bisik Di Telinga Suami Genap Setahun Berkahwin Indah Titip Kata Suami Isteri Neelofa Pu Riz

Ucapan Selebihnya Saya Bisik Di Telinga Suami Genap Setahun Berkahwin Indah Titip Kata Suami Isteri Neelofa Pu Riz

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 366 hits
Bersempena dengan ulang tahun perkahwinan pertama pasangan selebriti Neelofa dan Haris Ismail atau PU Riz meraikan hari bermakna itu dengan makan malam bersama Terlihat sederhana tetapi romantis momen berkenaan dikongsikan Neelofa di Insta ...
Masakan Suami

Masakan Suami

papar berkaitan - pada 29/3/2022 - jumlah : 219 hits
Alhamdulillah Tempoh kuarantin di rumah sudah pun berakhir Mama Yan pun dah boleh masak sendiri Tak payah susahkan suami kena masak atau belikan makanan serta kena hidangkan makanan dalam bilik lagi dah Selalunya suami MY rajin juga tolong ...
Saya Sakit Hati Tapi Terpaksa Suami Jual Isteri Sebulan Dapat Rm3 000

Saya Sakit Hati Tapi Terpaksa Suami Jual Isteri Sebulan Dapat Rm3 000

papar berkaitan - pada 28/3/2022 - jumlah : 649 hits
Saya sakit hati tapi terpaksa Suami jual isteri sebulan dapat RM3 000Seorang lelaki yang hanya dinamakan sebagai AR berusia 28 tahun di Serang Indonesia ditahan polis kerana disyaki menjual isterinya EE kepada lelaki hidung belakang melalui...
Boleh Tidak Makan Durian Ketika Mengandung Ini Info Yang Perlu Suami Pesan Kepada Isteri

Boleh Tidak Makan Durian Ketika Mengandung Ini Info Yang Perlu Suami Pesan Kepada Isteri

papar berkaitan - pada 29/3/2022 - jumlah : 185 hits
Cerita durian masih belum selesai baik dalam media sosial mahu pun gerai gerai tepi jalan Masih ramai yang beratur untuk menikmati keenakan raja buah ini Tetapi ramai yang masih tertanya selamatkah durian untuk dinikmati oleh ibu ibu yang s...
Isteri Pergi Kena Buatan Orang Suami Dedah Keluar Ketulan Di Malam Pertama

Isteri Pergi Kena Buatan Orang Suami Dedah Keluar Ketulan Di Malam Pertama

papar berkaitan - pada 31/3/2022 - jumlah : 146 hits
15 hari je kahwin Allah jemput pulang ke negeri abadi Ustaz yang mengubat kata ada seorang lelaki yang buat semua ni Sudah membayangkan akan bahagia hingga ke tua bersama sama seorang suami ini bagaimanapun akur dengan takdir tuhan apabila ...
Macam Inilah Kalau Hidup Bermadu Suami Belikan Vellfire Untuk 4 Isterinya

Macam Inilah Kalau Hidup Bermadu Suami Belikan Vellfire Untuk 4 Isterinya

papar berkaitan - pada 31/3/2022 - jumlah : 155 hits
Ini rumah isteri dia yang ketiga Selalu bila turn kita dia akan pakai selekeh baju berlubang seluar carik Dia akan keluar sehelai sepinggang je dengan muka serabai kusut masai tulisnya Macam inilah kalau hidup bermadu isteri kongsi tips unt...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang