Kalau Yang Selalu Up Gambar Sedang Bahagia Bawa Bawalah Kurangkan Mana Tahu Ada Yang Cuba Nak Dapatkan Pasangan Kau Tu


Kalau Yang Selalu up Gambar Sedang Bahagia, Bawa-Bawa La kurangkan. Mana tahu ada yang Cuba nak dapatkan pasangan kau tu! Pernah tak korang dengar cerita pasal.
“Sudah ada anak tiga orang pun, si suami masih curang”
“Si isteri tengah berpantang, si suami keluar dengan perempuan lain”
“Si suami duk cari rezeki yang jauh daripada si isteri, si isteri pula boleh curang”
Setia Hingga Hujung Nyawa
Macam-macam lagi la cerita. Tak setia ni bukan berlaku pada kaum Adam sahaja, malah kaum Hawa pun ada melakukannya. Setia itu sesuatu yang sangat mahal harganya. Ia tidak mampu dijual beli dengan wang ringgit. Apabila sudah mendirikan rumah tangga, kenapa masih tidak setia? Apa kau ingat perkahwinan tu satu permainan ke?
Setia bergantung kepada hati masing-masing. Kau sendiri yang kena cuba berfikir dan belajar untuk jadi seorang pencinta yang setia. Berikut merupakan 7 tips bagaimana untuk setia :
 
1. Ingat Saat Susah Senang Bersama
Masa kau nak ke dia, bukan main kau guna macam-macam cara. Bila dah dapat, kau buat dia macam tak wujud je. Ingatlah, dia sanggup terima baik buruk kau, sanggup bersama-sama dengan kau saat kau tak punya apa-apa.
Bila dah senang sikit, mulalah kau rasa bosan dengan dia. Apa yang dia buat semua tak kena. Kalau dia sanggup bersama-sama dengan kau saat susah dan senang, kenapa tidak kau?
Kadangkala bila Allah uji sikit, mulalah kau berubah. Bila dah berkahwin, tiba-tiba suami/isteri kau kemalangan atau jatuh sakit. Mula-mula kau jaga dia. Lepastu hantar dia balik rumah mak ayah dia. Last sekali, kau pun cuba cari pengganti dia.
Ada yang kahwin lain masa isteri tengah sakit. Alasannya sunyi, perlukan teman. Kau ni tak ada hati dan perasaan ke? Mana janji kau nak bersama saat susah dan senang? Kalau nak buat apa-apa tu, fikir lah dulu. Fikirkan suami/isteri yang sanggup susah payah dengan kau. Cuma Allah uji kau sikit je kali ni.
2. Sentiasa Berdoa
Doa itu senjata orang mukmin. Sentiasa berdoa semoga Allah tetapkan hati suami/isteri hanya untuk kau. Allah yang pegang hati manusia. Jadi, berdoalah semoga Allah tidak membolak balikkan hati pasangan kau.
3. Mesti Jujur Dalam Setiap Perkara Nak jadi setia, kena belajar jadi jujur dalam setiap perkara. Bila dah berkahwin, jangan ada rahsia antara suami dan isteri. Nak buat apa pun bagitau la pasangan kau dulu. Jangan sampai dia fikir bukan-bukan pasal kau.
Bila kau sentiasa jujur, berterus terang dan kongsi segalanya dengan dia, pasangan kau pun akan rasa senang. Tidak ada syak wasangka. Daripada situ, kau belajar untuk jadi seorang suami / isteri yang setia.
4. Bersyukur Atas Jodoh Yang Diberi Oleh Allah Cuba tengok orang sekeliling kau. Masih ada yang tercari-cari pasangan hidup sedangkan usia semakin meningkat. Jadi, kau patut bersyukur atas jodoh dan pasangan hidup yang diberikan Allah.
Kalau nak buat sesuatu, fikirlah. Adakah perbuatan kau tu memberi manfaat kepada pasangan kau. Bersyukurlah kerana dia sanggup menerima kau seadanya. Orang lain belum tentu lagi. Siapapun pasangan hidup kau, yakinlah, dia adalah jodoh terbaik yang telah Allah tetapkan untuk kau. Jangan pandang kekurangannya, lihat kelebihannya.
5. Ingat, Sekali Hilang Kepercayaan Yang Diberi Suami /Isteri, Kau Takkan Dapat Raih Kembali Kepercayaan Tu
Kau ingat senang ke nak bagi orang percaya dengan kita? Apabila sudah berkahwin, maksudnya suami/isteri kau tu memang percaya dengan kau. Jadi, jagalah kepercayaan tu dengan sebaiknya. Sekali kau hilangkan kepercayaan yang diberi, kau takkan dapat meraihnya kembali.
Apabila pasangan kau dah tak percaya dengan kau, hidup dalam rumah tangga pun jadi tak tenang. Jadi, kau mesti sentiasa beringat. Jangan hancurkan kepercayaan yang diberi. Nanti kau akan menyesal sampai mati.
6. Mengenang Kembali Pengorbanan Suami / Isteri Bagi si suami, kalau kau rasa nak kahwin lain sebab bosan dengan isteri kau, isteri dah tak cantik atau kau cakap dia tak pandai melayan kau, kau ingat dan kenang kembali pengorbanan isteri bertarung nyawa melahirkan zuriat untuk kau, jaga makan minum kau dan anak-anak. Pernah dia mengeluh? Pernah dia cakap penat?
Bagi si isteri pula, kalau rasa bosan dengan kehidupan kau dengan suami sebab kau rasa dia tak dapat bagi kau kemewahan, ingat dan kenanglah pengorbanan dia berusaha mencari rezeki untuk kau dan anak-anak. Pernah ke sepanjang hidup dengan dia kau dan anak-anak tak makan? Pernah ke dia biar hidup kau dan anak-anak berpanas dan berhujan?
7. Jangan Melayan Orang Yang Ketiga
Adakalanya, dalam rumah tangga diuji dengan kehadiran orang ketiga. Minta jauhlah benda-benda macam ni. Ujian ini bukan untuk si suami je, si isteri pun ada. Tetapi kebanyakan ujian orang ketiga ini melibatkan si suami.
Ada isteri orang bercinta dengan suami orang. Ada suami orang bercinta dengan perempuan lain. Macam-macam lagilah. Kau kena ingat. Itu semua ujian. Cubalah tepis ujian tu.
Kau tu pantang ada perempuan dahi licin puji sikit, terus perasan dia nak ke kau. Lepastu mula la melayan bagai.
Baik kau jaga rumah tangga kau sebaik-baiknya daripada pening kepala melayan orang lain tu. Layan suami/ isteri dan anak-anak yang lebih memerlukan kau. Tolonglah jangan melayan orang ke 3 yang muncul dalam hidup kau. Setialah pada yang satu.
Apa yang saya tulis hanya panduan buat kita semua. Jagalah keluarga yang Allah amanahkan untuk kita. Jadilah seorang suami / isteri yang setia sehingga hujung nyawa.
Kau tu yang selalu up gambar sedang bahagia dengan pasangan kau tu bawa-bawa la kurangkan sikit. Mana tahu ada yang cuba nak dapatkan pasangan kau tu.
Kalau kau tengah bercinta, pakwe/makwe kau ada pasang lain kau masih setia menunggu dia tu bukan setia namanya. Itu bangang. Kah!
Silakan Share. Moga Manfaat
[ASY]
#AmirSyahir
The post Kalau Yang Selalu up Gambar Sedang Bahagia, Bawa-Bawalah Kurangkan. Mana tahu ada yang Cuba nak dapatkan pasangan kau tu! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/kalau-yang-selalu-up-gambar-sedang-bahagia-bawa-bawalah-kurangkan-mana-tahu-ada-yang-cuba-nak-dapatkan-pasangan-kau-tu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
26 Idea Nak Hangout Pergi Mana Bila Cuti Berdasarkan Abjad A Z

26 Idea Nak Hangout Pergi Mana Bila Cuti Berdasarkan Abjad A Z

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 461 hits
Soalan yang sering bermain bila kita dan pasangan FREE ada waktu cuti atau santai Kita nak pergi mana ni Nak bawak pasangan pergi mana Nak Buat Apa dan nak jawab tu memang susah Sama susah macam nak jawab soalan makan manaJadi untuk idea ke...
Kenapa Wanita Selalu Sakit Pinggang Ketika Haid Boleh Tak Nak Hilangkan Rasa Sakit Itu

Kenapa Wanita Selalu Sakit Pinggang Ketika Haid Boleh Tak Nak Hilangkan Rasa Sakit Itu

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 390 hits
Haid atau datang bulan merupakan keadaan semula jadi yang terjadi kepada golongan wanita Haid berlaku apabila telur tidak disenyawakan Apabila wanita sedang haid mereka bukan sahaja tidak berasa selesa malah akan mengalami beberapa kesulita...
Inilah 7 Potret Pasangan Justin Dan Hailey Bieber Setelah Menikah Tampak Serasi Dan Bahagia Kan

Inilah 7 Potret Pasangan Justin Dan Hailey Bieber Setelah Menikah Tampak Serasi Dan Bahagia Kan

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 179 hits
Dulunya banyak fans yang nggak setuju Tapi kalau dilihat lihat sebenarnya pasangan ini cute kok
Macam Mana Nak Tahu Kulit Muka Jenis Apa

Macam Mana Nak Tahu Kulit Muka Jenis Apa

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 725 hits
Macam Mana Nak Tahu Kulit Muka Jenis Apa Assalamualaikum Actually kulit muka tengah breakout Puncanya sebab tak cuci muka betul betul Yelah balik kerja penat penat cuci ala kadar jela jawabnya Lepas dua tiga hari muka naik jerawat banyak Da...
Nak Buat Lagu Mana 2009 Sis Masih Ada Suami

Nak Buat Lagu Mana 2009 Sis Masih Ada Suami

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 286 hits
Kebelakangan ini ramai selebriti melakukan cabaran 10 Years Challenge di Instagram Tidak ketinggalan Rita Rudaini menyahut cabaran berkenaan dengan memuat naik gambar The post appeared first on
Tun Nak Tukar Ke Mana

Tun Nak Tukar Ke Mana

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 428 hits
Kadang kadang kita kena tukar pendirian mengikut apa yang berlaku di sekeliling kita Saya dulu parti UMNO saya join dengan parti DAP Keadilan dan Amanah tapi kalau DAP Keadilan dan Amanah membelot dan tidak lagi setia kepada negara saya aka...
4 Daerah Di Indonesia Di Mana Wanita Jadi Yang Melamar Pasangan

4 Daerah Di Indonesia Di Mana Wanita Jadi Yang Melamar Pasangan

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 248 hits
4 Daerah di Indonesia di mana wanita jadi yang melamar pasangan yaitu Trenggalek Minangkabau Lamongan dan Rembang
Rahsia Hubungan Bahagia Jangan Malu Kentut Depan Pasangan

Rahsia Hubungan Bahagia Jangan Malu Kentut Depan Pasangan

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 490 hits
Rahsia Hubungan Bahagia Jangan Malu Kentut Depan Pasangan Baik pasangan baharu ataupun yang sudah lama berkahwin tentu sahaja mengimpikan layanan yang romantik dan penuh kasih sayang daripada pasangan Ramai yang menganggap istilah romantik ...
Terasa Nak Merendang Jom Cuba 4 Resipi Mok Teh

Terasa Nak Merendang Jom Cuba 4 Resipi Mok Teh

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 426 hits
Jika anda singgah ke Pusat Bandar Wangsa Maju jangan lupa cuba sajian di Restoran Mok Teh Menu istimewanya sajian Terengganu tapi pemiliknya Mok Teh pun hebat masak sajian nogori warisan dari ibu mertuanya Rendang air tangannya sedap tak te...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms